5 ویژگی که آیفون ها بهتر از گوشی های اندرویدی انجام می دهند

69
0
ویژگی که آیفون ها بهتر از گوشی های اندرویدی انجام می دهند

هر گوشی هوشمندی که بخرید، بسیاری از ویژگی‌های مشابه را خواهید داشت، اما برخی از آنها وجود دارد که آیفون‌ها بسیار بهتر از دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌دهند. ویژگی که آیفون ها بهتر از گوشی های اندرویدی انجام می دهند؟!

انتخاب یک برند یا سیستم عامل خاص گوشی هوشمند اغلب یک تصمیم شخصی بر اساس ترجیحات یا تجربه گذشته شما است. اما اگر برای مدت طولانی با یک برند بوده اید، ممکن است متوجه نشوید که چگونه آن را با دیگران مقایسه می کنید. به عنوان مثال، این روزها آیفون ها در مقایسه با دستگاه های اندرویدی چگونه هستند؟

خوب، ما فکر می کنیم که آنها به خوبی مقایسه می کنند. بنابراین در اینجا لیستی از تمام ویژگی‌هایی که آیفون‌ها بهتر از دستگاه‌های اندرویدی مدیریت می‌کنند، آورده شده است.

Haptic Feedback بازخورد لمسی

بازخورد لمسی الگوی ارتعاشی است که هنگام تعامل با تلفن احساس می کنید. این یکی از آن ویژگی‌های ظریفی است که هنگام تغییر از Android به iOS بلافاصله متوجه می‌شوید یا هنگام تعامل با دستگاه Android از دست می‌دهید. تجربه بازخورد لمسی آیفون لذت بخش است زیرا طبیعی تر و سازگارتر به نظر می رسد و احساسات متفاوتی را برای تعاملات مختلف ایجاد می کند.

Taptic Engine اپل تجربه بازخورد لمسی بی‌نظیری را ارائه می‌کند، از لرزش قوی که آهنگ زنگ شما را تقلید می‌کند و با برداشتن تلفنتان شدت کمتری پیدا می‌کند تا لمس ظریف ‌تری که هنگام باز کردن قفل دستگاه iOS خود با استفاده از Face ID احساس می‌کنید.

هنوز شک دارید؟ به برنامه Torch در مرکز کنترل iOS بروید و انگشت خود را روی نوار لغزنده به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا بازخورد لمسی ظریف و تقریبا نامرئی را که با افزایش و کاهش شدت نور ایجاد می شود، احساس کنید. همچنین می‌توانید به برنامه ساعت بروید تا هنگام تعامل با کرونومتر یا تایمر، بازخورد کلیکی را احساس کنید.

در بخش اندروید، بازخورد لمسی کمی بیشتر است. برخی از دستگاه‌های اندرویدی، مانند پیکسل 6، دارای سیستم بازخورد لمسی خوبی هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر شبیه به ضربه‌های (knockoffs) ارزان قیمت هستند.

The Setup Process فرآیند راه اندازی

اپل در راه اندازی و راه اندازی آیفون جدید بهتر از هر شرکت دیگری به شما کمک می کند. در حالی که Google به شما اجازه می دهد تا برخی از داده ها و تنظیمات را از طریق Google Drive از یک دستگاه اندرویدی قدیمی به دستگاه جدید منتقل کنید، اما به اندازه راه حل اپل جامع یا یکپارچه نیست.

با یک دستگاه iOS، می‌توانید همه چیز را با استفاده از Apple ID خود، از مخاطبین و تقویم‌ها گرفته تا طرح‌بندی برنامه و تنظیمات سیستم، انتقال دهید. آیفون جدید شما جدید به نظر می رسد، اما احساس می کند متعلق به شماست، با هر چیزی که قرار است پس از تلاش بسیار کمی باشد.

اپل حتی با کمک به شرکت‌ها در مدیریت و استقرار دستگاه‌های جدید از طریق برنامه ثبت نام دستگاه خود (DEP) رتبه دیگری را به دست می‌آورد. این امر باعث می‌شود بخش‌های فناوری اطلاعات، تنظیمات، برنامه‌ها و دسترسی به منابع شرکت آیفون و آی‌پد را از قبل پیکربندی کنند.

Third-Party Software Security امنیت نرم افزار شخص ثالث

وقتی صحبت از امنیت، کیفیت و عملکرد برنامه به میان می آید، اپ استور به طور مداوم از Google Play پیشی می گیرد. چند دلیل برای این وجود دارد:

. اپل از همه برنامه‌ها می‌خواهد قبل از اینکه از طریق اپ استور در دسترس کاربران قرار گیرند، بازبینی دقیقی داشته باشند. این تضمین می کند که برنامه ها با استانداردهای خاصی از کیفیت و امنیت مطابقت دارند. اگرچه گوگل برای برنامه های ارسال شده به پلی استور نیز فرآیند بررسی دارد، اما به اندازه اپل جامع نیست و در نتیجه بسیاری از برنامه های بی کیفیت و مخرب از بین می روند.

. Sideloading برنامه ها (نصب آنها از فروشگاه های برنامه غیر رسمی) در iOS پیچیده تر از Android است. در نتیجه، کاربران آیفون کمتر در معرض برنامه‌های مخرب یا ضعیف قرار می‌گیرند.

. توسعه‌دهندگان برای انتشار برنامه‌ها در اپ استور باید سالانه هزینه بیشتری نسبت به پرداخت یک‌باره Play Store بپردازند. این باعث می شود که تعداد کمتری از توسعه دهندگان برنامه ها را در iOS در دسترس قرار دهند. همچنین به طور کلی منجر به کیفیت بهتر و برنامه های صیقلی تر می شود.

. اپل سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را می‌سازد و دستگاه‌های کمتری دارد که بهینه‌سازی برنامه‌ها برای آیفون را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند. این منجر به یک تجربه کلی بهتر برای کاربران می شود. این را نمی توان در مورد دستگاه های اندرویدی که در اشکال و اندازه های مختلف از تولید کنندگان مختلف تولید می کنند، گفت و بهینه سازی برنامه های خود برای هر برند را برای توسعه دهندگان چالش برانگیزتر می کند. این امر به ویژه هنگام استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت مشهود است، زیرا آنها معمولاً دوربین های درون برنامه ای ضعیف تری در اندروید نسبت به iOS دارند.

ویژگی که آیفون ها بهتر از گوشی های اندرویدی انجام می دهند: برنامه ها و ویژگی های داخلی

هر سیستم عامل دارای مجموعه ای از برنامه ها و ویژگی های داخلی است، اما iOS در این بخش نسبت به اندروید برتری دارد.

مسلماً، اگر اولین کاربر آیفون هستید و هنوز به اکوسیستم اپل نرسیده اید، احتمالاً مخالف خواهید بود. می توانید استدلال کنید که آیفون دارای نرم افزارهای bloatware بیشتری نسبت به دستگاه های اندرویدی است زیرا آیفون های جدید دارای چندین برنامه از پیش نصب شده هستند که ممکن است برای شما غیرضروری باشد، مانند Apple TV، Watch یا Stocks. با این حال، اگر اسکریپت را برگردانید، همان استدلال وجود دارد.

در واقع، علاوه بر برنامه‌های بومی که با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شوند، اکثر دستگاه‌های اندرویدی به همراه سایر برنامه‌های شخص ثالث از تولیدکنندگان و اپراتورهای مربوطه خود از پیش نصب شده‌اند. بسیاری از کاربران این برنامه ها را چیزی بیش از bloatware می دانند که فضای ذخیره سازی و حافظه ارزشمندی را اشغال می کند.

جدا از این، برنامه ها و ویژگی های داخلی اپل به طور کلی بهتر از همتایان اندرویدی هستند. به عنوان مثال، ویژگی نشانه گذاری داخلی اپل به شما امکان می دهد یک امضا به سند خود اضافه کنید. iMessage اپل بهترین پلت فرم پیام رسانی است. و Keychain راه حل مدیریت رمز عبور جامع تر و راحت تری نسبت به آنچه در اندروید موجود است ارائه می دهد. ناگفته نماند اپلیکیشن Shortcuts که به شما امکان می دهد کارهای روزمره را در آیفون خود خودکار کنید.

ویژگی که آیفون ها بهتر از گوشی های اندرویدی انجام می دهند: یکپارچه سازی اکوسیستم

اگر می خواهید یک تجربه بی نقص و یکپارچه در همه دستگاه های خود داشته باشید، iOS راهی است که باید انجام دهید.

اکوسیستم اپل به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران خود را در تمام جنبه‌های سفر دیجیتالی خود جای دهد و تجربه‌ای منسجم و راحت را برای شما فراهم کند، از نحوه برقراری ارتباط یکپارچه دستگاه‌های شما تا نحوه دسترسی آسان به خدمات مختلف اپل.

به عنوان مثال، ویژگی Handoff به شما اجازه می دهد تا یک کار را در یک دستگاه اپل شروع کنید و آن را از جایی که در دستگاه دیگر متوقف کرده اید ادامه دهید. شما همچنین دارای AirDrop هستید که اشتراک گذاری فایل ها را بین دستگاه های اپل آسان می کند یا iCloud Keychain که رمزهای عبور شما را در همه دستگاه های شما همگام سازی می کند.

در حالی که اپل هنوز از رقبا جلوتر است، گوگل به سرعت به ادغام اکوسیستم خود می رسد. با این حال، تنها زمان نشان خواهد داد که آیا هرگز قادر به پیشی گرفتن از اپل خواهد بود یا خیر. اما در حال حاضر iOS پلتفرم برتر در این زمینه باقی مانده است.

آیفونی را انتخاب کنید تا از این ویژگی های گوشی هوشمند لذت ببرید

در نهایت، بهترین سیستم عامل موبایل یا گوشی هوشمند، سیستمی است که ویژگی ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که برای شما مهم ترین هستند. اگر برای ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم ارزش زیادی قائل شوید، احتمالاً آیفون گزینه بهتری است. با این حال، دلایل قانع کننده ای نیز برای انتخاب اندروید وجود دارد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری نهایی، حتماً گزینه های خود را به دقت بسنجید. ویژگی که آیفون ها بهتر از گوشی های اندرویدی انجام می دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس