مقایسه اپل واچ Ultra با گارمین MARQ: کدام را باید تهیه کنید؟

58
0
مقایسه اپل واچ Ultra با گارمین MARQ

این یک تصمیم سخت و دشوار است. مقایسه اپل واچ Ultra با گارمین MARQ را در ادامه بخوانید.

گارمین نسل دوم ساعت های هوشمند لوکس MARQ را در 11 اکتبر 2022 عرضه کرد. این ساعت پنج نوع تخصصی را ارائه کرد: Adventurer، Athlete، Golfer، Captain و Aviator.

این دستگاه ها بسته به نوع انتخابی شما، عملکردهای تخصصی را ارائه می دهند. آنها همچنین بهترین پیشنهاد گارمین هستند که از قیمت اپل واچ اولترا پیشی گرفته اند.

اما چگونه آنها را با ساعت هوشمند برتر اپل مقایسه می کنند؟ بیایید دو مدل ساعت هوشمند زیر را با هم مقایسه کنیم.

مشخصات: مقایسه اپل واچ Ultra با گارمین MARQ

در حالی که Garmin MARQ دارای پنج نوع است که هر کدام دارای سنسورهای تخصصی هستند، هر پنج مدل MARQ دارای مشخصات پایه یکسانی هستند. ما این را با Apple Watch Ultra مقایسه خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه اعداد مقایسه می شوند.

Garmin MARQ Apple Watch Ultra
اتصالات Bluetooth, ANT+, Wi-Fi Bluetooth 5.3, LTE, Wi-Fi
سایز 46mm diameter 49 x 44mm
وزن 61.3g 87 to 144g
اندازه صفحه نمایش 30.4mm 49mm
رزلوشن 240 x 240 410 x 502
نوع صفحه نمایش Sunlight-visible, transflective memory-in-pixel Always-On Retina LTPO OLED
جنس بند Titanium Titanium
محافظ صفحه نمایش Sapphire Crystal Sapphire Crystal
ضد آب 10 ATM (equivalent to 100m depth) 100m
باطری
  • Smartwatch mode: Up to 12 days
  • GPS mode: Up to 28 hours
  • GPS with Music: Up to 9 hours
  • UltraTrac mode: Up to 48 hours
  • Up to 36 hours (8 hours in LTE mode, 28 hours in Bluetooth mode)
  • Up to 18 hours of LTE only
ظرفیت داخلی 32GB 32GB
Satellite Navigation GPS, GLONASS, Galileo L1 and L5 GPS, GLONASS, Galileo, QZSS, and BeiDou
سنسورها
  • Heart Rate Monitor
  • Barometric Altimeter
  • Compass
  • Gyroscope
  • Accelerometer
  • Thermometer
  • Blood oxygen saturation monitor
  • Optical Heart Sensor
  • Always-on Altimeter
  • Compass
  • High-dynamic range gyroscope
  • High-g accelerometer
  • Temperature sensor
  • Blood oxygen sensor
  • ECG
  • Ambient light sensor
  • Depth gauge

بر روی کاغذ، اپل واچ اولترا در مقایسه با ساعت هوشمند Garmin MARQ چیزهای زیادی دارد. اولی دارای صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر، گزینه های جهت یابی ماهواره ای بهتر و سنسورهای داخلی بیشتر است.

با این حال، اینها فقط مشخصات هستند. آنچه مهمتر است این است که چگونه این ساعت های هوشمند در شرایط خاص مقاومت می کنند. به هر حال، اینها ساعت های هوشمند روزمره شما نیستند. به همین دلیل است که Garmin MARQ و Apple Watch Ultra گزینه های خوبی برای اکثر کاربران نیستند.

مقایسه اپل واچ Ultra با گارمین MARQ: ویژگی های خاص هر مدل ساعت هوشمند

زمانی که اپل اپل واچ اولترا را عرضه کرد، این ساعت هوشمند را به عنوان دستگاهی مقاوم برای استفاده در غواصی، دویدن در مسافت های طولانی و اکتشاف تبلیغ کرد. از سوی دیگر، نسل دوم ساعت های هوشمند Garmin MARQ برای فعالیت های خاص ساخته شده است.

به عنوان مثال، اگر شما یک خلبان هستید، Garmin MARQ Aviator را می خواهید که شامل سنسورهای مخصوص هوانوردی است. اما اگر اهل قایقرانی هستید، به جای آن باید Garmin MARQ Captain را دریافت کنید. همچنین سه ساعت هوشمند نسل دوم Garmin MARQ وجود دارد: Adventurer، Athlete و Golfer.

همه اینها دارای برنامه‌ها و حسگرهای خاص منحصر به فرد در خط مدل خود هستند. اما اگر به دو فعالیت مختلف علاقه مند هستید – مانند گلف و هوانوردی – باید دو ساعت هوشمند بخرید.

قابلیت های Apple Watch Ultra

مقایسه اپل واچ اولترا با اپل واچ سری 8: کدام یک را باید بخرید؟ را هم بخوانید.

یکی از ویژگی های فوق اختصاصی اپل واچ طراحی آن برای استفاده در هنگام غواصی است. دارای گواهینامه EN13319 است که برای استفاده طولانی مدت از غواصی تا عمق 40 متر مناسب است. همچنین دارای عمق سنج و دمای آب است که به آن اجازه می دهد به عنوان یک کامپیوتر غواصی عمل کند.

صفحه نمایش بسیار بزرگ آن نیز استفاده از آن را در هر شرایطی آسان می کند. همچنین تا 2000 نیت روشنایی دارد و به شما اطمینان می دهد که بدون توجه به شرایط می توانید آن را ببینید. و حتی اگر دستکش می‌پوشید، می‌توانید از Apple Watch Ultra با تاج، دکمه و دکمه اکشن بزرگ آن استفاده کنید.

فراتر از آن، Apple Watch Ultra یک دستگاه تلفن همراه است، بنابراین برای استفاده از آن برای برقراری ارتباط، نیازی به همراه داشتن گوشی در نزدیکی آن ندارید. حتی دارای بلندگوهای دوگانه و آرایه سه میکروفون است که به شما امکان می دهد حتی در شرایط نامساعد آب و هوایی به وضوح ارتباط برقرار کنید.

Apple Watch Ultra به دلیل اتصال سلولی خود دارای تشخیص سقوط و تشخیص تصادف است و حتی اگر از تلفن خود دور باشید با خدمات اضطراری تماس می گیرد.

قابلیت Garmin MARQ Tool Watch

در حالی که اپل واچ اولترا چیزهای زیادی برای خود دارد، Garmin MARQ نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در اولی نخواهید یافت. به عنوان مثال، Garmin MARQ Aviator دارای چندین ویژگی خلبان محور است، از جمله ابزارهای ناوبری هواپیما، پایگاه داده های داخلی فرودگاه جهانی و اتصال بی سیم به ابزارهای هواپیمای سازگار.

در حالی که می‌توانید برنامه‌هایی را برای Apple Smartwatch Ultra دانلود کنید که برخی از این ابزارها را ارائه می‌دهند، اما به اندازه آنچه Garmin ارائه می‌دهد جامع نیستند، زیرا Garmin همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزار هواپیما در سراسر جهان است.

وضعیت مشابهی را با Garmin MARQ Captain خواهید دید. در حالی که می‌توانید برنامه‌های دریایی را برای Apple Smartwatch Ultra پیدا کنید، این برنامه‌ها نمی‌توانند به دستگاه‌های Garmin Marine که قبلاً در بسیاری از قایق‌ها هستند متصل شوند.

این وضعیت مشابهی در خط ساعت‌های هوشمند Garmin MARQ است. در حالی که اپل واچ اولترا در انجام بسیاری از کارها عالی است، Garmin MARQ اگر کار خاصی را انجام دهد بسیار بهتر است.

مقایسه اپل واچ Ultra با گارمین MARQ: قیمت

اپل واچ اولترا در حال حاضر یک ساعت هوشمند گران قیمت است. قیمت اولیه آن 799 دلار است—دوبرابر قیمت 399 دلاری اپل واچ سری 8 که فقط مجهز به GPS است. همچنین از دیگر ساعت‌های هوشمند ممتاز برندهای دیگر مانند گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ با قیمت 209.99 دلار و ساعت گوگل پیکسل با قیمت 349.99 دلار پیشی گرفته است.

با این حال، اگر اپل واچ اولترا را با سایر ساعت های هوشمند مقاوم مقایسه کنید، قیمت آن معقول می شود. به عنوان مثال، ساعت هوشمند Fenix ​​7 گارمین از 899.99 دلار شروع می شود و Suunto 9 Peak Pro حدود 699.00 دلار قیمت دارد.

با این حال، ساعت‌های هوشمند Garmin MARQ، ساعت‌های هوشمند مقاوم معمولی نیستند. در عوض، گارمین آن‌ها را ساعت‌های ابزار مدرن می‌نامد که به عنوان «بیان جاه‌طلبی و اشتیاق شما در زندگی» طراحی شده‌اند. Garmin MARQ یک ساعت هوشمند لوکس است و در قیمت آن نیز منعکس شده است.

Garmin MARQ از 1900 دلار برای نوع Athlete شروع می شود، اما می تواند تا 2400 دلار برای مدل Aviator افزایش یابد. با این قیمت‌ها، می‌توانید به ازای هر ساعت هوشمند Garmin MARQ که دریافت می‌کنید، دو تا سه ساعت هوشمند Apple Watch Ultra خریداری کنید.

آیا اپل واچ اولترا می تواند زمین خود را حفظ کند؟

برای اکثر مردم، Apple Watch Ultra اوج ساعت های هوشمند است. این دارای قابلیت های بسیارو قیمت عالی است و توسط یکی از بهترین اکوسیستم های گوشی های هوشمند پشتیبانی می شود. مطمئناً جایگاه خود را به عنوان یک نوع ساعت هوشمند جک از همه کارها حفظ خواهد کرد.

اما اگر به یک سبک زندگی خاص علاقه دارید، به ویژگی های تخصصی برای فعالیت های منحصر به فرد نیاز دارید، یا ساعتی می خواهید که بتواند به عنوان یک نمایشگر عمل کند، Garmin MARQ نیازهای شما را برآورده می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس