مقایسه اپل واچ اولترا با اپل واچ سری 8: کدام یک را باید بخرید؟

134
0
مقایسه اپل واچ اولترا با اپل واچ سری 8

درباره مدل‌های اپل واچ اطلاعات بیشتری کسب کنید تا به شما کمک کند بهترین تصمیم خرید را بگیرید. اگر به دنبال جدیدترین و بهترین مدل‌های اپل واچ موجود هستید، دو انتخاب خواهید داشت: اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8. برای کمک به شما در بهترین تصمیم خرید، ما مقایسه اپل واچ اولترا با اپل واچ سری 8 را انجام می دهیم.

طراحی و اندازه صفحه نمایش

اپل واچ اولترا دارای طراحی کاملا جدید و مستحکم تر با قاب تیتانیومی است. دکمه کناری و تاج دیجیتالی هر دو از روی قاب بلند شده اند تا هنگام پوشیدن دستکش، استفاده از آن ها آسان تر شود.

در سمت مقابل یک دکمه Action جدید قرار دارد که می تواند برای شروع کارهای مختلف مانند شروع تمرین سفارشی شود.

صفحه نمایش 49 میلی متری، بزرگ ترین صفحه نمایش اپل واچ، با پوشش یاقوت کبود محافظت می شود و تا 2000 نیت روشنایی ارائه می دهد.

همچنین یک آرایه ( نظم array) سه میکروفون بهبود یافته برای محیط‌های بادخیز و بلندگوهای دوگانه برای بهبود حجم تماس صوتی و تعامل Siri وجود دارد. همچنین تا 100 متر ضد شنا است.

تمام این طراحی با هزینه اضافه وزن همراه است. اپل واچ اولترا 61.3 گرم است که به طور قابل توجهی بیشتر از 38.8 گرم بزرگ ترین اپل واچ آلومینیومی سری 8 است.

در قسمت بیرونی، اپل واچ سری 8 از همان طراحی مشترک با اپل واچ سری 7 بهره می برد. نمایشگر همیشه روشن که در نسخه 41 یا 45 میلی متری موجود است، طراحی تقریباً بدون حاشیه دارد که با منحنی قاب ادغام می شود.

این صفحه نمایش تا 1000 نیت روشنایی دارد. همراه با IP6X مقاوم در برابر گرد و غبار، تا عمق 50 متری ضد شنا است.

عمر باتری

عمر باتری یکی دیگر از تفاوت های بزرگ بین این دو مدل است. اپل واچ سری 8 می تواند تا 18 ساعت قبل از نیاز به شارژ مجدد از باتری استفاده کند. اپل واچ اولترا دو برابر آن یعنی 36 ساعت استفاده را ارائه می دهد.

هر دو مدل می توانند از حالت کم مصرف برای افزایش عمر باتری استفاده کنند. سری 8 می تواند تا 36 ساعت و مدل بزرگ تر تا 60 ساعت کار کند. این حالت ویژگی هایی مانند نمایشگر همیشه روشن را محدود می کند.

مطمئن شوید که دلایل بیشتری برای خرید Apple Watch Ultra پیدا کرده اید.

ویژگی های موجود

در بخش نرم‌افزاری، هر دو مدل ساعت جدید می‌توانند از برخی ویژگی‌های عالی watchOS 9 مانند صفحه‌های ساعت اضافی، برنامه تمرین بهتر و موارد دیگر بهره ببرند.

هم اپل واچ سری 8 و هم اپل واچ اولترا از سنسورهای دمای داخلی برای درک بهتر سلامت زنان و سنسورهایی برای ویژگی تشخیص تصادف استفاده می کنند. اگر تشخیص دهد که شما در تصادف هستید و پاسخ نمی دهید، به طور خودکار با خدمات اضطراری و مخاطبین اضطراری شما تماس می گیرد.

اپل واچ اولترا با بهره گیری کامل از طراحی خشن، برخی از ویژگی های انحصاری را نیز ارائه می دهد.

صدای آژیر 86 دسی بل از فاصله 600 فوتی شنیده می شود. همچنین یک عمق سنج و برنامه عمق جدید وجود دارد که زمان، عمق فعلی، دمای آب و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

Apple Watch Ultra همچنین از صفحه ساعت انحصاری Wayfinder استفاده می کند. جا برای هشت عارضه دارد و حتی یک قطب نمای زنده را نشان می دهد. در شب می توانید Digital Crown را بچرخانید تا حالت شب را با رنگ قرمز ببینید.

اندازه، رنگ و قیمت

اپل واچ اولترا 799 دلار است. فقط یک رنگ قاب وجود دارد، اما می‌توانید یکی از سه باند جدید را انتخاب کنید: Alpine Loop، Trail Loop، و Ocean Bad. این مدل دارای اتصال سلولی است.

برای اپل واچ سری 8، گزینه ها و اندازه های بیشتری در دسترس است.

مدل آلومینیومی ارزان‌تر از ۳۹۹ دلار برای نسخه ۴۱ میلی‌متری و ۴۲۹ دلار برای سایز ۴۵ میلی‌متری شروع می‌شود. اگر مدلی با قابلیت سلولی می خواهید 100 دلار اضافه کنید. می‌توانید چهار رنگ را انتخاب کنید: نیمه‌شب، نور ستاره، نقره‌ای و (محصول) قرمز.

نسخه نقره ای، طلایی یا گرافیتی فولاد ضد زنگ دارای قابلیت داخلی سلولی است و از 699 دلار برای نسخه 41 میلی متری و 749 دلار برای گزینه 45 میلی متری شروع می شود.

بنابراین اگر پول نقد دارید و به ساعت سنگین‌تر اهمیتی نمی‌دهید، اپل واچ اولترا به دلیل عمر باتری طولانی‌تر، صفحه نمایش بزرگ‌ تر و سایر ویژگی‌های انحصاری آن قطعاً برای شما مناسب است. اما اگر به دنبال ساعتی کوچک تر و ارزانتر با رنگهای بیشتر برای انتخاب هستید، اپل واچ سری 8 را امتحان کنید.

بهترین انتخاب اپل واچ

زمان بسیار خوبی برای حضور در بازار اپل واچ است.

هر دو اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 مجموعه ای عالی از ویژگی ها را برای پاسخگویی به انواع مختلف کاربران ارائه می دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس