معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR)

در حالی که بازار اصلی فعلی VR بازی است، چندین کاربرد واقعیت مجازی (VR) وجود دارد که از فناوری جدید بهره می‌برند.

131
0
۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR)

در حالی که بازار اصلی فعلی VR بازی است، چندین کاربرد واقعیت مجازی (VR) وجود دارد که از فناوری جدید بهره می‌برند. اگر HTC Vive یا Oculus دارید، ممکن است بتوانید برخی از این برنامه‌های جدید واقعیت مجازی را برای خود تجربه کنید.

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR)

VR و هنر

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR) هنر

یک برنامه جالب برای VR شما Tilt Brush است. با استفاده از Tilt Brush اتاق شما به بوم سه بعدی تبدیل می‌شود. می‌توانید از بین چندین برس که می‌خواهید استفاده کنید سپس در هوا نقاشی کنید. آن‌ها همچنین “رنگ‌های متحرک” دارند که هنگام حرکت شما، حرکت می‌کنند یا می‌درخشند.

به وسیله طیف وسیعی از ابزار‌ها، تقریبا هر رنگی و تخیل خود می‌توانید خلاقیت خود را به حداکثر برساند و در حالی که چندین نفر از این کار در خانه‌های خود لذت برده‌اند و فیلم‌های آن را آنلاین به اشتراک گذاشته‌اند، ما بی صبرانه منتظر روزی هستیم که بتوانیم از یک موزه با هنر مجازی سه بعدی ایجاد شده توسط استادان مدرن دیدن کنیم.

نرم افزار های اجتماعی واقعیت مجازی

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR) چت

VRChat بستری است که به شما امکان می‌دهد دنیاهای مجازی را بسازید و کاوش کنید و از سراسر جهان در آن‌ها تعامل داشته باشید. شما مجاز به بارگذاری آواتار خود هستید و بسیاری از کاربران دوستان جدیدی پیدا کرده‌اند و بر نگرانی‌های اجتماعی به وسیله این بستر غلبه کرده‌اند.

گفته می‌شود VRChat به محتوای صریح و مسموم خود شناخته شده است. در حالی که بیشتر کاربران آموخته‌اند که از پس آن برآیند، کاربران جدید اغلب شوکه می‌شوند.

vTime برنامه اجتماعی دیگری است که با در نظر گرفتن VR ایجاد شده است. این برنامه نسبت به VRChat محیط بالغ‌تری دارد. اغلب اوقات افرادی را می‌بینید که فقط با هم چت می‌کنند. شما مجاز به بازدید از چندین چشم انداز و آوردن دوستان خود با خود هستید.

چندین مشاغل جهانی از vTime به عنوان روشی برای دور هم جمع شدن و “جلسات حضوری” استفاده می‌کنند. این یک روش ابتکاری برای رشد جامعه در یک شرکت است.

توریسم VR

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR) جهان

Travel World VR شرکتی است که در بازاریابی تجربه سفر از طریق واقعیت مجازی تخصص دارد. در حالی که آن‌ها در حال حاضر با شرکت‌های مسافرتی، استراحتگاه‌ها و خطوط مسافرتی برای فیلمبرداری از مکان‌های محبوب برای اهداف بازاریابی کار می‌کند. این اولین قدم به سمت گردشگری به عنوان یک رسانه VR است.

با استفاده از Travel World VR مشتریان فقط با قرار دادن هدست می‌توانند مکان‌ها، اتاق‌های استراحتگاه‌ها و موارد دیگر را مشاهده کنند و به آن‌ها امکان می‌دهد درک بهتری از آنچه که در آن ثبت نام می‌کنند داشته باشند.

در آینده صنعت گردشگری احتمالا از VR به عنوان راهی برای نمایش جنبه‌های مختلف منطقه خود استفاده می‌کند. مردم می‌توانند بدون ترک خانه خود به هر جای جهان سفر کنند. اگرچه جایگزین تجربه سفر واقعی نخواهد شد کسانی که به دلیل بیماری بودجه یا دلایل دیگر نمی‌توانند از آنجا بازدید کنند، هنوز هم می‌توانند منطقه را به صورت اول شخص ببینند.

فیلم های واقعیت افزوده

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR)

در حالی که بیشتر تجربه‌های سینمایی ایجاد شده برای VR کوتاه تر از یک فیلم کامل است، اما آن ها نمایش دهنده اول مسیری است که فیلم‌ها به وسیله واقعیت مجازی بدست خواهند آورد.

چالشی که سازندگان فیلم‌های مجازی هنگام ساخت فیلم‌های خود دارند این است که برخلاف فیلم‌های سنتی، آن‌ها واقعا باید سخت کار کنند تا توجه مخاطب را به یک نقطه کانونی خاص معطوف کنند. از آنجا که افراد می‌توانند به هر جهتی که می‌خواهند نگاه کنند تضمین نمی‌شود که بینندگان هر جنبه‌ای را که برای درک طرح باید ببینند، مشاهده کنند.

در حالی که فیلم‌های VR قطعا هنوز در مرحله آزمایشی هستند، چند فیلم کوتاه منتشر شده وجود دارد که محبوبیت در این زمینه را کسب کرده‌اند. با ادامه رشد این شکل هنری جالب است که ببینیم چه چیزهایی ارائه خواهد شد و چه سرنخ‌هایی می‌تواند در جنبه‌های خاصی از فیلم پنهان شود.

طراحی و علم VR

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR) اختراع

VR را می‌توان در اشکال مختلف طراحی یا اختراع استفاده کرد. معماران می‌توانند پروژه‌هایی را در داخل نرم افزار ایجاد كنند كه به سرمایه گذاران بالقوه اجازه می‌دهد قبل از ساخت، سازه را مرور كنند. مخترعین می‌توانند با ایده‌های مختلف بازی کنند تا چیز جدیدی بسازند بدون اینکه هزینه زیادی را صرف مواد کنند.

در حالی که نمی‌توان همه چیز را در یک دنیای مجازی کاملا شناخت، اما می‌توان موفقیت‌های زیادی را کسب کرد. امکانات پزشکی شروع به ترکیب VR در آموزش و روش‌های خود کرده است.

Google Earth VR

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR) گوگل

Google Earth VR به شما امکان غرق کردن خود در مناطقی از دنیای واقعی را می‌دهد. برای داشتن تجربه اول شخص می‌توانید در برخی صحنه‌ها گشت و گذار کنید، دور بزنید یا پرواز کنید.

دوستان و خانواده خود را جمع کنید و خاطرات گذشته را زنده کنید یا بدون بیرون آمدن از اتاق نشیمن خود به ماجراجویی‌های جدید بپردازید. در حال حاضر می‌توانید از این برنامه در HTC Vive و Oculus Rift استفاده کنید.

گردهمایی‌ها یا رویداد‌های زنده واقعیت مجازی

کاربرد واقعیت مجازی (VR)

VR یک فناوری است که می‌تواند به شما امکان حضور و مشاهده مباحث را بدهد. وقتی بلیط‌های کنفرانس به اتمام رسید بلیط‌های VR اضافی نیز می‌توانند به فروش برسند.

در آینده ممکن است با ادغام این تکنولوژی، به شرکت کنندگان در کنفرانس VR اجازه دهد کمی بیشتر در آن نقش داشته باشند. در حال حاضر داشتن چنین تجربه می‌تواند حیرت آور باشد.

این فناوری همچنین می‌تواند امکان شرکت در مسابقات ورزشی، کنسرت‌ها، میتینگ‌های سیاسی یا حتی اولین مراسم‌های سینمایی را برای افراد خاص فراهم کند.

VR درمانی

معرفی کاربرد واقعیت مجازی (VR)

VR توسط درمانگران برای کمک به بیماران برای غلبه بر ضربه‌های روحی یا ترس استفاده شده است. اجازه می‌دهد تا بیماران در یک شرایط واقعی به تجربه‌ها نگاه کنند یا با ترس‌های خود روبرو شوند در حالی که امنیت آن‌ها نیز حفظ شده است به بسیاری از افراد کمک کرده است تا بر برخی از شرایط روحی غلبه کنند.

در حالی که VR اغلب به عنوان جایگزینی برای قرار گرفتن در معرض درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامه‌هایی برای درمان بسیاری از بیماری‌های خاص از طریق روند حل معماها هنگام حرکت در محیط‌های مختلف طراحی شده است. به عنوان یک سرگرمی بیمار حتی اگر قسمت‌هایی از آن ناراحت کننده باشد، ممکن است به درمان ادامه دهد.

برخی از شرایط درمان شده شامل PTSD، اکروفوبیا، اختلالات خوردن، اوتیسم و ​​افسردگی است.

Virtual Desktop

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR) دکستاپ

با Virtual Desktop می‌توانید وارد دنیای خصوصی شوید که در آن چیزی جز آنچه در رایانه رومیزی خود دارید دیده نمی‌شود. در داخل برنامه شما به اندازه مانیتور محدود نمی‌شوید، می‌توانید موارد را به دلخواه خود جابجا کنید.

به عنوان یک قابلیت اضافی اگر ماوس و صفحه کلید بلوتوث دارید، می‌توانید به هر جای خانه خود بروید و تا زمانی که Wi-Fi در دسترس باشد به کار خود ادامه دهید.

همچنین به شما امکان می‌دهد فیلم‌های ۳۶۰ درجه YouTube را بدون نیاز به حرکت دادن صفحه با ماوس خود تماشا کنید. شما بلافاصله در آن جهان غرق خواهید شد.

Virtual Desktop در حال حاضر در دسترس کاربران هدست Oculus Rift / Rift S ، HTC Vive ، Valve Index و Windows Mixer Reality است.

نتیجه گیری

واقعیت مجازی هنوز یک فنآوری نو و جدید است. در طی ده‌های آتی ما مطمئنا محصولاتی را خواهیم دید تا به هرچه نزدیک تر شدن دو دنیا کمک کنند. حال که با ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR) آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس