معرفی بهترین برنامه های Sleep Tracker (ردیاب خواب)

86
0
برنامه های Sleep Tracker

اگر می‌ خواهید گزارش داده ‌های دقیق ردیابی خواب، صدا های آرام ‌بخش یا یک ژورنال خواب تعاملی را در دست خود داشته باشید، بایستی این مورد را  که کدام برنامه بهترین انتخاب برای شما است را بررسی کنید. در این مقاله به بررسی برنامه های Sleep Tracker می پردازیم.

برنامه های Sleep Tracker

خواب کافی برای عملکرد فیزیکی و ذهنی شما ضروری است. متأسفانه بسیاری از افراد از خواب خود غافل می شوند و آن را در اولویت قرار نمی دهند. برخی از دلایل انجام این کار عبارتند از استرس، اضطراب، الکل، کافئین یا محیط بد خواب.

اگر در مورد عادات خواب خود نگران هستید و می خواهید بدانید وقتی چشمان خود را می بندید چه اتفاقی می افتد، برنامه ردیاب خواب می تواند به شما کمک کند. اما کدام یک دارای بهترین ویژگی ها مانند ضبط خواب، صدا ها، موسیقی، زنگ هشدار و غیره است؟ دو برنامه ردیاب خواب با رتبه بالا BetterSleep و Sleep Monitor هستند. کدام یک برای شما مناسب است؟

آنچه باید در مورد BetterSleep بدانید

با بیش از 55 میلیون بارگیری، BetterSleep مطمئناً یک برنامه ردیاب خواب محبوب است و با ارائه چندین ویژگی این محبوبیت را به دست آورده است. از داستان ‌های خواب گرفته تا مدیتیشن و موسیقی، BetterSleep ممکن است بهترین برنامه برای کمک به خواب بهتر شما باشد. به علاوه، توانایی ترکیب صدا ها، موسیقی، آهنگ ‌ها و فرکانس ‌ها برای ایجاد میکس ‌های خود واقعاً منحصر به ‌فرد است. در ادامه بخوانید تا نگاهی عمیق ‌تر به ویژگی ‌های BetterSleep داشته باشید.

Download: BetterSleep for iOS | Android (Free, subscription available)

  1. محتوای خواب

برنامه های Sleep Tracker
برنامه های Sleep Tracker

BetterSleep دارای کتابخانه عظیمی از محتوای خواب، از جمله داستان ها، مراقبه ها، موسیقی، صدا ها، تمرینات و تکنیک های تنفسی است. همانطور که قبلاً ذکر شد، برنامه BetterSleep به شما این امکان را می دهد که صدا ها، موسیقی و ضربات مورد علاقه خود را با هم ترکیب کنید تا مناظر صوتی خود را ایجاد کنید. این یکی از ویژگی های برتر این برنامه است زیرا بسیاری از مردم صدا های مختلف را آرامش بخش می دانند. ممکن است بخواهید از آن به عنوان برنامه ای برای گوش دادن به صدا های آرام بخش طبیعت مانند باد در درختان یا امواج در ساحل استفاده کنید. از سوی دیگر، ممکن است برای شخص دیگری گوش دادن به فضای یک شهر شلوغ آرامش بخش باشد.

یکی دیگر از ویژگی های عالی BetterSleep، داستان های خواب است. با بیش از 100 مورد برای انتخاب، شکی وجود ندارد که چیزی برای آرامش دادن به خواب پیدا خواهید کرد. تعدادی از دسته بندی های داستانی شامل داستان های علمی تخیلی، معمایی، فانتزی و حتی قبل از خواب برای بچه ها است. SleepMoves تعدادی تمرین و حرکات ملایم است که به شما کمک می کند خواب خوبی داشته باشید. تمرینات تنفسی برای روز و شب مناسب هستند و شما می توانید از آن به عنوان اپلیکیشنی برای مبارزه با استرس و اضطراب استفاده کنید. در نهایت، صد ها مدیتیشن با موضوعاتی از بی خوابی و وزوز گوش گرفته تا ذهن آگاهی و تجسم وجود دارد.

  1. برنامه Sleep Tracker

برنامه های Sleep Tracker
برنامه های Sleep Tracker

برنامه ردیاب خواب BetterSleep که ساده و در عین حال مؤثر است، دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که روی قلع می گوید. وقتی آماده خواب هستید، روی Sleep ضربه بزنید و BetterSleep شروع به ضبط می کند. پس از شروع ضبط، می توانید زمان بیدار شدن، صدای زنگ و چرت زدن خود را ویرایش کنید.

متأسفانه، شما فقط می توانید مکث کنید و میکس صدای فعلی خود را پخش کنید، که کمی ناخوشایند است. یک گزینه بهتر، امکان انتخاب مناظر صوتی در حالی که در حالت ردیابی خواب هستید، خواهد بود. در عوض، BetterSleep از شما می ‌خواهد ضبط را متوقف کنید و به عقب برگردید و محتوای خوابی را که می ‌خواهید به آن گوش دهید انتخاب کنید.

  1. Sleep Journal

برنامه های Sleep Tracker
برنامه های Sleep Tracker

BetterSleep تجزیه و تحلیل خواب جامعی را ارائه می دهد که می توانید در ژورنال خواب خود بیابید. در اینجا، شما رکوردی از کیفیت خواب، زمان سپری شده در خواب، مراحل خواب و ضبط خواب خود دارید. عدد کیفیت خواب شما هر شب بر اساس جزئیات خاصی مانند زمان خواب و بیداری و وقفه های شبانه تغییر می کند.

در زیر، نموداری وجود دارد که مراحل مختلف خواب شما را در طول شب مانند REM، خواب سبک و عمیق نشان می دهد. ضبط خواب شاید بهترین قسمت از دفترچه خواب شما باشد. این برنامه خواب شما را ضبط می کند و صدا های خاصی را می گیرد که ممکن است با کیفیت خواب شما تداخل داشته باشد. در صبح می توانید با گوش دادن به ضبط های شب قبل کمی سرگرم شوید.

آنچه باید در مورد مانیتور خواب بدانید

Sleep Monitor ممکن است به اندازه BetterSleep بارگیری نداشته باشد، اما احتمالاً بهترین برنامه ردیاب خواب همه در یک برنامه است. این برنامه می تواند بسیاری از جنبه های خواب شما را ردیابی کند، از جمله روند خواب، عادات، مراحل، کارایی و موارد دیگر. علاوه بر تجزیه و تحلیل دقیق خواب، مانیتور خواب یک کتابخانه سخاوتمندانه از لالایی ها و نکات و ترفند ها برای خواب بهتر ارائه می دهد. در زیر ویژگی های کلیدی وجود دارد که می توانید در برنامه Sleep Monitor استفاده کنید.

Download: Sleep Monitor for iOS | Android (Free, subscription available)

  1. Sleep Tracker
برنامه های Sleep Tracker
برنامه های Sleep Tracker

تا حد زیادی چشمگیرترین ویژگی Sleep Monitor ابزار ردیاب خواب است. قبل از شروع ردیابی، این گزینه را دارید که صدا های خواب مورد علاقه خود و عوامل خواب را اضافه کنید یا یک تمرین تنفسی انجام دهید. عوامل خواب یک مکمل عالی هستند زیرا این عناصر می توانند بر کیفیت خواب شما تأثیر مثبت و منفی بگذارند. تعداد انگشت شماری از این عوامل خواب عبارتند از کافئین، درد، الکل، استرس، ورزش و کمک خواب.

پس از اتمام کار، روی Start Sleep ضربه بزنید تا ضبط شروع شود. سپس می توانید صدا های خواب خود را مکث، پخش یا ویرایش کنید. یک هدف خواب تعیین کنید؛ سطح نویز فعلی را مشاهده کنید. و یادداشت های خواب را اضافه کنید. اگر چند بار برای استفاده از حمام یا نوشیدن آب از خواب بیدار می شوید، می توانید آن را در بخش یادداشت های خواب ثبت کنید.

برنامه های Sleep Tracker
برنامه های Sleep Tracker

سوابق خواب شما در مانیتور خواب به طرز باورنکردنی پیچیده است و از همه جهات به خواب شما نگاه می کند. در اینجا، همه چیز هایی را که باید در مورد سوابق خواب خود بدانید، مانند کیفیت خواب، داده های خواب، اهداف خواب، و صدا های خواب، دارید. هر بخش در سوابق خواب شما دارای داده های عمیق است. به عنوان مثال، داده‌ های خواب شما زمان دقیق خواب، زمان بیدار شدن، مدت زمان خواب، صدای محیط، خواب REM و مدت زمانی که به خواب رفته ‌اید را در اختیار شما قرار می ‌دهد.

پس از تجزیه و تحلیل همه داده ها، برنامه بر اساس همه عوامل خواب شما نمره خواب شبانه را به شما می دهد. برگه Trends در Sleep Monitor یک تفکیک هفتگی یا ماهانه از مدت زمان خواب، منظم بودن، زمان ‌ها، کارایی، مازاد، اهداف، صدا های محیطی و یادداشت‌ ها را در اختیار شما قرار می ‌دهد.

  1. Sleep Sounds

برنامه های Sleep Tracker
برنامه های Sleep Tracker

متأسفانه، کتابخانه صدا های خواب برنامه Sleep Monitor به اندازه BetterSleep بزرگ نیست. با این حال، اگر صدا های خواب آنقدر ها برای خواب شما مهم نباشد، احتمالاً برای رفع نیاز های شما کافی خواهد بود. صدا های خواب دسته بندی های زیادی را ارائه می دهند. این برنامه حاوی تمرینات تنفسی، ASMR و صدا های طبیعت، موسیقی و مدیتیشن است. اگر می خواهید بدن خود را بهتر برای استراحت آماده کنید، بهتر است یک جلسه مراقبه با هدایت ملایم را انتخاب کنید. در غیر این صورت، اگر لالایی کامل شما یک خرخر بچه گربه یا یک آتش سوزی است، به گزینه های ASMR نگاهی بیندازید.

مقایسه BetterSleep و Sleep Monitor

BetterSleep مجموعه گسترده ای از محتوای خواب قابل تنظیم را با یک ردیاب خواب و دفترچه یادداشت ساده ارائه می دهد. علاوه بر این، برنامه BetterSleep محتوای رایگان محدودی دارد و عضویت ممتاز با هزینه بیشتری همراه است.

با ردیاب خواب و سوابق جامع خود، Sleep Monitor به شما نگاهی عمیق به عادات خواب شما می‌دهد، اما کتابخانه صدا های خواب آن تا حدودی کم است. برنامه Sleep Monitor همچنین دارای محتوای زیادی است که در پشت دیوار خرید اشتراک قفل شده است، اما عضویت ممتاز آن واقعاً ارزان است.

کدام اپلیکیشن Sleep Tracker برای شما بهترین است؟

استفاده از برنامه ردیاب خواب یک راه شگفت انگیز برای استفاده از فناوری به نفع شماست. بنابراین کدام برنامه را باید دانلود کنید – BetterSleep یا Sleep Monitor؟ در نهایت، پیدا کردن ردیاب خواب رویا های شما به ترجیحات شما بستگی دارد!

برای کسانی که یک کتابخانه عظیم از صدا های خواب، داستان ها و موسیقی را ترجیح می دهند، به سراغ BetterSleep بروید. برای کسانی که می ‌خواهند بیشتر روی ردیابی و ضبط داده ‌های خواب تمرکز کنند، به سراغ Sleep Monitor بروید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید بهترین برنامه را برای بررسی خواب خود انتخاب کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس