معرفی 10 روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند

72
0
روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند

رسانه های اجتماعی تنها شامل و رواج دهنده ی چیز های بی اهمیت نیستند. در واقع، می تواند به شما در توسعه مهارت های اجتماعی تان از طرق مختلف کمک کند.روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند.

همچنین مطلب چرا شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مفید است را مطالعه کنید.

پیمایش بی فکر، محتوای بی‌پایان مانند گربه و قرقره‌ های بی ‌پایان هستند که می ‌توانند ساعت‌ ها شما را مشغول کنند. اگر از خود می پرسیدید که آیا عادات رسانه های اجتماعی شما مانع یا به مهارت های اجتماعی شما کمک می کند، امیدواریم در این مقاله به نحوه استفاده از این برنامه ها به طوری که به نفع شما است اشاره کنیم.

رسانه ‌های اجتماعی اغلب به عنوان یک ابزار اهمال ‌کاری های اعتیاد آور برچسب‌گذاری می ‌شوند، اما لزوماً همه چیز در مورد آن نباید بد باشد. وقتی صحبت از بهبود مهارت های اجتماعی شما می شود، می تواند جنبه های مثبتی نیز داشته باشد.

از یک طرف، کاری را انجام می دهد که برای انجام آن طراحی شده است، تشویق مردم به برقراری ارتباط. بستگی به این دارد که چگونه از آن استفاده می کنید و برای چه چیزی از آن استفاده می کنید که همه تفاوت را ایجاد می کند. بیایید جنبه خوب رسانه های اجتماعی و اینکه چگونه می تواند به شما در مهارت های اجتماعی کمک کند را در نظر بگیریم.

1. استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان شروع کننده مکالمه

مهم نیست که در یک شهر یا در یک قاره دیگر هستید، رسانه های اجتماعی ارتباط بین افراد در مناطق زمانی مختلف را تشویق می کنند. اگر احساس می کنید که ارتباط شما قطع شده است، ارسال یک پیام به کسی می تواند احساس کند که تنها نیستید.

وقتی در جریان هستید که خواهرتان شنبه آینده چه می ‌کند یا دوستانتان در آخر هفته به جایی می ‌روند، به احتمال زیاد شروع به گفتگو می ‌کنید.

2. بدون توجه به جایی که هستید، دوست بمانید

روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند
روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند

اکثر افرادی که به یک شهر جدید نقل مکان کرده اند می دانند که دوست یابی آسان نیست. مستقر شدن در یک مکان جدید، و یافتن مکان های اقامتی جدید و مکان های پاتوق به زمان نیاز دارد. به همین دلیل است که شبکه های اجتماعی می توانند برای ارتباط با افراد جدید عالی باشند.

چه از طریق گروه ‌ها، جوامع، علایق و سرگرمی ‌ها، یا از طریق گردهمایی ‌ها (هم در فضای مجازی و هم آفلاین)، حتی برای تنها ترین انسان ‌ها هم چیزی وجود دارد. در عرض چند دقیقه و تنها با چند کلیک، جهان باز می شود و به همین ترتیب پتانسیل شما برای معاشرت باز می شود.

3.روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند: بیرون آوردن شما از حباب تنهایی

روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند
روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند

اگر تا به حال احساس کرده اید که علایق و سرگرمی های شما آنقدر منحصر به فرد هستند که هیچ کس آنها را درک نمی کند، گروه ها و جوامع در رسانه های اجتماعی به شما ثابت می کنند که اشتباه می کنید. با راه های بسیار زیادی برای ارتباط با افراد همفکر، می توانید از رسانه های اجتماعی برای خارج شدن از حباب تنهایی خود استفاده کنید.

با تبادل نظر با دیگرانی که علایق یکسانی با شما دارند، مردم در سرتاسر جهان می ‌توانند بینش‌ ها و دیدگاه ‌های تازه ‌ای را به اشتراک بگذارند و ارائه دهند.

4. کمک به شما در ایجاد ارتباطات عاشقانه

چه شما شریک زندگی خود را به صورت آنلاین ملاقات کرده باشید و چه کسی را می شناسید که با او آشنا شده است، برنامه های دوستیابی اینترنتی شروع کننده ی روابط در زمانه ما هستند. حتی اگر دوستی یا روابط خوبی در برنامه ها ایجاد نکرده باشید، این احتمال وجود دارد که یک یا دو چیز در مورد ارتباط آنلاین با غریبه ها یاد گرفته باشید.

اگر هرگز از آن استفاده نکرده اید و کاملاً مبتدی هستید، مطمئن شوید که با نکاتی که همه دوستداران آنلاین قبل از شروع آن ماجراجویی باید بدانند آشنا هستید.

5. یافتن رویداد هایی که در نزدیکی شما اتفاق می افتد

می ‌توانید از برنامه ‌هایی مانند Meetup یا Wink برای تقویت زندگی اجتماعی خود و پیدا کردن دوستان جدید استفاده کنید. بسیاری از این برنامه‌ ها پیشنهاداتی برای رویداد های حضوری یا آنلاین دارند که می ‌تواند برای شما جالب باشد. با پیدا کردن مکان و زمان وقوع اتفاقی، در حلقه فعالیت هایی هستید که می تواند تعاملات اجتماعی شما را ایجاد کند.

شرکت در رویداد ها، کشف چیز های جدید، و همچنین ثبت نام برای چیز هایی که شما را هیجان زده می کند، به شما کمک می کند تا با جامعه خود ارتباط برقرار کنید.

6.روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند: افزایش اعتماد به نفس

رسانه های اجتماعی همچنین ابزاری برای هر کسی است که می خواهد مهارت ها و خدمات خود را تبلیغ کند. اگر از آن به عنوان بستری برای نمایش استعداد ها و دستاورد های خود استفاده می کنید، می خواهید مردم با محتوای شما تعامل داشته باشند.

وقتی پیام ‌هایی را ارسال می ‌کنید و محتوایی را منتشر می‌ کنید که بینندگان خود را هیجان ‌زده، سرگرم ‌کننده یا آموزش می ‌دهد، احتمالاً اعتماد به نفس شما افزایش می ‌یابد. TikTok یک مثال عالی از آن است. نوجوانان و جوانان از آن برای انتشار پیام، تعامل با مردم و رشد شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اند.

7. دادن و دریافت کردن پشتیبانی

روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند
روشی که شبکه اجتماعی می توانند مهارت های اجتماعی شما را تقویت کنند

مردم در رسانه های اجتماعی برای گفتن رویداد های مهم زندگی مانند تولد، ازدواج و حتی جدایی استفاده می کنند. با به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی به صورت آنلاین، افراد احتمالاً احساس ارتباط را تجربه می کنند، به خصوص زمانی که با مهربانی و همدلی مواجه می شوند.

اشتراک‌ گذاری اخبار، صحبت کردن در مورد موقعیت ‌ها یا صرفاً به دیگران اجازه می ‌دهد در بحث ‌ها شرکت کنند و حمایت خود را نشان دهند. وقتی احساس می کنید حمایت می شوید، میل شما برای ارتباط مناسب بیشتر می شود. و اصولا خوش رویی و ارتباط موثر بسیار آرامش بخش است.

8. الهام گرفتن و با انگیزه ماندن

رسانه های اجتماعی منبع الهام برای افرادی بوده است که می خواهند کسب و کار راه اندازی کنند، محتوا را به اشتراک بگذارند یا استعداد های خود را به نمایش بگذارند. برخی از افراد مشهور، اینفلوئنسر ها و کارآفرینان از آن برای جلب نظر دیگران در مورد ایده ها یا انتشار اخبار استفاده می کنند.

همه چیز در فید خبری شما به شما مربوط است، بنابراین انتخاب آنچه می خواهید ببینید و آنچه نمی خواهید ببینید بر احساس شما تأثیر می گذارد. اگر پست ‌های مثبتی می ‌بینید، به احتمال زیاد انگیزه می‌گیرید تا پروژه‌ های جدید را شروع کنید، کار هایی را که پشت سر گذاشته ‌اید به پایان برسانید، یا با دیگرانی که در قایق شما هستند ارتباط برقرار کنید.

9. نوری بر استعداد های منحصر به فرد خود بتابانید

رسانه های اجتماعی بستری برای به اشتراک گذاشتن آنچه به آن علاقه دارید است. اگر به هر نحوی خلاق هستید، یا فقط می‌ خواهید به فالوور های خود نشان دهید که چقدر خوب می ‌توانید گره هشتم ببندید، در حال «باز کردن درج نظر ها» برای دیگران هستید. لحظه ای که چیزی را پست می کنید، به دنیا می گویید که برای بازخورد آماده هستید و این شجاعت می خواهد.

10. یاد گرفتن نحوه شکستن یخ در ارتباطات

افراد خجالتی و درون گرا ها می توانند زندگی اجتماعی رضایت بخشی در رسانه های اجتماعی داشته باشند، زیرا می توانند انتخاب کنند که چه زمانی معاشرت کنند و با چه کسی معاشرت کنند. همچنین گفته می شود که اولین ملاقات با شخصی به صورت آنلاین، فشار ملاقات حضوری با او را کاهش می دهد.

از انتخاب اینکه آیا می‌خواهید در بحث ‌های آنلاین شرکت کنید تا چند لحظه بیشتر برای فکر کردن قبل از صحبت کردن، معاشرت آنلاین مزایای زیادی برای افرادی دارد که برای شکستن یخ در روابط مشکل دارند.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای بهتر شدن توانایی در معاشرت آنلاین و آفلاین

رسانه های اجتماعی نباید صرفا دزد زمان باشند. می توانید از آن برای به دست آوردن مهارت های اجتماعی بهتر یا تعامل بیشتر با جامعه و حلقه های دوستی خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای ارتباط با دیگران در شهر خود، ملاقات با افراد جدید یا ایجاد انگیزه در خود استفاده کنید.

با انتخاب نحوه گذراندن وقت خود در رسانه های اجتماعی و تعدیل فعالیت آنلاین خود، می توانید بینش جدیدی به دست آورید. این بدان معناست که به جای جستجوی راه ‌هایی برای فرار از مشغله ‌های روزانه ‌تان، روی چیز هایی تمرکز کنید که به آنها اهمیت می ‌دهید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی استفاده از رسانه های اجتماعی جهت بهبود توانایی معاشرت، به دست آورید.

شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس