نحوه استفاده از حالت ناپدید شدن در اینستاگرام

143
0
حالت ناپدید شدن در اینستاگرام

حالت ناپدید شدن در اینستاگرام سطح جدیدی از حریم خصوصی را به چت ها اضافه می کند. در اینجا نحوه استفاده از ویژگی …

می دانید چگونه می گویند “اینترنت هرگز فراموش نمی کند”؟ حالا می تواند! با استفاده از حالت ناپدید شدن اینستاگرام، می‌توانید چت‌های خصوصی داشته باشید که پس از خواندن آن‌ها توسط گیرنده ناپدید می‌شوند.

در این مقاله، نحوه استفاده از حالت Vanish Mode در اینستاگرام را برای داشتن مکالماتی که مطلقاً هیچ ردی از خود برجای نمی‌گذارند، آموزش می‌دهیم.

حالت Vanish چیست؟

Vanish Mode در سال 2020 در فیس بوک مسنجر راه اندازی شد، اما به ویژگی های پیام رسانی اینستاگرام نیز اضافه شده است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا رشته‌های چت موقتی را ایجاد کرده و به آن بپیوندند که پس از پایان چت به طور خودکار پاک می‌شوند.

حالت ناپدید شدن اینستاگرام بسیار شبیه به ویژگی پاک کردن خودکار اسنپ چت است، اما تنها زمانی کار می کند که آن را به صورت دستی روشن کنید. همچنین، این ویژگی فقط برای چت با دو نفر کار می کند – در چت های گروهی کار نمی کند.

مشتاق وارد شدن به این موضوع هستید؟ بیایید بررسی کنیم که ویژگی پیام ناپدید شدن چگونه کار می کند!

نحوه استفاده از حالت Vanish Mode در اینستاگرام

برای فعال کردن حالت Vanish Mode:

  1. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و روی آیکون چت کلیک کنید.
  2. یک پیام موجود را انتخاب کنید یا یک رشته پیام جدید ایجاد کنید، سپس به پایین چت خود بروید.
  3. از پایین صفحه به بالا بکشید و انگشت خود را رها کنید تا حالت Vanish Mode فعال شود.
  4. پس از فعال شدن، اینستاگرام به حالت تاریک می رود و برخی از ایموجی های خاموش از بالای صفحه شما می افتند تا به شما نشان دهند که در حالت Vanish Mode هستید.

دوست چت شما نیز با پیامی بر روی صفحه مطلع می شود که در حال گپ زدن در حالت ناپدید شدن است. ادامه دهید و پیام های دایرکت اینستاگرام خود را به طور معمول ارسال کنید.

چگونه حالت Vanish Mode را در اینستاگرام غیرفعال کنیم

برای بستن ویژگی Vanish Mode:

  1. گپی را باز کنید که در آن حالت Vanish Mode را فعال کرده اید.
  2. دوباره از پایین صفحه به بالا بکشید و صفحه نمایش خود را نگه دارید تا Release را مشاهده کنید تا حالت ناپدید شدن خاموش شود.
  3. انگشت خود را تا انتها به سمت بالا بکشید و حالت Vanish Mode غیرفعال خواهد شد.

هنگامی که پنجره چت خود را ببندید، همه پیام های مشاهده شده ناپدید می شوند.

حالت ناپدید شدن چگونه کار می کند؟

قبل از شروع استفاده از حالت ناپدید شدن اینستاگرام، در اینجا به چند نکته مهم توجه کنید…

شما فقط می‌توانید در چت‌های یک به یک از Vanish Mode استفاده کنید—این حالت در چت‌های گروهی کار نخواهد کرد. همچنین، تنها با مخاطبینی که دنبال می‌کنید یا اخیراً با آنها تماس برقرار کرده‌اید، می‌توانید از حالت ناپدید شدن استفاده کنید. اگر طرف مقابل در حالت Vanish Mode از پیام های شما اسکرین شات بگیرد، بلافاصله به شما اطلاع داده می شود و بالعکس.

فقط پیام‌ها و رسانه‌هایی که پس از فعال کردن حالت Vanish ارسال می‌کنید ناپدید می‌شوند. سایر پیام‌هایی که وقتی حالت ناپدید شدن خاموش است ارسال می‌کنید دائمی می‌مانند مگر اینکه بخواهید ارسالشان را لغو کنید. اگر مطمئن نیستید، در اینجا نحوه لغو ارسال DM در اینستاگرام آمده است.

اگر بدون روشن کردن ویژگی Vanish Mode به اشتباه پیام ارسال کنید، پیام‌های شما مانند هر پیام دیگری نمایش داده می‌شوند. حالت ناپدید شدن به طور خودکار پیام هایی را که به اشتباه ارسال می کنید پنهان نمی کند.

چرا باید از حالت ناپدید شدن استفاده کنید

اگر نگران افرادی هستید که چت های شما را جستجو می کنند، حالت ناپدید شدن برای شما عالی است. اگر امنیت و حریم خصوصی برای شما مهم است (همانطور که مطمئن هستیم مهم هستند)، پس باید از این ویژگی استفاده کنید.

همچنین اگر می‌خواهید با کاربر دیگری در اینستاگرام چت خصوصی داشته باشید، می‌توانید از حالت Vanish Mode استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک مهمانی سورپرایز برای دوست یا یکی از عزیزان خود داشته باشید، می توانید جزئیات را با حالت Vanish Mode با مهمانی های دیگر به اشتراک بگذارید تا احتمال لو رفتن اطلاعات وجود نداشته باشد.

از پوسته پیام خود خارج شوید

به محض پایان چت، همه تصاویر، متن، میم‌ها، استیکرها یا GIF‌های دیده‌شده در حالت Vanish به اشتراک گذاشته شده‌اند. مثل همیشه، می‌توانید هر کسی را مسدود کنید و همچنین اگر احساس امنیت نمی‌کنید، یک مکالمه را گزارش کنید. به راحتی از پوسته الکترونیکی خود خارج شوید و با این ویژگی خود را بیان کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس