معرفی اپل AirTags | محصول جدید اپل برای ردیابی اشیا گمشده

اگرچه اپل اطلاعات مربوط به محصولات جدید خود را محرمانه نگه میدارد، اما شایعاتی از سال ۲۰۱۹ تاکنون در مورد اپل Air Tags شنیده می‌شود.

35
0
معرفی اپل AirTags محصول جدید اپل برای ردیابی اشیا گمشده

اپل در رویداد Spring Loaded از محصول جدید خود AirTag پرده برداری کرد، ردیابی که می‌تواند با برنامه “Find My” اپل موقعیت اشیای گمشده را ردیابی کند. اگرچه اپل اطلاعات مربوط به محصولات جدید خود را محرمانه نگه میدارد، اما شایعاتی از سال ۲۰۱۹ تاکنون در مورد اپل AirTags شنیده می‌شود.

AirTagها با قیمت مناسب ۲۹ دلار برای یک عدد و ۹۹ دلار برای بسته‌های چهار تایی قرار است عرضه شوند، البته این محصول تکنولوژی‌های جدید را شکست نمی‌دهند. سال‌هاست که راه حل‌های مشابهی برای ردیابی در بازار وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها Tile است که در اواخر سال ۲۰۱۵ عرضه شد. مشابه با Tile، افراد می‌توانند AirTags را به هر وسیله که احتمال دارد آن را گم کنند وصل کرده و با استفاده از برنامه Find My مکان آن را ردیابی کنند. احتمالا اپل AirTags را با باتری قابل تعویض توسط کاربر که حدود یک سال دوام دارد، طراحی کرده است.

ویژگی‌های اپل AirTags

1 معرفی اپل AirTags محصول جدید اپل برای ردیابی اشیا گمشده

سرویس محبوب Find My سازگار با iPhone ،iPads ،Apple Watch، رایانه‌های مک و لپ تاپ‌ها است و اکنون با اپل AirTags نیز می‌توان از این سرویس به راحتی استفاده کرد و با بقیه محصولات اپل نیز سازگار است. اگر وسیله‌ای از قطعه‌ای که AirTag به آن وصل شده است، زیاد دور شود، برنامه‌ی Find My شروع به بوق زدن خواهد کرد. همینطور موقعیت وسایل گمشده را گزارش می‌دهد. این قابلیت یک ویژگی مفید و انگیزه‌ای کوچک برای مصرف کنندگان اپل است که به این برند وفادار بمانند و ترس از دست دادن دستگاه‌های گران قیمت خود را نداشته باشند.

اپل با استفاده از AirTags  اکنون به طور موثری شبکه Find My را گسترش داده تا میلیون‌ها وسایل فیزیکی مانند چمدان، کیف گلف، کلید و غیره را پوشش دهد. AirTags از فناوری UWB (Ultra-Wideband) استفاده می‌کند که یک فناوری بسیار دقیق برای موقعیت یابی است و به تگ‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های GPS را فوری ردیابی کنند. اپل این توانایی را “جستجوی دقیق” می‌نامد، زیرا مکان دقیق اشیای گمشده را مشخص می‌کند، حتی دارای Haptic Feedback است.

فرایند جفت سازی AirTags مانند هر راه حل دیگر برند اپل است. کاربر می‌تواند به سادگی AirTag جدیدی را با دستگاه iOS خود جفت سازی کند و دستگاه مورد نظر را به حساب iCloud خود اضافه کند تا بک آپ گرفته شود. اپل پیش بینی کرده است که مصرف کنندگان ممکن است بخواهند چندین تگ را به طور همزمان اضافه کنند، بنابراین به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای صرفه جویی در وقت AirTag‌ها را به صورت گروهی جفت کنند.

نگرانی‌ها در مورد اپل AirTags

3 معرفی اپل AirTags محصول جدید اپل برای ردیابی اشیا گمشده

این تصمیم جدید اپل در مورد ردیابی دستگاه‌های با برند غیر اپل، چند نگرانی اساسی دارد. یکی از موضوعات مورد توجه حریم خصوصی است. به عنوان مثال استاکرها می‌توانند با اتصال AirTags به وسایل دیگران به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. برای کم کردن این نگرانی‌ها، AirTags دارای یک ویژگی محافظت از حریم خصوصی است که در صورت مجاز نبودن اتصال یک تگ به وسایل شما، به شما هشدار می‌دهد. علاوه بر این، داده‌های موقعیت مکانی فقط زمانی به اپل ارسال می‌شوند که کاربر دستگاه خود را به طور فعال در آن قرار دهد، و آن را به عنوان گمشده علامت گذاری کند یا “ارسال آخرین مکان” را فعال کند. مانند سایر محصولات اپل، داده‌ها در سرورهای اپل رمزگذاری شده و حداکثر ۲۴ ساعت ذخیره می‌شوند.

ثانیاً اگرچه AirTag برای یافتن وسایل فیزیکی مانند جاکلیدی، چمدان یا سایر وسایلی که احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد، مناسب است، اما در موارد دیگر از کاربرد کمتری برخوردار است. بهتر است آن را به هیچ دستگاه الکترونیکی غیر اپل متصل نکنید، زیرا تگ به راحتی قابل حذف است و Find My امکان پاک کردن داده‌ها، قفل کردن لپ تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های غیر اپل را فراهم نمی‌کند. در این مورد راه حل‌های جایگزینی برای لپ تاپ‌های ویندوز یا مک در بازار وجود دارد، مانند سرویس حافظت در برابر سرقت خانه و دفتر از نرم افزار Absolute Software، که امکان یافتن، قفل کردن و حذف از راه دور فایل‌ها را فراهم می‌کند. نرم افزار Absolute نمی‌تواند توسط یک سارق حذف شود زیرا در سیستم عامل دستگاه تعبیه شده است.

حرف آخر

4 معرفی اپل AirTags محصول جدید اپل برای ردیابی اشیا گمشده

شرکت اپل چندین بار نوسازی iMac و iPad Pro را اعلام کرده است که اکنون با پردازنده‌های جدید Apple M1 (Apple Silicon) مجهز شده است. همچنین پخش کننده تلویزیون اپل مدل جدید Apple TV 4K با رزولوشن بالاتر، عملکرد سریعتر (قابل استفاده برای بازیهای مبتنی بر Apple Arcade) و ویژگی Siri Remote جدید ارائه شده است.

جذاب‌ترین قسمت این رویداد تصمیم استراتژیک اپل در گسترش شبکه Find My خود فراتر از دستگاه‌های برند خود بود. هفته گذشته اپل اعلام کرد در حال گسترش برنامه Find My است تا به تولیدکنندگان غیر اپل امکان دسترسی به خصوصیات فنی و منابع مورد نیاز برای اتصال لوازم جانبی موجود یا جدید به شبکه Find My را بدهد. بازار این محصولات برای برند غیر اپل بسیار زیاد است (معادل صدها میلیون). اگر اپل فقط ۴۰ میلیون AirTag بفروشد (مطمئناً با توجه به اینکه برنامه Find My روی ۱ میلیارد دستگاه اپل از پیش نصب شده است، این میزان فروش دور از ذهن نیست) می‌تواند یک میلیارد دلار تجارت برای این شرکت باشد.

حال که با اپل AirTags آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس