مقایسه آیفون 14 پلاس با آیفون 14 پرو مکس

73
0
مقایسه آیفون 14 پلاس با آیفون 14 پرو مکس

اپل امسال دو مدل بزرگ آیفون عرضه می کند و تفاوت قیمت آنها تصمیم گیری برای خرید هر کدام را سخت تر می کند.مقایسه آیفون 14 پلاس با آیفون 14 پرو مکس را در ادامه بخوانید.

اپل سری آیفون 14 را در رویداد Far Out خود در سپتامبر 2022 معرفی کرد. این مجموعه شامل آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس است. و برای اولین بار، اگر می خواهید یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشید، مجبور نیستید گران ترین گوشی اپل را بخرید.

در نتیجه، بسیاری از کاربران تفاوت ‌های بین آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس را در نظر گرفته ‌اند و اینکه آیا ویژگی ‌های اضافی موجود در دومی، مانند جزیره دینامیک و نمایشگر همیشه روشن، ارزش هزینه اضافی را دارند یا خیر. ما هر دو دستگاه را در زیر مقایسه کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

مقایسه آیفون 14 پلاس با آیفون 14 پرو مکس : قیمت

آیفون 14 پرو مکس درست در بالای محصولات اپل قرار دارد، به این معنی که گران ‌ترین مدل در بین تمام مدل‌ های آیفون 14 است. اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید اپل قیمت ها را افزایش نداده است، اما اکثر کشور های دیگر در سراسر جهان باید بیشتر بپردازند.

آیفون 14 پلاس از 899 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی شروع می شود، در حالی که آیفون 14 پرو مکس برای همین مقدار فضای ذخیره سازی از 1099 دلار شروع می شود. تفاوت قیمت فقط 200 دلار است، اما این سوال باقی می ماند: آیا به اندازه کافی برای تضمین این هزینه اضافی دریافت می کنید؟ در زیر متوجه خواهید شد.

مقایسه آیفون 14 پلاس با آیفون 14 پرو مکس : طرح

آیفون 14 پلاس از طراحی مشابه آیفون 13 پیروی می کند و بریدگی بالای نمایشگر را حفظ می کند. دارای لنز های دوگانه، لبه‌ های صاف و فریم آلومینیومی با پشتی براق، درست مانند مدل قبلی. تنها تفاوت بصری این است که بزرگتر است.

از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس یک طراحی مجدد بصری در قالب جزیره پویا دریافت می کند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم). این مدل همچنین دارای یک صفحه نمایش همیشه روشن است که برای اولین بار برای آیفون است و سه لنز در پشت، مشابه آیفون 13 پرو مکس است. و برخلاف آیفون 14 استاندارد، دارای قاب فولادی ضد زنگ با پشت شیشه ای مات است. هر دو مدل در رنگ های مختلف عرضه می شوند. آیفون 14 پلاس در پنج رنگ: نیمه شب، نور ستاره، آبی، بنفش و قرمز (محصول) عرضه می شود. از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس در چهار رنگ مختلف عرضه می شود: مشکی فضایی، طلایی، بنفش عمیق و نقره ای. آیفون 14 پرو مکس نیز با وزن 240 گرم در مقایسه با آیفون 14 پلاس که تنها 203 گرم وزن دارد، سنگین تر است.

ناچ در مقابل Dynamic Island

تمام مدل‌ های آیفون از زمان آیفون X دارای بریدگی در بالای صفحه بوده‌اند. مسلماً طراحی در مقایسه با دستگاه های ارائه شده توسط سامسونگ و سایر شرکت ها که فقط یک بریدگی دوربین کوچک در بالای صفحه داشتند، کمی قدیمی بود.

در حالی که مدل آیفون 14 پلاس هنوز این بریدگی را حفظ کرده است، متأسفانه آیفون 14 پرو مکس، بریدگی آن را با یک بریدگی قرصی برای قرار دادن دوربین جلو و سنسور های Face ID که اپل آن را Dynamic Island می نامد جایگزین می کند. با کمک نرم‌افزار، Dynamic Island می ‌تواند میزبان انیمیشن ‌ها باشد و اعلان‌ ها، فعالیت ‌ها و سایر اطلاعات ویجت را نمایش دهد، هشدار های خود را بسته به کاری که انجام می‌ دهید تطبیق می‌ دهد.

به عنوان مثال، وقتی برنامه دیگری را در حین تماس تلفنی باز کنید، Dynamic Island گسترش می‌ یابد و مدت زمان تماس را نشان می ‌دهد. به طور مشابه، اگر از Apple Pay استفاده می کنید، Dynamic Island به یک مربع تبدیل می شود. این یک تغییر اساسی در زبان طراحی iOS اپل است و یک ارتقای خوب به تجربه استاندارد آیفون که چند سالی است داشته ایم.

مقایسه آیفون 14 پلاس با آیفون 14 پرو مکس :صفحه نمایش

آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس هر دو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با اندازه مشابه هستند. هر دو دارای یک پنل OLED با پشتیبانی True Tone، Haptic Touch و HDR هستند. با این حال، آیفون 14 پرو مکس برخی از ویژگی های کلیدی را نسبت به آیفون 14 پلاس ارائه می دهد.

برخلاف آیفون 14 پلاس که دارای صفحه نمایش استاندارد 60 هرتزی است، آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش با نرخ رفرش بالا 120 هرتز است که شگفت انگیز به نظر می رسد. اما چیزی که آن را بهتر می ‌کند، فناوری ProMotion اپل است که به‌طور خودکار نرخ تازه ‌سازی را بر اساس محتوایی که تماشا می‌ کنید تنظیم می ‌کند، برای صرفه ‌جویی در مصرف باتری، می ‌تواند تا 1 هرتز کاهش یابد. و این باعث می ‌شود نمایشگر همیشه روشن کاملاً جدید امکان ‌پذیر باشد و به شما امکان می ‌دهد زمان، اعلان‌ ها و غیره را بدون نیاز به ضربه زدن روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید.

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی بخش روشنایی است، جایی که آیفون 14 پرو مکس جهش عظیمی تا 2000 نیت حداکثر روشنایی را دریافت می کند. این تفاوت قابل توجهی در هنگام استفاده از تلفن خود در زیر نور خورشید ایجاد می کند. آیفون 14 پلاس استاندارد تنها می تواند به 1200 نیت در هنگام تماشای محتوای HDR برسد.

Performance

آیفون 14 پلاس همان چیپست A15 Bionic را با آیفون 13 پرو مکس 2021 بسته بندی می کند که برای کسانی که قصد دارند چندین سال از آن استفاده کنند بسیار بد است. از طرف دیگر، بر خلاف آیفون 13 استاندارد، نسخه 5 هسته ‌ای GPU A15 را دریافت می ‌کنید. اپل همچنین ادعا می‌ کند که طراحی حرارتی آیفون 14 پلاس را برای عملکرد خنک ‌کننده بهتر ارتقا داده است.

آیفون 14 پرو مکس از آخرین پردازنده A16 اپل استفاده می کند که عملکرد را نسبت به پردازنده A15 افزایش می دهد. بنابراین، علاوه بر ویژگی های اضافی، عملکرد بهتری نیز خواهید داشت. اما ما مطمئن نیستیم که چرا اپل تصمیم گرفت تراشه A16 را در آیفون 14 پلاس قرار ندهد.

سخت افزار دوربین

آیفون 14 پلاس دارای تنظیمات دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشت است که دارای دوربین های عریض و فوق عریض است. در حالی که این وضوح همان وضوح آیفون 13 است، اما از همان دوربین زاویه باز استاندارد آیفون 13 پرو استفاده می کند (دریچه دیافراگم آن کمی بازتر f/1.5 به جای f/1.6 است که اجازه می دهد تا نور بیشتری در داخل سنسور وجود داشته باشد. ).

دوربین آیفون 14 پرو مکس بزرگترین ارتقاء دوربینی را که در سال ‌های اخیر دیده‌ ایم دریافت می ‌کند، اکنون دارای سنسور چهار پیکسلی اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی است.

به لطف وضوح تصویر، آیفون 14 پرو مکس می تواند تا 15 برابر زوم دیجیتال و 3 برابر زوم اپتیکال ارائه دهد، برخلاف آیفون 14 پلاس که به زوم دیجیتال 5 برابر محدود شده و فاقد زوم اپتیکال است.

آیفون 14 پرو مکس اپل ProRAW را نیز ارائه می دهد که به شما امکان می دهد عکس های خام 48 مگاپیکسلی را برای بهترین وضوح تصویر بگیرید. خوشبختانه، هر دو مدل دارای دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی ارتقا یافته با دیافراگم بازتر f/1.9 و فوکوس خودکار هستند که می ‌تواند منجر به سلفی ‌ها و تماس‌ های ویدیویی بهتری شود.

مقایسه آیفون 14 پلاس با آیفون 14 پرو مکس : عمر باتری

ظرفیت باتری بین آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس با وجود اندازه مشابه متفاوت است. در حالی که اپل می گوید آیفون 14 پلاس بهترین باتری موجود در آیفون را ارائه می دهد، باید بدانید که این باتری فقط برای پخش صدا (تا 100 ساعت رتبه بندی شده است).

به لطف فناوری ProMotion، آیفون 14 پرو مکس همچنان می‌تواند عمر باتری بهتری را در حین تماشای محتوا ارائه دهد، زیرا اپل آن را برای 29 ساعت پخش ویدیو رتبه ‌بندی می ‌کند. در مقابل، آیفون 14 پلاس تنها می تواند تا 26 ساعت دوام بیاورد.

آیفون 14 پلاس در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس: کدام یک را باید بخرید؟

تفاوت های زیادی بین مدل های آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس وجود دارد. جزیره دینامیک نه تنها آیفون 14 پرو را مدرن ‌تر نشان می ‌دهد، بلکه تفاوت‌ های دیگر مانند صفحه نمایش همیشه روشن، دوربین 48 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 120 هرتز و پردازنده مرکزی سریع ‌تر، ممکن است 200 دلار اضافی را برای اکثر مردم توجیه کند.

آیفون 14 پرو مکس برای کسانی است که می خواهند تمام آخرین ویژگی ها را در تلفن هوشمند خود داشته باشند. اما برای کسانی که بودجه سخت تری دارند، آیفون 14 پلاس هنوز هم ممکن است معامله خوبی باشد. این صفحه نمایش بیشتری نسبت به آیفون 14 استاندارد ارائه می دهد و برخی از عناصر سخت افزاری را از مدل های آیفون 13 پرو قرض می گیرد تا هزینه ها را پایین نگه دارد.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب آیفون مد نظر خود بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس