بررسی Fitbit Inspire 3: بهبود بخشیدن به یک ابزار پوشیدنی باورنکردنی

102
0
بررسی Fitbit Inspire 3

Fitbit دوباره این کار را با آخرین محصول خود انجام می دهد. بررسی Fitbit Inspire 3 را در ادامه بخوانید.

وقتی از بررسی و استفاده از دو تا از جدیدترین ساعت های هوشمند به بررسی یک ردیاب تناسب اندام می روید چه اتفاقی می افتد؟ هرج و مرج، سرخوردگی، و ناامیدی بسیار بیشتر تقویت می شود. این دقیقاً همان چیزی است که پس از فرود Fitbit Inspire 3 در آستانه من اتفاق افتاد.

پیش از آن، من بررسی خود را از Galaxy Watch 5 به پایان رسانده بودم و حدود یک هفته و نیم از Galaxy Watch 5 Pro استفاده می کردم. استفاده از صفحه ‌ای روی مچ دستتان که به اندازه کافی بزرگ برای بازی کردن است، به صفحه ‌ای دیگر که انگار جزیره پویا اپل به صورت عمودی چرخانده شده است، حداقل می ‌گوید قطعاً خسته ‌کننده است.

با توجه به این موضوع، بیایید عمیق ‌تر غواصی کنیم تا ببینیم Fitbit Inspire 3 چه چیزی را ارائه می‌کند و آیا شایسته قرار گرفتن در لیست بهترین ردیاب‌های تناسب اندام است یا خیر.

Fitbit Inspire 3 در 24 آگوست در کنار Sense 2 و Versa 4 معرفی شد. با این تکرار، Inspire 3 اکنون دارای یک صفحه نمایش رنگی AMOLED، همراه با همان عمر باتری عالی و ویژگی های ردیابی سلامت فراوان است. قیمت Inspire 3 99 دلار است، در حالی که شامل یک دوره آزمایشی رایگان شش ماهه Fitbit Premium است. در حال حاضر در بسیاری از خرده فروشان مورد علاقه شما در دسترس است و به طور مستقیم از نمایندگی Fitbit نیز در دسترس است.

با گذشت زمان، دلیل وجود Inspire 3 و اینکه چرا یکی از محبوب ترین پوشیدنی های Fitbit باقی مانده است، به من یادآوری شد. برای کسانی که می‌خواهند هر اعلانی را ببینند طراحی نشده است. قرار نیست سعی کنید روی آن بازی کنید.

در عوض، هدف اصلی پیگیری معیارهای سلامت و تناسب اندام است که بیشترین اهمیت را دارند و در عین حال زمان را به شما می گویند. من حتی تا آنجا پیش می‌روم که استدلال می ‌کنم که احتمالاً فقط باید اعلان‌ها را کاملاً خاموش کنید، به استثنای شاید آلارم‌هایتان.

هر نوتیفیکیشنی که به صفحه نمایش 0.76 اینچی Inspire 3 می رسد به شکلی کوتاه شده است. با پیام‌های طولانی ‌تر، فقط به پیمایش و پیمایش ادامه می‌دهد تا زمانی که صفحه خاموش شود.

چیز دیگری که انتظارش را نداشتم دیدن یک صفحه نمایش AMOLED با رنگ بود. همانطور که مشخص است، Fitbit برخلاف کاری که گارمین با صفحه نمایش تک رنگ Vivosmart 5 انجام داد، دلیل بسیار خوبی برای رفتن به این مسیر داشت. و این صفحه نمایش همیشه روشن است که به طور پیش فرض خاموش است اما می تواند مستقیماً از برنامه Fitbit در تلفن شما فعال شود.

روشن ‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید، و حتی با وجود محتوای کوچکی که از جلوی چشمان شما عبور می‌کند، تا حد امکان واضح است. این یک تغییر بزرگ نسبت به Inspire 2 است که از یک صفحه نمایش تک رنگ استفاده می کند که ممکن است وقتی می خواهید به آن در زیر نور خورشید نگاه کنید باعث ناراحتی می شود.

برخی از زیبایی‌های ارائه شده توسط Inspire 3، علاوه بر AOD، به عمر باتری و تعداد بسیار زیاد حسگرهای ردیابی سلامتی که در یک بدنه کوچک بسته ‌بندی شده‌اند، مربوط می‌شود. Inspire 3 نه تنها رتبه بندی ضد شنا 5ATM را ارائه می دهد، بلکه داستان بسیار بیشتر از این است.

برای اولین بار، من بیش از یک هفته است که از Inspire 3 استفاده می کنم، و هنوز هم بیش از 50٪ عمر باتری دارد. با خاموش شدن AOD، تعجب نمی‌کنم اگر باتری را با سرعت بیشتری پایین بیاورم.

و با قیمت حدود 100 دلار، یک پوشیدنی دریافت خواهید کرد که می تواند استرس، ضربان قلب، SpO2، خواب و تقریباً هر چیزی را که می خواهید، منهای چیزی شبیه دمای بدن شما را ردیابی کند. همچنان ذهن من را درگیر می کند که چیزی به این کوچکی می تواند اطلاعات دقیق و عمیقی را ارائه دهد.

من دقیقاً مطمئن نبودم که این را در چه قسمتی قرار دهم، زیرا بخش مستقل خود را تضمین نمی کرد. اما Fitbit Premium چیز دیگری است که اگر می‌خواهید از آن بهره کامل ببرید، باید از آن آگاه باشید. از جنبه منفی، این اشتراک دیگری است که ممکن است به دنبال آن باشید، زیرا ویژگی‌های مختلفی در پشت دیوار قفل شده است.

خوشبختانه، Fitbit شامل یک دوره آزمایشی رایگان شش ماهه از Premium است، که زمان زیادی برای اتخاذ هر نوع تصمیم قطعی به هر طریقی است. و پس از پایان دوره آزمایشی رایگان، 9.99 دلار در ماه است، یا می توانید 30٪ پس انداز کنید، 80 دلار بپردازید و برای اشتراک سالانه Premium ثبت نام کنید.

من قبلاً بیش از چند بار به اندازه Inspire 3 اشاره کرده‌ام، اما آخرین مورد (حداقل در اینجا) وجود دارد که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم. برای اولین بار پس از مدت ها، من به طور منظم فراموش می کنم که Inspire 3 حتی روی مچ دست من است. این واقعاً مانند یک دستبند راحت و سبک به نظر می رسد، و تنها زمانی که یک اعلان دریافت می کند به من یادآوری می شود که در واقع چیزی را روی مچ دستم بسته ام.

باید اعتراف کنم، وقتی برای اولین بار استفاده از Inspire 3 را شروع کردم، نمی توانستم صبر کنم تا به Galaxy Watch 5 Pro خود برگردم. و در حالی که من موضع خود را ملایم کرده ام، هنوز چند ناامیدی بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه باشم.

به هر دلیلی، Fitbit همچنان بر استفاده از شارژرهای اختصاصی برای پوشیدنی های خود اصرار دارد. Fitbit تنها شرکتی نیست که این کار را انجام می دهد، زیرا Garmin و دیگران هنوز هم همین کار را انجام می دهند. اما هنوز هم شایان ذکر است، زیرا در فاصله زمانی بین شارژ کردن برای اولین بار و تمام شدن شارژ آن، ممکن است متوجه شوید که شارژر را اشتباه قرار داده اید.

قبلاً برای من اتفاق افتاده است، و اگر توانایی باورنکردنی همسرم برای یافتن چیزهایی که نمی‌توانم نبود، هنوز نمی ‌دانستم کجاست. من از قبل آماده می شدم تا شارژر جایگزینی پیدا کنم، فقط به این دلیل که قصد دارم پس از انجام بررسی های دیگر پوشیدنی، به استفاده از Inspire 3 ادامه دهم.

اگر در حال ارتقا از چیزی مانند Inspire 2 به Inspire یا درجه بندی جانبی از Fitbit Luxe به Inspire 3 هستید، مشکلی با صفحه نمایش نخواهید داشت. اما اگر تقریباً از هر پوشیدنی دیگری می‌آیید، آماده باشید که کمی به چشمان خود فشار بیاورید. یا حداقل، بازوی خود را با بلند کردن مچ دست نزدیکتر و نزدیکتر به چشمان خود تمرین دهید.

در یک نگاه دیدن زمان خوب است، اما من از خواندن نوتیفیکیشن ها صرف نظر کرده ام. در واقع، من قبلاً تا آنجا پیش رفته‌ ام که برنامه‌ هایی را که مجاز به ارسال اعلان‌ها به مچ دست من هستند، به حداقل رسانده ‌ام. برنامه ‌هایی که از فهرست بریده ‌شده عبور کرده‌ اند، فقط مچ دستم را صدا می‌کنند، بنابراین می‌ توانم بدانم که یک پیام Slack آمده است یا اینکه متنی دارم که باید به آن پاسخ دهم.

همانطور که داشتم این نقد را می نوشتم، کمی استراحت کردم تا بروم و مقداری لباس بپوشم. من یک اعلان از برنامه Fitbit دریافت کردم که به من می گفت به تازگی یک تمرین را کامل کرده ام. “باحال” فکر کردم، وقتی متوجه شد که من در حال حرکت هستم و آن را برداشت، درست مانند زمانی که شما برای X دقیقه راه می روید.

در کمال تعجب، واقعاً اینطور نبود، زیرا Inspire 3 فکر می کرد که من به مدت 20 دقیقه شنا می کنم در حالی که در واقع فقط لباس های شسته شده را تا می کنم. شاید لازم باشد نحوه تا کردن لباس‌ها را تغییر دهم، و این واقعاً به این تجربه بد نمی‌آید، اما اگر Fitbit شما سعی می‌کند لباس‌های تاشو را به عنوان یک جلسه شنا ثبت کند، این چیزی است که ممکن است بخواهید به خاطر داشته باشید.

در آخر، ای کاش Fitbit از برنامه های خود برای استفاده از این دکمه های خازنی دست می کشید. آنها تقریباً به اندازه تلاش برای چرخاندن چرخ قاب های دیجیتال در Galaxy Watch 5 و Watch 5 Pro غیر قابل اعتماد و خسته کننده هستند. گاهی اوقات، آنها به خوبی کار می کنند، اما بیشتر اوقات، من فقط تسلیم می شوم و قبل از تلاش برای دسترسی مجدد به رابط، منتظر می مانم تا صفحه نمایش من خاموش شود.

با قیمت 100 دلاری، رقابت زیادی برای Inspire 3 وجود ندارد. این به این معنی نیست که به تنهایی ایستاده است، زیرا Vivosmart 5 گارمین یک ردیاب تناسب اندام بسیار توانا است و یکی از موارد مورد علاقه من است. اما همانطور که انتظار دارید، Vivosmart 50 دلار گران تر است، در صورتی که در فروش نیست، و شما باید پنل رنگارنگ AMOLED را به جای یک پنل خسته کننده و تک رنگ قربانی کنید.

وقتی به بازار ردیاب های تناسب اندام زیر 100 دلار نگاه می کنید، با پیشنهاداتی مانند Xiaomi Mi Band 7، رقابت واقعا داغ می شود. همانطور که انتظار دارید پر جنب و جوش بعلاوه، شیائومی عملکرد قدرتمندی در نظارت بر سلامت دارد، در حالی که باتری تا 14 روز را با AOD خاموش ارائه می دهد.

سپس Amazfit با عمر باتری 18 روزه، صفحه نمایش AMOLED دیگری که بزرگتر است و 120 حالت ورزشی داخلی است. با نصف قیمت، Amazfit همچنین دارای یک صفحه نمایش همیشه روشن است که با بیش از 50 صفحه ساعت مختلف قابل تنظیم است. البته، نقطه ضعف Xiaomi یا Amazfit عدم یکپارچگی اجتماعی است که Fitbit ارائه می دهد. اما اگر به آن اهمیتی نمی دهید، قطعاً چند گزینه برای انتخاب دارید

شما باید این را بخرید اگر …

شما یک ردیاب تناسب اندام نازک و سبک می خواهید.

شما در حال ارتقاء از یک Inspire قدیمی هستید.

شما می خواهید سطح SpO2 خود را به همراه سایر معیارهای سلامت خود ردیابی کنید.

شما نباید این را بخرید اگر …

شما یک صفحه نمایش کوچک روی مچ دست خود نمی خواهید.

شما یک ردیاب تناسب اندام می خواهید که بیشترین هزینه را ارائه دهد.

شما نمی خواهید نگران اشتراک دیگری در آینده نزدیک باشید.

در زمانی که از Inspire 3 استفاده می‌کردم، این برای من کاملاً یک ترن هوایی بود. من از اینکه می‌خواستم فوراً آن را در کشو بیندازم تا از تغییر سرعت ارائه شده توسط صفحه‌ای که به طور کامل همه موارد را نشان نمی‌دهد لذت ببرم، رفتم. اطلاعیه های من من همچنین با تعداد بسیار زیاد حسگرهای ردیابی سلامت و تناسب اندام که در یک ابزار پوشیدنی به این کوچکی بسته بندی شده اند، کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتم.

اگرچه ممکن است روی مچ دست فردی به بزرگی من خنده دار به نظر برسد، اما واقعاً آنقدرها هم بد نیست. ای کاش Fitbit Premium به گذشته تبدیل می شد و همچنین آرزو می کنم که Fitbit دکمه های سخت افزاری را به جای دکمه های خازنی یکپارچه کند. اما این مشکلات شخصی است و مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

اگر یکی از تاثیرگذارترین ردیاب‌هایی را می‌خواهید که Fitbit در چند سال گذشته منتشر کرده است، از Inspire 3 ناامید نخواهید شد. مراقب زمان پایان دوره آزمایشی رایگان Premium خود باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید شروع به پرداخت برای آن کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس