مقایسه اپل واچ GPS با Cellular: آیا سلولار ارزشش را دارد؟

148
0
مقایسه اپل واچ GPS با Cellular

اپل واچ سلولی به شما آزادی بیشتری می دهد تا بدون آیفون خود کار کنید، اما آیا این نوع آن برای شما ارزش پول را دارد؟ مقایسه اپل واچ GPS با Cellular را در ادامه بخوانید.

اقلام کلیدی 

  • ارتقاء به اپل واچ تلفن همراه با هزینه اضافی همراه است، اما به شما این امکان را می دهد که آیفون خود را کنار بگذارید و در عین حال به برقراری تماس تلفنی و پخش موسیقی ادامه دهید. 
  •   هر دو مدل اپل واچ تلفن همراه و فقط مجهز به GPS دارای سخت افزار یکسانی هستند، اما نسخه سلولی تنظیمات Family Setup و واچ فیس های انحصاری را باز می کند. 
  •   عمر باتری برای هر دو مدل تقریباً 18 ساعت است، اما اتکای شدید به اتصال سلولی، باتری را سریع‌تر خالی می‌کند. 

اپل گزینه های GPS و اتصال سلولی را برای مدل های اپل واچ خود ارائه می دهد، اما دومی هزینه بیشتری دارد. آیا باید برای نوع سلولی بیشتر هزینه کنید یا مدل فقط GPS کافی است؟ ما این دو را با هم مقایسه می کنیم و به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید. 

مقایسه اپل واچ GPS با Cellular: قیمت 

اول از همه، ارتقاء به اپل واچ سلولی هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت مگر اینکه نوع گران‌تر استیل ضد زنگ یا Apple Watch Ultra را خریداری کنید. این مدل ها به طور پیش فرض دارای اتصال سلولی هستند. 

برای قرار دادن هزینه‌های افزایش‌یافته، ارتقا به اپل واچ سلولی SE (نسل دوم) 50 دلار اضافی هزینه خواهد داشت، در حالی که اپل واچ سری 9 سلولی 100 دلار بیشتر برای شما هزینه خواهد داشت. 

همچنین، به خاطر داشته باشید که برای استفاده حداکثری از این اتصال سلولی، باید اپل واچ خود را با یک برنامه تلفن همراه در حال انجام پیوند دهید. در حالی که برنامه‌های داده ارزان‌قیمتی برای اپل واچ وجود دارد، هزینه تکرارشونده هنوز عاملی است که باید در نظر گرفت. 

قابلیت اتصال و ویژگی های اضافه شده 

علاوه بر این واقعیت که اپل واچ تلفن همراه می تواند از سیم کارت الکترونیکی برای اتصال به شبکه های تلفن همراه استفاده کند، هیچ تفاوت سخت افزاری قابل توجهی وجود ندارد. هر دو مدل دارای سخت افزار GPS، Wi-Fi و بلوتوث یکسان هستند. 

با این حال، این دو مدل در ویژگی هایی که در اختیار شما قرار می گیرد با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال، مدل‌های تلفن همراه می‌توانند موسیقی را پخش کنند، از برنامه‌های ناوبری استفاده کنند و حتی در حالی که از آیفون‌های متصل خود دور هستند، تماس تلفنی برقرار کنند. 

از طرف دیگر، کسانی که اپل واچ فقط GPS دارند باید موسیقی از قبل دانلود شده داشته باشند. استفاده از سایر برنامه های مبتنی بر اینترنت یا برقراری تماس محدود به زمانی است که آیفون جفت شده در محدوده است یا به شبکه Wi-Fi مشابه اپل واچ شما متصل است. 

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجهی که مختص اپل واچ تلفن همراه است، Family Setup است که به شما امکان می‌دهد یک اپل واچ را برای افرادی که آیفون ندارند، مانند فرزندتان، تنظیم کنید. 

بنابراین، در حالی که کارهای زیادی وجود دارد که یک اپل واچ می تواند بدون آیفون انجام دهد، اتصال سلولی قفل برخی موارد کاربردی بسیار خوب را باز می کند. به خصوص اگر شما والدینی هستید که می‌خواهید با فرزندانتان در ارتباط باشید، این موضوع بیشتر اتفاق می‌افتد. 

مقایسه اپل واچ GPS با Cellular: باتری 

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، اپل ادعا می کند که 18 ساعت استفاده می کند، صرف نظر از نوع اپل واچ شما. در حالی که الگوهای استفاده شما بر مدت زمانی بین شارژ شدن اپل واچ شما تأثیر می گذارد، باید به خاطر داشته باشید که استفاده از شبکه تلفن همراه در اپل واچ شما کمی بیشتر از باتری آن مالیات می گیرد. 

ادعای اپل 18 ساعت برای مدل تلفن همراه شامل چهار ساعت استفاده از طریق LTE و 14 ساعت اتصال به آیفون از طریق بلوتوث است. در مورد مدل GPS، تمام 18 ساعت آزمایش شامل اتصال به آیفون از طریق بلوتوث بود. استفاده از حالت کم مصرف نیز باعث افزایش استفاده از هر یک از انواع به 36 ساعت می شود. 

Watch Faces و بیشتر 

هنگامی که یک اپل واچ تلفن همراه خریداری می کنید، متوجه یک مجموعه اکسپلورر اضافی از صفحه های ساعت خواهید شد. این سری دارای ترکیبی از عقربه‌های ساعت و دقیقه قرمز رنگ است—سایر ساعت‌ها دارای عقربه‌های ساعت و دقیقه سفید هستند—به همراه نشانگر قدرت سیگنال. این یک افزونه کوچک زیبا برای کاربران تلفن همراه است که به تمایز ساعت آنها کمک می کند و اطلاعات ضروری را در جلو قرار می دهد. 

اما وقتی صحبت از انتخاب بین مواد کیس و گزینه های نوار می شود، هیچ تفاوتی در تجربه کاربری وجود ندارد. تنها جزئیات قابل توجه حلقه قرمز روی Digital Crown است که انواع سلولی را مشخص می کند. 

کدام نوع اپل واچ را باید بخرید؟ 

از مزایای اصلی اپل واچ سلولی می‌توان به امکان رها کردن آیفون و استفاده از Family Setup برای اجازه دادن به اعضای خانواده بدون آیفون برای استفاده از این ابزار پوشیدنی اشاره کرد. 

بنابراین اگر به دنبال این هستید که گوشی خود را از معادله خارج کنید یا به دنبال راه حلی برای حفظ ارتباط با فرزندان خود هستید – و نمی خواهید با هزینه اضافی خود را به زحمت بیندازید – یک اپل واچ تلفن همراه خرید معقولی است. 

اما اگر به ندرت خود را بدون آیفون خود می بینید و به سبک زندگی متصل که توسط Apple Watch فقط GPS ارائه می شود اهمیتی نمی دهید، توصیه می کنیم پولی که به سختی به دست آورده اید پس انداز کنید. شاید بتوانید از این پول برای باندهای جدید یا لوازم جانبی محافظ اپل واچ خود استفاده کنید. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس