مقایسه آیفون با گوشی های سامسونگ: کدام یک بهتر است؟

54
0
مقایسه آیفون با گوشی های سامسونگ

آیا نمی توانید بین آیفون اپل یا گلکسی سامسونگ تصمیم بگیرید؟ این دو را رو به رو می کنیم تا ببینیم کدام بهتر است. مقایسه آیفون با گوشی های سامسونگ را در ادامه بخوانید.

وقتی صحبت از مقایسه گوشی‌های آیفون و سامسونگ می‌شود، اکثر مردم مجموعه مورد علاقه خود را در سنگ دارند. از یک طرف، شما طرفداران آیفون خود را دارید که سال ها کاربران وفادار اپل بوده اند. از سوی دیگر، طرفداران سامسونگ را دارید که نمی‌توانند از نوآوری‌های پیشرفته غول‌های فناوری سیراب شوند.

اما برای یک خریدار معمولی، تصمیم گیری اینکه کدام گوشی بهتر است – آیفون یا سامسونگ – نباید صرفاً یک موضوع شخصی باشد. در عوض، هر دو گزینه باید مو به مو مقایسه شوند تا تصمیمی آگاهانه گرفته شود. در این مقاله، ما این کار را انجام خواهیم داد. بیایید حفاری کنیم.

قیمت و ارزش برای پول

شاید ساده ترین تفاوت بین آیفون و پرچمداران سامسونگ قیمت باشد. در حالی که طرفداران اپل ممکن است مخالف باشند، ممکن است در نگاه اول باور کنید که آیفون‌ها قیمت بالایی دارند – به خصوص اگر قبلاً با اکوسیستم اپل آشنایی نداشته باشید.

پرچمداران سامسونگ، اگرچه هنوز با ارزان بودن فاصله زیادی دارند، اما به احتمال زیاد به شما پول بهتری می دهند. و از آنجایی که سامسونگ طیف گسترده ای از سری گوشی های هوشمند دارد، می توانید بدون توجه به بودجه خود، انتظار داشته باشید که یک معامله خوب پیدا کنید.

در مقابل، بیشتر چیزی که آیفون‌ها را ارزشمند می‌کند، تجربه یکپارچه نرم‌افزار iOS و یکپارچگی دقیق آن‌ها با سایر محصولات اپل مانند AirPods یا Apple Watch است. هنگامی که یک آیفون خریداری می کنید، به احتمال بسیار زیاد می خواهید که سایر محصولات اپل را نیز بخرید تا بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید.

تعمیر آیفون‌ها نیز گران‌تر از گوشی‌های سامسونگ است و اگر دست و پا چلفتی هستید یا قصد دارید گوشی خود را برای مدت طولانی نگه دارید، این خبر بدی است. گفته می‌شود، گوشی‌های سامسونگ به سرعت ارزش خود را از دست می‌دهند، در حالی که آیفون‌ها آن را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند، بنابراین می‌توانید به راحتی آیفون خود را بعداً زمانی که زمان ارتقا می‌رسد، بفروشید یا معامله کنید.

عکس

مقایسه آیفون با گوشی های سامسونگ: دوربین ها

آیفون‌ها معمولاً از نظر کیفیت عکس، ثبات تصویر و کیفیت فیلم، بیشتر از همتایان سامسونگ خود تحسین شده‌اند. اما سامسونگ با سری S22 خود، به ویژه Galaxy S22 Ultra، بازی خود را به طور قابل توجهی ارتقا داد.

اگرچه سازگاری همچنان بهترین گزینه اپل است، تجربه دوربین به طور کلی در گوشی های هوشمند سامسونگ بسیار ظریف تر، سرگرم کننده تر و همه کاره تر به نظر می رسد. برای افرادی که دوست دارند با دوربین های خود بازی کنند و ویژگی های جدید دوربین را تجربه کنند، گوشی های سامسونگ بهترین گزینه هستند.

اما اگر پروفایل تصویر و ویدیوی خنثی‌تری را ترجیح می‌دهید و نمی‌خواهید الگوریتم‌های پردازش تصویر تهاجمی آن‌ها را برای شما ویرایش کنند، آیفون‌ها کار را به خوبی انجام می‌دهند. این آنها را برای حرفه‌ای‌هایی که عکس‌ها و فیلم‌های خود را ویرایش می‌کنند و رنگ‌های طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند و تجربه دوربین مطمئن‌تری را در اولویت قرار می‌دهند، ایده‌آل می‌کند.

عکس‌های سامسونگ رنگارنگ‌ تر و قابل اشتراک‌گذاری‌تر به نظر می‌رسند، اما گاهی اوقات ممکن است بیش از حد پردازش شده به نظر برسند. به عبارت دیگر، تفاوت های دوربین بین آیفون و گوشی های سامسونگ بیشتر به ترجیحات شخصی مربوط می شود تا نشانگرهای عینی برای کیفیت تصویر.

مقایسه آیفون با گوشی های سامسونگ: سیستم عامل

مقایسه iOS و Android با کلیشه ای که ادعا می کند iOS ساده تر و اندروید قابل تنظیم تر است، بسیار آسان بود. قبلاً این پایان داستان بود. اما همانطور که ماهیت رقابت است، هر دو سیستم عامل در طول سال ها تکامل یافته اند – اگرچه ادعاهای قدیمی تا به امروز نسبتاً برجسته هستند.

اگر تاچ ویز، رابط کاربری قدیمی‌تر سامسونگ را به خاطر بیاورید، می‌دانید که بازی نرم‌افزاری سامسونگ در گذشته چقدر وحشتناک بوده است – که جای تعجب نیست زیرا سامسونگ بیشتر یک شرکت سخت‌افزاری است. اما رابط کاربری One UI فعلی سامسونگ که بر روی اندروید ساخته شده است، به راحتی یکی از تمیزترین تجربیات نرم افزاری موجود را ارائه می دهد.

عکس

از طرف دیگر، iOS یک نرم افزار اختصاصی است. این امر به اپل کنترل بیشتری بر تجربه کاربر نهایی می دهد که امکان مدیریت بهتر رم، یکپارچگی نرم افزار، امنیت کاربر و قابلیت اطمینان را فراهم می کند. علاوه بر این، با توجه به تعداد کمتر دستگاه‌های iOS، برنامه‌هایی مانند اینستاگرام یا PUBG اغلب برای تجربه iOS بهتر بهینه‌سازی می‌شوند.

یکی دیگر از مزیت های اصلی آیفون ها نسبت به گوشی های سامسونگ، طول عمر دستگاه ها است. اگرچه سامسونگ اکنون چهار سال آپدیت های اصلی اندروید را برای پرچمداران و گوشی های میان رده خود ارائه می کند، آیفون ها به راحتی می توانند پنج تا شش سال دوام بیاورند.

با این حال، یک هشدار مهم در این مورد وجود دارد. باتری های گوشی های هوشمند از لیتیوم یون ساخته شده اند که به این معنی است که در طول زمان به طور اجتناب ناپذیری تحلیل می روند. اگر قصد خرید آیفون را دارید فقط به دلیل پشتیبانی طولانی‌تر سیستم‌عامل، به خاطر داشته باشید که باتری ضربه خواهد خورد و ممکن است مجبور شوید تا سه سال دیگر گوشی جدید را ارتقا دهید.

هر دو گوشی همچنین دارای ویژگی های عجیب و غریب هستند که آنها را متمایز می کند. به عنوان مثال، Dynamic Island جدید در آیفون 14 پرو می تواند اطلاعات قابل مشاهده و فعالیت های پس زمینه مداوم را نمایش دهد. و گوشی‌های گلکسی اولترا سامسونگ دارای قلم S داخلی هستند که برای یادداشت‌برداری، طراحی، امضای اسناد و موارد دیگر عالی است.

مقایسه آیفون با گوشی های سامسونگ: دستیارهای صوتی

دستیارهای صوتی و هوش مصنوعی بخش مهمی از بحث آیفون و سامسونگ هستند.

سیری آیفون از زمان عرضه آیفون S4 در سال 2011، دستیار صوتی پیش فرض دستگاه بوده است. از سوی دیگر، سامسونگ دستیار صوتی بومی خود Bixby را در سال 2017 با سری گلکسی S8 به عنوان جایگزینی برای دستیارهای از قبل مفید معرفی کرد. دستیار گوگل در گوشی های اندرویدی اجرا می شود.

در حالی که این تلاش مطمئنا قابل ستایش بود، بیکسبی برای سیری اپل و دستیار گوگل همخوانی نداشت، و از بسیاری جهات هنوز هم نیست، اگرچه در برخی موارد خاص پیشتاز است.

اما تا آنجایی که شهودی محض است، دستیار گوگل همچنان بهترین دستیار صوتی برای استفاده در هر گوشی هوشمندی است، صرف نظر از اینکه از آیفون یا گوشی سامسونگ یا هر گوشی دیگری استفاده می‌کنید.

مقایسه آیفون با گوشی های سامسونگ: کیفیت باتری

اپل به ندرت با ادعاهای بزرگ در مورد باتری خود با تلفن های هوشمند مبارزه کرده است. در مقایسه، به نظر می رسد سامسونگ عمر باتری عظیم و سرعت شارژ سریع چشمگیر خود را کاملاً تهاجمی تبلیغ می کند.

با این حال، اگرچه آیفون باتری بزرگی ندارد، نرم افزار اختصاصی آن iOS به اندازه کافی کارآمد است که حداقل مصرف باتری را تضمین می کند و در نتیجه عمر باتری شگفت انگیزی را تضمین می کند، به خصوص در آیفون های بزرگتر مانند iPhone 14 Pro Max و iPhone 14 Plus.

تا جایی که به سرعت شارژ مربوط می شود، آیفون ها هنوز راه زیادی در پیش دارند. شارژر MagSafe اپل تقریباً سه ساعت طول می کشد تا آیفون 14 پرو مکس را به طور کامل شارژ کند. اما اگر از یک شارژر غیر رسمی 30 واتی استفاده می کنید، می توانید آن را در حدود دو ساعت پر کنید.

در مقابل، می‌توانید گلکسی اس 22 اولترا را با استفاده از آداپتور 45 واتی سامسونگ در مدت نزدیک به یک ساعت پر کنید که آن را برای کاربران قدرتمند یا گیمرها مناسب‌تر می‌کند.

متأسفانه، هر دو شرکت ارائه شارژر برای پرچمداران خود را در داخل جعبه متوقف کرده اند.

اپل در مقابل سامسونگ: کدام یک برای شما مناسب است؟

نه از هر ده بار، تصمیم خرید بین دو گزینه عالی گوشی هوشمند به این خلاصه می شود: ترجیح شخصی. و در اینجا نیز چنین است.

اکثر افرادی که آیفون می خرند به دلیل اکوسیستم یکپارچه اپل و تجربه کاربری یکپارچه این کار را انجام می دهند. آیفون‌ها عملکردهای اصلی مانند تماس، ضبط ویدیو، ناوبری سیستم و مرور وب را با اطمینان بیشتری انجام می‌دهند.

در مقابل، اگر کمی ماجراجوتر هستید و الگویی می خواهید که در بالای آن بتوانید دستگاه خود را شخصی سازی کرده و سفارشی کنید، گوشی های سامسونگ راه حلی هستند. پرچمداران سامسونگ با طراحی بهتر، تجربه دوربین سرگرم‌کننده‌تر، ویژگی‌های بیشتر و پوسته One UI شکست نمی‌خورند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس