مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile : بهترین ردیاب

15
0
مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile

ردیاب‌ های بلوتوث یک راه عالی برای پیدا کردن وسایل گمشده یااطمینان از گم شدن آنها هستند. در این پست به مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile می پردازیم.

مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile

طراحی و دوام

مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile
مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile

AirTag اپل ساده ترین طراحی را دارد، به اندازه ای کوچک که در کیف، کیف پول یا کوله پشتی قرار بگیرد. با این حال، شما باید لوازم جانبی AirTag جداگانه بخرید تا آنها را روی کارابین یا گیره کلید قرار دهید. همچنین کمی بزرگتر از آن هستند که در یک کیف پول استاندارد قرار بگیرند.

AirTags دارای یک باتری سکه ای می باشد قابل تعویض توسط کاربر با عمر تخمینی تا یک سال است. آنها دارای استاندارد IP67 بوده، به این معنی که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم هستند.

جدیدترین SmartTag سامسونگ، Galaxy SmartTag 2، دارای یک حلقه هست که به این معنی است که برای اتصال آنها به کلید های خود نیازی به خرید چیز دیگری ندارید. مانند AirTags، نیست که در یک کیف پول باریک قرار بگیرد. SmartTag 2 همچنین دارای رتبه IP67 مقاومت در برابر آب می باشد.

در ردیاب‌ های Tile گزینه های متنوعی دارید. مجموعه ردیاب‌ های Tile از Tile Sticker که دارای یک سمت چسب برای چسباندن به اقلام مختلف است گرفته تا Tile Slim که به اندازه‌ای نازک است که در کیف پول کارت قرار می‌ گیرد.

از آنجایی که محدوده Tile بسیار متنوع هست، یافتن موردی که متناسب با نیاز های شما باشد نسبتا آسان است. تمام ردیاب های Tile دارای IP67 مقاومت در برابر آب هستند. وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، فقط Tile Pro دارای باتری قابل تعویض با طول عمر یک ساله می باشد. Tile Mat، Slim و Sticker دارای باتری های غیر قابل تعویض با طول عمر حداکثر سه سال هستند.

همه این ردیاب ها به طور کلی برای اکثر نیاز های ردیابی روزانه به اندازه کافی سبک و بادوام هستند. با این حال، از آنجایی که ردیاب‌ های Tile در اشکال و اندازه ‌های مختلف می باشند، که به خریداران امکان انتخاب بیشتری می‌ دهد، از نظر طراحی کلی برنده می ‌شوند.

برنده: Tile

ویژگی های برنامه و دستگاه

مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile
مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile

هر سه ردیاب دارای قابلیت های مشابهی در برنامه های مربوطه خود هستند. به طور کلی، می ‌توانید ردیاب خود و موردی که به آن متصل است را در نمای نقشه پیدا کنید. همچنین همه آنها دارای یک گزینه پینگ هستند که به شما امکان می دهد صدایی که قابل شنیدن می باشد را در دستگاه ایجاد نمایید.

AirTag های اپل دارای چند ویژگی بسیار خوب هستند. به لطف پشتیبانی Ultra Wideband، می ‌توانید از Precision Finding در آیفون‌ های سازگار برای تعیین دقیق ‌تر AirTag استفاده کنید. همچنین شبکه Find My از دستگاه‌های نزدیک اپل برای ردیابی دقیق مکان استفاده می‌ کند. از آنجایی که شبکه بسیار گسترده است، احتمال یافتن یک مورد نابجا نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر می باشد.

SmartTag ها به شبکه SmartThings Find سامسونگ دسترسی دارند که از دستگاه های Galaxy در نزدیکی خود برای تعیین دقیق مکان آنها استفاده می کند. با این حال، شبکه سامسونگ فقط انتخابی است، به این معنی که ممکن است از شبکه پیش ‌فرض Find My کوچک ‌تر باشد. مانند AirTags، SmartTags+ و SmartTags 2 از فناوری UWB برای یافتن سریع و دقیق پشتیبانی می‌ کنند.

ردیاب Tile همچنین دارای قابلیت ‌های یافتن مشابهی است، اما این شبکه به کاربران برنامه Tile یا کسانی که پلتفرم ‌های شخص ثالث مانند Amazon Sidewalk را انتخاب کرده‌اند متکی است. اگرچه ردیاب ‌های Tile از پشتیبانی باند Ultra Wideband برخوردار نیستند، اما ویژگی ردیابی معکوس منظمی ندارند که به شما امکان می ‌دهد با فشار دادن دکمه‌ای روی خود ردیاب گوشی هوشمند خود را پینگ کنید.

در مورد برد بلوتوث، هر دو Tile و SmartTag بر AirTag اپل غلبه کردند. به عنوان مرجع، AirTag ها دارای برد بلوتوث حدود 30 فوت هستند، در حالی که Tile و SmartTag محدوده بین 250 تا 400 فوت دارند.

برنده: AirTag

سازگاری با پلتفرم

بزرگترین تفاوت بین این سه دستگاه سازگاری با پلتفرم است. برای کسانی که به طور کامل در اکوسیستم اپل یا سامسونگ وجود دارند، “پاسخ درستی” وجود خواهد داشت.

به عنوان مثال، برای استفاده از AirTag در وهله اول، به آیفونی که بر روی iOS 14.5 یا بالاتر اجرا می شود – یا دستگاه اپل دیگری – نیاز دارید. همین امر در مورد Galaxy SmartTag 2 نیز صدق می کند، که بهترین استفاده را با دستگاه سامسونگ دارای اندروید 11 یا جدیدتر دارد.

از سوی دیگر، ردیاب ‌های Tile، سکوی آگنوستیک هستند. آنها عملکرد های مشابهی را در دستگاه های iOS و Android ارائه می دهند. به همین دلیل، ردیاب ‌های Tile احتمالاً بهترین انتخاب برای کسانی است که بین سیستم‌عامل جابجا می ‌شوند یا گوشی هوشمندی غیر از آیفون یا گلکسی سامسونگ دارند.

برنده: Tile

ردیابی حیوانات خانگی

مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile
مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile

اپل توصیه می کند از AirTag برای ردیابی محل نگهداری حیوان خانگی خود استفاده نکنید. اگرچه AirTag ها از نظر فنی کوچک و به اندازه کافی سبک هستند که بر روی قلاده حیوانات خانگی قرار می گیرند، برد کوتاه بلوتوث باعث می شود آنها در محیط های روستایی کمتر کاربرد داشته باشند. همچنین AirTag ها فاقد ردیابی GPS هستند که ردیاب های اختصاصی حیوانات خانگی دارند.

این امر در مورد SmartTags سامسونگ نیز صدق می‌ کند، که برای خدمات مکان ‌یابی به کاربران نزدیک سامسونگ متکی است. شایان ذکر است که شبکه SmartThings Find سامسونگ کوچکتر از شبکه Find My اپل می باشد، بنابر این داده های موقعیت مکانی شما ممکن است دقیق نباشد.

ردیاب ‌های Tile به‌طور خاص دستگاه ‌های خود را با این عنوان که برای حیوانات خانگی مناسب هستند تبلیغ می ‌کنند، اما آنها دارای نقطه ضعف مشابهی هستند که سرویس ‌های موقعیت مکانی GPS اختصاصی در داخل هواپیما ندارند.

هر سه دستگاه ردیاب در این مقایسه می توانند از نظر تئوری حیوانات خانگی را ردیابی کنند، اما هیچ کدام از نظر فنی ردیاب حیوانات خانگی نیستند. آنها به خوبی کار می کنند، اما اگر می خواهید بهترین ها را برای همراهان پشمالو خود داشته باشید، یک ردیاب اختصاصی حیوانات خانگی را در نظر بگیرید.

برنده: Tile

ایمنی و حریم خصوصی

اگرچه ردیاب ‌های بلوتوث برای کنترل وسایل شما عالی هستند، اما افراد می ‌توانند از آن ‌ها برای مقاصد شیطانی مانند تعقیب استفاده کنند. با این حال، هر شرکت اقداماتی را برای کاهش این تهدیدات انجام داده است.

اپل منفی ترین نطرات را در مورد تعقیب ردیاب دریافت کرده است. به این ترتیب، این شرکت شدید ترین اقدامات را برای تقویت ویژگی های ایمنی انجام داده است. AirTag ها دارای چندین ویژگی متمرکز بر حریم خصوصی هستند، از جمله گزینه ای که اگر فردی از AirTag استفاده کرده باشد، به کاربران هشدار می دهد.

AirTag اپل پس از اینکه برای مدتی از صاحب خود جدا می شود، هنگام جابجایی صدا به طور خودکار پخش می کند. SmartTag های سامسونگ ویژگی های مشابهی دارند، اگرچه ویژگی های ناشناخته تشخیص SmartTag آن باید در برنامه تنظیمات فعال شوند. ویژگی اپل به طور پیش فرض روشن است.

اپلیکیشن Tile به کاربران امکان می دهد ردیاب های Tile ناشناخته اطراف خود را اسکن کنند. با این حال، برخلاف AirTags و SmartTags، ردیاب ‌های Tile زمانی که از صاحبانشان جدا می ‌شوند به‌طور خودکار صدایی پخش نمی ‌کنند.

برنده: AirTag

مقایسه قیمت

مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile
مقایسه Apple AirTag و Samsung SmartTag و Tile

AirTag ها در یک نوع عرضه می شوند که با قیمت 29 دلار به فروش می رسد. اپل برای یک بسته چهارتایی 99 دلار دریافت می کند، اما می توانید آن را با تخفیف در آمازون پیدا کنید. سایر لوازم جانبی مانند حلقه کلید برای اتصال به کلید یا کیف، هزینه اضافی هستند.

Galaxy SmartTag 2 نیز با قیمت 29.99 دلار (99.99 دلار برای یک بسته چهارتایی) به فروش می رسد، اما می توانید آن را با قیمت بسیار کمتری در آمازون تهیه کنید. از آنجایی که دستگاه دارای یک حلقه کلید اختصاصی هست، برای اتصال آن به هر چیزی نیازی به لوازم جانبی جداگانه ندارید.

محدوده Tile گسترده تر هست، و قیمت آن نیز بیشتر می باشد. قیمت Tile Mate استاندارد با حلقه کلید 24.99 دلار بوده، در حالی که Tile Sticker 29.99 دلار قیمت دارد. Tile Slim که در یک کیف پول قرار می گیرد 34.99 دلار است.

برنده: Tile

کدام ردیاب برای شما مناسب است؟

Tile بهترین انتخاب خوب می باشد. این پلتفرم آگنوستیک هست، به این معنی که هم برای کاربران اپل و هم برای کاربران اندروید عالی می باشد. Tile ردیاب های مختلفی را برای موارد استفاده مختلف می سازد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک ردیاب را در کیف پول خود بچسبانید، Tile Slim برای این کار طراحی شده است.

AirTag ها برای کسانی که در اکوسیستم اپل هستند عالی می باشند. شبکه عظیم Find My به این معنی است که شانس شما برای مکان یابی اموال نابجا نسبت به دو گزینه دیگر بیشتر است.

با این حال، کاربران سامسونگ نمی توانند از AirTags استفاده کنند. برای آنها Galaxy SmartTag بهترین گزینه است. اگرچه شبکه SmartThings Find سامسونگ کوچکتر می باشد، اما همچنان به اندازه کافی قوی هست تا موارد گم شده یا جا به جا شده شما را پیدا کند.

با این حال، هر سه، اساساً عملکرد یکسانی را به روشی تقریباً مشابه انجام می دهند. بنابراین، ردیاب مناسب برای نیازهای شما واقعاً به نحوه استفاده از آنها و اینکه چه دستگاه هایی دارید خلاصه می شود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس