معنی CC و BCC در ایمیل ها چیست؟

90
0
معنی CC و BCC در ایمیل

CC و BCC فیلدهای استانداردی هستند که در صندوق ورودی ایمیل خود خواهید دید. اما به هر حال CC به چه معناست؟ BCC مخفف چیست؟ در اینجا ما با توضیح هر دو اصطلاح و نحوه استفاده از آنها در ایمیل های خود به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

همچنین مطلب آموزش تغییر آدرس ایمیل Apple ID را هم بخوانید.

CC و BCC مخفف چیست؟

CC مخفف Carbon copy است. به طور مشابه، BCC مخفف کپی کربن کور است. اصطلاح “کپی کربن” از زمانی قبل از پست الکترونیکی می آید. هنگامی که از یادداشت ها و نامه های فیزیکی استفاده می شد، خالق یک تکه کاغذ کربن را بین صفحات قرار می داد تا یک کپی تهیه کند.

عبارت‌های CC و BCC به ابتدای ایمیل منتقل می‌شوند، جایی که می‌توانید گیرنده دیگری را روی پیام کپی یا کور کنید.

CC در ایمیل به چه معناست؟

CC یا کپی کاربن یک گیرنده در یک ایمیل به این معنی است که یک کپی از پیام را با درج آدرس ایمیل او در قسمت CC ارسال کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، کسانی که در خط “To” هستند می توانند آدرس ایمیل کسانی که در خط CC هستند را ببینند و بالعکس.

چه زمانی باید از CC استفاده کرد؟

هنگامی که یک ایمیل برای گیرنده ارسال می کنید، آدرس او را در قسمت “به” اضافه می کنید. این شخصی است که پیام برای او در نظر گرفته شده است و حتی ممکن است از او بخواهد که اقدامی انجام دهد.

اگر می خواهید شخص دیگری را در ایمیل بگنجانید تا او را در جریان نگه دارید، زمان استفاده از خط CC است. این تضمین می کند که گیرنده CC درک می کند که ایمیل فقط برای آنها آموزنده است و نیازی به اقدام ندارد.

به عنوان مثال، ممکن است به مشتری با یک قیمت خدمات ایمیل بزنید و بخواهید مدیر خود را کپی کنید تا از پیام و نقل قول مطلع شود. این زمان مناسب برای استفاده از فیلد CC است.

همچنین ممکن است با موقعیت هایی مواجه شوید که شخصی از شما بخواهد که آنها را در ایمیلی که در محل کار رایج است کپی کنید. این بدان معنی است که آنها می خواهند در جریان باشند، پیامی را که ارسال می کنید ببینند یا آن را به عنوان مرجع داشته باشند. باز هم، این زمانی است که باید از فیلد CC به جای خط “To” استفاده کنید.

BCC در ایمیل به چه معناست؟

به BCC یا کپی کربن کور یک گیرنده در ایمیل به معنای کپی کردن آنها در پیام با استفاده از فیلد BCC است. هنگامی که شخصی را در یک ایمیل به خط BCC اضافه می کنید، یک کپی از پیام دریافت می کند، اما آدرس ایمیل او خصوصی نگه داشته می شود. این بدان معناست که هیچ‌کس در قسمت‌های «به» یا CC نمی‌تواند آدرس ایمیل شخصی را که در پیام کپی کرده‌اید ببیند.

چه زمانی باید از BCC استفاده کرد؟

اگر دیدن ایمیل برای گیرنده مهم است، اما می‌خواهید آدرس ایمیل او را خصوصی نگه دارید، اکنون زمان استفاده از BCC است.

به عنوان مثال، شاید بخواهید به همه مشتریان خود ایمیل بزنید تا به آنها بگویید که برای چند روز از دفتر خارج خواهید شد، اما نمی خواهید مشتریان شما آدرس ایمیل یکدیگر را ببینند. این زمان بسیار خوبی برای استفاده از فیلد BCC است.

مشابه مثال قبلی CC ما، رئیس یا سرپرست شما ممکن است از شما بخواهد که آنها را در ایمیلی که ارسال می کنید کپی کنید. در حالی که هنوز به این معنی است که شخص می‌خواهد از پیام شما آگاه بماند، اما نمی‌خواهد گیرنده مورد نظر شما (در خط “به”) آدرس ایمیل او را ببیند.

یک تفاوت کلیدی بین BCC و CC این است که این فقط فیلدی نیست که هنگام آدرس دهی ایمیل از آن استفاده می کنید. کدام یک را انتخاب می‌کنید تعیین می‌کند که آدرس ایمیل چه کسی توسط سایر گیرندگان قابل مشاهده باشد.

و این اصول اولیه BCC و CC است. می خواهید بیشتر بیاموزید؟ نحوه افزودن یک BCC در Outlook یا نحوه CC یا BCC در Gmail را بررسی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس