15 مورد از بهترین شبیه ساز های ترمینال لینوکس

98
0
بهترین شبیه ساز های ترمینال لینوکس

ترمینال یکی از جنبه های مهم دسکتاپ لینوکس است. امروز با نصب این شبیه ساز های ترمینال غنی از ویژگی، تجربه دسکتاپ خود را ادویه کنید. شبیه ساز های ترمینال لینوکس را در ادامه معرفی کرده ایم.

خط فرمان هسته سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس است. بر خلاف سایر سیستم عامل ها، توزیع های لینوکس برای انجام وظایف اداری بیشتر به ترمینال وابسته هستند. همچنین، کاربران لینوکس به دلیل عملکرد بهتر و احساس قدرت کاربر، آن را ترجیح می دهند.

این ترمینال در اکثر توزیع‌ های لینوکس از پیش نصب شده است. با این حال، ممکن است بسیاری از گزینه های سفارشی سازی و عملکرد پیشرفته را با گزینه پیش فرض دریافت نکنید. اینجاست که گزینه‌ های جایگزین وارد عمل می ‌شوند این شبیه‌ ساز های ترمینال ویژگی ‌ها و سفارشی ‌سازی‌ های اضافی را برای بهبود تجربه لینوکس شما ارائه می ‌کنند.

1.شبیه ساز های ترمینال لینوکس: Alacritty

Alacritty یک ترمینال سبک وزن است که بر عملکرد متمرکز است. این ظاهر طراحی مواد تمیز را ارائه می دهد. با تکیه بر GPU برای رندر کردن، سرعت بیشتری ارائه می دهد. این به جلوگیری از تاخیر های ناخواسته هنگام حذف یک برنامه یا ایجاد یک پوشه کمک می کند.

Alacritty منبع باز است و به راحتی در تمام توزیع های اصلی لینوکس در دسترس است. اگر رایانه شخصی قدیمی دارید، این برنامه گامی به سوی تجربه بهتر خط فرمان خواهد بود.

دانلود: Alacritty (رایگان)

2. Yakuake

Yakuake از یک بازی به نام Quake از دهه 70 الهام گرفته شده است. این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از یک دکمه، ترمینال را به صورت کشویی باز کنید، که سریعتر از هر میانبر صفحه کلید است.

شبیه ساز یک رابط زبانه ای مناسب ارائه می دهد. می توانید با افزودن پوسته های مختلف رنگ و ظاهر آن را سفارشی کنید. Yakuake، بر اساس فناوری KDE Konsole، بر عملکرد تمرکز دارد. اگر اغلب بین برنامه های ترمینال و رابط کاربری گرافیکی جابجا می شوید، برای شما مفید است. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد سرعت و ابعاد انیمیشن کشویی آن را تغییر دهید.

دانلود: Yakuake (رایگان)

3. Terminator

Terminator یکی از برترین شبیه ساز های ترمینال موجود است و یک جایگزین پر از ویژگی در لیست است. ویژگی ‌های مفیدی مانند گروه‌ بندی چند پنجره باز، تغییر رفتار برنامه، مانند اندازه، موقعیت، نکات و موارد دیگر، و تغییر رنگ و ظاهر آن برای جذاب ‌تر کردن ترمینال را ارائه می ‌کند.

Terminator همچنین به شما امکان می دهد پلاگین هایی مانند لاگر، ساعت فعالیت و غیره را اضافه کنید. اگر از رایانه شخصی مشترک استفاده می کنید، می توانید چندین نمایه بر اساس ترجیحات خود ایجاد کنید.

دانلود: ترمیناتور (رایگان)

4.شبیه ساز های ترمینال لینوکس: Guake

مشابه Yakuake، Guake نیز از Quake الهام گرفته شده است. با ارائه یک خط فرمان کشویی، دسترسی به ترمینال را آسان و سریع می کند. شبیه ساز بسیار سبک است. از این رو از نظر عملکرد کارآمد است.

شما همچنین می توانید Guake را به مقدار زیادی سفارشی کنید. تم های مختلفی ارائه می دهد و به شما امکان می دهد اعلان های پاپ آپ و صداهای هشدار را فعال کنید، نوار اسکرول را تنظیم کنید، فونت ها و سبک های مکان نما را تغییر دهید و موارد دیگر.

Guake همچنین به شما امکان می دهد میانبر های صفحه کلید را برای عملیات های مختلف پیکربندی کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید پوسته پیش فرض خود را در لینوکس تغییر دهید.

دانلود: Guake (رایگان)

5. Tilda

Tilda دارای طراحی مینیمال است که به شما کمک می کند متمرکز بمانید. دارای بسیاری از ویژگی های شخصی سازی مفید مانند نمایش پنجره، نمایش ترمینال، تنظیم فونت، رفتار دستورات و غیره است. این برنامه همچنین دارای یک ویژگی کشویی مانند Yakuake است.

Tilda یک ویژگی keybinding برای اختصاص دادن کلید های میانبر به عملیات های مختلف ارائه می دهد. همچنین می توانید ظاهر ترمینال را از طریق رنگ ها، فونت ها، موقعیت ها و برگه ها سفارشی کنید. علاوه بر این، به شما امکان می دهد سطح شفافیت برنامه را تنظیم کنید.

دانلود: Tilda (رایگان)

6.شبیه ساز های ترمینال لینوکس: Tilix

Tilix یک ترمینال قدرتمند و پر از ویژگی برای توزیع های لینوکس است. این شبیه ساز ترمینال از عناوین و لینک های سفارشی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، می توانید گروه پایانه های فعال را ذخیره کرده و آنها را از روی دیسک بارگیری مجدد کنید.

Tilix به شما این امکان را می دهد که پنجره های مختلف ترمینال را به صورت عمودی یا افقی از طریق اعمال کشیدن و رها کردن مرتب کنید. پایانه ها با یکدیگر هماهنگ می شوند که به افزایش بهره وری کمک می کند.

دانلود: Tilix (رایگان)

7. st

st طراحی مینیمال دارد و بر ارائه عملکرد های لازم تمرکز دارد. هدف آن ارائه یک تجربه ترمینال حداقل و قابل توسعه است.

این برنامه ویژگی هایی مانند مدیریت آسان کلیپ بورد برای کپی و چسباندن محتوا در پنجره ها، تغییر اندازه ترمینال، پشتیبانی از کاراکتر های گسترده و میانبر های ماوس را ارائه می دهد.

st سریع و کارآمد است و اگر کاربر پیشرفته ای هستید می تواند مفید باشد. شما همچنین می توانید آن را تا حد زیادی با ایجاد یک فایل “config.h” سفارشی کنید.

با این حال، نصب برنامه می تواند کمی پیچیده باشد. برای راهنمایی می توانید به ویدیوی بالا مراجعه کنید.

دانلود: st (رایگان)

8.شبیه ساز های ترمینال لینوکس: Terminology

Terminology ترمینال دیگری برای لینوکس است که به طور پیش فرض دارای برخی ویژگی های قوی است. این امکان را به شما می دهد تا به سرعت موارد را در ترمینال کپی و جایگذاری کنید. ویژگی نمای کوچک به شما امکان می دهد یک پاپ آپ کوچک ترمینال را روی صفحه مشاهده کنید. به طور کلی، شبیه ساز دارای طراحی تمیز و رابط روشن است.

اصطلاحات همچنین اجازه می دهد تا پایانه ها را تقسیم کنید. می‌توانید مکان‌نما، رنگ، پس‌زمینه، فونت، رفتارهای تم و موارد دیگر را تغییر دهید.

دانلود: اصطلاحات (رایگان)

9. xterm

xterm یک جایگزین سبک وزن برای شبیه ساز ترمینال لینوکس پیش فرض شما است. این به شما اجازه می دهد تا روی چندین پنجره ترمینال به طور همزمان در فرآیندهای مختلف کار کنید.

شبیه ساز دارای حداقل رابط است. همانطور که برای اولین بار در دهه 90 ساخته شد، ظاهری قدیمی ارائه می دهد. xterm برای تمام عملیات پایه ترمینال مفید است. در دستگاه های قدیمی تر، عملکرد کارآمدی را ارائه می دهد.

دانلود: xterm (رایگان)

10. Extraterm

Extraterm تجربه ترمینال شما را به سطح بعدی می برد. این به شما امکان می‌دهد بدون زحمت با برنامه‌ های خط فرمان کار کنید و رندر شتاب ‌دهنده GPU آن را سریع می ‌کند.

Extraterm همچنین ویژگی هایی مانند جستجوی بین دستورات، تنظیم متن با زوم، ادغام با پوسته و موارد دیگر را ارائه می دهد.

دانلود: Extraterm (رایگان)

11.شبیه ساز های ترمینال لینوکس: cool-retro-term

اگر از پایانه ‌های سنتی صفحه سیاه حوصله ندارید، گزینه cool-retro-term گزینه خوبی است. این ظاهر صفحه نمایش لوله اشعه کاتدی قدیمی را ارائه می دهد.

شبیه ساز بسیار قابل تنظیم است. می توانید رنگ، اندازه، فونت و رفتار آن را تغییر دهید. cool-retro-term تمام عملکرد های ترمینال ضروری را فراهم می کند. علاوه بر این، به شما امکان می دهد رابط را با پروفایل های از پیش تنظیم شده سفارشی کنید. این برنامه برای همه توزیع‌های اصلی لینوکس در دسترس است.

دانلود: cool-retro-term (رایگان)

12. Terminal GNOME

Terminal GNOME ترمینال پیش فرض در گنوم، محیط پیشرو دسکتاپ لینوکس است. این یکپارچه سازی خوبی با برنامه های GNOME ارائه می دهد و صادقانه بگویم، لیستی از بهترین شبیه سازهای ترمینال بدون آن ناقص خواهد بود.

شما همچنین می توانید این شبیه ساز را با رنگ های خورشیدی سفارشی کنید و به شما امکان می دهد چندین تب را به راحتی باز کرده و مدیریت کنید. معیار های عملکرد خوبی نیز دریافت می کنید. و علاوه بر این، این برنامه همچنین یک ویژگی keybinding را ارائه می دهد که امکان اختصاص دادن عملیات سفارشی به کلیدهای خاص را فراهم می کند.

دانلود: Terminal GNOME (رایگان)

13. Konsole

Konsole یکی از پیشرفته ترین و بهترین شبیه ساز های ترمینال لینوکس است. این شبیه ساز ترمینال پیش فرض است که با محیط دسکتاپ KDE ارسال می شود.

این شبیه ساز دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته مانند پشتیبانی از لینک ها و ویژگی “ویرایش و مشاهده” است تا تجربه خط فرمان را کمتر پیچیده کند. همچنین می توانید به عمق نامحدود پیمایش کنید.

Konsole به شما امکان می دهد پس زمینه ترمینال را سفارشی کنید. این یک ویژگی نشانک را نیز فراهم می کند. می توانید یک پنجره ترمینال جدید باز کنید یا یک پنجره موجود را شبیه سازی کنید. علاوه بر این، این برنامه همچنین به شما امکان می دهد یک کپی از صفحه ترمینال را در قالب PDF صادر کنید.

دانلود: Konsole (رایگان)

14.شبیه ساز های ترمینال لینوکس: Xfce-terminal

Xfce Terminal یک ترمینال سبک وزن است که از قبل روی دسکتاپ Xfce نصب شده است. حافظه کمتری مصرف می کند و بنابراین برای دستگاه های قدیمی مفید است.

می توانید رابط کاربری ترمینال را به سلیقه خود سفارشی کنید. Xfce Terminal نیز مانند برخی از شبیه سازهای دیگر در این لیست، ویژگی های Keybinding را ارائه می دهد. همچنین می توانید از بین رنگ های مختلف، ترمینال را به دلخواه شخصی سازی کنید.

Xfce Terminal همچنین به شما امکان می دهد از چندین تب در یک پنجره واحد استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید نسبت ابعاد پنجره را تنظیم کنید.

دانلود: ترمینال Xfce (رایگان)

15. LXTerminal

LXTerminal یکی دیگر از شبیه سازهای ترمینال است که برای عملکرد و استفاده کم از منابع بهینه شده است. تمام ویژگی های لازم را که از یک شبیه ساز ترمینال انتظار دارید را ارائه می دهد.

می توانید چندین برگه را باز کنید و آنها را به روشی که می خواهید گروه بندی کنید. همه نمونه ها یک فرآیند واحد را به اشتراک می گذارند، بنابراین عملکرد بسیار کارآمدتر است.

LXTerminal منبع باز است و در تمام توزیع‌ های اصلی لینوکس در دسترس است. برای کاربرانی که دستگاه های ارزان قیمت دارند مفید است.

دانلود: LXTerminal (رایگان)

تجربه ترمینال خود را به سطح بعدی ببرید

ترمینال پیش فرض موجود در دسکتاپ های لینوکس قدرتمند است، اما اضافه کردن ویژگی های بیشتر به آن برای شما ضرری ندارد. برنامه‌ های ترمینال ذکر شده در بالا، تجربه خط فرمان شما را با قابلیت ‌های افزوده و ویژگی ‌های سفارشی ‌سازی به سطح بالاتری ارتقا می ‌دهند. چند تا از این برنامه ها را امتحان کنید تا برنامه مورد علاقه خود را پیدا کنید.

اگر به دنبال افزایش بهره وری در هنگام استفاده از خط فرمان هستید، برخی از برنامه های ترمینال وجود دارند که به شما در انجام این کار کمک می کنند که می توانید لیست آن ها را در دیگر مقالات ما بیابید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس