مقایسه گوگل پیکسل 7 با آیفون 14

48
0
مقایسه گوگل پیکسل 7 با آیفون 14

در حالی که هر دو گوشی فوق ‌العاده ‌ای هستند، تنها یکی از آنها برتر است. و حتی این رقابت نزدیک هم نیز نیست. مقایسه گوگل پیکسل 7 با آیفون 14 را در ادامه انجام داده ایم.

Google Pixel 7 به عنوان یک ارتقاء تکراری به Pixel 6 به بازار می آید و بهبود های ظریف طراحی و موارد داخلی را به همراه دارد که مدعی کارایی بیشتر است.

اگر در حال خرید یک گوشی میان رده جدید هستید، Pixel با قیمت 599 دلار قیمت بالایی را ارائه می دهد. در عین حال، اگر به اندروید عادت ندارید، آیفون 14 اپل نیز قابل بررسی است، در درجه اول به دلیل نام تجاری غیر حرفه ای آن.

بنابراین، برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه، جدید ترین مدل های پایه اپل و گوگل را در زیر مقایسه کرده ایم.

مقایسه گوگل پیکسل 7 با آیفون 14: تفاوت های طراحی

Google Pixel 7 : 6.1 x 2.9 x 0.3 inches | 6.9 ounces

آیفون 14 : 5.78 x 2.82 x 0.31 inches | 6.07 ounces

هر دو دستگاه با طراحی آشنا عرضه می شوند. در حالی که آیفون 14 تقریباً شبیه به آیفون 13 است، پیکسل 7 اصلاحاتی را ارائه می دهد که آن را ساده و بالغ به نظر می رساند. آنها همچنین ساختار ساندویچی شیشه ای خود را حفظ می کنند، به این معنی که هیچ یک از دستگاه ها نباید در دستان شما حس وزن کمتری ایجاد کنند.

در جزئیات جداگانه، در پیکسل 7، قاب آلومینیومی مات و پشت شیشه ‌ای براق رنگ ‌هایی دارند که کنتراست بسیار خوبی دارند و ظاهری دو رنگ جذاب به آن می ‌دهند. آلومینیوم آنودایز شده حتی به دور لنز دوربین می ‌پیچد و به هم ریختگی اثر انگشت را که سری پیکسل 6 برای تعداد کمی ایجاد کرده بود، از بین می ‌برد. Pixel 7 در سه رنگ Obsidian، Snow و Lemongrass موجود است.

آیفون 14 ظاهری مشابه با آیفون 13 دارد و ریل های آلومینیومی مات و شیشه براق پشت خود را حفظ می کند. سایه های بین این دو ماده نیز مطابقت نزدیکی دارند. در اینجا، دوربین ‌ها توسط یک سطح شیشه‌ ای مات احاطه شده ‌اند و ویژگی ‌هایی را به شیشه ‌ی پشتی نسبتاً ساده می ‌بخشند. این در پنج رنگ موجود است: نیمه شب، نور ستاره، آبی، قرمز و بنفش.

هر دو گوشی با استاندارد های امروزی جمع و جور هستند، اما پیکسل 7 به دلیل لبه‌ های خمیده ‌اش احتمالاً احساس راحتی بیشتری ایجاد می ‌کند. لبه ‌های مربعی آیفون در هنگام قرار گرفتن در یک قاب، احساس بهتری خواهند داشت، زیرا ممکن است هنگام استفاده از تلفن بدون آن احساس ناراحتی کنید. با توجه به تجربه، من فکر می کنم که لبه های مربعی احساس خوبی دارند و ناراحت کننده نیستند، اما احساس و نظر شما ممکن است متفاوت باشد.

قرار دادن دکمه روی این دو دستگاه تفاوت دیگری است که متوجه آن خواهید شد. آیفون دکمه پاور خود را در سمت راست قرار می دهد و دکمه های تنظیم صدا و سوئیچ فیزیکی قطع صدا در سمت چپ قرار دارند. Pixel همه دکمه‌ ها – پاور و صدا – را در سمت راست نگه می‌دارد و گرفتن اسکرین شات را کمی دشوار تر می ‌کند.

دستگاه‌ها را بچرخانید و خواهید دید که هر دو دارای صفحه ‌نمایش شیشه‌ ای تخت هستند – پیکسل با پنل 6.3 اینچی و آیفون با صفحه‌ نمایش ناچ 6.1 اینچی. ما مشخصات دقیق آنها را بررسی خواهیم کرد، اما وقتی صحبت از استقامت به میان می ‌آید، پیکسل 7 دارای محافظ Gorilla Glass Victus در جلو و پشت خود است. از سوی دیگر، آیفون دارای سپر سرامیکی است، که با Corning توسعه یافته است و رتبه بندی نامشخصی برای شیشه پشتی آن لحاظ شده است.

مقایسه صفحه نمایش

: Google Pixel 7 6.3اینچی، FHD+ (1080×2400)، صفحه نمایش OLED تطبیقی ​​90 هرتزی، 416ppi

آیفون 14: 6.1 اینچی، Super Retina XDR (1170×2532)، صفحه نمایش OLED 60 هرتزی، 460ppi

در حالی که گوگل نمایشگر بزرگتر را عرضه می کند، تفاوت های بیشتری در اینجا شایسته توجه است. در مرحله اول، پنل پیکسل 7 دارای نرخ تازه‌ سازی 90 هرتزی تطبیقی ​​است که باعث می ‌شود برنامه ‌ها و پیمایش در UI بسیار نرم ‌تر شوند. آیفون به 60 هرتز استاندارد پایبند است، اما پیکسل های بیشتری در هر اینچ دارد و وضوح بالاتری دارد (1170×2532). صفحه نمایش پیکسل 7 دارای وضوح استاندارد +FHD (1080×2400) است.

اگر می ‌خواهید بدانید چرا این آمار ها اهمیت دارند، می ‌توانید مرور کلی ما را درباره نرخ‌ های تازه ‌سازی بخوانید.

از نظر روشنایی، پیکسل 7 گوگل می تواند حداکثر روشنایی تا 1400 نیت را برای صفحه نمایش همیشه روشن خود ارائه دهد که 200 نیت بیشتر از آنچه آیفون 14 ارائه می دهد است. اما این بدان معنا نیست که نمایشگر پیکسل 7 بهتر است زیرا هنگام مشاهده محتوای HDR، پیکسل 7 تنها می تواند حداکثر 1000 نیت خروجی داشته باشد در حالی که آیفون 14 هنوز می تواند تا 1200 نیت تولید کند.

در حالت عادی، آیفون 14 می تواند 800 نیت تولید کند، اما پیکسل 7 رتبه رسمی ندارد. با این حال، گوگل ادعا می کند که پنل 25 درصد روشن تر است، که نشان می دهد 800 ممکن است استاندارد باشد. با این حال، شایان ذکر است که آیفون 14 مانند پیکسل 7 از صفحه نمایش همیشه روشن بهره نمی برد – اپل آن را برای آیفون 14 پرو رده بالاتر رزرو کرده است.

پردازنده، رم و حافظه

نیروبخش پیکسل 7 پردازنده Google Tensor G2 است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این پردازنده دارای هسته های جدیدی است، اما موضوع اصلی عملکرد آن افزایش کارایی با هوشمندی بیشتر است.

در مقایسه، آیفون 14 دارای A15 Bionic 2021 است، زیرا اپل تراشه A16 را برای مدل های آیفون 14 پرو رزرو کرده است. صرف نظر از این، A15 همچنان از عملکرد و کارایی برخوردار است، اگرچه TPU گوگل ممکن است از نظر موارد استفاده از یادگیری ماشین مزیت داشته باشد.

ساختار اصلی Tensor G2 آن را از نظر عملکرد CPU دقیقاً در کنار اسنپدراگون 888 کوالکام قرار می دهد. و A15 Bionic با اختلاف قابل توجهی از این پردازنده پیشی گرفته است. با این حال، احتمالاً تفاوت عملکرد را در استفاده در دنیای واقعی متوجه نخواهید شد.

پیکسل 7 گوگل با 8 گیگابایت رم عرضه می شود، در حالی که آیفون 14 با 6 گیگابایت عرضه می شود، اما این مهم نیست زیرا iOS در مدیریت حافظه سیستم بسیار بهتر است. حافظه داخلی نیز کمی متفاوت است، پیکسل 7 در اندازه های 128 و 256 گیگابایتی عرضه می شود، در حالی که اپل گزینه های ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی را ارائه می دهد. ما هزینه دقیق آنها را در زیر بررسی کرده ایم.

Google Pixel 7: 599 دلار (8 گیگابایت رم / 128 گیگابایت)، 699 دلار (8 گیگابایت / 256 گیگابایت)

آیفون 14: 799 دلار (6 گیگابایت/128 گیگابایت)، 899 دلار (6 گیگابایت/256 گیگابایت)، 1099 دلار (6 گیگابایت، 512 گیگابایت)

مقایسه گوگل پیکسل 7 با آیفون 14: سخت افزار دوربین

هر دو پیکسل 7 و آیفون 14 دارای سخت افزار دوربین مشابه نسخه های قبلی خود هستند. تنظیمات دوربین دوگانه پیکسل 7 شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی عریض و 12 مگاپیکسل فوق عریض است. از سوی دیگر، تنظیمات دوربین دوگانه آیفون 14 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین های عریض و فوق عریض خود استفاده می کند. دوربین جلویی پیکسل از سنسور 10.8 مگاپیکسلی استفاده می کند، در حالی که آیفون از سنسور 12 مگاپیکسلی در اینجا نیز استفاده می کند.

پیکسل 7 گوگل دارای بسیاری از ویژگی های دوربین مبتنی بر نرم افزار جدید است که برخی از آنها بیش از یک سال است که در آیفون در دسترس هستند و برخی دیگر آن را منحصر به فرد می کنند. Cinematic Blur، Photo Unblur و بهبود هایی در Real Tone مهم ‌ترین آنها هستند.

از سوی دیگر، آیفون 14 اپل، حالت اکشن و موتور فوتونیک جدید را معرفی می کند. حالت اولی یک حالت ضبط ویدئوی تثبیت شده است، در حالی که دومی خط لوله جدیدی برای پردازش تصویر است.

مقایسه گوگل پیکسل 7 با آیفون 14: عمر باتری

Google Pixel 7: 4355 میلی آمپر ساعت، پورت USB-C

آیفون 14: 3279 میلی آمپر ساعت، پورت لایتنینگ

در آخر، باتری های آنها را با هم مقایسه می کنیم. آیفون 14 با باتری 3279 میلی آمپر ساعتی در مقایسه با پیکسل 7 با ظرفیت 4355 میلی آمپر ساعت عرضه می شود. بسیاری از بررسی ‌ها نشان داده ‌اند که آیفون می ‌تواند یک روز کامل را با یک بار شارژ و با سهولت نسبی دوام بیاورد.

اظهار نظر در مورد استقامت پیکسل 7 سخت است زیرا هنوز دستگاه را آزمایش نکرده ایم. با این حال، اگر به عملکرد نسخه قبلی آن نگاه کنیم و پیشرفت ‌هایی را که گوگل می ‌گوید در نظر بگیریم، دستگاه نباید مشکلی برای یک روز داشته باشد.

در مورد شارژ، هر دو گوشی ادعا می کنند که می توانند تا 50 درصد ظرفیت را در حدود 30 دقیقه سریع شارژ کنند. با این حال، برای شارژ سریع Pixel 7 به یک آداپتور 30 ​​واتی نیاز دارید، در حالی که یک آداپتور 20 واتی برای آیفون 14 کافی است. اما نگران نباشید، زیرا استفاده از هر یک از بهترین شارژر های USB-C موجود در بازار باید شرایط را برآورده کند. .

هر دو گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می ‌کنند—7.5 وات در آیفون 14 و 12 وات در پیکسل 7. استفاده از Pixel Stand نسل دوم انرژی 20 واتی را در اختیار پیکسل قرار می‌ دهد و استفاده از شارژر بی ‌سیم MagSafe سرعت شارژ 15 واتی را به گوشی آیفون ارائه می ‌کند.

قیمت Google Pixel 7 باعث خرید بهتر آن می شود

وقتی به مشخصات روی کاغذ نگاه می کنیم، پیکسل 7 در مقایسه با آیفون 14 ارزش بسیار بیشتری ارائه می دهد. بله، دستگاه ها به پلتفرم ها و اکوسیستم های مختلفی تعلق دارند، اما اگر جنبه ذهنی را از تصویر کنار بگذاریم، پیکسل ظاهر می شود. از چند جهت که در بالا به آن ها اشاره کردیم.

صفحه نمایش آن نرم تر است، دوربین آن روی کاغذ بهتر است، و برای سرمایه گذاری کمتر با فضای ذخیره سازی بیشتری همراه است. علاوه بر این، قدرت پردازش آن ممکن است در بالا نباشد، اما به اندازه کافی خوب است تا یک تجربه بالاتر از حد را حفظ کند.

اکنون، اگر هزینه عاملی است که بر تصمیم شما تأثیر می‌گذارد، پیشنهاد می ‌کنیم آیفون 13 را بررسی کنید. قیمت این دستگاه از 699 دلار شروع می‌ شود و تقریباً همان ویژگی ‌های مجموعه آیفون 14 را ارائه می ‌کند. بله، هر قابلیت جدیدی را نخواهد داشت. و ممکن است به روز رسانی های نرم افزاری کمتری دریافت کند، اما بسیاری از پایه های مشابه را پوشش می دهد.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی Google Pixel 7 و آیفون 14 به دست آورید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس