10 تا از بهترین بازی های MOBA که می توانید بازی کنید

87
0
بهترین بازی های MOBA

به دنبال یک MOBA جدید برای سرگرمی خود هستید؟ در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین بازی های MOBA می پردازیم.

بهترین بازی های MOBA

بازی‌ های MOBA احساس رقابتی را با خود به همراه می ‌آورند که  کمتر ژانرهای کمی می ‌توانند این کار را انجام دهند. واکنش های سریع، تیم های هماهنگ و دانش و شناختی قوی از این بازی خاص برای موفقیت در MOBA لازم است.

چه در دنیای MOBA تازه کار باشید و چه به دنبال چیز جدیدی برای امتحان هستید، بازی های MOBA بسیار زیادی اکنون در دسترس هستند.

بازی Mobile Legends: Bang Bang

بهترین بازی های MOBA
بهترین بازی های MOBA

در روزهای اولیه MOBA قابل باور نبود که این ژانر در نهایت بتواند به پلتفرم ‌های موبایل نیز برسد، اما رسید و خیلی هم اتفاق قانع کننده ای بود. Mobile Legends: Bang Bang یک MOBA است که متناسب با موقعیت ها واکنش نشان می دهد و هشیار است و از نظر بصری بسیار دلپذیر است و علیرغم اینکه برای موبایل است و نه برای پلتفرم‌ های معمولی رایانه شخصی یا کنسول، باز هم این موضوع از کیفیت آن کم نمی ‌کند.

شما در یک نبرد پنج به پنج به همراه ترکیبی از نقش‌ ها و افسانه ‌هایی که می ‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، شرکت می‌ کنید که طیف گسترده‌ ای از سبک ‌های بازی را در خود جای می ‌دهد. نمی توان خیلی واضح این بازی را با League of Legends مقایسه کرد و تفاوت های این دو را مشخص کرد، تا حدی که همانطور که توسط Yahoo News UK گزارش شده است، منجر به شکایت Riot از توسعه دهنده Mobile Legends به دلیل کپی برداری از League of Legends شد.

اگر با League of Legends یا League of Legends: Wild Rift آشنا هستید، Mobile Legends در مقایسه با آنها بسیار آسان تر و منطقی تر است.

بازی Paladins

در حالی که به نظر می رسید Paladins از نظر محبوبیت بسیار قوی شروع به کار کرده است، اما در سال های پس از انتشار یعنی در سال 2018، بازیکنان خود را از دست داده است. با این حال، این بدان معنا نیست که بازی خوبی نیست، زیرا بسیار مبتدی پسند و شیک است. Paladins بر اساس واکنش ها و مهارت های حرکتی، یک FPS MOBA بیشتر از سایر MOBA ها است. Paladins دارای سیستمی است که متناسب با شرایط و موقعیت ها واکنش نشان می دهد و گزینه ‌های مبارزات زیاد و هیت ‌باکس ‌های خوبی دارد، که آن را به یکی از بهترین تیرانداز‌ های اول شخص (سبکی در بازی های کامپیوتری است.) رایگان موجود تبدیل می کند.

این بازی توسط همان توسعه دهندگانی (Hi-Rez) که SMITE را ساخته اند، ساخته شده است و با وجود تفاوت‌ هایی که بین بازی ‌ها وجود دارد، احتمالاً اگر آن را بازی کرده باشید، ورود به Paladins آسان تر است. Paladins بیش از 50 کاراکتر بازی دارد، اما در مقایسه با بسیاری از MOBA های دیگر، برای یادگیری و امتحان کردن چیز زیاد و خیلی خاصی نیست.

بازی Heroes of the Storm

بهترین بازی های MOBA
بهترین بازی های MOBA

بر اساس عناوین Blizzard مانند Warcraft، Diablo و StarCraft، اگر به دنبال بازی در یک MOBA هستید و به آن دنیاها علاقه دارید Heroes of the Storm یک انتخاب عالی است. اگرچه با توجه به توسعه دهندگان پشت آن، آنقدر که احتمالاً انتظار دارید محبوب نیست، اما با این حال Heroes of the Storm ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

برخلاف اکثر MOBA ها، هیچ آیتم یا ارزی در Heroes of the Storm وجود ندارد، در عوض شما فقط با کشتن دشمنان و سایر بازیکنان تجربه کسب می کنید. تجربه نیز اشتراکی است، و بازی را بسیار مبتدی پسند می کند، زیرا به این معنی است که حتی اگر بازی بدی داشته باشید، هم تیمی های شما می توانند با خوب بازی کردن، مطمئن شوند که شما عقب نمانید.

بازی Dota 2

بهترین بازی های MOBA
بهترین بازی های MOBA

Dota 2 یکی از قدیمی ‌ترین MOBA‌ های موجود است و این واقعیت که هنوز یک پایگاه بازیکن فعال دارد، گواهی بر تعادل قهرمانان این بازی است و همچنین ثابت می کند که این بازی از نظر داشتن محتوای جدید چقدر خوب عمل می کند.

علیرغم سابقه Dota 2، برخی از کاربران آنلاین معتقدند که این بازی به دلیل داشتن کاراکترهای بازی کمتر و طراحی قهرمان که برای مبتدیان مناسب تر است، نسبت به سایر MOBA های قدیمی مانند League of Legends راحت تر است.

بازی Black Survival: Eternal Return

Eternal Return قدیمی ترین MOBA نیست، اما نقدهای خوبی در مورد این بازی وجود دارد. برخلاف بسیاری از MOBA ها، شما در این بازی تمایل دارید تا جایی که می توانید از جنگ و دعوا اجتناب کنید، به خصوص اگر بازیکن جدیدی هستید. این نقشه از بسیاری از MOBA های دیگر بزرگتر است و مکانیک ها و توانایی های فرار در تعداد زیادی از کاراکترهای بازی تعبیه شده است که همین موضوع فرار را به بخش بزرگی از این بازی تبدیل می کند.

مانند همه MOBA ها، یادگیری آن کمی سخت است، اما با تماشای راهنماها و تمرکز بر درک اصول، حتی یک مبتدی هم کاملا قادر خواهد بود که Eternal Return را انتخاب کند.

بازی League of Legends: Wild Rift

League of Legends: Wild Rift کاملاً با بازی اصلی League of Legends متفاوت است، آنقدری که ارزش این را دارد که به عنوان یک بازی جداگانه در نظر گرفته شود. با وجود اینکه همان قهرمان ها، آیتم ‌ها و طراحی را حفظ کرده است، اما بازی ‌ها بسیار کوتاه ‌تر و سریع ‌تر هستند، انیمیشن ‌های متفاوتی وجود دارد، و با داشتن یک سیستم بارگیری کمی ساده نیز در زمان شما صرفه ‌جویی می ‌کند. Wild Rift یک بازی است که برای گوشی هوشمند شما بسیار خوب و مناسب است و برای همه و حتی برای مبتدیان در دنیای MOBA ها نیز یک تجربه عالی و سرگرم کننده ای را فراهم می کند.

اگر بازی ‌های کوتاه ‌تر و اکشن ‌تر را ترجیح می ‌دهید، احتمالا Wild Rift را به بازی اصلی League of Legends ترجیح می‌ دهید. Wild Rift از نظر مدت زمانی که بازی ‌ها طول می ‌کشند و حتی جایزه‌ هایی که این بازی به شما می ‌دهد بسیار آزادتر است، همچنین دارای قهرمانان و پوسته‌ های رایگان زیادی است که فقط با بازی کردن در دسترس هستند. Wild Rift یک انتخاب عالی برای یک مبتدی در ژانر MOBA است و برای یک بازیکن باتجربه ی League of Legends که به دنبال تجربه آسان‌ تر و با همان محتوای اصلی است، گزینه ای بسیار عالی است.

بازی Pokémon Unite

بهترین بازی های MOBA
بهترین بازی های MOBA

Pokémon Unite که در مقایسه با رقبای خود نسبتاً در این ژانر تازه وارد است، اولین حمله این فرنچایز به دنیای MOBA است و تلاشی فوق العاده در این زمینه بوده است. این بازی با گیم پلی اصلی MOBA مانند پنج به پنج با نقش های متفاوت و مسیرهای متعدد در سراسر این نقشه اجرا می شود، اما تغییرات Pokémon را به صورت واضح و آشکاری اضافه می کند.

در کنار مبارزه با یک Pokémon ، به سطح های بالاتری رشد خواهید کرد و در نهایت تکامل خواهید یافت (اگر Pokémon که انتخاب می کنید بتواند تکامل یابد). برای مثال، شما با Charmander شروع می‌ کنید و سپس در سطح نهم به Charizard تبدیل می ‌شوید. Pokémon Unite زیرساخت گیم پلی خوبی دارد، اما عدم تغییرات احتمالی مجموعه حرکتی و حجم زیاد ریز تراکنش ها ممکن است شما را خسته کند.

بازی Overwatch

بازی Overwatch احتمالاً یک بازی MOBA است که بیش از همه محبوبیت League of Legends را تهدید کرده است. Overwatch هیچ نشانه ‌ای از کاهش سرعت از خود نشان نمی ‌دهد، و ورزش ‌های الکترونیکی، بیش از 30 قهرمان که می ‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، و متای کاملاً کنترل ‌شده ای که تعادل بازی را حفظ می ‌کند نیز در این بازی به صورت پر رنگی حضور دارند.

نقش ها در Overwatch کمی ساده تر هستند و به طرح های اولیه ساده Tank، Damage و Support تقسیم می شوند. نقشه ‌های آن ساختار خطی را که اکثر MOBA ها دارند را رها می‌کنند، و با وجود تعداد نقشه‌ هایی که دارد، یک پویایی دیگری را اضافه می‌ کند و تضمین می ‌کند در هر بازی احساس کاملا متفاوتی را تجربه خواهید کرد. Overwatch  فرایند یادگیری کمی سختی دارد، اما زمانی که از آن استفاده کردید متوجه می شوید که ارزشش را داشته است.

بازی SMITE

SMITE سبک MOBA های سنتی تر، مانند League of Legends و Dota 2 را به نفع دوربین سوم شخص کنار می گذارد. SMITE در عین حال که نمی تواند به اندازه رقبای خود از تعداد پایگاه بازیکنی زیادی برخوردار باشد، اما پایگاه بازیکن فعالی را در بین چندین پلتفرم حفظ کرده است.

SMITE دارای یک سیستم و متای به خوبی طراحی شده است که در طول فصول تغییرات زیادی را تجربه نمی کند. بیش از 120 مبارز و نقش های متعدد وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به بهترین شکل بازی کنید. بازی ‌های SMITE بر روی رویارویی بازیکن با بازیکن و مهارت‌ های مکانیکی تمرکز می‌ کنند، بنابراین بازیکنانی که واکنش‌ های سریعی دارند، در این بازی عملکرد خوبی خواهند داشت.

بازی League of Legends

بهترین بازی های MOBA
بهترین بازی های MOBA

League of Legends با بیش از 150 قهرمان در پنج نقش سنتی بدون شک محبوب ترین MOBA در تمام زمان ها است. شما می توانید در مقابل ربات ها یا بازیکنان بازی کنید و پس از رسیدن به سطح 30، یک سیستم رتبه بندی جامع برای شما وجود دارد که می توانید آن را امتحان کنید. League of Legends بسیار بهینه شده است، بنابراین می توانید آن را به لیست بازی های آنلاین رایگانی که می توانید با دوستان خود بازی کنید اضافه کنید.

League of Legends توانسته سال ها در صدر ژانر MOBA و صنعت ورزش های الکترونیکی باقی بماند. و با افزودن مداوم محتوا و قهرمانان جدید، گسترش به پلتفرم های مختلف و حفظ تعادل بازی توانسته به این جایگاه مهم دست پیدا کند. بعید است که جامعه ای خطرناک تر از League  پیدا کنید، اما این گیم پلی واقعی می تواند بیشتر آن را جبران کند.

MOBA مورد علاقه بعدی خود را کشف کنید

تعداد زیادی MOBA برای بازی کردن وجود دارد، اما همه آنها برای شما مناسب نیستند. هنگام انتخاب یک MOBA، همیشه بهترین کار این است که یکی را انتخاب کنید که بیشتر شبیه بازی هایی باشد که می شناسید. اگر بیشتر بازی ‌های FPS بازی می‌ کنید، ممکن است Overwatch یا Paladins برای شما بهتر باشند، بسیاری از بازی ‌های پس از League of Legends یا Dota در لیست بالا برای شما بهتر خواهند بود.

رقابت پذیر بودن یکی از عناصر تشکیل دهنده ی هر بازی است، اما این موضوع برای MOBA ها پر رنگ تر می شود. اگر هم به اندازه کافی حرفه ای هستید، بازی رقابتی MOBA می ‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد از بازی ‌ها باشد.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس