مقایسه Google Pay با Samsung Pay: از کدام سرویس پرداخت باید استفاده کنید؟

34
0
مقایسه Google Pay با Samsung Pay

هر دو تقریباً یکسان عمل می کنند، اما تفاوت های جزئی وجود دارد که ممکن است بخواهید در مورد آنها بدانید. مقایسه Google Pay با Samsung Pay را در ادامه بخوانید.

اگرچه کارت های اعتباری بدون تماس مفید هستند، اما گزینه پرداخت راحت تری در گوشی هوشمند شما وجود دارد. با پرداخت تلفنی بدون تماس، می توانید بدون نیاز به کارت یا پول نقد، هزینه محصولات و خدمات را پرداخت کنید.

دو تا از بزرگ‌ترین پردازنده‌های پرداخت بدون تماس امروزی گوگل پی و سامسونگ پی هستند. اما از بین این دو گزینه، کدام یک بر دیگری برتری دارد و کدام برای شما بهترین است؟

1.مقایسه Google Pay با Samsung Pay: سهولت استفاده

اگر می‌خواهید به Google Pay یا Samsung Pay دسترسی داشته باشید، باید اپلیکیشن Samsung Wallet یا Google Wallet را دانلود کنید. در حالی که Samsung Wallet ترکیبی از Samsung Pass و Samsung Pay است، Google Wallet ترکیبی از Google Wallet و Android Pay است.

Google Wallet قبلا با نام Google Pay شناخته می شد، اما اولی هنوز همان ویژگی های دومی را ارائه می دهد.

در گوشی سامسونگ، برنامه کیف پول سامسونگ باید به طور پیش فرض نصب شود، اما برای دانلود اپلیکیشن Google Wallet باید به Play Store بروید.

استفاده از Google Wallet و Samsung Wallet به هیچ وجه خیلی سخت نیست، اما برخی از آنها ساده ترین و راحت ترین گزینه را می خواهند، به خصوص اگر خود را خیلی اهل فناوری نمی دانید. بنابراین، بیایید نگاهی به رابط های کاربری کیف پول سامسونگ و کیف پول گوگل بیاندازیم تا ببینیم کدام یک برای شما مناسب تر است.

پس از باز کردن برنامه کیف پول سامسونگ، این گزینه به شما داده می شود که از طریق رمز عبور، تشخیص چهره یا ورود اثر انگشت از اکانت خود محافظت کنید. پس از تنظیم گزینه ورود، با یک صفحه اصلی ساده با دکمه افزودن برای دسترسی سریع روبرو خواهید شد. روی این کلیک کنید و می‌توانید کارت‌های پرداخت، کارت‌های وفاداری (loyalty)، کوپن‌ها، کلیدهای دیجیتال، بلیط‌های رویداد و حتی کارت پرواز را به اکانت خود اضافه کنید.

همچنین، می‌توانید روی گزینه Menu در پایین صفحه اصلی کلیک کنید، جایی که می‌توانید اطلاعاتی را که قبلاً به اکانت خود اضافه کرده‌اید مشاهده کنید و تبلیغات، نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات خود را بررسی کنید. در مجموع، استفاده از برنامه بسیار ساده است.

وقتی صحبت از برنامه Google Wallet می شود، تنظیمات کمی متفاوت است، اما به هیچ وجه پیچیده نیست.

یک گزینه افزودن به کیف پول (که ممکن است به صورت یک + ساده نیز ظاهر شود) را در سمت راست پایین صفحه اصلی خواهید دید که می توانید از آن برای افزودن کارت پرداخت، کارت حمل و نقل، کارت وفاداری (loyalty) یا کارت هدیه استفاده کنید. فرآیند افزودن چنین داده‌هایی بسیار ساده است، اگرچه بسته به چیزی که اضافه می‌کنید کمی متفاوت است.

این برنامه همچنین از شما درخواست می کند که NFC (ارتباطات میدان نزدیک) را برای فعال کردن پرداخت های بدون تماس روشن کنید. اگر می خواهید از هر برنامه ای برای پرداخت های بدون تماس یا اسکن استفاده کنید، فعال کردن NFC ضروری است. اما توجه داشته باشید که NFC می تواند با خطرات خاصی همراه باشد و هک از طریق این فناوری امکان پذیر است.

در مجموع، سازگاری با هر دو برنامه بسیار ساده است و به راحتی می توان آنها را پیمایش کرد.

2. مقایسه Google Pay با Samsung Pay: امنیت

وقتی صحبت از ذخیره سازی اطلاعات پرداخت شما و سایر داده های حساس می شود، بسیار مهم است که برنامه ای که انتخاب می کنید به ویژگی های امنیتی کافی مجهز باشد. بنابراین، Google Pay و Samsung Pay در این زمینه چه پیشنهادی دارند؟

ابتدا به گزینه های ورود نگاه می کنیم. همانطور که قبلا ذکر شد، برنامه کیف پول سامسونگ به شما امکان می دهد با استفاده از رمز عبور یا اثر انگشت وارد سیستم شوید، اما اگر گوشی شما از چنین ویژگی پشتیبانی می کند، می توانید تشخیص چهره را فعال کنید. همچنین می‌توانید داده‌های کیف پول سامسونگ خود را با Samsung Cloud همگام‌سازی کنید تا بتوان از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کرد.

سامسونگ همچنین هنگام تکمیل تراکنش، اطلاعات پرداخت شما را رمزگذاری می کند و آن را از طریق سرورهای خود و سپس برای تأیید به ارائه دهنده کارت ارسال می کند. گاهی اوقات، لازم است یک رمز عبور یک بار مصرف وارد کنید تا ارائه دهنده کارت شما بداند این شما هستید که خرید را انجام می دهید.

سامسونگ همچنین وجوه و داده های شما را در طول فرآیند پرداخت ایمن نگه می دارد. هنگامی که پرداخت می کنید، فروشنده فقط یک نماینده آیکون پرداخت شما را دریافت می کند، در حالی که خود پول محفوظ است. تنها زمانی که پرداخت شما تأیید شود، فروشنده وجوه واقعی را دریافت می کند.

اما Google Wallet دارای ویژگی‌های مفیدی است که می‌تواند به محافظت از شما کمک کند.

وقتی صحبت از دسترسی به اکانت شما می شود، Google Wallet گزینه های ورود به سیستم مختلفی از جمله پین، الگو، رمز عبور، اثر انگشت، تشخیص چهره و اسکن عنبیه را در اختیار شما قرار می دهد. در حالی که Google Wallet شما را مجبور نمی‌کند اعتبار ورود به سیستم خود را برای پرداخت‌های کوچک ‌تر ارائه کنید، برای تراکنش‌های بزرگ‌ تر باید این کار را انجام دهید.

Google همچنین اطلاعات پرداخت شما را در سرورهای خصوصی امن خود ذخیره می کند. اگر تلفنی را که اکانت Google Wallet شما در آن فعال است گم کردید، می‌توانید با استفاده از Google Find My Device آن را از راه دور قفل کنید تا هیچ کس دیگری نتواند روش‌های پرداخت شما را در اختیار بگیرد.

3. مقایسه Google Pay با Samsung Pay: کارت های پشتیبانی شده

بنابراین، شما می خواهید از یک برنامه پرداخت بدون تماس استفاده کنید. اما آیا از روش های پرداخت شما پشتیبانی می کند؟

بیایید با کیف پول سامسونگ شروع کنیم. این برنامه از شبکه های پرداخت زیر پشتیبانی می کند: American Express، Visa، MasterCard و Discover.

وقتی صحبت از کارت به میان می آید، سامسونگ از طیف گسترده ای از ارائه دهندگان مختلف پشتیبانی می کند، از جمله:

  • Capital One
  • Bank of America
  • Chase
  • Wells Fargo
  • CITI
  • USAA
  • PNC
  • TD Bank
  • BBVA Compass
  • Fifth Third Bank
  • Navy Federal Credit Union
  • Sun Trust
  • Regions
  • BB&T
  • Synchrony Bank

اما به همین جا ختم نمی شود. کیف پول سامسونگ به شما امکان می‌دهد کارت‌های وفاداری (loyalty)، کارت‌های پرواز (برای خطوط هوایی منتخب)، بلیط‌های رویداد (برای مکان‌های انتخابی)، کوپن‌ها و کلیدهای دیجیتال را برای برنامه SmartThings سامسونگ خود اضافه کنید. بنابراین این برنامه فقط برای پرداخت های مستقیم مفید نیست. به شما امکان می دهد به راحتی از پاس ها و کوپن ها نیز استفاده کنید.

از طرف دیگر، Google Wallet از شبکه های پرداخت زیر پشتیبانی می کند: American Express، Visa، MasterCard و Discover.

وقتی صحبت از کارت‌ها می‌شود، Google Wallet طیف گسترده‌ای از ارائه‌دهندگان مختلف را پشتیبانی می‌کند، از جمله:

  • AMEX
  • BAC
  • Capital One
  • Green Dot
  • Barclays US
  • BBVA Compass
  • NFCU
  • HSBC
  • CITI
  • PNC
  • Synchrony
  • Wells Fargo
  • US Bank
  • USAA

مانند کیف پول سامسونگ، Google Wallet از انواع داده های اضافی، از جمله مجوز حمل و نقل برای خدمات مختلف، کارت های وفاداری(loyalty)، و کارت های هدیه پشتیبانی می کند. اما Google Wallet هنوز آپلود بلیط را نمی پذیرد.

4. مقایسه Google Pay با Samsung Pay: در دسترس بودن

هم Google Wallet و هم Samsung Wallet را می توان در فروشگاه Google Play دانلود کرد. با این حال، کیف پول سامسونگ برای گوشی های سامسونگ طراحی شده است، بنابراین در دسترس بودن با این برنامه محدودتر خواهد بود.

 

اما هر دوی این برنامه‌ها برای دانلود و استفاده رایگان هستند، بنابراین برای پرداخت راحت و بدون درز نیازی به پرداخت پول نقد اضافی ندارید.

مقایسه Google Pay با Samsung Pay: نظر

وقتی صحبت از کیف پول سامسونگ و کیف پول گوگل می شود، هیچ برنده آشکاری وجود ندارد. هر دوی این برنامه‌ها ویژگی‌های امنیتی قوی و رابط کاربری ساده‌ای را ارائه می‌کنند و در عین حال از طیف گسترده‌ای از روش‌های پرداخت نیز پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، اگر از تلفن یا ساعت هوشمند سامسونگ استفاده نمی‌کنید، Google Wallet ممکن است گزینه مناسب ‌تری برای شما باشد، زیرا می‌توان از آن در طیف وسیعی از دستگاه‌های مختلف استفاده کرد.

یک روش پرداخت ساده‌تر می‌خواهید؟ یک برنامه بدون تماس را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید روش‌های پرداخت، کوپن‌ها و کارت‌های هدیه خود را بدون نیاز به استفاده از چندین دستگاه یا کارت ساده کنید، یکی از برنامه‌هایی را که در بالا توضیح داده شد در نظر بگیرید. Samsung Wallet و Google Wallet می توانند پرداخت های روزانه شما را ساده کرده و از داده های کارت شما بدون نیاز به لوازم جانبی اضافی محافظت کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس