چرا کاوش های کره ماه در سال 2020 شگفت انگیز بود؟

به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها، سال ۲۰۲۰ برای تحقیقات و کاوش های کره ماه بسیار مهم بوده است و در این مقاله به بررسی تک تک آن می‌پردازیم.

70
0
کاوش های کره ماه در سال 2020

زمانی که رئیس جمهور آمریکا جان اف کندی در مورد رفتن به ماه در سال ۱۹۶۲ سخنرانی کرد، Apollo 11 توانست بعد از آن در سال ۱۹۶۹ روی کره ماه فرود آید. اما مردم دنیا فکر می‌کردند که سفرهای ماه بعد از آن به راحتی امکان پذیر خواهد شد و کاوش های کره ماه بسیار گسترده می‌شود. به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها، سال ۲۰۲۰ برای تحقیقات مرتبط با قمر ماه بسیار مهم بوده است.

سال ۲۰۲۰ سالی برای کاوش های کره ماه

در سال گذشته بازگشت انسان به ماه باز بر سر زبان‌ها افتاد و دوباره ماه مورد توجه قرار گرفت. تحقیقات و پیشرفت‌های زیادی در رابطه با کره ماه در سال ۲۰۲۰ انجام شد که در زیر به آن می‌پردازیم.

۱) شلیک لیزر به ماه

لیزر کاوش های کره ماه در سال 2020

در دهه ۱۹۶۰ ، یک منعکس کننده نور لیزر در ابعاد کوچک به ماه ارسال شد با این هدف که با تابش لیزر به سطح منعکس کننده و دریافت دوباره آن در زمین، بتوان فاصله دقیق زمین تا ماه، تغییرات این فاصله در فصل های مختلف سال و حتی حرکات نامحسوس ماه را محاسبه کنند. پیدا کردن دقیقه محل منعکس کننده کوچک روی سطح ماه بسیار دشوار است و این کار نیازمند سالها تحقیق و صبر بوده است.

طی همکاری ناسا و دانشگاه فرانسوی Université Côte d’Azu، سال گذشته متوجه شدند که فاصله زمین و ماه سالی ۳/۸ سانتی متر به هم نزدیک می‌شوند.

۲) تولید غذا و رشد گیاهان

کاشت کاوش های کره ماه در سال 2024

ساخت ایستگاه فضایی در سطح ماه، نیازمند تولید مواد غذایی و رشد گیاه در سطح ماه برای تامین نیاز‌های فضانوردان است. تحقیقات سازمان فضایی اروپا روشی را پیدا کرده‌اند که می‌توان از سنگ‌های ماه اکسیژن استخراج کرد.

این نوع خاک، ۴۰ درصد کره ماه را پوشانده است و ۵۰ درصد آن را اکسیژن تشکیل می‌دهد. در این تکنیک خاک ماه با نمک کلر ترکیب شده و حرارت می‌بیند و با کمک جریان الکتریکی اکسیژن خارج می‌شود. داشتن اکسیژن کافی به منزله امکان تامین آب از طریق ادغام با هیدروژن و کاشت گیاه است.

۳) محاسبه تشعشعات کیهانی در سطح ماه

کشف کاوش های کره ماه در سال 2020

سیاره زمین به دلیل داشتن میدان مغناطیسی، می‌تواند پرتوهای مضر خورشیدی و کیهانی را دفع کند. اما در ماه این تابش‌ها به سطح ماه می‌رسند و می‌تواند جان انسان‌ها را به خطر بیاندازد یا اینکه سیستم‌های الکتریکی را مختل کند. قبلا نمی‌دانستند میزان تاثیرات پرتو‌ها روی سطح ماه چقدر است، اما سال گذشته کاوشگر چینی China’s Chang’e 4 محاسبه کرد که میزان تشعشعات ۲۰۰ برابر سطح زمین است.

۴) ماموریت NASA Artemis برای بازگشت به ماه

سفر کاوش های کره ماه در سال 2024

سال گذشته تصمیم گرفته شد برای بازگشت انسان به ماه، ماموریتی به نام Artemis در سال ۲۰۲۴ انجام پذیرد. قرار است در این پروژه، یک زن اولین قدم را روی ماه بگذارد. در حال حاضر ۱۸ فضانورد در ناسا برای این ماموریت در حال آموزش هستند تا بتوان مناسبترین افراد را انتخاب کنند. بازگشت از ماه به زمین با راکتی به نام Artemis انجام خواهد گرفت.

۵) آوردن یک سنگ از ماه

چین کاوش های کره ماه در سال 2020

در سال ۲۰۲۰ کشور چین در بحث فضایی بسیار موفق عمل کرده بود. سازمان فضایی این کشور، کاوشگر Chang’e 4 را سال ۲۰۱۹ به سطح ماه ارسال کرده بود و اواخر امسال هم کاوشگر Chang’e 5 با هدف نمونه برداری از سطح ماه و بازگشت به زمین ارسال شد که بسیار و موفقیت آمیز بود و نمونه‌هایی از سنگ و خاک را بعد از ۴۰ سال با خود آورد.

حالا که با مهمترین کاوش های کره ماه در سال ۲۰۲۰ آشنا شدید، پیشنهاد می‌‌شود مقاله اینترنت ماهواره ای آمازون در سال ۲۰۲۰ را مطالعه کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس