معرفی کامل گوشی Oppo Reno7

52
0
گوشی Oppo Reno7

فهرست غیر جامعی از دستگاه‌های خانواده Oppo Reno7 که در پایگاه داده ما موجود است و شامل 7 مدل نیز میباشد. وهم اکنون در مورد یکی از آنها که بیشترین نام وانیلی را به خود تخصیص داده و نام آن Reno7 است توضیح میدهیم. در این مقاله به معرفی کامل گوشی Oppo Reno7 می پردازیم.

گوشی Oppo Reno7

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

هیچ نام دیگری  یا پسوندی برای این مدل گوشی ها وجود ندارد و عدم ذکر 5G در عنوان به معنی عدم اتصال به نسل بعدی است  که در واقع همینطور است. Reno7 Lite علیرغم پسوند Lite، قابلیت 5G را هم دارد، اما جدای از آن، بیشتر DNA گوشی های خود را با 4G به اشتراک می گذارد. و در حالی که ما در ارتباطات خانوادگی گوشی ها هستیم، اساساً همان گوشی Reno7 در هند با نام F21 Pro فروخته می شود، بنابراین اطلاعات ما در اینجا باید در مورد آن گوشی نیز صدق کند. فقط در نظرداشته باشید که آن را با F21 Pro 5G که نام مستعار دیگر Reno7 Lite است اشتباه نگیرید. اگر ما موفق شویم که در این مقاله هم چیز را به وضوح توضیح دهیم عالی است،و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم به راحتی می توانیم تقصیر را به گردن Oppo بیندازیم.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

مشخصات Reno7 خیلی هیجان انگیز به نظر نمی رسد، اما هنوز به اندازه زیادی مجهز است. شما یک صفحه نمایش OLED 90 هرتزی، 8 گیگابایت رم و حداقل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارید، در حالی که اسنپدراگون 680 باید به اندازه کافی قدرتمند باشد حتی اگر ضبط 4K  را نداشته باشد.

با این حال، شاید قابل توجه ترین موضوع این باشد که در این مدل یک واحد دوربین فوق عریض حذف شده است، اگرچه یک دوربین «میکروسکوپ» اختصاصی، کامل با نور حلقه، ممکن است آن را جبران کند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی  آن نیز یک انتخاب به جا است.

ما از این واقعیت خوشمان می‌آید که Reno7 اندروید 12 را اجرا می‌کند – اکثر  Oppos / Realmes ‌های غیر پرچمدار دیگری که امسال داشته‌ایم هنوز روی اندروید 11 بودند، حتی اگر همپوشانی ColorOS برابر با 12 بود. باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی مانند یک همراه مناسب به نظر می‌رسد. صفحه نمایش 6.43 اینچی و چیپست 6 نانومتری، و شارژ 33 واتی باید شارژ سریع را به همراه داشته باشد، هرچند  برای شکستن رکوردهای سرعت از جدول خارج است.

مشخصات Oppo Reno7 در یک نگاه:

 

بدنه:159.9*73.2*7.5mm,175g; گوریلا گلس 5 جلو، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی/وگان چرم؛ IPX4 مقاوم در برابر آب

صفحه نمایش: 6.43 اینچ AMOLED، 90 هرتز، 430 نیت (typ)، 600 نیت (HBM)، 800 نیت (پیک)، وضوح 1080*2400px پیکسل،20,9 نسبت تصویر409ppi.

چیپ ست: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (6 نانومتر): هشت هسته ای (4×2.4 GHz Kryo 265 Gold & 4×1.9 GHz Kryo 265 Silver); Adreno 610.

حافظه: 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم؛ UFS 2.2; microSDXC.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، ColorOS 12.1.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 64 مگاپیکسل، f/1.7، 26 میلی متر، 1/2.0 اینچ، 0.7 میکرومتر، PDAF؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/3.3، (میکروسکوپ)، عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، f/2.4، 24 میلی‌متر (عرض)، 1/2.74 اینچ 0.8 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps، gyro-EIS. دوربین جلو: 1080p@30fps، gyro-EIS.

باتری: 4500 میلی آمپر؛ شارژ سریع 33 وات، شارژ معکوس.

متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ جک 3.5 میلی متری؛ نور حلقه RGB در اطراف دوربین (اعلان ها، پیشرفت شارژ).

آنباکسینگ Oppo Reno7

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

گاهی اوقات یک جعبه پر از لوازم جانبی دریافت می کنیم، گاهی اوقات اینطور است. اما Reno7 ها عموما با یک آداپتور 33 واتی برای مطابقت با مشخصات گوشی و همچنین یک کابل برای همراهی با آن عرضه می شوند. یک بک کیس محافظ نیز در جعبه گنجانده شده است.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

Reno7 که برای بررسی داریم ما را چند سال پیش برد و ما را به یاد Find X2 Pro می‌اندازد. در این رنگ نارنجی Sunset، Reno دارای پشتی چرم مصنوعی است که با قاب طلایی همراه شده است و در حالی که اشکال و رنگ‌ها سرد هستند، مرجع Find  در آنها وجود دارد.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7


Oppo آن را “چرم فایبرگلاس” می نامد، و آنها یک آزمایش آزمایشگاهی برای مقاومت در برابر اصطکاک جین برای 200.000 مالش با شلوار جین انجام داده اند؟ مسلماً معیار عجیبی است، اما در هر صورت، پنل پشتی گوشی راحت در دست قرار میگیرد و اثر انگشت بر روی نمیماند.

ما نسخه Cosmic Black را شخصاً ندیده‌ایم، اما به نظر می‌رسد که وقتی در معرض نور شدید قرار می‌گیرد، جلوه درخشانی دارد و ما هم نیزآن را دوست داریم.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

غروب خورشید یا کیهان، Reno7 دارای رتبه IPX4 است. X به این معنی است که هیچ رتبه ای برای مقاومت در برابر گرد و غبار ندارد، بنابراین شاید بهتر است که آن را در حین ورز دادن خمیر پیتزا روی میز نگذارید، اما 4 نشان می دهد که در صورت پاشش آب باید خوب باشد.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

مجموعه دوربین دارای طراحی نسبتاً متمایز است، ظاهر رنگی دو رنگ دوربین‌های واقعا آن را برجسته می‌کند. این یک برجستگی کاملاً قابل توجه است، اما خیلی مستعد تکان خوردن نیست – حداقل در هنگام استفاده از صفحه کلید.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

یک ویژگی منحصر به فرد در Reno7 که به نوعی محصول جانبی تنظیمات دوربین آن است، نور حلقه ای در اطراف دوربین میکروسکوپ است. نه تنها هنگام عکاسی در فاصله نزدیک سوژه شما را روشن می کند، بلکه می تواند برای اعلان ها و به عنوان چراغ وضعیت هنگام شارژ استفاده شود.

فریم Reno7 ممکن است به ما حس Find را بدهد، اما در واقع از نظر عینی بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، این پلاستیک است، اما برای جا به جایی آن تاثیر کمی دارد، و ارزان به نظر نمی رسد. مهمتر از آن، مسطح است، بنابراین سطح چسبندگی زیادی را ارائه می دهد و می توانید به راحتی گوشی را از روی میز بردارید، با توجه به این که Reno ممکن است در کل نازک باشد.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

و بسیار نازک است، بله – اوپو 7.54 میلی‌متر برای نسخه Sunset و 7.49 میلی‌متر برای نسخه Cosmic اعلام کرده است. Reno7 با ابعاد 159.9*73.2 میلی متر، ردپای نسبتاً فشرده ای دارد و وزن آن نیز با وزن 175 گرم چندان سنگین نیست. اندازه، شکل و مواد، کار با آن را بسیار لذت بخش می کند، دستاوردی  است که همه میان رده ها نمی توانند نسبت به آن ادعا کنند.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7


دکمه های کنترلی Oppo نیز از چپ و راست جدا می‌شود – دکمه‌های تنظیم صدا (دو دکمه مجزا، بر خلاف راکر) در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست قرار دارد. هر سه بازخورد کلیک مثبت هستند.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

همچنین در سمت چپ اسلات کارت قرار دارد و Reno7 بهترین پیاده‌سازی‌ها را دارد – می‌توانید همزمان دو سیم‌کارت نانو و یک کارت microSD داشته باشید.

یکی دیگر از منظره های خوش آمد جک 3.5 میلی متری در پایین است.شرکت سازنده در آن از bits-mic معمولی استفاده کرده است و پورت USB-C و بلندگو.

در سمت مخالف گوشی یک میکروفون دیگر نیز وجود دارد.

در قسمت جلوی Reno7، صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED را می بینید که با یک قاب سیاه رنگ متوسط ​​احاطه شده است. این به خودی خود رتبه حداقل نیست، و چانه کمی ضخیم تر از بقیه است، اما به هیچ وجه میزان آزاردهنده ای از قاب آن نیست.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

یک بریدگی در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر جایی است که دوربین سلفی از آن به بیرون نگاه می کند، در حالی که گوشی در پشت یک توری بالای صفحه نمایش قرار دارد. خود پنل توسط گوریلا گلس 5 محافظت می شود که به تنهایی باید بسیار محکم باشد، اما Oppo برای آرامش بیشتر از یک محافظ صفحه پلاستیکی نیز استفاده کرده است.

Reno7 مجهز به حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر است که در پایین گوشی قرار گرفته است. چانه ضخیم تر و ابعاد کلی معقول باعث می شود که موقعیت کمتر از ایده آل آن مشکلی نداشته باشد و پس از یک مرحله آشنایی کوتاه با یکدیگر، استفاده از آن به طبیعت دوم تبدیل می شود.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

به طور کلی، Reno7 هم برای چشم معمول است و هم استفاده از آن بدون دردسراست . رنگ ‌بندی Sunset Orange با پشتی چرم مصنوعی به خوبی هم خوانی دارد و اثر انگشت را از بین می‌برد و در این فرآیند خوب به نظر می‌رسد. اندازه و وزن نیز در پایین ترین حد طیف قرار دارند که ما آن را در دنیای گوشی های خیلی بزرگ به عنوان یک مزیت می دانیم.

6.43 اینچ OLED مانند سایر Oppoها، این یکی با قابلیت 90 هرتز


Oppo Reno7 با صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED عرضه می شود – مورب و فناوری مشترک در بین اکثر سری Reno7 (Reno7 Pro 5G با پنل 6.55 اینچی متمایز است). این صفحه نمایش دارای وضوح تصویر  1080*2400px در نسبت 20:9 برای تراکم پیکسلی 409ppi است.

چیزی که در بین Renos های 6.43 اینچی عمومیت ندارد، نرخ به روز رسانی است – برای مثال، Lite روی 60 هرتز محدود شده است، در حالی که Reno7 در اینجا تا 90 هرتز می رسد. Oppo همچنین نرخ نمونه برداری لمسی 120 هرتز را هنگام استفاده از 5 انگشت، تا 180 هرتز برای 2 انگشت در نظر می گیرد. یک تمایز که تا حدی غیر معمول.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

همه Reno7 های 6.43 اینچی برای 430 نیت روشنایی معمولی، تا 600 نیت در شرایط محیطی روشن رتبه بندی شده اند. در آزمایش ما، Reno7 وانیلی در هنگام کار با نوار لغزنده به صورت دستی 439 نیت خوب بود و بوست خودکار به 624 نیت رسید – بنابراین ادعاهای Oppo بی اساس نیستند. Reno7 Lite و Reno7 5G به دلایلی هنوز اندکی روشن تر هستند، در حالی که گوشی های میان رده شیائومی و سامسونگ می توانند در حالت روشنایی خودکار 150-200 نیت بیشتر را به سختی نمایش دهند.


شما دو حالت برای تولید مثل رنگ دریافت می کنید، و هیچ کدام دقیق نیستند. حالت Vivid رنگ‌های تند و طیف رنگی وسیعی را ارائه می‌کند و فضای رنگی DCI-P3 را هدف قرار می‌دهد، در حالی که Natural بی‌صداتر و متمرکز بر sRGB است. ما میانگین dE2000 حدود 5 را در هر دو حالت برای الگوهای آزمایشی مربوطه و یک نمایش آبی مشابه از محدوده مقیاس خاکستری بین این دو دریافت کردیم. انتخاب پیش‌تنظیم دمای رنگ گرم فقط به اعداد متوسط ​​کمک کرد، اما مقیاس خاکستری هنوز نمی‌تواند خیلی دقیق باشد، فقط به سمت قرمز/صورتی تغییر می‌کند.

Oppo هیچ اشاره ای به پشتیبانی از HDR در صفحات مشخصات Reno7/F21 Pro نمی کند، و با وجود برنامه عجیب و غریب بررسی HDR که HDR10 را گزارش می دهد، ما هیچ جریان HDR از هیچ یک از پلتفرم های محبوب (YouTube/Netflix/Amazon Prime Video) دریافت نکردیم. گواهی Widevine L1 به این معنی است که از پخش جریانی FullHD لذت می برید.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

اجرای نرخ تازه سازی بالا در Reno7 همان چیزی است که در Reno7 5G مشاهده کردیم، و نسبتاً ابتدایی است (نه اینکه غیر از این انتظار داشته باشیم). دو حالت وجود دارد – High و Standard، و Standard چیزها را با فرکانس 60 هرتز قفل می کند. تنظیم High به شما 90 هرتز را در همه برنامه‌های سازگار و در سراسر رابط کاربری ارائه می‌کند، اما پس از چند ثانیه عدم فعالیت، و همچنین در برنامه‌های پخش ویدیو، بازی‌ها، منظره یاب دوربین و نقشه‌های گوگل، به 60 هرتز کاهش می‌یابد.

عمر باتری Oppo Reno7

Reno7 به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، ظرفیتی برابر با بقیه اعضای خانواده، و با توجه به ترکیب چیپ ست/نمایشگر، عدد بسیار معقولی دارد. در واقع، ما استقامت بسیار خوبی از این گروه به دست آوردیم.

ما نزدیک به 17 ساعت وبگردی Wi-Fi داشتیم. مسلماً، این آزمایش با نمایشگر با فرکانس 60 هرتز انجام شد، زیرا تلفن اجازه 90 هرتز را برای نرم افزار تست ما نمی داد، اما با این وجود این یک امتیاز قابل احترام است. نتیجه 21:28 ساعتی که در پخش ویدیو به دست آوردیم (که در 60 هرتز نیز به دست آوردیم) یک عدد عالی است و 33 ساعت تماس صوتی چیزی را باقی نمی گذارد.

با توجه به عملکرد خوب در حالت آماده به کار، Oppo Reno7 به امتیاز استقامت کلی 127 ساعت رسید.

سرعت شارژ


قبلاً اشاره کردیم که در Reno7 جعبه ‌ای کامل نداریم اما یک شارژر 33 واتی داریم، درست مانند شارژر همراه با تلفن.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

با استفاده از آن، ما یک بار شارژ کامل را از حالت ثابت به 1:10 ساعت رساندیم و باتری در نیم ساعت نیمه پر بود. اینها اساساً همان نتایجی هستند که در Reno7 Lite و Realme 9 Pro به دست آوردیم، اگرچه مدل های بالاتر هر دو شرکت می توانند سریعتر شارژ شوند.

تست بلندگو

Reno7 دارای یک بلندگو در پایین گوشی است که از یک توری سه شکاف صدا را پرتاب می کند.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

در آزمایش ما، این تلفن همان رتبه میانگین را برای بلندی صدای Reno7 5G و Reno7 Lite کسب کرد. صدای وانیلی Reno7 بسیار شبیه به نسخه 5G است، با صدای سه ‌گانه ‌ی واضح . صدای Lite کمی بلندتر است و کمی به سمت جلو حرکت می‌کند.

ColorOS 12.1 در بالای اندروید 12

Reno7 مناسب ترین مدل از کل خانواده Reno است – به روشی متفاوت و خوب. و برخلاف بقیه آن‌ها، این مدل روی اندروید 12 راه‌اندازی شده، اگرچه این تفاوت تا حد زیادی با یک لایه سازگار از ColorOS درورژن بالا جبران می‌شود. با این حال، مسلماً نسخه جدید اصلی سیستم عامل به معنای چند ویژگی اصلی جدید است که در اندروید 11 نمیتوانید آن را دریافت ‌کنید.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

در میان آن ویژگی‌ها، ویژگی‌های حریم خصوصی جدید اندروید 12 موجود میباشد. داشبورد حریم خصوصی مرکزی شما برای به دست آوردن دیدگاهی در مورد مجوزهایی است که به کدام برنامه‌ها و زمان استفاده از آن‌ها اعطا شده است را نمایش میدهد. مکان دقیق یا تقریبی یکی دیگر از گزینه های جدید است که در قسمت تنظیمات حریم خصوصی است که برای برنامه هایی که از این مجوز استفاده می کنند دریافت می کنید. ضامن‌ها برای محدود کردن دسترسی به دوربین و میکروفن در سراسر صفحه را می‌توان در قسمت جابجایی سریع نیز قرار داد، و زمانی که یکی از این دو به طور فعال استفاده می‌شود، نمادی را در نوتفیکیشن دریافت می‌کنید.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

یکی از ویژگی های خاص Reno7 و چند مدل دیگر در خط تولید (اگرچه از مدلی به مدل دیگر کمی متفاوت است) نور تنفسی در پشت است. این یکی دیگر از کاربردهای نور حلقه در اطراف دوربین میکروسکوپ است و به عنوان یک اعلان و نشانگر وضعیت برای شارژ فعال، تماس ها و اعلان ها عمل می کند. با این حال، بسیاری از ما افرادی نیستیم که تلفن‌ها را رو به پایین نگه داریم، بنابراین ممکن است این ویژگی برای ما کاربردی نباشد.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

در ظاهر، UI همان چیزی است که در سایر گوشی‌های ColorOS 12 دیدیم. ما یک ظاهر کلی منو برنامه ها را از قبل فعال کرده‌ایم، اما می‌توانید طرح‌ بندی  منو را و همه چیز روی صفحه اصلی را نیز به انتخاب خود تغییر دهید. سایه اعلان به روشی استاندارد ارائه می شود و گزینه های سریع به طور پیش فرض دارای رنگ برجسته سبز Oppo هستند (یک سوئیچ روشنایی خودکار نیز در آنجا وجود دارد). منوی برنامه های اخیر یک پیاده سازی معمولی است، به این معنا که کارت های عمودی با قابلیت اسکرول جانبی را دریافت می کنید. منوی اصلی تنظیمات دارای نمادهای رنگارنگ Oppo برای کاربری آسان تر است.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

بیشتر منو های کاربدی را در ColorOS را می توان طبق سلیقه خودتان سفارشی کرد. ما در مورد سفارشی سازی عمیق نمادهای برنامه، رنگ های تاکیدی، جابجایی سریع و شکل آنها، فونت، انیمیشن خواننده اثر انگشت، نورپردازی لبه برای اعلان های دریافتی، صفحه نمایش همیشه روشن – صحبت می کنیم. با این حال، ما تا کنون نتوانستیم فروشگاه تم ها را در گوشی پیدا کنیم.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

سفارشی ‌سازی اعلان‌های چیزی است که ما واقعاً در ColorOS 12 دوست داریم. این سیستم امکان مدیریت پیشرفته اعلان‌ها را در منوی اصلی مانند پاسخ‌های فوری یا سایر اقدامات پیشنهادی می‌دهد. اعلان‌های دریافتی هنگام استفاده از تلفن همراه با صدایی آرام‌تر و لرزش ملایم‌تر دریافت می‌شوند. به تعویق انداختن اعلان‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی است که به شما امکان می‌دهد بعداً به مکالمات یا برنامه‌های دیگر بدون نیاز به نگه ‌داشتن آن‌ها در قسمت اعلان‌ها و به هم ریختگی آن، در زمان دلخواه از آن استفاده کنید.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

برای حفظ حریم خصوصی، سیستم می تواند محتویات اعلان را هنگامی که دوربین جلوی صورت فرد دیگری غیر از شما قرار میگیرد آن را پنهان کند. برای این کار باید ویژگی باز کردن قفل صورت فعال باشد و گوشی Reno 7 از آن داده ها برای مطابقت با چهره شما استفاده کند.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

Reno7 از قفل چهره پشتیبانی می کند، اما بهتر است برای امنیت بیشتر از سنسور اثر انگشت استفاده کنید. این یک تکنولوژی نوری است و در آزمایش های ما عالی عمل کرده است.


ظاهر کشویی نماد اینجاست تا کار با یک دست را روی صفحه اصلی پر از برنامه با تعداد زیادی نماد برنامه آسان‌تر کند. فقط کافی است انگشت خود را در کنار لبه نمایشگر به پایین بکشید تا نمادهای نزدیک به انگشت شست خود را پایین بیاورید و برنامه ای را برای راه اندازی انتخاب کنید.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7


تب ویژگی های ویژه عملکردهای Smart Sidebar و Flexible windows را در خود جای داده است. هر دوی آنها برای اجرای بهتر طراحی شده اند. وقتی این امکان روشن است، نوار کناری دسترسی سریع به برخی از برنامه های مورد علاقه شما را به شما ارائه می دهد. این سیستم به شما امکان می‌دهد موقعیت نوار کناری را تنظیم کنید، که بسیار مهم است زیرا در صورت استفاده از ژست‌های حرکتی استاندارد اندروید، ممکن است باعث ایجاد تداخل در عملکرد شود. به هر حال، روی نماد برنامه ضربه بزنید و نگه دارید، در حالی که با یک ضربه، برنامه در یک پنجره شناور باز می شود، وارد حالت تقسیم صفحه می شود. برنامه های پشتیبانی شده را می توان در پنجره های کوچک، قابل کشیدن و قابل تنظیم باز کرد.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

عملکرد راه اندازی سریع به شما امکان می دهد تا سه برنامه را تنظیم کنید که به محض باز شدن قفل نمایشگر می توانند راه اندازی شوند. برای باز کردن منوی راه‌اندازی سریع، روی سنسور اثر انگشت از صفحه قفل ضربه بزنید و نگه دارید.

ظاهر قدیمی خاموش کردن صفحه نمایش که به شما امکان می‌دهد با کشیدن حروف روی صفحه قفل، برنامه‌های خاصی را راه‌اندازی کنید یا مثلا چراغ قوه را اجرا کنید

مجموعه ای از برنامه های اختصاصی نیز در آن گنجانده شده است که اغلب در کنار جایگزین های گوگل در نسخه بین المللی گوشی ها قرار داده شده است. برنامه‌های مهم مانند Photos، Phone Manager، My Files، Music و Games (راه‌انداز بازی با تنظیمات مختلف) را دریافت می‌کنید.

عملکرد و معیارها

Reno7 از چیپ ست اسنپدراگون 680 – یک SoC متوسط ​​ ​​با تمرکز بر استقامت بیشتر از عملکرد استفاده می کند. این پردازنده دارای یک CPU هشت هسته‌ای در پیکربندی 4+4 است که هسته‌های آن با برند Kryo بر اساس طرح‌های Cortex-A73 و Cortex A53 (4×2.4GHz + 4×1.9GHz) هستند. پردازنده گرافیکی Adreno 610 است. Oppo در بخش حافظه کاملاً غنی است و Reno7 دارای 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی است (واحد ما با مشخصات بالاتر است).

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

Reno7 به سرعت بی هدفی خود را در بخش عملکرد نشان می‌دهد و نتایج بسیار ضعیفی را در تست تک هسته ‌ای در GeekBench نشان می‌دهد – اساساً، همه ی چیپ‌ ست‌های رقیب دارای هسته‌های قدرتمندتری در کلاسترهای عملکرد خود هستند، حتی اگر آنها فقط دو هسته ای باشند.

توزیع یکنواخت تری تحت بارهای چند هسته ای وجود دارد، اما Reno7 در انتهای نمودارها باقی می ماند.

Reno7 در مقایسه با Antutu به همان اندازه رتبه پایینی را دارد، اگرچه در اینجا ادعای پیروزی بر گلکسی A23 را دارد.

Adreno 610 با آن CPU ساده و معیارهای گرافیکی که توزیع نیروها مشابهی را نشان می دهد، همخوانی خوب را دارد – Reno7 هیچ رقیب جدی را در حالت اوج خود تهدید نمی کند.

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد چیپ ست های رده پایین، علاوه بر مصرف کم باتری، عملکرد پایدار آنها است. Reno7 ممکن است یک مولد نباشد، اما در خروجی خود ثابت است. در بیشتر موارد، یعنی – 50 دقیقه پس از تست throttling CPU تمام قدرت، ما کمی کندی  را مشاهده کردیم، اما به سختی  میتوان گفت چیزی برای نگرانی وجود داشت.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، فاقد لنز فوق عریض، اما میکروسکوپ بله

Reno7 دارای یک سیستم دوربین تا حدی غیرعادی است که از سه واحد تشکیل شده است. هیچ چیز نامتعارفی در مورد واحد اصلی وجود ندارد – این یک واحد 64 مگاپیکسلی معمولی است. سنسور عمق 2 مگاپیکسلی وجود ندارد، و این نیز یک انتخاب نسبتاً محبوب است. دوربین سوم جایی است که کمی جالب می شود، زیرا یک «میکروسکوپ» است – بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. که مجموع دوربین‌های این گوشی را به سه عدد می‌رساند، و این چیزی که گفته شد همه چیز در مورد آن است – هیچ دوربین اولتراوایدی وجود ندارد، که تقریباً با این قیمتی دور از ذهن نبود.

با شروع از همان نقطه آخر، تعداد زیادی از Reno7 ها در واقع فوق عریض را حذف می کنند، بنابراین مشخصات مدل وانیلی نباید آنقدر شگفت انگیز باشد. با این حال، یک واحد پایه 8 مگاپیکسلی می‌توانست Reno7 را بسیار پر کاربرد تر کند، بدون اینکه به ضرر ما تمام شود – پس باز هم، از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. شایان ذکر است که Reno7 Lite (با نام مستعار F21 Pro 5G) نیز داری لنز فوق عریض نیست.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

همچنین میکروسکوپ ندارد، اما Reno7 (با نام مستعار F21 Pro) دارای میکروسکوپ است. این یک دوربین با مشخصات بالا نیست – سنسور GalaxyCore GC02M1 یک واحد کوچک 2 مگاپیکسلی 1/5 اینچی با پیکسل‌های 1.75 میکرومتر است و پشت لنز f/3.3 قرار گرفته است. فوکوس ثابت است و فاصله سوژه از محفظه دوربین فقط چند میلی متر است.

چیزی که ما از دوربین اصلی متوجه شدیم. این دوربین از سنسور 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B (فرمت اپتیکال 1/2.0 اینچی، اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر) استفاده می‌کند که در پشت یک لنز معادل 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.7 قرار گرفته است. از آنچه که می‌توانیم نتیجه گیری کنیم، این دوربین اصلی حداقل در 5 مورد بهتر ازبقیه دوربین‌ها است.

برای سلفی‌ها، یک انتخاب سخت‌افزاری محبوب دیگر دارید – سنسور 32 مگاپیکسلی Sony IMX 709 (1/2.74 اینچ، 0.8 میکرومتر، Quad Bayer). این سنسور با یک لنز دیافراگم f/2.4 با فوکوس ثابت جفت می‌شود.

استفاده از اندروید 12 هیچ تغییری در اپلیکیشن دوربین ایجاد نکرده است و همان چیزی است که در Reno7 5G و Reno7 Lite دیدیم. بسیارساده است – حالت های دوربین اصلی در یک شکل چرخ فلک معمولی مرتب شده اند، در حالی که حالت میکروسکوپ از منوی فرعی More قابل دسترسی است. دو کلید زوم روی منظره یاب پیدا خواهید کرد – یکی برای حالت اصلی 1X، دیگری برای زوم 2X که از دوربین اصلی پشتیبانی میکند.

کنترل های معمول برای HDR و حالت AI را می توان در بالای منظره یاب یافت. یک حالت حرفه ای در زبانه More وجود دارد که به شما امکان می دهد سرعت شاتر را تا 32 ثانیه و ایزو تا 6400 را انتخاب کنید و یک هیستوگرام نیز در دسترس است. منوی تنظیمات لیست استانداردی از گزینه‌ها مانند خطوط شبکه، برچسب‌گذاری جغرافیایی و جابجایی صدای شاتر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیفیت تصویر در نور روز

عکس های نور روز از دوربین اصلی Reno7 (به نوعی تنها دوربین آن) خوب است. تصاویر 16 مگاپیکسلی حاوی جزئیات بسیار زیادی هستند و به روشی بسیار ارگانیک رندر شده اند. با این حال، سطح غلات تا حدی غیرمعمول بالایی در آنها وجود دارد – آزاردهنده نیست، اما قابل توجه است. محدوده دینامیکی فوق العاده وسیع نیست، اما به اندازه کافی خوب است که مشکلی ایجاد نکند. در همین حال، رنگ ها بسیار دوست داشتنی هستند – نه بیش از حد، نه کسل کننده. ما همچنین تعادل سفیدی دقیقی داشتیم، بنابراین هیچ رنگ عجیب و غریبی وجود نداشت.

دکمه زوم 2 برابری در منظره یاب ممکن است دوربین اختصاصی برای انجام کار خود نداشته باشد، اما دوربین اصلی نتایج نسبتاً قابل توجهی را به همراه دارد. این تصاویر بسیار دقیق هستند، حتی در سطح پیکسل، و به نظر می رسد که می توانند از یک تلویزیون 16 مگاپیکسلی مستقل بیرون بیایند. آنها بی عیب نیستند، و شما می توانید بازنمایی ناهموار خاصی از انواع خاصی از جزئیات را ببینید، به علاوه، ما گاهی اوقات عکس ملایمی داشتیم، اما به طور کلی عملکرد زوم بسیار خوبی برای تلفنی بدون دوربین زوم است.

به نظر می رسد حالت 64 مگاپیکسلی از طریق demosaicking به رزولوشن کامل می رسد نه اینکه عکس های 16 مگاپیکسلی را به 64 مگاپیکسل ارتقاء دهد، همانطور که برخی از تلفن های رده پایین دیگر انجام می دهند. در این مناظر با نور روز خوب می‌توانید جزئیات بهتری نسبت به حالت 16 مگاپیکسلی دریافت کنید، اما این عکس‌ها به طور قابل‌توجهی نویزتر هستند.


کیفیت تصویر کم نور

در نور کم، Reno7 زمان عمر خود را سپری نمی کند. محدوده دینامیکی نسبتاً باریک است، با هایلایت ها در وضعیتی خاص وخیم است، اگرچه سایه ها نیز بسیار تاریک هستند. نویز زیادی قابل مشاهده است، اگرچه جزئیات می تواند در مناطقی که مقداری نور برای کار با تلفن وجود دارد، به خوبی قابل مشاهده باشد. رنگ ها اشباع خود را به خوبی حفظ می کنند. هنگامی که تصاویر به طور کلی کم نور هستند و نقاط برجسته به سفید تبدیل می شوند، تعداد زیادی از آنها وجود ندارد.

حالت شب تفاوت های چشمگیری ایجاد می کند و توسعه تونال(مربوط به آهنگ صدا) را بسیار دوست داشتنی تر می کند. هایلایت ها به طور قابل توجهی بهتر ارائه می شوند، و اکنون جزئیاتی وجود دارد که قبلاً یک لکه سفید بود. سایه‌ها نیز یک تلنگر می‌گیرند، هرچند که کاملاً مشخص نیست. یک نقطه ضعف این است که جزئیات در حالت شب کمی ملایم تر می شوند.

در زوم 2 برابری، عکس های در نور کم به سختی قابل استفاده هستند. توصیه می کنیم از حالت شب استفاده کنید و از معاینه خارج از تناسب با سطح صفحه اجتناب کنید.

پس از اتمام نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید Oppo Reno7 چگونه در برابر رقبا قرار می گیرد.

حالت پرتره

تشخیص سوژه در حالت پرتره نسبتاً خوب است، اگرچه گاهی اوقات یک اتفاق ناگوار در این حالت پبش می آید، مانند گوش بریده شده در عکس نمونه اول یا نمایش نامطمئن مو درعکس نمونه سوم –البته این چیز مهمی نیست، و معمولاً با گرفتن چندین عکس حل می شود. شاید کاهش سطح تاری به اندازه یک درجه از حالت پیش ‌فرض بتواند به طبیعی‌تر جلوه دادن این موارد تا حد زیادی کمک کند، اما این یک شکایت کوچک است.

عکس های سلفی

سلفی های این گوشی در محیط خارجی خوب هستند. آنها در رزولوشن اسمی 32 مگاپیکسل ذخیره می شوند، اما جزئیاتی برای نشان دادن این رزولیشن ندارند. ما حدس می زنیم که گوشی های Reno زندگی خود را با تصاویر 8 مگاپیکسلی آغاز کرده اند، که متعاقباً به 32 مگاپیکسل ارتقا یافته و به شدت شارپ شده اند. با این حال، اینها مطمئناً عکس های 8 مگاپیکسلی یا 12 مگاپیکسلی فوق العاده واضح می سازند. رنگ ها به طور کلی دقیق هستند، حتی اگر کمی در سمت غیر مشتاق باشند.

دوربین میکروسکوپی

دوربین میکروسکوپ Reno7 جالب است. فرآیند عکسبرداری نیاز به عادت کردن دارد زیرا برای اینکه سوژه خود را فوکوس کنید باید در یک فاصله بسیار مشخص از سوژه خود قرار بگیرید و فاصله بسیار کمی، منظور فاصله میلی متری است. و از آنجایی که عمق میدان در چنین فواصل فوکوس بسیار کم است، کوچکترین حرکاتی بر وضوح عکس شما تأثیر می گذارد.

رزولوشن اسمی 2 مگاپیکسل در واقع به 1.44 مگاپیکسل کاهش می یابد زیرا این گوشی تصاویر مربعی با ابعاد 12001200* پیکسل می گیرد. دو  حالت بزرگنمایی وجود دارد و بزرگنمایی اصلی در منظره یاب 15 برابر بیان شده است. جزئیات مناسبی در هر پیکسل دارد، پیکسل‌های زیادی وجود ندارد، اگرچه به شما امکان می‌دهد چیزهایی را ثبت کنید که در غیر این صورت با یک دوربین معمولی نمی‌توانید انجام دهید. به عنوان یک نمونه جدید خوب است، و به طور بالقوه حتی به نوعی مفید است، برای مثال، اگر بخواهید ببینید که نمایشگرهای (سایر) شما چه آرایش زیرپیکسلی دارند.

بزرگنمایی 30 برابری باعث ایجاد تغییراتی در ترکیب می شود و همه چیز خیلی نرم به نظر می رسد.

ضبط ویدیو

Reno7 دارای قابلیت های بسیار ابتدایی فیلمبرداری است – حداکثر کیفیت آن 1080p در 30fps است. در این حالت «بالا» تثبیت‌کننده دارد، و همچنین به شما امکان می‌دهد کلیپ‌های خود را با استفاده از فرمت h.265 برای اندازه‌های فایل‌های کوچک ‌تر رمزگذاری کنید – نه اینکه فایل‌های 1080p30 با استفاده از h.264 و نرخ بیت 20 مگابیت بر ثانیه (که خود بسیار زیباست برای آن حالت) بزرگ هستند.

با توجه به آنچه که هستند، ویدیوها بسیار خوب هستند. Reno7 از نظر جزئیات در 1080p یکی از بهترین ها است و همچنین به خوبی رندر شده است. رنگ ها کمی حال و هوای سرد به ما می دهند و محدوده دینامیکی می تواند گسترده تر باشد.

با این حال، رزولوشن 1080p با زوم 2 برابر، ظاهری کاملاً ملایم و واضح دارد که حتی از دور هم می‌توانید آن را ببینید. که این خوب نیست.

تثبیت  آن بسیار خوب است – لرزش دست در زمان راه رفتن فیلتر می شود، تابه ها تغییر ناگهانی ندارند، اشاره به یک جهت نیز پایدار است. شکار تمرکز نیز وجود ندارد – یک مسئله نسبتاً رایج.

رقابت

Oppo Reno7 در اروپا حدود 330 یورو قیمت دارد، در حالی که F21 Pro alter ego آن برای INR 23K در هند است. طبیعتاً، این بخش بازار بسیار رقابتی است و هیچ کمبودی برای رقبا وجود ندارد.

گوشی Oppo Reno7
گوشی Oppo Reno7

Oppo در اینجا نیز مدل‌های زیادی دارد، و ما سعی کردیم به شباهت‌ها و تفاوت‌ها با همتایان ثابت Reno7 اشاره کنیم. اما اساساً، انتخاب به شدت به این بستگی دارد که آیا باید 5G داشته باشید و در کجای جهان هستید. اگر پاسخ اولی “بله” است، پس Reno7 وانیلی بدیهی است که گزینه خوبی نمی باشد.

Oppoهای مجهز به 5G تقریباً در حدود این قیمت شامل Reno7 5G و Reno7 Lite (با نام مستعار F21 Pro 5G/Reno7 Z 5G) می‌شوند، اگرچه هنوز هم قیمت مشخصی نسبت به Reno7 دارند. همه آنها دارای چیپ ست های قوی تری هستند، اما Lite و نسخه های مختلف آن برخلاف Reno7 دارای صفحه نمایش 60 هرتزی هستند. در همین حال، Reno7 5G از نظر نرخ تازه‌سازی با نسخه 4G مطابقت دارد، سریع‌تر شارژ می‌شود و دوربین فوق عریض دارد – هیچ‌ یک از سایرین این کار را ندارند. با این حال، نمی‌توانید 5G و میکروسکوپ داشته باشید (درواقع شما اگر بتوانید یک گوشی Find X3 Pro پیدا کنید و مایل باشید چندین Renos را بپردازید، این برای شما خوب است)

شما می توانید با این پول Reno7 5G داشته باشید – در واقع حتی پول کمتر. و حتی یک مدل از Oppo نیز میتوانید داشته باشید – Realme 9 Pro اتصال نسل بعدی، به علاوه یک دوربین فوق عریض را به شما ارائه می دهد. شما فقط باید به جای نمایشگر OLED با یک LCD زندگی کنید.

در همین حال، Realme 9 Pro کمی گرانتر از F21 Pro در هند است، اما اساساً با پول Reno7 در اروپا به فروش می رسد و علاوه بر 5G، دوربین اصلی فوق عریض و درجه بالاتر، بلندگوهای استریو و شارژ سریعتر را برای شما به ارمغان می آورد. . این یک پیروزی برای Realme است، آن گونه که ما آن را می بینیم.

گلکسی A52s، انتخاب اصلی ما برای میان رده ها، با وجود اینکه از سال 2021 عرضه می شود، همچنان به طور گسترده در دسترس است و نسبت به Reno7 ارزان تر است. این یک چیپ ست بسیار عالی (با 5G)، نمایشگر بهتر، امتیاز IP67 مناسب، سیستم دوربین همه کاره تر (بدون میکروسکوپ، اما به جای آن دوربین فوق عریض و ماکرو) – Reno7 نمی تواند در این رقابت برنده شود. خوب، F21 Pro می تواند در هند وارد این رقابت شود، جایی که گلکسی 30 درصد گران تر است –که البته این تفاوت ناچیز نیست.

Redmi Note 11 Pro (4G) تا 100 یورو ارزان تر از Reno7 است، در حالی که تقریباً با قیمت F21 Pro در هند مطابقت دارد. اگر به سراغ Redmi بروید، صفحه نمایش بهتر (RR و روشنایی بالاتر)، بلندگوهای استریو، شارژ سریع تر و سیستم دوربین بهتر را در نگاه اول خواهید داشت. با این حال، Redmi نمی تواند با عمر باتری Reno برابری کند. با این حال، Redmi معامله بهتری است.

تصمیم گیری نهایی

Reno7 پس از چند هفته بررسی تأثیر مثبتی بر روی ما گذاشت. در دست احساس خوبی دارد، چرم مصنوعی و رنگ با هم ترکیب می‌شوند تا طرحی را برخلاف مدل‌های معمولی میان‌رده ایجاد کنند، و مقاومت در برابر پاشش یک علامت مثبت در برگه مشخصات است. فضای ذخیره سازی پایه جادار 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی نیز آسیبی به بدنه آن نمی زند، در حالی که عمر باتری بسیار قوی است. ما حتی بیشتر از آن چیزی که از دوربین انتظار داشتیم کیفیت به دست آوردیم، به خصوص از نظر حالت زوم دوربین، و حتی میکروسکوپ هم هیجان انگیز بود، اگر کمی حیله گر باشد.

متأسفانه، میکروسکوپ یک دوربین فوق عریض نیست و حذف آن دوربین خاص، که می‌دانیم یکی از اجزای ارزان ‌تر است (برای یک میکروسکوپ معمولی که متناسب با قامت Reno7 است)، ما را به اشتباه می‌اندازد. نتایج دوربین اصلی در نور کم نیز دیدنی نیست، و قابلیت‌های ضبط ویدیویی بدون شک یکی دیگر از چیپ ست‌های نسبتا پایین ‌رده است.

با در نظر گرفتن همه چیز، Reno7 نمی تواند یک توصیه مستقیم باشد، زیرا جایگزین های کامل تری وجود دارد، اغلب با قیمت یکسان یا پایین تر. با این حال، هنوز هم پیشنهاد جالبی است و اگر ویژگی‌های آن را دوست دارید، ارزش دیدن دارد.

مزایا

طراحی برجسته در این رنگ نارنجی غروب آفتاب، نسبتاً سبک و جمع و جور نیز میباشد.

داشتن رتبه IPX4 خوب است، حتی اگر این تلفن برای غوطه وری در آب رتبه بندی نشده باشد.

باتری با ماندگاری طولانی، شارژ سریع مناسب برای پول.

رم و ظرفیت ذخیره سازی سخاوتمندانه

چند ویژگی کوچک – جک 3.5 میلی متری، اسلات اختصاصی microSD، NFC (هرچند در F21 Pro نیست).

نتایج شگفت آور خوبی در زوم 2 برابری در نور روز.

دوربین میکروسکوپ سرگرم کننده است.

معایب

چیپ ست ضعیف است، از 5G پشتیبانی نمی کند (البته تعداد زیادی Reno وجود دارند که این کار را می کنند).

عملکرد چشمگیر دوربین در نور کم.

بدون فیلمبرداری 4K یا 1080p60.

بدون دوربین اولتراواید

منبع : gsmarena

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس