مقایسه Google Pixel 6a با Samsung Galaxy S21 FE: کدام یک امکانات بهتری ارائه می دهد؟

49
0
مقایسه Google Pixel 6a با Samsung Galaxy S21 FE

کاملاً پرچمدار نیست اما برای میان رده ها خیلی خوب است. مقایسه Google Pixel 6a با Samsung Galaxy S21 FE را در ادامه ببینید.

با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر، شرکت‌ها به سراغ عرضه مدل‌های ارزان‌تر «قاتل پرچم‌دار» رفته ‌اند که برخی از ویژگی‌های سطح بالاتر را برای دستگاه‌های ارزان ‌تر به ارمغان می ‌آورد. سامسونگ این کار را با گوشی های Fan Edition خود انجام داده است که آخرین آن گلکسی S21 FE است. در همین حال، گوگل به گوشی های سری A خود که به لطف جدیدترین پیکسل 6a بهبود یافته اند، چسبیده است.

در حالی که این گوشی‌ها از نظر فنی در دسته ‌های قیمتی متفاوتی قرار دارند، اما در واقع بیشتر از آنچه فکر می‌کنید شبیه به هم هستند. هر دو دارای پردازنده ‌های پرچم‌ دار مشابهی هستند که در مدل ‌های بالاتر خود یافت می‌شوند، برخی از ویژگی ‌های پرچم‌ دار عالی یکسانی دارند و از نرم ‌افزاری عالی پشتیبانی می‌کنند. در نگاه اول، به نظر می رسد که ممکن است یک برنده واضح بین این تلفن ها وجود داشته باشد، اما انتخاب ما ممکن است شما را شگفت زده کند.

مقایسه Google Pixel 6a با Samsung Galaxy S21 FE: طراحی

یکی از ویژگی‌های مشترک این تلفن‌ها این است که، به درجات مختلف، هر دو نسخه ‌ای ضعیف از همتایان پرچم‌ دار خود هستند. این بدان معناست که تا آنجا که طراحی پیش می‌رود، آنها مشابه دستگاه ‌های گران ‌تر هستند، هرچند با برخی مصالحه‌ ها. با این اوصاف، به نظر می ‌رسد که تنها یکی از آن‌ ها بهتر از دیگری این کار را انجام می‌دهد و آن Pixel 6a است.

این گوشی از همتایان پرچم‌دار خود، به ‌ویژه Pixel 6 پیروی می ‌کند. با توجه به تفاوت اندازه، Pixel 6a قطعاً دستگاه جیبی‌ تری است، با توجه به صفحه نمایش 6.1 اینچی که به نظر می‌رسد نقطه دلپذیری برای گوشی‌های اندرویدی کوچک‌تر است. این یک صفحه نمایش مسطح با حاشیه های نسبتا کم و متقارن است. یک قاب آلومینیومی وجود دارد، و در پشت، 6a دارای یک طرح رنگی دو رنگ با یک گیره دوربین مشخص در نزدیکی بالا است. پشت شیشه ای آن چیزی نیست که در پرچمداران اخیر گوگل مشاهده می کنید، اما پلی کربنات آن در لمس صاف به نظر می رسد، و گوشی همچنان به طرز شگفت انگیزی عالی به نظر می رسد.

بسته به منطقه، 6a در رنگ های مریم گلی، گچی و زغالی موجود است.

در مورد گلکسی اس 21 FE، سامسونگ از پرچمدار سری اس 21 استفاده کرد، اگرچه به طور قابل توجهی ارزان به نظر می رسد. مطمئناً، به خودی خود بد به نظر نمی رسد، اما حتی در برابر پشتی “گلاستیک” در S21 استاندارد، پشت پلاستیکی FE فقط کسل کننده به نظر می رسد. و این که سامسونگ رنگ های شسته شده را برای همراهی با آن انتخاب کرده کمکی نمی کند. این رنگ ها عبارتند از زیتونی، گرافیت، اسطوخودوس، و سفید.

در قسمت جلویی یک صفحه نمایش مسطح بزرگتر 6.4 اینچی با یک دوربین سوراخ پانچ مرکزی وجود دارد، اندازه ای که ممکن است برای مصرف محتوا ایده آل تر از نمایشگر کوچکتر 6a باشد. حاشیه ها نیز نسبتاً کم هستند، اگرچه یک چانه بسیار کمی بزرگتر وجود دارد. پشت پلاستیکی دارای روکش مات است که در لمس صاف است و برای محفظه دوربین کمی برآمده است.

هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو، دوربین‌های جلوی سوراخ ‌دار مرکزی، پورت‌های USB-C در پایین و IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند.

البته، زیبایی در چشم بیننده است، اما من نمی‌توانم پیکسل 6a را در بخش طراحی برنده نکنم. علیرغم ارزان‌تر بودن، نسبت به «قاتل پرچم‌دار» سطح پایه سامسونگ، ممتازتر به نظر می‌رسد.

Google Pixel 6a در مقابل Samsung Galaxy S21 FE: سخت افزار و مشخصات

این دو گوشی به طرز شگفت انگیزی از نظر سخت افزار و مشخصات مشابه هستند. به عنوان مثال، گلکسی اس 21 FE از چیپست اسنپدراگون 888 (یا اگزینوس 2100) بهره می‌برد که قدرت اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی پرچمدار سال 2021 را تامین می‌کرد. سریال در همان سال راه اندازی شد. هر دوی این تراشه ها روی گوشی های مربوطه خود به خوبی اجرا می شوند و به راحتی می توانند در مقابل برخی از بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار ایستادگی کنند.

اما چیپست تنها بخشی از داستان است. گلکسی اس 21 FE چندین ویژگی دارد که آن را به “پر سرسبد” تبدیل می کند، از صفحه نمایش شروع می شود. این صفحه نمایش OLED فول اچ دی پلاس با نرخ تازه سازی 120 هرتز دارد که انیمیشن های فوق العاده روانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دو برابر نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی است که در Pixel 6a وجود دارد، و اگر از گوشی هوشمندی با نرخ تازه‌سازی بالا استفاده کرده‌اید، می‌دانید که بازگشت به چیزی کمتر چقدر سخت است.

پوشش نمایشگر هر دو دستگاه گوریلا گلس است. با این حال، S21 FE از GG Victus جدیدتر بر خلاف GG3 موجود در 6a استفاده می کند.

جالب اینجاست که Pixel 6a با مشکلاتی که حسگر اثرانگشت درون نمایشگر آن را گرفتار کرده است، دچار مشکل شده است. علاوه بر غیرقابل اعتماد بودن، کاربران ادعا کردند که دیگران می‌توانند قفل دستگاه را با استفاده از انگشتانی که در گوشی ثبت نشده‌اند باز کنند و یک مشکل امنیتی نگران کننده ایجاد کند.

به نظر می رسد گوگل این حسگر را به عنوان بخشی از به روز رسانی سپتامبر 2022 بهبود بخشیده است. ما متوجه شده‌ایم که از زمان به‌روزرسانی قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد، اما به آزمایش آن ادامه خواهیم داد. در مورد S21 FE، ما هیچ مشکلی را متوجه نشدیم و حتی سنسور را بر حسگر پیکسل 6 ترجیح می دهیم.

در زیر کاپوت، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد که بهترین عملکرد را برای 6a و حتی پیکسل 6 پرچم‌دار دارد. با این حال، هزینه بیشتری برای پیکربندی آن خواهید پرداخت، با ارزان‌ترین گزینه همتراز با 6a با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت. ذخیره سازی هیچکدام از حافظه قابل ارتقا پشتیبانی نمی کنند.

S21 FE در مورد باتری و شارژ نیز کمی برتری دارد. سامسونگ آن را به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز می کند که از شارژ تا 25 وات و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند. در آزمایش ما، آن را به طور منظم موفق به دوام یک روز کامل و حتی تا دو روز با شارژ. در همین حال، باتری Pixel 6a دارای ظرفیت کمی کوچکتر 4410 میلی آمپر ساعتی است و حداکثر شارژ آن 18 وات است. متأسفانه، این ظرفیت کمتر در آزمایش آشکار شد و گوشی در استقامت باتری از پیکسل‌های قدیمی ‌تر عقب ماند. و اگر از شارژر Google Pixel استفاده نمی کنید، به خصوص کند می شود. در اینجا شارژ بی سیم وجود ندارد.

یکی از نقاطی که پیکسل 6a در آن برتری دارد، بخش لمسی است. این بخش مهمی از تجربه گوشی‌های هوشمند است، به‌ویژه برای نیکلاس ساتریچ ما، که کاملاً عاشق بازخورد لمسی در 6a است. با این حال، او هیچ چیز خوبی برای گفتن در مورد موتورهای لمسی در S21 FE نداشت و گفت که آنها احساس ارزان و قدیمی می کنند و “ارتعاش سخت و نادقیق تلفن های گذشته را ارائه می دهند.”

مقایسه Google Pixel 6a با Samsung Galaxy S21 FE: دوربین‌ها

در مورد دوربین ها، Galaxy S21 FE روی کاغذ بهتر عمل می کند، عمدتاً به دلیل سنسور دوربین اضافی آن. دوربین اصلی آن یک سنسور 12 مگاپیکسلی عریض و یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 8 مگاپیکسلی است.

Pixel 6a فقط یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی همراه با یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی دارد. با این حال، با وجود سنسور اولیه بسیار قدیمی‌تر و عدم وجود لنز تله فوتو، Pixel 6a احتمالاً گزینه بهتری برای کیفیت تصویر است.

در آزمایش ما، Pixel 6a توانست عکس‌های شگفت‌انگیزی خوب تولید کند و از هر گوشی اندرویدی مقرون به صرفه‌ای که با این قیمت پیدا می‌کنید، بهتر بود. گوگل همیشه در عکاسی محاسباتی فوق‌العاده بوده است، اما تراشه Tensor واقعاً کارها را بهبود می‌بخشد و ظاهراً ترفندهای جدیدی به سنسور قدیمی می‌دهد. 6a در روز عملکرد تحسین برانگیزی دارد و به نظر نمی رسد در شب لنگ می زند.

گفته می شود، گلکسی اس 21 FE بدون مبارزه از بین نمی رود. این دوربین همان دوربین اصلی S21 را دارد و می ‌تواند تصاویر فوق ‌العاده‌ای بگیرد، حتی از همتای پرچم ‌دار خود با بهبود HDR و جزئیات در عکس‌های تله ‌فوتو بهتر است.

به طور کلی، ما احساس می کنیم پیکسل به طور مداوم بهتر از گلکسی عمل می کند، که واقعاً جای تعجب نیست. به‌عنوان فردی که عمدتاً از یک گوشی پرچمدار سامسونگ استفاده می ‌کند، وقتی واقعاً به یک عکس خوب نیاز دارم، هنوز نمی ‌توانم پیکسل را بیرون بکشم. با این حال، از هیچ یک از دوربین ها ناامید نخواهید شد.

Google Pixel 6a در مقابل Samsung Galaxy S21 FE: نرم افزار

وقتی صحبت از نرم افزار به میان می آید، این گوشی ها بهترین چیزی را که اندروید ارائه می دهد ارائه می دهند. البته، این به ترجیحات شخصی برمی گردد، زیرا هم سامسونگ و هم گوگل برداشت های متفاوتی از سیستم عامل اندروید دارند.

Pixel 6a دارای اندروید «ذخیره» با استعداد فوق العاده رنگارنگ گوگل است. این سیستم‌عامل با انیمیشن‌های پرشور و کلیدهای تنظیمات سریع بسیار گرد است که بسیار بزرگ ‌تر از آن چیزی است که باید باشد. با این حال، با وجود نمایشگر 60 هرتزی پایین، سریع و روان است. گوگل همچنین دارای ویژگی‌های منحصر به فرد پیکسل مانند پاک ‌کن جادویی، تایپ صوتی فوری با دستیار Google، Direct My Call and Hold for Me، و Live Translate و غیره است.

اگر از پیکسل با اندروید 12 استفاده کرده‌اید، باید با آنچه گوگل در اینجا ارائه می‌کند آشنا باشید، حتی اکنون که گوشی از اندروید 13 استفاده می‌کند. این گفته، برای همه مناسب نیست و برخی از کاربران ممکن است رابط کاربری One UI سامسونگ را به Google ترجیح دهند. رابط کاربری پیکسل.

Galaxy S21 FE در اوایل سال 2022 با One UI 4 مبتنی بر Android 12 راه اندازی شد. بسیار تمیز است و عناصر رابط کاربری کوچکتر در سراسر آن وجود دارد. به لطف پردازنده اسنپدراگون 888، بسیار سریع است و کاربران نباید نگران تاخیر باشند. سامسونگ همچنین مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد مانند Good Lock برای سفارشی سازی بیشتر، Bixby (اگرچه ما Google Assistant را ترجیح می دهیم)، Object Eraser و موارد دیگر.

از نظر عملکردی، این دستگاه‌ها تقریباً شبیه به هم هستند، اگرچه Pixel دارای مزیت اضافه‌ای است که یک تلفن Google است، به این معنی که ابتدا یا به طور انحصاری به‌روزرسانی‌های ویژگی‌های جدید اندروید را دریافت می‌کند. از سوی دیگر، سامسونگ قول پشتیبانی طولانی‌تر به‌روزرسانی را برای S21 FE داده است و چهار ارتقای سیستم‌عامل را در برابر سه ارتقای سیستم‌عامل پیکسل 6a ارائه می‌کند. هر دو گوشی به مدت پنج سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت خواهند کرد.

مقایسه Google Pixel 6a با Samsung Galaxy S21 FE: کدام را باید بخرید؟

گوشی سامسونگ از نظر فنی به دلیل داشتن سنسور دوربین اضافی، باتری بزرگتر، شارژ سریعتر (و بی سیم) و نمایشگر بزرگتر و روان تر، گزینه برتر است. با این حال، آنچه Pixel 6a از نظر سخت افزاری فاقد آن است، به لطف چیپست Tensor که دستگاه را تغذیه می کند، جبران می کند.

با تراشه داخلی گوگل که عکس‌ها را فراخوانی می‌کند، Pixel 6a می‌تواند عملکردی در سطح پرچم‌دار در دستگاهی کوچک‌ تر، ارزان ‌تر و صراحتاً زیباتر به دست آورد. آنچه گوگل توانسته است با این قیمت به دست بیاورد بسیار قابل توجه است. من خودم به عنوان یک کاربر سامسونگ، در واقع سعی کرده ام چندین دوست را متقاعد کنم که پیکسل های قدیمی خود را برای دریافت پیکسل 6a ارتقا دهند.

Galaxy S21 FE یک گوشی عالی است، اما قیمت آن بسیار نزدیک به S21 استاندارد است که واقعاً یک دستگاه ضروری به نظر می رسد. اگر حدود 100 دلار ارزان تر بود، توصیه آن آسان تر خواهد بود. با این حال، پیکسل 6a پول بیشتری به شما می دهد و انتخاب واضحی بین این دو است.

اگر قدرت تراشه Tensor را در بسته ‌بندی ارزان ‌تری می‌خواهید، Pixel 6a گوشی مناسب شماست. به لطف تراشه، 6a قادر به عملکرد فوق العاده و خروجی دوربین است. این یکی از بهترین گوشی های هوشمندی است که می توانید بخرید.

گلکسی S21 FE جای خالی S21 را پر می کند و بسیاری از بهترین ویژگی های آن را به ارمغان می آورد و آنها را در دستگاه ارزان تری قرار می دهد. دارای تنظیمات دوربین سه گانه و صفحه نمایش AMOLED چشمگیر 120 هرتزی است که برای تماشای ویدیو عالی است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس