7 بهترین برنامه نوشتن برای مک شما

40
0
برنامه نوشتن برای مک

مطمئن نیستید کدام برنامه نوشتن را روی مک خود نصب کنید؟ در اینجا بهترین گزینه های شما وجود دارد. برنامه نوشتن برای مک را در ادامه معرفی کرده ایم.

چه به تازگی اولین مک خود را خریداری کرده باشید و آن را برای کار راه اندازی کرده باشید یا به سادگی بخواهید نرم افزار نوشتن جدید را کشف کنید، پیدا کردن یک مورد مناسب می تواند کمی دردسرساز باشد.

خب نگران نباش. ما App Store را جست‌وجو کرده‌ایم، بنابراین شما مجبور نیستید.

1. صفحات

Pages

بیایید با یک برنامه بسیار کارآمد که از قبل روی Mac شما نصب شده است شروع کنیم: Pages. از آنجایی که این یک برنامه پیش‌فرض macOS است، رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه‌ای ندارید. مانند اکثر محصولات اپل، Pages دارای طراحی بصری است.

با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند برای تجربه یکپارچه تر، صفحات را در مک خود پیمایش کنید. ابزارهای قالب‌بندی اولیه در سمت راست قرار دارند و گزینه‌های درج موارد و نظرات در بالا قرار دارند و فضای کاری نسبتاً بدون درهم‌کاری و ساده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند.

می‌توانید از میان یک آرایه نسبتاً گسترده و سرگرم‌کننده الگوها را انتخاب کنید، و پس از ایجاد یک سند جدید در Pages، به‌طور خودکار در iCloud Drive ذخیره می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید روی پروژه‌های خود در دستگاه‌های Apple خود (iPhone، iPad و Mac) کار کنید، به راحتی با همکاران خود در زمان واقعی همکاری کنید و اسناد خود را با استفاده از رمز عبور ایمن کنید.

دانلود: صفحات (رایگان)

2. مایکروسافت ورد

Microsoft Word

مایکروسافت ورد نسبتا جهانی تر و در دسترس تر است. و برای چندین دهه استاندارد صنعت در دنیای نشر بوده است. اگر روی کتابی کار می‌کنید، به احتمال زیاد ویرایشگر شما با MS Word کار می‌کند. بنابراین، برای اینکه با ویرایشگر خود در یک صفحه نباشید، می‌توانید MS Word را انتخاب کنید که پس از دریافت اشتراک Microsoft 365 یا خرید مجوز، به آن دسترسی کامل خواهید داشت.

در ازای آن، شما یک واژه پرداز مملو از چندین ویژگی قالب بندی دریافت می کنید. یک دستور زبان داخلی و غلط‌گیر املا، یک طرح کلی، یک مترجم، یک اصطلاحنامه، و یک ابزار دیکته وجود دارد. و اگر این یکی از ویژگی‌های بیش از حد است، زیرا وجود نمادهای بیش از حد می‌تواند حواس‌تان را پرت کند، حالت فوکوس برای کمک به آن وجود دارد.

علاوه بر این، مایکروسافت ورد یک برنامه نوشتن است که اکثر افرادی که از رایانه شخصی به مک می‌روند، ممکن است کار با آن را آشنا و راحت بدانند.

دانلود: Microsoft Word (نیاز به اشتراک Microsoft 365، 6.99 دلار در ماه)

3. Scrivener

برنامه نوشتن برای مک
برنامه نوشتن برای مک

در حالی که اکثر واژه‌پردازهای سنتی صرفاً یک صفحه خالی در اختیار شما قرار می‌دهند، Scrivener یک اتاق کامل پر از قفسه را به نویسندگان ارائه می‌دهد. این سیستم سازماندهی شده فرآیند سازماندهی مواد تحقیقاتی و کار بر روی پروژه های پیچیده را بسیار آسان می کند.

می‌توانید چندین فایل فرعی ایجاد کنید، فصل‌ها را به‌عنوان کارت‌های فهرست مشاهده کنید و به راحتی بخش‌ها را جابه‌جا کنید. همچنین تعداد زیادی الگوی مفید وجود دارد که بسته به نوع پروژه نوشتن شما، می توانید از بین آنها انتخاب کنید. عادت کردن به چنین فضای کاری فنی ممکن است کمی طول بکشد، اما یک آموزش بسیار دقیق وجود دارد که به محض راه اندازی برنامه، شما را در کل فرآیند استفاده از Scrivener در مک خود راهنمایی می کند.

هنگامی که از آن استفاده کنید، ممکن است شاهد افزایش بهره وری خود باشید. این ممکن است به دلیل هدف کلمه قابل سفارشی‌سازی باشد که شما را تشویق می‌کند تا به هدف نوشتاری روزانه خود برسید و پیشرفت خود را دنبال کنید یا انعطاف‌پذیری که با پریدن به جلو و عقب بین فصل‌های مختلف کتاب شما به‌عنوان الهام‌گیری یا ارجاع سریع به مطالب تحقیقی به وجود می‌آید.

دانلود: Scrivener (59.99 دلار)

4. MarsEdit 5

با MarsEdit 5، نوشتن و انتشار پست‌های وبلاگ به فرآیندی سریع‌تر، کارآمدتر و نسبتاً لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌شود. یکی از چیزهایی که بسیاری از نویسندگان وب می دانند نوشتن مستقیم در سایت میزبانی شما یک چیز دشوار است. در یک لحظه، می توانید ساعت ها کار خود را از دست بدهید.

و با بسیاری از پردازشگرهای کلمه، این احتمال وجود دارد که کار شما به جمع آوری کدهای عجیب و غریب ختم شود، که ممکن است مجبور شوید زمان بیشتری را صرف تمیز کردن آن کنید. و این باعث می شود بسیاری از نویسندگان در Markdown بنویسند.

خوشبختانه، MarsEdit 5 تضمین می‌کند که می‌توانید با سرعت خود بنویسید، هرگز نگران از دست دادن کار خود نباشید، ویرایشگر متن غنی نرم‌افزار و ابزار Markdown را کاوش کنید و کار خود را به راحتی منتشر کنید.

دانلود: MarsEdit 5 (59.99 دلار، نسخه آزمایشی رایگان در دسترس)

5. Ulysses

Ulysses لیستی از برنامه‌های نوشتن را که باید در مک خود امتحان کنید تهیه می‌کند زیرا ساده و کارآمد است. طراحی مینیمالیستی آن فضای کاری بدون حواس پرتی را برای تقریباً هر نویسنده ای در اختیار شما قرار می دهد.

مانند Scrivener، می‌توانید اهداف روزانه تعداد کلمات خود را تعیین کنید و نوار پیشرفت بصری به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را نظارت کنید. و هر پیشرفتی که داشته باشید، مطمئن باشید که در iCloud شما نسخه پشتیبان تهیه شده است. و می توانید ویرایش را در iPhone و iPad خود ادامه دهید، مشروط بر اینکه همه دستگاه های شما با همان Apple ID وارد شده باشند.

در حین کار، گرامر و بررسی سبک به بهبود دقت و صحت کمک می کند. و وقتی فکری به ذهنتان خطور می کند، می توانید به راحتی آن را در بخش یادداشت بومی ذخیره کنید. این برنامه همچنین دارای ابزارهای Markdown است که به قالب بندی کمک می کند.

پس از اتمام پروژه خود، می توانید کار را در هر قالبی که نیاز دارید صادر کنید یا آن را مستقیماً به سایت های Ghost، Medium، WordPress یا Micro.blog خود منتشر کنید.

دانلود: Ulysses (39.99 دلار در سال یا 5.99 دلار در ماه)

6. Drafts 5

پیش نویس 5 می تواند به شما کمک کند تقریباً هر چیزی را بنویسید – حتی کد. این برنامه طوری طراحی شده است که هر فکری را که ممکن است داشته باشید جمع آوری کند، سپس به شما کمک کند تا در مورد آنها توضیح دهید و آنها را به هر کجا ارسال کنید. و در هر جایی، می تواند از طریق پیام به مادرتان، ایمیل به رئیستان، توییت برای دوستان و فالوورهایتان، یا مستقیماً به وبلاگ وردپرس شما باشد. شما حتی می توانید لیست یادآوری های خود را به روز کنید.

می‌توانید شروع به تایپ کردن در مک خود کنید، و وقتی الهام گرفتید، با استفاده از آیفون، آی‌پد یا اپل واچ خود را از جایی که متوقف کردید ادامه دهید. و با ابزار دیکته، حتی می‌توانید هندزفری کنید. و تمام کارهای شما را می توان در حساب های iCloud، DropBox، Google Drive یا Box ذخیره کرد.

در نسخه Pro، می‌توانید فضاهای کاری ایجاد کنید و محیط‌های کاری جداگانه را در برنامه به پروژه‌های مختلف اختصاص دهید. شما همچنین می‌توانید اسکریپت‌ها را در پیش‌نویس‌های 5 اسکریپت‌ نویسی کنید—ویژگی که مطمئناً برای نویسنده‌ای که هر از گاهی در برنامه‌نویسی فعالیت می‌کند جذاب است.

دانلود: پیش نویس 5 (19.99 دلار در سال یا 1.99 دلار در ماه)

7. پیش نویس نهایی 12

Final Draft 12

برنامه نوشتن برای مک
برنامه نوشتن برای مک

پیش نویس نهایی 12 برای فیلمنامه نویسان است. و به نظر می رسد این استاندارد صنعتی در میان حرفه ای ها در صنعت سرگرمی برای نوشتن فیلمنامه، نمایشنامه، رمان های گرافیکی و موزیکال باشد.

ممکن است گران باشد، اما نسخه آزمایشی رایگان ممکن است شما را متقاعد کند که هر پنی که برای مجوز خرج می کنید ارزش آن را دارد.

اول، چندین قالب برای انتخاب وجود دارد. و در حین نوشتن، منوی SmartType شما را از طریق عناصر مختلف فیلمنامه راهنمایی می کند. ویژگی هایی مانند Story Map، Beat Board و Navigator نیز به شما کمک می کنند تا داستان خود را زیر نظر داشته باشید.

با ابزار دیکته، می توانید دیالوگ های کاردستی بسازید که طبیعی باشد. و حتی می توانید به نوعی اتاق نویسنده مجازی ایجاد کنید و با تیم خود در زمان واقعی روی یک فیلمنامه کار کنید.

دانلود: پیش نویس نهایی 12 (199.99 دلار، نسخه آزمایشی رایگان در دسترس)

بهترین برنامه های مک برای نویسندگان

بسیاری از نوشته ها در تلاش برای بیان افکار و بیان حقایق به بهترین شکل ممکن هستند. این روند در حال حاضر خسته کننده است، بنابراین نیازی نیست بیشتر با ابزار خود مبارزه کنید.

و استفاده از ابزارهای مناسب مطمئناً می تواند روند را بسیار بهتر کند. از انتخاب دقیق برنامه های نوشتن خود گرفته تا کار در فضاهای اختصاصی یا اجرای نکات و ترفندهای مفید، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید برای گردش کار بهتر در فرآیند خلاقانه خود ادغام کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس