معرفی میانبرهای گوشی های اندروید

63
0
میانبرهای گوشی های اندروید

شما در گوشی های اندروید می‌توانید با افزودن میانبر به برنامه‌هایی که باید مرتباً به آنها دسترسی داشته باشید از طریق پنل تنظیمات سریع در Android  آنها را به دلخواه خود در گوشی اندروید خود چینش کنید. در این مقاله به معرفی میانبرهای گوشی های اندروید می پردازیم.

معرفی میانبرهای گوشی های اندروید


آیا می دانستید که به راحتی می توانید ظاهر و عملکرد پنل تنظیمات سریع را در گوشی اندروید خود بدون Root کردن دستگاه یا انجام کار اضافی شخصی سازی کنید؟


اگرچه می‌توانید به‌طور بومی پنل تنظیمات سریع را ویرایش کنید و آیکون‌های گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید،اما کار دیگری در این خصوص نمی‌توانید انجام دهید. خوشبختانه، نرم افزار هایی مانند Tile Shortcuts به شما اجازه می دهند تا کارهای بیشتری را با پنل تنظیمات سریع انجام دهید.


به عنوان مثال، می‌توانید به راحتی یک میانبر برنامه را به پنل تنظیمات سریع(تنظیماتی که با کشیدن انگشت از بالای صفحه نمایش به سمت پایین ظاهر میشود) اضافه کنید تا بتوانید با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین برنامه را به سرعت اجرا کنید. در اینجا چگونگی انجام آن مرحله به مرحله توضیح داده شده است:


چگونه میانبرهای برنامه را به پنل تنظیمات سریع اندروید اضافه کنیم


برای افزودن میانبرهای برنامه به پنل تنظیمات سریع اندروید، از یک برنامه رایگان از Store Play به نام Tile Shortcuts استفاده می کنیم. در اینجا نحوه تنظیم آن برای ایجاد میانبر برای برنامه های پر استفاده به طور کامل توضیح داده شده است.


1-اپلیکیشن Tile Shortcuts را در گوشی اندروید خود اجرا کنید.

2-در قسمت Inactive tiles روی دکمه + کلیک کنید.

3-در قسمت Tile Type، روی App ضربه بزنید

میانبرهای گوشی های اندروید
میانبرهای گوشی های اندروید

4-یک برنامه را از لیست نشان داده شده انتخاب کنید. شما می توانید این نام را ویرایش کنید، اما به نام آن توجه داشته باشید. نام پیش فرض Tile 1 است.

*-همچنین می‌توانید روی دکمه ویرایش پیشرفته ضربه بزنید تا میانبر برنامه خود را بیشتر سفارشی کنید(تنظیمات پیشرفته یا (Advanced setting.

5-اکنون انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا به پنل تنظیمات سریع گوشی اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید.

6-به سمت راست بروید و بسته به نوع گوشی خود، روی Edit یا نماد مداد ضربه بزنید.

7-Tile تازه ایجاد شده را فشار داده و نگه دارید (مانند Tile1، در این مورد که در تصویر نمایش داده شده)

میانبرهای گوشی های اندروید
میانبرهای گوشی های اندروید

8-آن را به قسمت بالای فعال صفحه  نمایش خود بکشید

9-روی Done ضربه بزنید

در انتها یک میانبر به پنل تنظیمات سریع گوشی شما اضافه خواهد شد که هر زمان روی آن ضربه بزنید، برنامه راه اندازی می شود. می توانید هر تعداد که می خواهید میانبر برنامه ایجاد کنید که این مورد به شما امکان می دهد فوراً به برنامه های پر کاربرد خود دسترسی پیدا کنید. برای برنامه‌هایی که اغلب نیاز به استفاده سریع در پس‌زمینه دارید، این برنامه بهترین گزینه پیشنهادی میباشد، مانند برنامه ماشین حساب یا برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای( به طور مثالGoogle Authenticator  یا رمز پویا بانکی).

میانبر برنامه دلخواه خود را به پنل تنظیمات سریع اندروید خود اضافه کنید

پنل تنظیمات سریع اندروید اغلب نادیده گرفته می شود، اما در واقع می توانید بیشتر از آنچه که فکر می کنید، کارهایی را با آن انجام دهید. علاوه بر افزودن میانبرهای برنامه، می‌توانید آیکون‌های موجود در پنل تنظیمات سریع را نیز همانطور که دوست دارید سفارشی کنید.

حتی  اگر برنامه هایی همچون Asana، YouTube یا Gmail باشد، می‌توانید مستقیماً از هر صفحه‌ای از طریق پنل تنظیمات سریع به برنامه‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید و در نتیجه زمان دسترسی به آنها را کاهش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت خود را به سمت پایین بکشید.

منبع : makeuseof

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس