تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021

تکنولوژی امروزه با سرعتی شگفت آور در حال پیشرفت است. در ادامه به تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021 می‌پردازیم.

30
0
تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021

تکنولوژی امروزه با سرعتی شگفت آور در حال پیشرفت است. ترندهای جدید دیجیتالی، انتظارات در حال افزایش جامعه را برآورده می‌کنند و چیزهایی که یک دهه پیش غیرممکن به نظر می‌رسیدند، اکنون به امری ممکن تبدیل شده‌اند. با دیدن واقعیت مجازی، افزایش ارتباطات 5G و حتی هواپیماهای بدون سرنشین، که به صورت آهسته و پیوسته در جامعه ادغام می‌شوند، این سوال پیش می‌آید که چه زمانی قرار است شاهد پیشرفت غیر منتظره بعدی در آینده باشیم. در ادامه به تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021 می‌پردازیم.

یکی از افرادی که عهده دار توسعه تکنولوژی مدرن است، کسی نیست جز Elon Musk. به دلیل علاقه شدید به “فناوری شگفت انگیز و جدید”، Musk از آغاز کار خود به تحقیق و توسعه در فضاهای جدید تکنولوژِی پرداخته است.

وی اصالتاً اهل آفریقای جنوبی است، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سازنده هوافضا SpaceX و مدیرعامل شرکت وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی پاک Tesla است. هدف این شرکت کاهش هزینه‌های حمل و نقل فضایی برای فراهم کردن امکان رفتن به مریخ است. هدف او سرعت بخشیدن به پیشرفت جهان به سمت انرژی پایدار و انتقال جهان به سمت وسایل نقلیه الکتریکی است.

چگونه تکنولوژی باعث تغییر عملکرد تجارت در سال 2021 خواهد شد

4 تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021

Musk که یک مبتکر سرسخت و با پشتکار است، و به خاطر ایده‌های جسورانه و غیرمتعارف خود در مورد آینده شهرت دارد. به نقل از Musk، بعضی از افراد تغییر را دوست ندارند، اما اگر تغییرات را نپذیرید، اتفاق خوبی نمی‌افتد.”موقعیت او هیچوقت تا این اندازه مهم نبوده است زیرا جهان در طی پاندمی جهانی روز به روز در حال تغییر است. با این حال، شیوع Covid-19 جان تازه‌ای به بازارهای قدیمی داده است. طبق گفته McKinsey، پذیرش دیجیتال مشتری و کسب و کار که پنج سال زمان لازم داشت به شکل حیرت انگیزی تنها در هشت هفته اول قرنطینه به سرعت انجام شد. این رقابت همچنان ادامه دارد و نوآوران صنعت قصد توقف ندارند.

با توجه به تأثیر Musk و همراه با تأثیر جهانی Covid-19، اکنون بسیاری از ترندهای متفاوت تکنولوژی برای کشف صاحبان مشاغل وارد صحنه شده‌اند. هوش مصنوعی (AI) یکی از بزرگ‌ترین‌ها است: ارزش این صنعت تا سال ۲۰۲۵، ۱۹۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و زمینه ایجاد اشتغال را در بخش‌هایی مانند داده‌ها، امنیت سایبری و حتی مراقبت‌های بهداشتی را فراهم می‌کند. با جمع آوری زیاد داده در مورد میزان عفونت و عملکرد واکسن، الگوریتم‌ها باید به اندازه کافی همه جانبه و پیشرفته باشند تا بتوانند به راه حل‌هایی دست یابند که جهان را به همان صورتی که می‌شناختیم بازگردانند.

و با توجه به معنای این ترندها برای شما، پاسخ ساده است. همچنان که تکنولوژی تغییر می‌کند، مهارت‌هایی که باید برای جلب توجه مخاطبان، راه اندازی مشاغل مناسب برای آینده و دستیابی به موفقیت‌های طولانی مدت بدانید نیز باید تغییر کنند. بدون شک، تکنولوژی نحوه اداره مشاغل در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن را دگرگون خواهد کرد. برای اینکه در این رقابت باقی بمانید و از آینده مطلع شوید، این کار را از سه کارآفرین موفق در فضای آنلاین بدست آورید.

صنعت اتوماسیون (خودکار سازی)، در حال تغییر شکل دادن به تجارت است

3 تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021

Jaikishaan Sharma، مدیر عامل شرکت Sharmaatricks، افراد سخت کوش را با فرصت‌های شغلی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی ارتباط می‌دهد. شرکت وی از ابزارها و منابع آموزشی قابل دسترسی برای کمک به بیش از ۷۰،۰۰۰ عضو در مجموعه در حال رشد خود، برای ایجاد مشاغل آنلاین نوپا و رهایی از دوندگی زیاد برای امرار معاش، استفاده می‌کند.

او معتقد است که اتوماسیون در حال تغییر شکل کسب و کار است. طبق گفته Sharma، “تغییرات دیجیتال فرصت‌های جدیدی را برای مشاغل ایجاد می‌کند. من معتقدم که هم 5G و هم هوش مصنوعی قصد دارند شیوه کسب و کار صاحبان مشاغل را تغییر دهند. هر روزی که می‌گذرد، اتوماسیون در حال تغییر شکل مجدد تجارت است و به افزایش بهره وری کمک می‌کند، نادیده گرفتن تأثیر تکنولوژی بسیار دشوار است، صرف نظر از اینکه شما صاحب یک شرکت چند ملیتی هستید یا یک استارت آپ دارید.”

“طی چند سال گذشته، اتوماسیون بیشتر از هر چیزی در تکنولوژی افزایش یافته است. ابزارهای اتوماسیون هر روز خلاقانه‌تر و توسعه یافته‌تر می‌شوند تا بتوانند فرایندهای تجاری را چابک‌تر (نوعی مدیریت پروژه) کنند. به همین دلیل، من معتقدم که افزایش نوآوری در زمینه اتوماسیون باعث گسترش سریع ویدیو کنفرانس‌ها و کار کردن از راه دور خواهد شد. ما در طی پاندمی شاهد چنین رشد سریعی بوده‌ایم. Zoom به یک نام آشنا و پرآوازه تبدیل شده است و ابزارهای دیگری مانند Google Hangouts ،Microsoft’s Teams و Cisco’s Webex همگی در دنیای تجارت بر سر زبانها افتاده‌اند. این تکنولوژی به صاحبان مشاغل و کارمندان آن‌ها این امکان را می‌دهد که در خانه کار کنند و همچنین باعث حرکت به سمت این هدف می‌شود که کار در خانه مرسوم شود.”

با در نظر گرفتن این پیشرفت‌ها در تکنولوژی، به نکات پایانی Sharma توجه کنید: به دلیل پاندمی، مدارس و موسسات آموزشی مجبور شده‌اند به سرعت آموزش الکترونیکی را دنبال کرده و شیوه آموزش آنلاین به امری عادی و طبیعی تبدیل شود. وی می‌گوید: “بسیاری از موسسات در حال تغییر بخش‌هایی از برنامه درسی خود هستند تا بتوانند در آینده آموزش آنلاین را جایگزین روش‌های قبلی کنند.”

“در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم که تقاضای بسیار زیاد و رشد سریع هوش مصنوعی را شاهد باشیم. هوش مصنوعی در حال حاضر برای تشخیص گفتار، دستیارهای شخصی تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های هم پیمایی (طی آن مالکین خودرو، صندلی‌های خالی خودروی خود را با مسافران هم مسیر خود به اشتراک می‌گذارند) و موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. اما همچنان فضای کافی برای رشد و گسترش در این زمینه وجود دارد و مشاغل کوچک شروع به استفاده از این تکنولوژی جدید در سال ۲۰۲۱ می‌کنند تا به آنها کمک کند تجارت خود را اداره کنند. Covid-19 مشاغل را تحت فشار قرار داده تا از تکنولوژی‌های دیجیتال استقبال کنند، و این شرایط ممکن است زمان زیادی به همین شکل باقی بماند.”

تغییر عملکرد تجارت | تکنولوژی، رمزگشایی کدهای فرکانسی است

2 تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021

Taryn Lee، یک شریک برند جهانی در Healy World، یک کارآفرین موفق در زمینه دیجیتال است که علاقه زیادی دارد تا مردم را به سمت دنیای جدیدی از سلامتی، ثروت و رفاه هدایت کند. Lee می‌گوید، “رمز گشایی اسرار جهان بر عهده ماست. در سال ۲۰۲۱، با ادغام علم و معنویت، به لحظه حساسی در تاریخ رسیده‌ایم و اکنون تکنولوژِی‌هایی روی کار آمده‌اند که می‌توانند بر انرژی ما تاثیر بگذارند.”

وی ادامه می‌دهد، “در سال‌های آینده، هر دو شرکت‌های پزشکی و تکنولوژی به سمت این موضوع می‌روند که کدهای فرکانسی مربوط به نحوه کار شبکه‌های انرژی در بدن و مغز ما را رمزگشایی کنند، و آن‌ها از این دانش برای طراحی اقداماتی مبتکرانه در زمینه میدان‌های الکترومغناطیسی ما استفاده می‌کنند تا از بیماری‌ها جلوگیری کنند و سلامت جسمی و روانی ما را تقویت کنند. این امر عملکردهای پزشکی کاملاً جدید، محصولات جدید و مدل‌های تجاری جدیدی را ایجاد خواهد کرد.”

با تغییر تکنولوژِی، کمک کردن همچنان اهمیت دارد

1 تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021

Tyler Ornstein، مدیر عامل شرکت Tylers Coffees، اولین و تنها قهوه بدون اسید در جهان را برای کمک به میلیون‌ها نفر از افرادی که از مشکلات مربوط به معده و ریفلاکس اسید معده رنج می‌برند، ایجاد کرد. در سن ۱۴ سالگی، Ornstein شرکت خود را تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون به سرعت در حال رشد بوده است. همانطور که تکنولوژی در سال ۲۰۲۱ شیوه کار کردن را تغییر می‌دهد، وی معتقد است که اصول اولیه همچنان در این مرحله نیز صدق می‌کنند: کمک کردن همچنان به اندازه قبل مهم است.

Ornstein می‌گوید، “اگر شما می‌خواهید همیشه موفق باشید، تنها یک کلمه وجود دارد که باید آن را دنبال کنید:” کمک کردن. “همیشه و در هر مرحله به دنبال کمک باشید. اگر این کلمه را موبه مو و دقیق دنبال کنید، موفقیت چشمگیری خواهید دید. نه تنها برای تجارتتان بلکه برای خودتان نیز از این امر استفاده کنید. اگر می‌توانید کالایی بسازید یا خدماتی ارائه دهید که برای مردم مفید باشد، می‌توانید از آن درآمد کسب کنید و موفق شوید.”

به سمت آینده حرکت کنید

واضح است که پیشرفت‌های فراوان در تکنولوژِی همواره در حال تغییر عملکرد تجارت رو به جلو است و متوقف نمی‌شود و با پیشرفت و شکل گیری جامعه، تأثیر چشمگیری در آینده نیز خواهد داشت. دهه آینده واقعاً سرنوشت ساز خواهد بود و برای صاحب مشاغل مدرن یا کارآفرینان، پذیرش و به کارگیری و واکنش مثبت نشان دادن به ترندهای نوظهور به یک معیار مهم تبدیل شده است که این معیار باید در یک فضای دیجیتالی دائماً در حال تغییر و تکامل وجود داشته باشد.

با به پایان رسیدن پاندمی و برگشت به زندگی عادی، اطمینان حاصل کنید که بسیاری از نوآوری‌های مهم در تکنولوژی را که با شروع تغیییرات ایجاد شده‌اند را تحت نظر می‌گیرید. با انجام این کار، هر مرحله از پیشرفت را در مراحل اولیه به کار می‌گیرید، و به شما کمک می‌کند خود را با شرایط وفق دهید، و صنعت خود را تحت کنترل درآورید و چه الان و چه در آینده موفق باشید.

حال که تغییر عملکرد تجارت به واسطه‌ی ‌تکنولوژی در سال 2021 را دریافتید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس