معرفی 9 وسیله از لوازم جانبی مک که باید تهیه کنید

54
0
لوازم جانبی مک

با انتخاب برخی از این لوازم جانبی مفید، مطمئن خواهید شد که بهترین تجربه را با Mac به دست می آورید. اپل با طراحی حداقلی Mac، بسیاری از لوازم جانبی را که ممکن است برای کاربران مفید باشد را کنار گذاشته است. در ادامه ما به معرفی 9 لوازم جانبی برتر که احتمالاً به عنوان یک دارنده مک برای شما مفید خواهد بود، پرداختیم.

لوازم جانبی مک

باید به طور جداگانه روی این لوازم جانبی سرمایه گذاری و آنها خریداری کنید تا مطمئن شوید که مک شما کاملاً با نیازهای شما مطابقت دارد. این لوازم جانبی می تواند از تجهیزات محافظ گرفته تا هارد دیسک های خارجی باشد.

  1. کیف حمل

مک‌بوک‌ها رایانه‌های قابل حمل و در عین حال ظریفی هستند که هنگام جابجایی آنها به محافظت مناسب نیاز دارند. سرمایه گذاری در کیف های حمل محافظ می تواند کمک کننده باشد. اگر مک بوک دارید، باید مدل کیف حملی که بیشتر برای شما مناسب است را انتخاب کنید؛ در زیر انواع کیف آمده است:

Sleeve: استفاده آسان و ساخته شده از EVA یا نئوپرن

Side bag: حجیم‌تر است و معمولاً از چرم مصنوعی یا پلی‌استر ساخته می‌شود و فضای بیشتری برای لوازم جانبی دارد

کوله پشتی: یک کیف بزرگتر با بخش مخصوص لپ تاپ

Sleeve with handle: laptop sleeve با دسته حمل

مک‌بوک‌ها تنها رایانه‌های اپل نیستند که مردم مرتباً آن را جابجا می‌کنند. اگر صاحب Mac Studio یا Mac mini هستید، بسته به کیفی که دارید، می‌توانید از یکی از کیسه‌های co2CREA یا RLSOCO استفاده کنید. برای دارندگان iMac، کیف حمل CURMIO به خوبی کار می کند.

  1. محافظ های سطح و صفحه نمایش

برای محافظت فیزیکی از مک بوک، محافظ های سطح و صفحه نمایش می توانند به جلوگیری از خط و خش کمک کنند.

همانطور که در مورد سایر مک های رومیزی، می توانید از روکش هایی برای محافظت از سطوح فلزی آنها در برابر آسیب استفاده کنید.

اگرچه استفاده از آن می تواند تا حدودی مشکل باشد، اگر می خواهید یک لایه محافظ به آن اضافه کنید، می توانید محافظ صفحه Forito را روی صفحه نمایش iMac خود امتحان کنید.

  1. Mouse، Keyboard یا Trackpad

بسته به استفاده شما، یک external mouse، keyboard یا trackpad  ممکن است مفید باشد. در حالی که در مورد مک های دسکتاپ واضح است، ممکن است تعجب کنید که چرا کاربران مک بوک به لوازم جانبی خارجی نیاز دارند. چند دلیل برای آن وجود دارد، به عنوان مثال:

برای استفاده از مک بوک روی پایه به ماوس و صفحه کلید external  نیاز دارید.

مک ها در کارهایی مانند طراحی گرافیک و ویرایش که نیاز به دقت دارند، کمک می کنند.

استفاده از آنها برای مدت طولانی راحت تر و ارگونومیک تر است.

استفاده از آنها برای کاربران قدیمی مک بوک راحت تر است.

ما در اینجا بهترین کیبوردهای جایگزین و بهترین موس‌های بی‌سیم را برای کاربران مک گردآوری کرده‌ایم تا فقط به لوازم جانبی جادویی اپل گیر ندهید.

  1. External Storage Drive

لوازم جانبی مک
لوازم جانبی مک

درایوهای حافظه خارجی برای همه دارندگان مک مفید هستند. تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های مک، ذخیره فایل‌های اضافی هنگامی که درایو داخلی پر است، و انتقال فایل‌ها یا پوشه‌های بزرگ بین رایانه‌های شما با سرعت بالا چند نمونه از مواردی هستند که این موارد مفید هستند.

مورد علاقه ما Sandisk Extreme Portable (نسخه 1 ترابایتی) است که همه چیز را ارائه می دهد: طراحی، قابلیت حمل، سرعت انتقال، قابلیت اطمینان و اتصال و همه این ها با قیمتی مناسب.

  1. Dongles and Docking Stations 

از آنجایی که اکثر مدل‌های مک – به جز Mac Pro – دارای پورت‌های محدودی هستند، کاربران اغلب مجبورند دسته‌ای از آداپتورهای USB-C را با خود حمل کنند. یک راه حل خوب برای این کار استفاده از یک دانگل، هاب USB یا ایستگاه اتصال است که دستگاهی با طیف وسیعی از پورت های مختلف است که به گسترش اتصال مک کمک می کند.

دانگل ها (Dongle) کوچکتر و قابل حمل تر هستند. هاب USB-C Anker مورد علاقه ما است، زیرا هفت پورت را به مک شما اضافه می کند و سرعت انتقال بالایی را ارائه می دهد.

از طرف دیگر، داک استیشن‌ها (Docking stations) دستگاه‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تری هستند که نه تنها پورت‌های بیشتری را برای مک شما فراهم می‌کنند، بلکه آن را نیز روشن می‌کنند. اگر می‌خواهید با یک dock بروید، داک Thunderbolt 3 Pro OWC یک گزینه عالی است.

تفاوت اصلی بین این دو این است که دانگل‌ها قابل حمل هستند و برق را از مک شما تامین می‌کنند، در حالی که ایستگاه‌های docking لوازم جانبی میز هستند و هم Mac و هم دستگاه‌های متصل را تغذیه می‌کنند.

  1. تجهیزات تمیز کردن

لوازم جانبی مک
لوازم جانبی مک

تمیز کردن مک بسیار مهم است. به طور عمده، برای انجام این کار به دو مورد نیاز دارید: یک اسپری تمیزکننده و یک پارچه میکروفیبر.

اپل توصیه می کند از اسپری های ایزوپروپیل یا اتیل الکل برای تمیز کردن بدنه مک استفاده کنید. اما استفاده از چنین اسپری برای تمیز کردن صفحه نمایش مک می تواند هر پوششی را از بین ببرد. بنابراین، استفاده از پارچه ای که به آرامی مرطوب شده باشد، گزینه مناسبتری است.

در مورد پارچه میکروفیبر، می توانید از محصولات دیگر یا محصول اپل استفاده کنید. به یاد داشته باشید، استفاده از پارچه میکروفیبر بسیار مهم است، زیرا ساینده نیست و از خراش‌های تصادفی جلوگیری می‌کند. پارچه‌های دیگری که برای تمیز کردن استفاده می‌شوند، ممکن است باعث آسیب شوند.

یکی از تجهیزات اضافی برای تمیز کردن، پاک کننده لپ تاپ GoodGrips توسط OXO است که یک ابزار دو طرفه با یک برس در یک طرف و یک پاک کننده صفحه نمایش در طرف دیگر است. برس به شما کمک می کند تا گرد و غبار صفحه کلید را تمیز کنید، در حالی که می توانید از پاک کننده صفحه با اسپری روی صفحه برای پاک کردن اثر انگشت و لک استفاده کنید. 

  1. کاور دوربین

اگر از مک استفاده می کنید که دارای هر شکلی از وب کم است، ممکن است بخواهید از پوشش دوربین برای به حداقل رساندن خطرات حفظ حریم خصوصی استفاده کنید. برای اکثر وب کم ها، می توانید از پوشش دوربین Yilador استفاده کنید. اگر از یکی دیگر استفاده می‌کنید، آن را غیرفعال نگه دارید یا زمانی که از رایانه خود استفاده نمی‌کنید آن را جدا کنید.

اگر از پوشش وب کم در مک بوک استفاده می کنید، حتماً قبل از بستن لپ تاپ، پوشش آن را بردارید تا به صفحه نمایش آسیب نرسانید.

  1. پایه مک بوک

لوازم جانبی مک
لوازم جانبی مک

اگر از کاربران مک‌بوک هستید، یکی دیگر از مواردی که در تنظیمات میزتان اضافه شده است می‌تواند پایه لپ‌تاپ باشد. دو نوع پایه وجود دارد: پایه و نگهدارنده عمودی. پایه مک‌بوک شما را بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند وضعیت بهتری را در حین کار حفظ کنید، در حالی که نگهدارنده عمودی حالت تاشو را برای کار با نمایشگر خارجی تسهیل می‌کند.

میز می تواند برای مدل های مک بوک قبل از M1 که به راحتی گرم می شوند بسیار مفید باشد. این میزها به تهویه کمک می کنند، بنابراین از گرم شدن بیش از حد مک ها جلوگیری می کنند. 

  1. تشک میز

تشک های میز چرمی می توانند یک لوازم جانبی اضافی برای مک جهت بهبود تنظیمات میز شما باشند. این تشک ها به سه دلیل عالی هستند، آنها:

کشش دستگاه ها (mice  و  keyboards) را روی سطح میز خود بهبود بخشید

از میز خود در برابر خراش هایی که حرکات ماوس و کیبورد ایجاد می کند، محافظت کنید

جذابیت زیبایی شناختی را به فضای کاری خود اضافه کنید و آن را تمیزتر و منظم تر نشان دهید

از پتانسیل کامل Mac خود استفاده نکنید

مک ها زمانی که در ترکیب با دستگاه های دیگر استفاده می شوند قدرتمندتر هستند. در حالی که بهتر است با سایر دستگاه‌های اپل بروید و از اکوسیستم لذت ببرید، افزودن لوازم جانبی مانند پایه مک‌بوک و کیت تمیز کردن باعث می شود که یک تجربه عالی از استفاده از مک خود داشته باشید.

اما چنین لوازم جانبی به تنهایی برای تضمین استفاده طولانی مدت از مک کافی نیست. با انجام اقداماتی مانند تعویض باتری‌های فرسوده، سرویس‌دهی دوره‌ای پورت‌های مک و عدم استفاده از آداپتورهای شخص ثالث، می‌توانید به Mac خود را تا حد امکان عمر بیشتری ببخشید.

منبع : makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس