مقایسه گلکسی اس 22 اولترا با گلکسی زد فولد 4: کدام را باید بخرید؟

121
0
مقایسه گلکسی اس 22 اولترا با گلکسی زد فولد 4

اگر به دنبال یک گوشی جدید گلکسی ممتاز هستید، امسال چند گزینه جالب دارید. سری گلکسی نوت از بین رفت و به جای آن، سامسونگ دو دستگاه ممتاز را به ما داد که از قلم S پشتیبانی می‌کنند، یعنی Galaxy S22 Ultra و Galaxy Z Fold 4 جدید. دو گوشی اگر سعی می کردند بیشتر از این متفاوت نبودند. بنابراین، کدام یک برای شما مناسب است؟ اگر هنوز تصمیم خود را نگرفته اید، ممکن است بتوانیم به شما کمک کنیم. مقایسه گلکسی اس 22 اولترا با گلکسی زد فولد 4 را در ادامه بخوانید.

ما نمی توانیم به هر کسی بگوییم که چگونه باید پول نقدی که به سختی به دست آورده است خرج کند، اما اگر یک گوشی هوشمند اندرویدی ممتاز در لیست “خرید” شما باشد، واقعاً گزینه های زیادی در دسترس نیست. گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی زد فولد 4 عملا بهترین ها هستند، و از آنجایی که بسیار متفاوت هستند، هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند.

دلایل خرید Galaxy Z Fold 4 به جای S22 Ultra

گلکسی زد فولد 4 بلندپروازانه‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ تا به امروز است و با هر چیزی که قبلاً تجربه کرده‌اید متفاوت است – با فرض اینکه هنوز از یک دستگاه تاشو استفاده نکرده‌اید. این در اصل یک تبلت تاشو 7.6 اینچی با نمایشگر خارجی دوم است که دارای رابط کاربری استاندارد گوشی هوشمند است.

تلفن تاشوی کتاب مانند سامسونگ برای هرکسی که مایل است دستگاه‌های همراهشان گردش کار بهتری با قابلیت‌های چندوظیفه‌ای پیشرفته و بهره‌وری همراه با قلم S Pen (به طور جداگانه فروخته می‌شود) ارائه دهد، عالی است. Z Fold 4 برای طرفدارانی طراحی شده است که می‌خواهند جدیدترین فناوری‌ها را تجربه کنند و طعم آینده را بچشند، همچنین برای کاربران گوشی‌های هوشمند که احساس می‌کنند بازار موبایل پیشرفته دیگر چیز هیجان‌انگیزی برای ارائه ندارد.

نمی توان انکار کرد که فرم تاشو جذاب ترین ویژگی Galaxy Z Fold 4 است. این تبلتی است که می تواند در یک تلفن جیبی تا شود، که آن را به یک انتخاب عالی برای مصرف چند رسانه ای و برنامه های سرگرمی در حال حرکت تبدیل می کند. علاوه بر این، Android 12L و One UI 4.1.1 با ویژگی های جدید کلاس دسکتاپ، گزینه های چند پنجره ای و پنجره بازشو، و نوار وظیفه، پتانسیل صفحه نمایش تاشو را به حداکثر می رساند.

در نهایت، اگر در بازار اگزینوس زندگی می‌کنید و می‌خواهید چیپست‌های کوالکام را تجربه کنید، گلکسی زد فولد 4 اسنپدراگون 8+ نسل 1 را در سطح جهانی عرضه می‌کند. و حتی با وجود اینکه باتری کوچک‌ تری نسبت به S22 Ultra دارد، Galaxy Z Fold 4 جدید می‌تواند به نحوی با شارژ کامل عملکرد بهتری داشته باشد – احتمالاً به دلیل بهبود مدیریت حرارتی به دلیل اندازه آن، پردازنده کارآمدتر Snapdragon 8 + Gen 1 و سیستم دو باتری است.

Z Fold 4 یک گوشی فوق‌العاده همه جانبه است که برای دستیابی به فاکتور تاشوی خود دست به سازش‌های کوچکی می‌زند. با این حال، گلکسی اس 22 اولترا در چند زمینه روی Z Fold 4 برتری دارد.

دلایل خرید Galaxy S22 Ultra به جای Galaxy Z Fold 4

گلکسی اس 22 اولترا بهترین گوشی هوشمند «candy bar » سامسونگ تا به امروز است. “Candy bar” به این معنی است که سفت است و دارای طراحی مستطیل شکل و میله مانند بدون لولا یا سایر قطعات متحرک است. اکثر گوشی های هوشمند امروزی در این دسته قرار می گیرند و گلکسی اس 22 اولترا نیز تفاوتی ندارد.

در حالی که Galaxy S22 Ultra فاقد انعطاف ‌پذیری است، آن را در بخش دوربین و این واقعیت که با قلم S تعبیه‌شده در بدنه عرضه می‌شود، جبران می‌کند. مشتریان Galaxy Z Fold 4 باید S Pen یا S Pen Case را جداگانه بخرند و نمی توانند از راحتی یک جلد S Pen اختصاصی لذت ببرند.

مشتریان گلکسی اس 22 اولترا، فرم تاشو و ویژگی‌های جالبی مانند حالت فلکس را از دست می‌دهند و به سیستم دوربین موبایلی باکیفیت با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین زوم 10 برابری پریسکوپ و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) به چند مورد اشاره می‌کند. انعطاف پذیری بالاتر با محافظت بهتر از صفحه نمایش نسبت به Z Fold 4 و همچنین رتبه IP در برابر نفوذ گرد و غبار ارائه می دهد.

در مجموع، Galaxy S22 Ultra برای مشتریان سامسونگ که خواهان بهترین تجربه دوربین موبایل و ساختاری مستحکم هستند، توصیه می شود. همچنین احتمالاً بهترین گوشی هوشمند برای طرفداران گلکسی نوت است که به دنبال یک پرچمدار جدید قلم S Pen هستند. و نسبت به گلکسی زد فولد 4 ارزان‌تر – یا بهتر است بگوییم ارزان‌تر است.

آیا باید گلکسی اس 22 اولترا، گلکسی زد فولد 4 را بخرید یا هیچ کدام را؟

اگر از طرفداران پر و پا قرص S Pen هستید و نمی خواهید مصالحه کنید، ممکن است از قبل جواب را بدانید. احتمالاً گلکسی اس 22 اولترا شرط امن‌تر شماست. این در واقع یک پرچمدار گلکسی نوت برای سال 2022 است و به نظر می رسد که یکی از آنها نیز باشد. طراحی آن آزمایش شده و کیفیت ساخت آن در سطح بالایی قرار دارد. اما آیا باید این گل سرسبد candy bar (آب نبات ) را تا اواخر سال 2022 بخرید؟

شایان ذکر است که گلکسی اس 23 اولترا تقریباً 5 تا 6 ماه دیگر باقی مانده است، بنابراین این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا گلکسی اس 22 اولترا در این مقطع زمانی ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر.

در مقابل، اگر می‌خواهید یک گوشی تاشو داشته باشید، Galaxy Z Fold 4 بیشتر یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است. Z Fold 4 به تازگی وارد قفسه ها شده است و تا یک سال دیگر شاهد ادامه آن نخواهیم بود. پس از آن، Z Fold 4 یک گوشی هوشمند ارزان قیمت نیست. قیمت مدل پایه 1799 دلار است که بدون قلم S است.

برای کوتاه کردن داستان طولانی، Galaxy S22 Ultra به دلیل قیمت پایین تر، دوربین های بهتر و قلم S اختصاصی می تواند گزینه کاربردی تری باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که حدود شش ماه از عمر آن می گذرد و Galaxy Z Fold 4 نرم افزار جدیدتر، چیپست بهتر و عمر باتری بیشتر را ارائه می دهد. Z Fold 4 همچنین به عنوان تبلت نیز عمل می کند و برای بازی های موبایلی، ویرایش اسناد، تماشای فیلم، مرور وب و مصرف رسانه های عمومی مناسب تر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس