مواردی که نباید در رزومه نوشت!

57
0
مواردی که نباید در رزومه نوشت

رزومه شما اولین چیزی است که یک کارفرمای بالقوه از طریق آن شما را می بیند. اولین برداشت از خود را کامل کنید. در اینجا مواردی را که نباید در رزومه خود قرار دهید و چرا نباید این کار را بکنید برای شما ذکر شده است. مواردی که نباید در رزومه نوشت!

شما عناصر ضروری را که باید در رزومه خود بگنجانید، می دانید. قبل از ارسال رزومه خود برای شغل بعدی خود، ممکن است سند را بررسی کنید تا مطمئن شوید که رزومه شما اطلاعاتی ندارد که بتواند در جستجوی شغل شما علیه شما کارساز باشد.

رزومه شما باید مهارت ها و توانایی های شما را به نمایش بگذارد و به مدیران استخدام کننده و استخدام کنندگان ثابت کند که شما آنچه را که برای کارمند جدید آنها لازم است دارید. برای انجام این کار، باید بررسی کنید که اطلاعات موجود در رزومه شما با شغلی که برای آن درخواست می ‌دهید مطابقت داشته باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید از رزومه خود حذف کنید تا شانس خود را برای جلب توجه بیشتر کنید.

1.مواردی که نباید در رزومه نوشت: آدرس کامل شما

به جای اینکه آدرس پستی کامل خود را اشغال کنید، می توانید شهر و استان خود را در رزومه خود بگنجانید. اگر پایگاه داده شرکت در معرض خطر قرار گیرد، اشتراک‌ گذاری آدرس کامل می ‌تواند شما را در برابر خطرات امنیتی آسیب‌ پذیر کند. اگر این نگرانی شماست، ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه از اطلاعات رزومه خود در برابر کلاهبرداران محافظت کنید. استخدام کنندگان و مدیران استخدام نیازی به دانستن دقیق محل زندگی شما در مراحل اولیه فرآیند استخدام ندارند.

اگر قصد جا به ‌جایی دارید و برای مشاغل خارج از ایالت درخواست می‌ دهید، می ‌توانید انتخاب کنید شهر و ایالت را از رزومه خود حذف کنید، یا همچنان می ‌توانید محل زندگی خود را فهرست کنید. از آنجایی که برخی از کارفرمایان فقط می ‌خواهند به نامزد های محلی نگاه کنند، ممکن است زمانی را مشخص کنید که قصد جابه‌جایی را دارید، تا بدانند که به زودی قصد دارید در این کسب ‌و کار محلی شوید.

2.مواردی که نباید در رزومه نوشت: یک بیانیه هدف

در یک زمان، گنجاندن یک بیانیه عینی در رزومه یک مفهوم محبوب بود، اما دیگر لازم نیست شما آن را درج کنید. اگر برای این کار درخواست می دهید، بدیهی است که این موقعیت را می خواهید، بنابراین نیازی به اعلام آن در رزومه خود ندارید. شما می توانید به جای اینکه فضای ارزشمندی را در رزومه خود اشغال کنید، تغییر شغل را در نامه پوشش خود توضیح دهید.

به جای یک بیانیه عینی، می ‌توانید خلاصه‌ ای از صلاحیت‌ های خود را بگنجانید تا به استخدام‌ کنندگان و مدیران استخدام‌ کننده کمک کنید تا بفهمند چه چیزی را به این موقعیت می‌ آورید. می توانید به جای بیانیه عینی از بیانیه خلاصه رزومه استفاده کنید و آنچه را که می توانید به سازمان ارائه دهید را مشخص کنید.

بیانیه خلاصه شما نشان می دهد که شما تجربه و مهارت های شغلی را دارید، در حالی که یک بیانیه عینی به سادگی نشان می دهد که شما دوست دارید آن شغل را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن خلاصه رزومه، ممکن است بخواهید این نکات را برای نوشتن یک خلاصه رزومه برنده (با مثال) بررسی کنید.

3.مواردی که نباید در رزومه نوشت: افعال عمل ضعیف

باید از استفاده از افعال کنشی ضعیف خودداری کنید زیرا آنها چیز زیادی به خواننده نمی گویند زیرا مبهم و نامفهوم هستند. فراتر از گفتن اینکه شما مسئول، مدیریت یا کمک به پروژه ای در رزومه خود بوده اید، بروید.

خلاق باشید و آن اصطلاحات را با افعال اکشن قوی که تصویر بهتری از داستان شغلی شما ایجاد می کنند، تغییر دهید. به‌جای اینکه بگویید موفق شدید، سعی کنید تزکیه، راهنمایی، هدایت، تسهیل یا هدایت شده باشید. به جای اینکه بگویید مفید بودید، سعی کنید از عباراتی مانند شفاف سازی، مربیگری، ارائه شده یا ارزیابی شده استفاده کنید.

به جای اینکه بگویید چیزی را خلق کردید، سعی کنید بگویید که شما آن را توسعه داده اید، شکل داده اید، منشا آن یا طراحی کرده اید. بعد از اینکه چند افعال اکشن قوی اضافه کردید، ممکن است علاقه مند به یادگیری چند هک سئو برای بهینه سازی رزومه خود باشید.

4. جزئیات بیش از حد در مورد علایق و سرگرمی ها

اگرچه گنجاندن علایق و سرگرمی‌ها در رزومه کاری اختیاری است، اما مدیران استخدام‌ کننده انتظار دارند و آن‌ ها را تشویق می ‌کنند. هنگامی که علایق و سرگرمی های خود را درج می کنید، باید به دنبال موارد مرتبط با آگهی کار باشید.

برای مثال، فرض کنید برای شغلی به عنوان دستیار دامپزشکی در یک کلینیک درخواست می دهید. در این صورت، می توانید تجربه داوطلبانه خود را در کلینیک حیوانات ذکر کنید و تعهد خود را به مراقبت از حیوانات نشان دهید.

شما باید لیست علایق و سرگرمی های خود را به چند خط در رزومه خود محدود کنید. داشتن سرگرمی ها و علایق خارج از کار برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی و اجتناب از فرسودگی شغلی ضروری است. به یاد داشته باشید که علایق و سرگرمی های شما می تواند شما را به یک نامزد منحصر به فرد و هیجان انگیز تبدیل کند، اما لزوماً شما را واجد شرایط بیشتری برای این موقعیت نمی کند.

5.مواردی که نباید در رزومه نوشت: اطلاعات شخصی غیر ضروری

هدف از رزومه شما نشان دادن دستاورد های شماست که نشان می دهد شما یک کارمند عالی هستید، بنابراین به جزئیات مربوط به موقعیت شغلی خود پایبند باشید. این غیرقانونی است که کارفرما در مورد تابعیت، سن یا تاریخ تولد، مذهب، گرایش جنسی، نژاد یا وضعیت تاهل شما سوال کند. شما باید از به اشتراک گذاری هر گونه اطلاعاتی که حاکی از آن چیزها باشد خودداری کنید.

در حالی که پرسیدن غیرقانونی نیست، به اشتراک گذاشتن وابستگی سیاسی، قد یا وزن شما غیر ضروری است. مگر اینکه وابستگی سیاسی، موقعیت خانوادگی یا اعتقادات مذهبی شما به طور خاص به این موقعیت مرتبط باشد، از درج آنها خودداری کنید. روی مهارت های حرفه ای خود تمرکز کنید که مدیران استخدام فکر می کنند شما را به یک کاندیدای عالی تبدیل می کند.

6. اصطلاحات و کلمات اختصاری خاص شرکت

حواستان به استفاده از اصطلاحات و کلمات اختصاری باشد که ممکن است فقط برای کسی که برای شرکت فعلی شما کار کرده است منطقی باشد. تصور نکنید اولین کسی که رزومه شما را بررسی می کند فردی با دانش صنعت است. دستاورد های شغلی خود را به زبانی که هر کسی می تواند آن را بفهمد، توصیف کنید.

فرض کنید خواننده رزومه شما دستاورد ها و مسئولیت هایی را که در رزومه خود بیان کرده اید متوجه نمی شود. در این صورت، آنها نمی توانند مهارت های شما را تشخیص دهند و شما را به عنوان یک نامزد واجد شرایط معرفی کنند.

7.مواردی که نباید در رزومه نوشت: آدرس ایمیل غیر حرفه ای

قبل از ارسال درخواست، باید یک حساب ایمیل جداگانه برای اهداف کاریابی ایجاد کنید. شما نمی خواهید درخواستی را از [email protected] ارسال کنید، زیرا اولین تصور حرفه ای را ایجاد نمی کند. می ‌توانید با استفاده از یک سرویس ایمیل مانند Gmail یا Outlook نشان دهید که با فناوری آشنا هستید. سعی کنید از استفاده از ایمیل های ارائه دهندگان ایمیل قدیمی مانند AOL یا Hotmail خودداری کنید.

در تلاش خود برای استفاده از یک آدرس ایمیل حرفه ای، باید از ارسال درخواست های شغلی از حساب ایمیل شغلی فعلی خود اجتناب کنید. شما نمی خواهید مدیران و استخدام کنندگان فکر کنند که در زمان شرکت به دنبال کار هستید، زیرا ممکن است به این معنی باشد که شما وظایف شخصی را در زمان شرکت انجام می دهید.

8.مواردی که نباید در رزومه نوشت: اشتباهات املا و دستور زبان

شما باید رزومه خود را ویرایش کنید و از نظر دستور زبان و اشتباهات املایی مجدداً آن را بررسی کنید. هنگامی که دائماً در حال ایجاد تغییرات برای تنظیم رزومه خود با شغل مورد نظر خود هستید، اشتباهات به سرعت ممکن است رخ دهند. برای تشخیص و تصحیح اشتباهات از ابزار های املایی و دستور زبان واژه پرداز خود استفاده کنید.

ممکن است تشخیص اشتباهات روی نسخه چاپی رزومه خود و بررسی آن آسان تر باشد. سعی کنید سند را با صدای بلند بخوانید تا به اشتباهات گرامری پی ببرید و اشتباهات املایی را پیدا کنید. از ارسال رزومه با اشتباهات گرامری و املایی خودداری کنید، زیرا ممکن است فرصتی را برای شما به ارمغان بیاورد تا به عنوان یک نامزد بالقوه در نظر گرفته شوید.

موارد دیگری که باید حذف شوند:

اگر در تلاش هستید که رزومه خود را زیر دو صفحه نگه دارید، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید از رزومه خود حذف کنید:

  • جایی که دبیرستان رفتی
  • عکس ها
  • منابع
  • سابقه کار بی ربط
  • اطلاعات حقوق و دستمزد

اکنون که درک بهتری از مواردی که باید در رزومه خود درج نکنید، دارید، ممکن است بخواهید بدانید چگونه شانس خود را برای جلب توجه مدیران استخدام افزایش دهید. ممکن است علاقه مند به یادگیری بهترین هک های خلاقانه برای جلب توجه استخدام کنندگان باشید که می توانید این موارد را در دیگر مقالات ما بررسی کنید.

چه چیزی را باید در رزومه خود جای دهید؟

اکنون که رزومه خود را بررسی کرده اید، اشتباهات املایی و دستوری را بررسی کرده اید، و آن را با شغلی که برای آن درخواست می کنید تنظیم کرده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه چیزی در مرحله بعد است. شما قصد دارید برای مشاغل درخواست دهید، اما ممکن است بخواهید رزومه خود را به صورت آنلاین ارسال کنید تا تعداد مدیران استخدامی که آن را مشاهده می کنند افزایش دهید.

در حالی که به دنبال مشاغلی هستید و برای آنها درخواست می دهید، ارسال رزومه خود در یک سایت کار ضرری ندارد. بسته به نوع کاری که به دنبال آن هستید، سایت های کاریابی زیادی وجود دارند که می توانید رزومه خود را در آنها ارسال کنید و شانس خود را برای رسیدن به شغل مورد نظر خود افزایش دهید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب یک رزومه ی مناسب با تخصص خود بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس