معرفی کامل iOS 16 آیفون | بررسی ویژگی های آپدیت iOS 16 اپل

63
0
iOS 16 آیفون

iOS 16 آیفون در WWDC در ماه ژوئن معرفی شد. در اینجا چیزی است که باید در مورد ویژگی های جدید، تاریخ انتشار و سازگاری بدانید.

iOS 16 آیفون

اپل به‌روزرسانی‌های بزرگ سالانه سیستم‌عامل خود را در سخنرانی WWDC خود در ۶ ژوئن اعلام کرد. هیچ پلتفرمی برای اپل و کاربرانش بزرگتر یا مهمتر از آیفون نیست و بنابراین هیچ به روز رسانی سیستم عاملی مهمتر از iOS نیست. پس از استقبال موفقیت‌آمیز از iOS 15 در سال 2021، انتظار می‌رفت که iOS 16 ویژگی‌های جدید زیادی را اضافه کند و ناامید نشد.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد iOS 16 بدانید و اینکه چگونه بر تجربه آیفون شما تأثیر می‌گذارد، می‌دانیم. ما ویژگی‌های جدید، تغییرات طراحی و زمان‌بندی انتشار iOS 16 را نشان می‌دهیم و توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید نسخه بتا اولیه نرم‌افزار جدید را دریافت کنید.

زمان انتشار iOS 16

ما انتظار داریم که iOS 16 در سپتامبر 2022 پس از رویداد سالانه آیفون برای عموم عرضه شود. اما این حدس و گمان است. اپل تاکنون تنها گفته است که در پاییز عرضه خواهد شد. سال گذشته iOS 15 در روز دوشنبه، 20 سپتامبر 2021 ارائه شد. بنابراین یک حدس منطقی این است که iOS 16 در روز دوشنبه، 19 سپتامبر 2022 یا در روز دیگری از آن هفته ارائه شود. انتشار بزرگ برای عموم همیشه در پاییز اتفاق می افتد، معمولا در ماه سپتامبر و همراه با عرضه جدید آیفون. نسخه های اضافی (iOS 16.1، iOS 16.2 و غیره) در هفته ها و ماه های بعد با رفع اشکال و ویژگی های اضافی دنبال می شوند.

نسخه بتا iOS 16

اولین نسخه بتای Developer iOS 16 بلافاصله و اولین نسخه بتا Public در 11 جولای منتشر شد. در اینجا نحوه نصب نسخه بتا iOS 16 آورده شده است. در هفته‌های آینده، مجموعه‌ای از نسخه‌های بتای Developer و Public را دریافت خواهیم کرد که به انتشار عمومی نهایی iOS 16 نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوند.

. 6 ژوئن 2022: iOS 16 رونمایی شد

. 6 ژوئن: iOS 16 Developer beta 1 برای توسعه دهندگان ثبت نام شده منتشر شد

. 22 ژوئن: iOS 16 Developer beta 2 منتشر شد

. 6 ژولای: iOS 16 Developer beta 3 منتشر شد

. 11 ژولای: نسخه بتای عمومی iOS 16 با به روز رسانی Developer beta 3 منتشر شد

نسخه های بتا مختلفی بین 6 ژوئن تا سپتامبر منتشر می شود و ما انتظار زیادی داریم. زمانی که اپل در حال توسعه iOS 15 بود، هشت نسخه از نسخه بتای توسعه دهنده را قبل از انتشار عمومی منتشر کرد.

سازگاری (مظابقت)

برای اجرای iOS 16 به آیفون 8 یا بالاتر نیاز دارید.

این سرفصل است، اما دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است تجربه کامل iOS 16 را نداشته باشند. به عنوان مثال، اپل هشدار می دهد که ویژگی جدید قابلیت دسترسی Live Captions در آیفون 11 به بعد در دسترس است، در حالی که تشخیص درب و تشخیص افراد به اسکنر LiDAR در آیفون 12 پرو و ​​نسخه های جدیدتر نیاز دارد.

این یک تغییر بزرگ نسبت به سال گذشته است. در WWDC 2021، اپل اعلام کرد که iOS 15 بر روی مدل های بسیار قدیمی مانند iPhone 6s (2015) و نسل اول SE (2016) اجرا خواهد شد. هر دو از لیست پشتیبانی خارج شده اند و آیفون 7 نیز از بین رفته است. اگر یکی از این آیفون ها را دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را ارتقا دهید.

ویژگی های جدید

iOS 16 یک ارتقاء قابل توجه است. همه چیز را در مورد آیفون شما تغییر نمی دهد، اما مملو از ویژگی های جدید سرگرم کننده است که باعث می شود در پاییز امسال احساس تازگی داشته باشید:

Lock Screen صفحه قفل

اکنون می توان آن را به شدت شخصی (سفارشی) کرد (برای مثال، رنگ ها و فونت ها را تغییر داد) و با widget ویجت هایی برای مراقبت از آب و هوا ارتقاء داد،حلقه های فعالیت شما یا هر اطلاعات دیگری که نیاز دارید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. و مانند چهره‌های اپل واچ، می‌توانید چندین صفحه قفل ایجاد کنید که هرکدام wallpaper  کاغذ دیواری و widget  ویجت‌های خاص خود را دارند و به راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

iOS 16 آیفون
iOS 16 آیفون

Notifications اطلاعیه

نحوه ظاهر شدن آنها بهینه شده است: آنها اکنون از پایین صفحه نمایش داده می شوند، که به نظر می رسد راه منطقی تری برای ارائه آنها باشد. اپل همچنین Live Activities، روش جدیدی برای دنبال کردن بازی‌های ورزشی، پیشرفت سفر Uber، تمرینات و غیره را از صفحه قفل اعلام کرد.

Focus تمرکز

اکنون می‌توانید تنظیمات قفل، widgets ویجت‌ها، و تنظیمات Notification  (اعلان) را انتخاب کنید به حالت‌های فوکوس. اپل پیشنهاد می‌کند «صفحه قفل غنی از داده در حالی که از فوکوس کاری استفاده می‌کنید یا صفحه قفل عکس در حالی که از فوکوس شخصی استفاده می‌کنید». با کشیدن انگشت روی یک صفحه قفل خاص، می توانید حالت فوکوس مربوطه را فعال کنید.

iOS 16 آیفون
iOS 16 آیفون

اکنون فیلترهای فوکوس نیز وجود دارد: برای مثال، اگر در حالت فوکوس کاری هستید، می‌توانید فقط برگه‌های Safari را که به پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید مربوط می‌شود ببینید یا پیام‌های نامربوط را در پیام‌ها و نامه‌ها فیلتر کنید.

Messages پیام ها

اپل سه تغییر بزرگ در Messages اعلام کرد. می‌توانید 1) پیام‌ها را ویرایش کنید 2) پس از ارسال پیام‌ها را لغو کنید 3) هر موضوعی را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنید.

با اهمیت کمتر، بسیاری از عناصر دیدنی جدید برای سفارشی کردن Memoji شما وجود دارد، از جمله مدل‌های مو و روسری جدید، شکل‌های بینی و ژست‌ها.

Mail ایمیل

ابزارهای جدید در اینجا شامل ارسال های برنامه ریزی شده و، به طور خلاصه، توانایی یادآوری پیام های ارسال شده. ایمیل باید پیوست‌های فراموش‌شده را شناسایی کرده و به کاربران هشدار دهد، و ویژگی‌های Remind Later و Follow Up جدیدی برای تحریک کاربر در زمانی که او یا گیرنده به ایمیلی پاسخ نداده‌اند، وجود دارد. 

متن زنده و جستجوی تصویری

اکنون متن زنده برای ویدیو و همچنین تصاویر ثابت اعمال می شود. یک ویدیو را موقتاً متوقف کنید و متن برای کپی یا ترجمه به صورت زنده تبدیل می شود. اپل می گوید Live Text دسترسی سریع تری به ابزارهای ترجمه و تبدیل انتشار(ارز) را نیز فراهم می کند.

ویژگی Visual Look Up مرتبط  که در iOS 15 معرفی شد و از هوش مصنوعی برای شناسایی گیاهان، حیوانات و مکان‌های دیدنی در عکس‌های شما استفاده می‌کند همچنین به‌روزرسانی دریافت می‌کند. برای شروع، اکنون می تواند پرندگان، حشرات و مجسمه ها را نیز تشخیص دهد. اما به‌طور جداگانه، می‌تواند از همان هوش مصنوعی برای تشخیص لبه‌های اشیاء تصویر شده استفاده کند و به شما امکان می‌دهد با کلیک کردن و نگهداشتن آن‌ها را از عکس خارج کنید و به برنامه‌های دیگری مانند پیام‌ها ببرید. یک سگ بامزه را در عکس می بینید؟ آن را جدا کنید و در iMessage قرار دهید تا دیگران نیز از آن لذت ببرند. 

Wallet کیف پول

تأیید in-app ID شناسه درون برنامه‌ای را دریافت می‌کند: یک گزینه مفید اگر نمی‌خواهید اطلاعات شخصی را با شخصی به اشتراک بگذارید، اما باید به او ثابت کنید که مثلاً بیش از ۲۱ سال دارید. کیف پول همچنین قابلیت اشتراک گذاری کلیدهای دیجیتال از طریق پیام، ایمیل یا واتس اپ را دارد.

iOS 16 آیفون
iOS 16 آیفون

Apple Pay

اپل دو اقدام جدید را در اینجا اعلام کرد: Apple Pay Later (روشی برای پرداخت در چهار پرداخت مساوی در مدت شش هفته، در ابتدا فقط در ایالات متحده موجود است) و Apple Pay Order Tracking (که رسیدها و اطلاعات ردیابی سفارش را در Wallet برای خریدهای انجام شده با استفاده از Apple Pay ارائه می دهد).

کتابخانه عکس مشترک iCloud

اپل این را “بهترین راه برای اشتراک گذاری عکس ها با خانواده” می نامد و مطمئنا امیدوار کننده است. هنگامی که کتابخانه مشترک را راه‌اندازی کردید، همه می‌توانند همان تصاویر را به همراه ویرایش‌ها، زیرنویس‌ها و کلمات کلیدی ببینند. اما جالب‌ترین عنصر می‌تواند اتوماسیون‌های هوشمندی باشد که می‌توانید از آنها برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها بر اساس زمانی که عکس گرفته شده‌اند، افرادی که در آن‌ها حضور دارند یا در حال حاضر در این نزدیکی هستند استفاده کنید.

Safety Check بررسی ایمنی

این ویژگی مهم حریم خصوصی، که برای کمک به کسانی که خشونت خانگی یا مسائل مشابهی را تجربه می‌کنند، طراحی شده است، به شما امکان می‌دهد به افرادی که اجازه دسترسی به مجوزهای خود را داده‌اید نظارت کنید و به راحتی آنها را لغو کنید. می توان از آن برای بازنشانی مجوزهای حریم خصوصی برنامه های سیستم و محدود کردن پیام ها و FaceTime به دستگاهی که در حال حاضر استفاده می کنید استفاده کرد.

برای بررسی دقیق‌تر قابلیت‌های جدید آیفون شما در سال جاری، راهنمای ما را در مورد برترین ویژگی‌های جدید iOS 16 بخوانید . و همچنین ویژگی‌ها و تغییرات کوچک‌ تری را جمع‌آوری کرده‌ایم که تفاوت بزرگی در نحوه استفاده شما از آیفون ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید iOS 16 این است که می‌توانید دستگاه و حساب خود را در background تأیید کنید، بدون نیاز به اجرا از طریق گزینه‌های CAPCHS.

به روز رسانی های مورد انتظار در آینده 

برخی از به‌روزرسانی‌های مورد انتظار و ویژگی‌های جدید امروز اعلام نشدند، اما ممکن است در اواخر سال ظاهر شوند. مثلا:

Always-on display نمایشگر همیشه روشن

قبل از عرضه آیفون 13، شایعاتی در مورد اینکه اپل بالاخره یک صفحه نمایش همیشه روشن با زمان، تاریخ، notifications اعلان‌ها و سایر داده‌های سریع را در یک نگاه اجرا می‌کند، به گوش می‌رسید. بدیهی است که این گوشی با آن گوشی ها ارائه نشده است، اما شاید آن شایعات در مورد آزمایش ویژگی نمایشگر همیشه روشن در واقع در مورد ویژگی iOS 16 باشد.

به نظر می رسد شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نمایشگر همیشه روشن می تواند در سال 2022 به آیفون ها بیاید، حداقل در مدل های جدید آیفون 14. راس یانگ، مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، در توییتی گفته است که “انتظار دارد” اپل از صفحه نمایش LPTO استفاده کند که در صورت عدم استفاده، نرخ refresh (تازه سازی ، روشن کردن)را تا 1 هرتز کاهش دهد (نمایشگر OLED آیفون 13 به 10 هرتز کاهش می یابد). نرخ refresh (تازه سازی) کمتر برای حفظ عمر باتری بسیار مهم است و بدون شک عمر باتری دلیلی است که اپل هنوز این ویژگی را اجرا نکرده است.

توجه داشته باشید که این ویژگی در ارائه WWDC 2022 ذکر نشده است، اما هرگز احتمال زیادی وجود نداشت که وجود داشته باشد: این بدان معناست که یک ویژگی کلیدی آیفون 14 پرو را ماه‌ها قبل از عرضه آن حذف می‌کنیم. بنابراین ما همچنان برای صفحه نمایش همیشه روشن در اواخر سال جاری دست خود را روی هم نگه می داریم. آیا از نظر فنی یک ویژگی iOS 16 است یا یک ویژگی iPhone 14 Pro؟ شاید این بیشتر مربوط به دومی باشد زیرا ظاهراً سایر دستگاه ها حذف خواهند شد.

منبع : macworld

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس