کامل ترین گزارش از رویداد WWDC 2022 اپل

99
0
رویداد WWDC 2022 اپل

در رویداد WWDC 2022 اپل محصولات و به روز رسانی های نرم افزاری جدید و هیجان انگیزی را معرفی شد. اگر از طرفداران اپل هستید حتما می خواهید در مورد محصولات جدید و زمان عرضه آن ها مطلع باشید. در این مقاله به خلاصه ای از رویداد WWDC اپل میپردازیم. با ما همراه باشید.

رویداد WWDC 2022 اپل

رویداد WWDC 2022 اپل
رویداد WWDC 2022 اپل

یکی از مهمترین خبرهایی که در WWDC اپل منتشر شد iOS 16 است. این آپدیت جدید آیفون دارای صفحه‌ قفل یا لاک اسکرین قابل تنظیم است. کاربران در iOS 16 می‌توانند با نگه داشتن انگشت روی لاک اسکرین آیفون ظاهر آن را شخصی‌سازی کنید. iOS 16 همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی جدیدی را برای اعلان‌ها اضافه می‌کند و به شما امکان می‌دهد پیام‌های iMessages را حذف یا ویرایش کنید. 

قابلیت Live Text که قبلا برای تشخیص متن در تصاویر استفاده میشد حالا در iOS 16 این قابلیت به ویدئو نیز اضافه شده است.

iPadOS 16

رویداد WWDC 2022 اپل
رویداد WWDC 2022 اپل

به‌روزرسانی آینده  iPadOS 16 ترکیبی از بهترین ویژگی‌های iOS 16 و آپدیت بعدی macOS است. در این اپدیت جدید ابزارهای جدید مانند اپلیکیشن آب و هوا اضافه شده است. ویژگی جدید دیگری که در این رویداد اعلام شد ویژگی مشارکت است. با این قابلیت میتوانید در صفحات، پیام ها و یادداشت ها با دوستان خود مشارکت داشته باشید. اپل همچنین یک برنامه جدید به نام Freeform را نیز ارائه داده است که یک بورد همکاری زنده برای جلسات آنلاین گروهی است.

watchOS 9

رویداد WWDC 2022 اپل
رویداد WWDC 2022 اپل

اپل در این رویداد چندین ویژگی جدید را برای کاربران اپل واچ معرفی کرد. با آپدیت جدید WatchOS انواع واچ‌فیس‌های جدید مانند چرخه قمری، تقویم‌های مذهبی و پس‌زمینه‌های متحرک جدید را دریافت خواهید کرد. اپل چند ویژگی جدید مربوط به سلامت مانند معیارهای جدید در حال اجرا و آمار عملکرد، ردیابی فیبریلاسیون دهلیزی نیز به ساعت هوشمند خود اضافه کرده است.

macOS Ventura

رویداد WWDC 2022 اپل
رویداد WWDC 2022 اپل

در رویداد اپل نسخه جدید سیستم عامل به نام macOS Ventura نیز معرفی شد. یکی از ویژگی های اصلی Ventura Stage Manager است که به شما کمک می کند روی برنامه اصلی خود تمرکز کنید و در عین حال سایر برنامه هایی را که استفاده می کنید به نوار کناری صفحه نمایش منتقل کنید. همچنین تغییراتی نیز در Mail اعمال شده است، از جمله امکان لغو ارسال و زمان‌بندی ایمیل‌ها یک ویژگی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم.

تراشه سیلیکونی اپل M2

رویداد WWDC 2022 اپل
رویداد WWDC 2022 اپل

اپل پردازنده جدید خود به نام پردازنده M2 را در WWDC 2022 معرفی کرد. پردازنده M2 با افزایش عملکرد و کاهش مصرف انرژی می‌تواند 25 درصد سریع‌تر از پردازنده اصلی M1 باشد. اپل همچنین دو هسته دیگر را به پردازنده گرافیکی خود اضافه کرد که عملکرد آن را 25 درصد افزایش داد در حالی که تنها نیمی از توان پردازنده گرافیکی قبلی را مصرف میکند.

M2 MacBook Air

رویداد WWDC 2022 اپل
رویداد WWDC 2022 اپل

مک بوک ایر جدید ظاهری جدیدتر نسبت به مک بوک قبلی دارد و ضخامت آن کمتر از نیم اینچ است و دارای چهار رنگ مختلف است. صفحه نمایش آن 25 درصد روشن تر از مدل قبلی است و و یک دوربین p 1080 جدید با وضوح دو برابر دارد. مک بوک ایر جدید تراشه M2 را جایگزی M1 کرده است.

M2 MacBook Pro

اندازه مک بوک ایر M2 در این رویداد اعلام نشد، اما مک بوک پرو 13 اینچی نیز به تراشه M2 ارتقاء یافته است. نوار لمسی در این مک بوک همچنان وجود دارد.

چه زمانی می توانید آخرین آپدیت ها و محصولات اپل را دریافت کنید؟

اگر دستگاه پشتیبانی شده دارید، باید بتوانید آخرین به‌روزرسانی‌های اپل را در پاییز امسال نصب کنید. این آپدیت ها هنوز آزمایش بتا نشده‌اند و در صورت تمایل می‌توانید در آزمایش بتا شرکت کنید. مک بوک ایر جدید در ماه جولای عرضه خواهد شد.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس