مقایسه Discord و Clubhouse

73
0
مقایسه Discord و Clubhouse

کدام یک از برنامه‌های Discord و Clubhouse فناوری و حریم خصوصی مناسب را در ارتباطات آنلاین ارائه می‌دهند؟ مردم به دنبال برنامه‌هایی هستند که تجربیات مشابهی با سناریوهای زندگی واقعی مانند گفتگوهای تک نفره یا گروهی ارائه دهند. Discord و Clubhouse به همین دلیل بسیار محبوب شده‌اند. در این مقاله مقایسه Discord و Clubhouse را مرور میکنیم. با ما همراه باشید.

بهترین ویژگی‌های Discord

Discord ویژگی‌های زیادی دارد و می‌توانید برای نیازهای حرفه ای و شخصی از آن استفاده کنید. در ادامه به بهترین ویژگی‌های دیسکورد نسبت به کلاب‌هاوس میپردازیم.

ارتباط بین دستگاهی

Discord از دستگاه‌های مختلفی مانند رایانه‌های Windows، رایانه‌های macOS، Chromeboxes، دستگاه‌های iOS و دستگاه‌های Android پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از این برنامه همزمان در رایانه و تبلت خود استفاده کنید. Discord شامل300 میلیون حساب کاربری ثبت شده و ماهانه 140 میلیون کاربر فعال است. پشتیبانی دستگاه‌های مختلف از این پلتفرم دلیل بزرگی بر برتری دیسکورد نسبت به کلاب‌هاوس است.

مشارکت مجازی برای افراد حرفه‌ای

مشارکت مجازی برای افراد حرفه‌ای
مشارکت مجازی برای افراد حرفه‌ای

بسیاری از فریلنسرها، کسب و کارهای کوچک و تولیدکنندگان میتوانند از Discord برای برگزاری جلسات حرفه‌ای و پروژه‌های مشترک استفاده کنند. بنابراین دیسکورد یک جایگزین مناسب برای جلسات مجازی تیم‌ها به جای Microsoft Teams است.

ویژگی‌های دیسکورد مانند اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، اشتراک‌گذاری فایل و تماس ویدیویی ارتباطات حرفه‌ای را آسان میکند. Discord از نظر سیاست‌های حریم خصوصی و امنیت داده ها عملکرد خوبی را ارائه داده است. بنابراین می‌توانید فایل‌های مربوط به کار را از طریق Discord بدون هیچ گونه ریسک امنیتی به اشتراک بگذارید.

برنامه‌ی پارتنر دیسکورد

اگر یک استریمر، برگزارکننده مسابقات آنلاین، تولیدکننده محتوا یا توسعه دهنده بازی هستید، می‌توانید به برنامه پارتنر دیسکورد بپیوندید. این برنامه فرصت هایی را برای کسب درآمد از مهارت‌ها فراهم می‌کند.

مزایای برنامه پارتنر عبارتند از:

  • تصاویر اسپلش برای دعوت سرور
  • URL برای نشان دادن منحصر به فرد بودن شما
  • آیکون متحرک سرور

کامیونیتی سرور (Community Servers)

کامیونیتی سرور (Community Servers)
کامیونیتی سرور (Community Servers)

کامیونیتی سرورهای Discord به افراد همفکر و هم‌سلیقه این امکان را می دهد تا در یک اکوسیستم امن تعامل کنند. ابزارهای متعددی وجود دارد که صاحبان کامیونیتی سرورها می توانند از آنها برای تعامل بیشتر اعضا استفاده کنند. این ابزارها عبارتند از:

صفحه خوش آمدگویی برای اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان جدید در مورد کامیونیتی و قوانین آن.

  • یک کانال اعلان برای منتشر کردن پیام‌ها.
  • ابزار آنالیز برای تجزیه و تحلیل کامیونیتی سرورها.
  • یک ابزار کشف سرور برای جذب اعضای جدید.

کانال‌های استیج (Stage Channels)

کانال‌های استیج (Stage Channels)
کانال‌های استیج (Stage Channels)

Discord با هدف جذب کاربران، سازندگان و سخنرانان بیشتر به پلتفرم خود کانال‌های استیج یا stage channels را اضافه کرد. Stage Channel به‌منظور برگزاری رویدادهای صوتی مشابه با کلاب‌هاوس طراحی‌شده است که تنها تعداد مشخصی از کاربران قادر به صحبت برای مخاطبان خواهند بود.

کانال‌های استیج به شما کمک می‌کنند رویدادهای بزرگی را میزبانی کنید و نیازی نیست که برای دعوت از مخاطبان یک وب سایت ایجاد کنید یا کمپین تبلیغاتی برگزار کنید. می‌توانید از ویژگی Discord communities برای دستیابی به هر تعداد مخاطبی که می‌خواهید استفاده کنید. کامیونیتی‌های مختلف از استیج چنل‌ها به روش های مختلف استفاده می‌کنند. در اتاق‌های صوتی یک مادریتور بر اتاق نظارت می‌کند.

همه نسخه‌های برنامه Discord از ویژگی Stage channels پشتیبانی می‌کنند، البته در حال حاضر فقط در سرورهای کامیونیتی در دسترس است. شما می توانید تا 10000 نفر را در رویداد زنده خود میزبانی کنید. مگر اینکه استیج چنل را حذف کنید، در سرور شما باقی می ماند و می توانید بعداً رویداد دیگری را میزبانی کنید.

بهترین ویژگی‌های کلاب هاوس

کلاب‌هاوس میزبان هزاران اتاق صوتی است که می‌توانید به بحث های زنده گوش دهید. به محض پایان رویداد، محتوای صوتی از سیستم حذف میشود. در ادامه به برخی از بهترین ویژگی‌های Clubhouse می‌پردازیم.

اتاق‌های گفتگو

برنامه Clubhouse یک نسخه صوتی از اتاق‌های گفتگوی قدیمی یاهو و MSN است. اگر دوست دارید با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنید و به موضوعات مختلف گوش دهید، کلاب‌هاوس اپلیکیشن مناسبی برای شماست.

استفاده از کلمات کلیدی در پروفایل

اگر می خواهید رتبه خوبی در کلاب‌هاوس بدست آورید و کاربران بیشتری را به کانال‌های صوتی جذب کنید، می توانید کلمات کلیدی را در پروفایل خود قرار دهید.

موتور جستجوی Clubhouse به سه خط اول بیوگرافی شما توجه بیشتری می‌کند. اگر تولیدکننده محتوا، اینفلوئنسر یا سخنران انگیزشی هستید، بهتر است کلمات کلیدی مرتبط با مهارت یا تخصص خود را انتخاب کنید.

اتصال حساب‌های شبکه‌های اجتماعی

Clubhouse به شما امکان می‌دهد پروفایل خود را با دیگر اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود پیوند دهید و فالوورهای بیشتری را جذب کنید. مخاطبان نیز میتوانند از طریق راه‌های مختلف با شما ارتباط برقرار کنند.

اتاق‌های گفتگو را به راحتی راه اندازی کنید

برخلاف Discord برای راه اندازی یک اتاق گفتگوی صوتی نیازی به انجام تنطیمات خاصی نیست. به راحتی میتوانید یک اتاق ایجاد کنید و دوستان خود را از برنامه Android یا iOS دعوت کنید. همچنین می توانید با کشیدن صفحه نمایش از چپ به راست بفهمید کدام یک از دنبال‌کنندگان شما آنلاین هستند تا آنها را به اتاق صوتی دعوت کنید. در کلاب هاوس سه نوع اصلی روم یا اتاق شامل closed، open یا social داریم که هر یک کاربرد خاص خود را برای کاربران دارند.

چندین رویداد را با ویژگی Scheduling Rooms مدیریت کنید

با Clubhouse می توانید اتاق‌هایی که در آینده میخواهید ایجاد کنید را سازماندهی و مدیریت کنید. برای انجام این کار روی آیکون Calendar کلیک کنید و تاریخ، زمان، مهمان، میزبان و شرح رویداد صوتی را انتخاب کنید.

کسب درآمد از محتوا

Clubhouse یک پلتفرم عالی برای کسب درآمد از مهارت‌های شماست، زیرا به افراد امکان میدهد پیشرفت کنند و بر جامعه و مخاطبان تأثیر مثبت بگذارند.

Clubhouse به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق Stripe پرداخت‌ها را انجام دهند و شما 100٪ پول ارسالی را دریافت می‌کنید (منهای هزینه‌ای که Stripe از شما دریافت می‌کند).

Discord و Clubhouse هر دو پلتفرم‌های عالی برای ارتباط هستند

Discord و Clubhouse دو برنامه عالی برای تعامل هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگر به دنبال یک برنامه دسکتاپ برای تعاملات اجتماعی و حرفه ای هستید، Discord انتخاب خوبی است. برای گوش دادن به مکالمات با کیفیت هنگام پختن شام یا ورزش کردن میتوانید از Clubhouse استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس