مقایسه توسعه دهنده وب و طراح وب

37
0
مقایسه توسعه دهنده وب و طراح وب

ساخت وب سایت نیاز به همکاری افراد زیادی دارد. اما آیا می دانید برای تحقق آن به چه کسانی نیاز دارید؟ مقایسه توسعه دهنده وب و طراح وب را در ادامه بخوانید.

در بیشتر موارد، هر دو درگیر خواهند شد. اما اگر زمانی را در دنیای توسعه وب سپری نکرده باشید، ممکن است دلیل این موضوع را ندانید. در اینجا همه چیزهایی که لازم است بدانید آورده شده است.

تفاوت بین یک توسعه دهنده وب و یک طراح وب چیست؟

به زبان ساده، یک توسعه ‌دهنده وب باعث می ‌شود وب ‌سایت ‌ها کار کنند، در حالی که یک طراح وب باعث می ‌شود وب‌ سایت ‌ها عالی به نظر برسند.

دو نوع توسعه دهنده وب وجود دارد: front-end و back-end.

توسعه دهندگان front-end رابطی را با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند Javascript یا PHP ایجاد می کنند که کاربران هنگام بازدید از وب سایت شما آن را می بینند. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که ابزار خرید آنلاین شما کار می کند یا برنامه ای طراحی کنند که یک سرویس خاص را بر اساس پاسخ بازدیدکنندگان به چند سوال به همراه تجربه کاربری استثنایی توصیه می کند.

توسعه دهندگان back-end چیزهایی ایجاد می کنند که کاربران هرگز نمی بینند، حتی اگر از آنها استفاده کنند. اگر یک برنامه عضویت دارید و نیاز به ذخیره آدرس های ایمیل، رمز عبور و سایر اطلاعات دارید، یک توسعه دهنده back-end می تواند پایگاه داده را برای ذخیره تمام این اطلاعات ایجاد کند. زبان‌ های برنامه ‌نویسی و/یا کد ‌نویسی محبوب برای توسعه ‌دهندگان back-end شامل C# ، Ruby ، Java یا Python است.

توسعه دهندگان Full-stack مهارت های front-end و back-end را با هم ترکیب کرده اند و در هر دو عالی هستند.

از طرف دیگر، یک طراح وب، روی جنبه خلاقانه طراحی وب سایت کار می کند. آنها رابط کاربری را طراحی می کنند که کاربران هنگام ورود به سایت شما می بینند. آنها تایپوگرافی، سبک، پالت‌ های رنگ برند و گرافیک ‌هایی را که در صفحه شما قرار می‌ گیرند انتخاب می ‌کنند. آنها در طراحی گرافیک مهارت و تجربه دارند و ممکن است تصویرگر باشند. آنها با یک توسعه دهنده front-end کار خواهند کرد تا مطمئن شوند که استفاده از برنامه های وب آسان است. و آنها از برندینگ ثابت در سراسر وب سایت شما اطمینان حاصل می کنند. اغلب، یک طراح وب، HTML و CSS در یک سطح پایه را در وب سایت خود می شناسد و بر نرم افزارهای طراحی مانند Adobe Photoshop و Illustrator تسلط دارد. توسعه ‌دهنده front-end اطمینان حاصل می ‌کند که ایده اش در دنیای واقعی عملی می ‌شود و به back-end متصل می ‌شود و عملکرد آن به خوبی کار می ‌کند.

برای یک وب سایت یا برنامه وب با امکانات کامل، به کمک یک توسعه دهنده وب (اگر نه چند نفر) و یک طراح نیاز دارید. برای کمک به شما در استخدام، در اینجا شرح شغل توسعه دهنده وب آورده شده است که می توانید آن را مطابق با نیازهای استخدام خود سفارشی کنید.

برای پروژه وب خود به کدام یک نیاز دارید؟

اکنون که تفاوت بین یک توسعه دهنده وب و یک طراح وب را می دانید، باید پیش زمینه خوبی داشته باشید که برای پروژه خود به چه چیزی نیاز دارید.

اگر به کسی نیاز دارید که مطمئن شود وب سایت شما عالی به نظر می رسد، یک طراح استخدام کنید. اگر به کسی نیاز دارید که مطمئن شود وب سایت شما عالی کار می کند، یک توسعه دهنده استخدام کنید.

در بیشتر موارد، به هر دو نیاز خواهید داشت. مگر اینکه یک طراح یا توسعه‌ دهنده در کارمندان خود داشته باشید، نمی ‌توانید فقط یک نفر را استخدام کنید، یا با داشتن یک طراحی عالی در اجرای آن گیر می‌ کنید – یا تیمی خواهید داشت پر از افرادی که منتظر طرحی هستند که قرار نیست برسد.

درک الزامات و محدوده پروژه وب سایت شما

این بدان معناست که شما باید هم نیازهای خود و هم محدوده خود را درک کنید.

الزامات یک پروژه همه چیزهایی هستند که باید در پایان ارائه دهید. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، نیازهای پروژه شما ممکن است به سادگی “ایجاد و استقرار یک وب سایت عالی” باشد.

البته، اگر چیز خاصی در ذهن دارید، باید جزئیات بیشتری را در نظر بگیرید. ممکن است بگویید، برای مثال، باید وب سایتی ایجاد و راه اندازی کنید که بتواند ثبت نام کاربر را بپذیرد و اطلاعات یا ابزار خاصی را به آن کاربران ارائه دهد.

هر چه دقیق تر باشید، بهتر است. اگر یک لیست ایجاد کنید که شامل تمام نیازهای شما برای پروژه شما باشد، طراحان وب و توسعه دهندگان وب شما قادر خواهند بود تا سایت مورد نظر شما را بسیار کارآمدتر ایجاد کنند.

از اینکه در اینجا بیش از حد جزئی باشید نترسید. تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری را درج کنید تا طراح شما دقیقا بداند چه چیزی باید ایجاد کند.

محدوده یک پروژه شامل همه چیزهایی است که برای برآورده ساختن آن نیازها لازم است. هنگام نوشتن الزامات، ممکن است بتوانید بسیاری از دامنه را تعریف کنید. اما تا زمانی که در گذشته توسعه یا طراحی انجام نداده باشید، احتمالاً نمی ‌دانید که در حال ورود به چه چیزی هستید.

به همین دلیل، مشخص کردن محدوده پروژه باید بخشی از روند پیشنهاد پروژه شما باشد. اگر یک طراح و یک توسعه‌ دهنده بتوانند دقیقاً به شما بگویند که برای ایجاد سایتی که مشخص کرده‌ اید چه کارهایی باید انجام دهند، ایده بسیار بهتری در مورد هزینه‌ های پرداختی، مدت زمان، و اینکه چه منابعی را برای ارائه نیاز دارید خواهید داشت.

چگونه یک طراح وب یا توسعه دهنده وب استخدام کنیم

در واقع بهترب است با این موضوع شروع کنیم که چگونه باید فرآیند استخدام را شروع کنید؟

سه مرحله اساسی وجود دارد:

  • شرح شغل را با مهارت ها و تخصص مناسب برای هر کدام ارسال کنید
  • چندین نامزد را پیدا کنید (سه تا پنج داوطلب تعداد خوبی برای شروع است)
  • بررسی نمونه کارها

درباره حقوق و/یا نرخ ها مذاکره کنید

با این حال، به یاد داشته باشید که نمونه کارها تنها بخشی از نحوه کار افراد را به شما نشان می دهند. Diekmann می ‌گوید: «گزینه مناسب به چیزی بیش از طراحی مربوط می‌ شود. “پیدا کردن یک طراح که بتوانید با او ارتباط خوبی برقرار کنید به اندازه طراحی مهم است.”

اما چگونه می توان طراحان وب یا توسعه دهندگان وب را در وهله اول پیدا کرد؟

بهترین گزینه این است که از بازارهای فریلنسری بازدید کنید. این سایت ‌ها بررسی طراحان، بررسی نمونه کارها، درخواست مناقصه، مدیریت پرداخت‌ های خود و انجام کارهای دیگری که برای تکمیل پروژه خود نیاز دارید را آسان می ‌کنند.

نمی دانم از کجا شروع کنم؟ در اینجا چند گزینه عالی وجود دارد:

Toptal – اگر به دنبال توسعه دهندگان وب با کیفیت بالا هستید، این بهترین گزینه برای شماست. شما 3 درصد از بهترین طراحان و توسعه دهندگان تایید شده را در اینجا خواهید یافت، بنابراین لازم نیست نگران افزایش مهارت های شخصی خود باشید.

Upwork – یکی از بزرگترین بازارهای فریلنسری در اطراف است. به همین دلیل، یافتن نامزدهای باکیفیت دشوار است. اما میلیون ها فریلنسر با پتانسیل های زیادی در این پلتفرم وجود دارد.

People Per Hour – مانند Upwork، این نیز یک پلتفرم بزرگ است که در آن می توانید تعداد زیادی فریلنسر حرفه ای پیدا کنید که می توانند به پروژه شما کمک کنند. اما فریلنسرها می ‌توانند نرخ ‌های ساعتی را برای پروژه‌ های مختلف ارسال کنند که می ‌تواند به شما کمک کند تا ایده ‌ای درباره هزینه ‌هایی که ممکن است برای کار طراحی یا توسعه خود بپردازید، به شما ارائه دهد.

هنگامی که از یکی از این سایت ‌ها برای ایجاد فهرست کوتاهی از توسعه ‌دهندگان یا طراحان استفاده کردید (احتمالاً بر اساس نمونه کارهای ارسال شده آنها)، زمان درخواست مناقصه فرا رسیده است.

همانطور که Randall Degges پیشنهاد می کند، ممکن است کمی عمیق تر به مسئله نگاه کنید. Degges توصیه می کند سوالات عمیقی در مورد پروژه های فعلی و گذشته بپرسید که به شما ایده خوبی از نحوه کار آن توسعه دهنده می دهد. همچنین می توانید در مورد پروژه مورد علاقه یک توسعه دهنده بپرسید.

Degges به Techerati گفت: «من اغلب از آنها می‌ خواهم که از طریق [پروژه مورد علاقه‌شان] مرا راهنمایی کنند، چه چیزی در آن دوست داشتند و چه چیزهایی را دوست نداشتند. این یک راه عالی برای فهمیدن نه تنها چیزهایی است که داوطلب می ‌داند، بلکه فهمیدن انواع پروژه هایی است که از کار کردن روی آنها لذت می برند.”

از آنجایی که بسیاری از کارهای فریلنسری به قیمت و هزینه آنها بستگی دارد، خوب است که بدانید بودجه شما چقدر است و آیا معقول است یا خیر.

حقوق یک طراح وب چقدر است؟

طبق گفته PayScale.com، طراحان وب به طور متوسط حدود 50000 دلار در سال درآمد دارند. البته، این با تجربه متفاوت است، بنابراین انتظار چیزی بین 40000 تا 75000 دلار منطقی است.

اما اگر به دنبال یک طراح وب فریلنس هستید، احتمالاً به میانگین نرخ ساعتی آنها باید توجه بیشتری داشته باشید. متأسفانه، در این مورد تنوع بیشتری وجود دارد، و بیشتر آن به تجربه فریلنسر شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، احتمالاً برای پیدا کردن یک طراح که ساعتی 40 دلار کار کند، مشکل زیادی نخواهید داشت. اما اگر می خواهید کاری با کیفیت بالا داشته باشید، بهتر است برای یک طراح با تجربه 75 دلار یا حتی 100 دلار بپردازید.

یافتن تعادل بین آنچه می توانید پرداخت کنید و آنچه که یک فریلنسر باتجربه دریافت می کند می تواند دشوار باشد. اما با کمی تمرین، نقطه مطلوبی را پیدا خواهید کرد که بیشترین ارزش را برای پول خود داشته باشید.

حقوق یک توسعه دهنده وب چقدر است؟

حال توسعه دهندگان وب چه حقوقی دریافت می کنند؟ پاسخ مشابه است – تنوع گسترده ای از حقوق و نرخ های ساعتی برای توسعه دهندگان وجود دارد. حقوق از زیر 50000 دلار تا تقریبا 100000 دلار متغیر است.

نرخ ساعتی برای توسعه دهندگان چطور؟ تنوع بیشتری را در اینجا خواهید یافت، به طوری که برخی از شرکت ها کمتر از 25 دلار در ساعت را گزارش می دهند و برخی دیگر نزدیک به 80 دلار در ساعت را تخمین می زنند.

باز هم، مبلغی که پرداخت می کنید به پروژه شما و تجربه فردی که استخدام می کنید بستگی دارد. فراموش نکنید که توسعه دهندگان front- and و back-end نیز ممکن است نرخ های متفاوتی داشته باشند. یک پروژه back-end پیچیده می ‌تواند زمان و تلاش بیشتری نسبت به یک اصلاح سریع یا اجرای یک طرح داشته باشد، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری: هنگام استخدام یک طراح وب سایت چه مواردی را باید در نظر گرفت

مهمترین چیزی که هنگام استخدام یک طراح یا توسعه دهنده مستقل باید به خاطر بسپارید، الزامات و محدوده پروژه شما است.

یکی از رایج ‌ترین دلایل افزایش بودجه در پروژه‌ های طراحی و توسعه، ندانستن دقیق آنچه از فریلنسر خود می خواهید، است. آنها نمی ‌توانند پیشنهاد دقیقی به شما بدهند، و در مواردی از این دست، احتمال زیادی وجود دارد که به هدفی که شما دارید نرسند.

ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما هر چه زمان بیشتری را صرف کشف آنچه دقیقاً نیاز دارید کنید، پروژه شما بهتر خواهد شد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس