6 گجت هوشمند شنا که تمرینات شنای شما را بهبود می بخشد

71
0
گجت هوشمند شنا

چه یک شناگر مبتدی یا پیشرفته باشید، این ابزارها می توانند تجربه شما را در دفعه بعد که به شنا می روید افزایش دهند. گجت هوشمند شنا را در ادامه ببینید.

شنا یک تمرین عالی برای کل بدن است که تمام فیبرهای عضلانی را از مرکز بدن تا اندام شما درگیر می کند. به سختی می توان ورزش دیگری را پیدا کرد که کل بدن را به اندازه شنا درگیر کند. در عین حال، شنا برای مفاصل بدن شما بسیار ملایم تر از دویدن یا دوچرخه سواری است.

اگر مدتی است که شنا می کنید، ممکن است از قبل این را بدانید. اما ممکن است ندانید که ابزارهای فناوری وجود دارند که می توانند تمرینات شما را بدون توجه به مهارت های شنای شما به سطح بالاتری ببرند.

1.گجت هوشمند شنا: مانیتورهای عملکرد

گجت هوشمند شنا
گجت هوشمند شنا

نظارت و ردیابی عملکرد شما در استخر مزایای زیادی دارد و به همین دلیل است که هیچ کمبودی در ردیاب های تناسب اندام ضد آب از شرکت های اختصاصی کوچکتر مانند FINIS و Triton گرفته تا بازیکنان بزرگی مانند گارمین و اپل وجود ندارد.

مانیتورهای عملکرد نه تنها می توانند به شما در تعیین اهداف کمک کنند، بلکه داده ها را در زمان واقعی ردیابی می کنند تا بتوانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید، خود را با دیگران مقایسه کنید، و برای بهبود سرعت، فرم و سطح آمادگی بدن راهنمایی دریافت کنید.

به عنوان مثال، Triton 2 از TritonWear که توسط شناگران حرفه ای استفاده می شود، وسیله ای است که شما قرار است زیر کلاه شنا خود بپوشید، در حالی که INCUS طوری طراحی شده است که روی پشت شما قرار می گیرد. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این دستگاه‌ها می‌توانند بینشی در مورد همه چیز، از جمله مسافت طی شده، توزیع ضربه و فرم ارائه دهند.

البته، می‌توانید از اپل واچ سری ۲ یا جدیدتر برای ردیابی معیارهای شنای خود استفاده کنید. اگرچه ممکن است هیدرودینامیک کمتری نسبت به Triton 2 یا INUCS باشد، اما می توانید اهدافی از جمله کالری سوزانده شده، مسافت یا زمان تعیین کنید و تعداد دورهایی را که در یک استخر انجام می دهید اندازه گیری کنید. مزیت استفاده از اپل واچ این است که تمام ویژگی های دیگر مرتبط با ساعت هوشمند را دریافت می کنید.

2. عینک شنای هوشمند

گجت هوشمند شنا
گجت هوشمند شنا

زمان استفاده از عینک های ساده شنا که مانع از تماس آب کلردار با کره چشم شما می شود، گذشته است. ما اکنون در عصر واقعیت افزوده زندگی می‌کنیم و عینک‌های شنا به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که دارای یک نمایشگر هدآپ هستند که می‌تواند در حالی که توانایی دیدن خود را حفظ می‌کنید، آمار را در میدان دید شما نمایش دهد. فعالیت هایی که می توانند نمایش داده شوند عبارتند از تجزیه و تحلیل شنا، مسافت، سرعت، تعداد دور، ضربان قلب و موارد دیگر.

به عنوان مثال، عینک شنای هوشمند FORM که در سال 2019 منتشر شد، به شما امکان می‌دهد در حین انجام تمرین، تقسیمات و زمان سپری شده خود را مشاهده کنید و نیازی به توقف و بررسی ساعت یا ساعت را از بین ببرید.

از آنجایی که لازم نیست دستگاه دیگری مثلاً روی مچ دست خود بپوشید، هیدرودینامیک را قربانی نمی کنید. این دستگاه دارای دکمه‌های فیزیکی در یک طرف است که به شما امکان می‌دهد بدون برداشتن عینک خود، در معیارها و منوها حرکت کنید.

عینک شنای هوشمند دیگری مانند عینک هوشمند FINIS در بازار وجود دارد که بسیاری از ویژگی های مشابه را ارائه می دهد. هر دو برند حدود 200 دلار برای شما هزینه خواهند داشت.

3. ساعت هوشمند ضد آب Garmin Swim 2

گجت هوشمند شنا

چندین شرکت از جمله اپل، سامسونگ و فیت بیت، ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام را ارائه می دهند که شناگران می توانند از آنها استفاده کنند. این دستگاه‌ها بسیاری از ویژگی‌های عینک هوشمند را ارائه می‌کنند، اما همانطور که می‌توانید تصور کنید، خیلی بیشتر نیز انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، ساعت‌های هوشمند می‌توانند ضربان قلب، سطح استرس و خواب شما را در حالت استراحت ردیابی کنند، همچنین نوتیفیکیشن‌هایی را برای پیام‌های متنی، هشدارها و ایمیل‌ها در داخل یا خارج از استخر دریافت می‌کنند.

یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند طراحی‌شده به‌طور خاص برای شناگران، Garmin Swim 2 است. این ساعت به شما امکان می‌دهد تمرینات استخر و آب‌های آزاد را ردیابی کنید و شامل یک مانیتور ضربان قلب داخلی مبتنی بر مچ است که زیر آب کار می‌کند، و به راحتی می‌توانید تلاش‌هایتان را در طول مدت پیگیری کنید. جلسات شنا ویژگی‌های ورزشی اضافی شامل تایمرهای استراحت و عملکردهای ثبت تمرین است که به شما کمک می‌کند تا بازی شنای شما را بیشتر پیش ببرید.

Garmin Swim 2 همچنین به طور خودکار مسافت، سرعت و تعداد ضربات را ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل می کند. با شمارش این معیارها، دستگاه چیزی را که آن را نمره گرگ می‌نامد، پمپاژ می‌کند، عددی که با جمع کردن تعداد ضرباتی که در طول استخر انجام داده‌اید و مدت زمانی که طول کشید تا آن طول شنا کنید، به دست می‌آید. به عنوان مثال، اگر برای شنا کردن طول یک استخر در 30 ثانیه 10 حرکت انجام دهید، امتیاز گرگی 40 است.

4. پخش کننده های MP3 ضد آب

گجت هوشمند شنا
گجت هوشمند شنا

موسیقی می تواند تأثیر عمیقی بر ذهن و بدن داشته باشد و گوش دادن به موسیقی با سرعت بالا در طول تمرین می تواند حواس شما را پرت کند و باعث شود فعالیت های شما کمتر چالش برانگیز به نظر برسد. موسیقی همچنین می‌تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد و در نتیجه یک جلسه تمرینی فوق‌العاده داشته باشید. بنابراین، ما فکر می‌کنیم پخش‌کننده‌های MP3 ضدآب می‌توانند به برنامه شنای شما اضافه شوند.

FINIS، شرکتی که انواع گجت‌ها را برای شناگران می‌سازد، از باله‌های تمرینی گرفته تا عینک‌های هوشمند، پخش کننده‌های MP3 ضد آب نیز تولید می‌کند. Finis Duo یک پخش کننده MP3 با قابلیت انتقال استخوان در زیر آب با 4 گیگابایت حافظه فلش و باتری قابل شارژ است که تا 7 ساعت دوام می آورد.

نمونه خوب دیگر هدفون رسانای استخوانی H2O Audio Sonar است که به لطف حافظه داخلی 8 گیگابایتی، دارای پخش کننده MP3 داخلی است. این هدفون همچنین IPX8 ضد آب است و با انتقال امواج صوتی از طریق یک طراحی رسانای استخوانی در فضای باز عمل می کند و در گوش شما قرار نمی گیرد.

5.گجت هوشمند شنا: هدفون ضد آب

گجت هوشمند شنا
گجت هوشمند شنا

ترجیح می دهید هنگام شنا در Spotify به موسیقی گوش دهید تا MP3 را روی یک پخش کننده اختصاصی بارگذاری کنید؟ خوب، هدفون شنا و هدفون این امکان را فراهم می کند. آنها می توانند آهنگ ها یا پادکست های مورد علاقه شما را به صورت بی سیم با استفاده از ساعت هوشمند یا تلفن هوشمند ضد آب شما پخش کنند.

انواع مختلفی از هدفون های ضد آب وجود دارد، از هدفون های ساده گرفته تا هدفون هایی که به عینک شما متصل می شوند. به عنوان مثال، هدفون JBL Reflect Aero از طریق بلوتوث به یک دستگاه هوشمند متصل می شود، IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است و می تواند تا عمق 1.5 متری کار کند.

6. مترونوم زیر آب

مترونوم های زیر آب دستگاه های کوچک و ضد آب هستند که می توانید به عنوان شناگر برای شناسایی و حفظ سرعت ایده آل در هنگام حضور در استخر از آنها استفاده کنید. این دستگاه‌ها زیر کلاه یا عینک شنای شما قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند تا با ارسال یک بوق شنیدنی سرعت خود را حفظ کنید.

دستگاه هایی مانند FINIS Tempo Trainer Pro به شما این امکان را می دهند که سرعت تمپو را 100/1 ثانیه تنظیم کنید و می توانید از آن خارج از آب استفاده کنید، به این معنی که می توانید از آن برای تمرینات متقابل روی دوچرخه یا در حین دویدن استفاده کنید.

بهترین وسایل شنا که باید امتحان کنید

اگر می‌خواهید از جلسات شنا خود حداکثر استفاده را ببرید، اینها برخی از بهترین ابزارهایی هستند که می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید. با این حال، بدانید که برای بهتر شدن در شنا چه کاری باید انجام دهید و به جای هدر دادن پول خود، ابزاری را بخرید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

با این حال، اگر پولی برای خرید لوازم جانبی شنا ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل نیز برای بهبود تجربه کلی خود استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس