مقایسه iPad با مک بوک: کدام یک برای دانشجویان بهتر است؟

223
0
مقایسه iPad با مک بوک

اگر شما یک دانشجو هستید که برای تصمیم گیری بین آی پد و مک بوک برای دوره های خود مشکل دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. مقایسه iPad با مک بوک را در ادامه بخوانید.

اگر امسال دانشگاه را شروع کرده اید و قصد خرید یک دستگاه جدید برای کمک به تحصیل خود دارید، ممکن است بین iPad و MacBook اشتباه گرفته باشید. در حالی که هر دو دستگاه تا حد زیادی یکدیگر را تکمیل می کنند، انتخاب یک دستگاه بر دیگری سخت است.

مقایسه iPad با مک بوک: رشته تحصیلی

قبل از تصمیم گیری، به این فکر کنید که به عنوان یک دانش آموز به دنبال چه چیزی در یک دستگاه هستید. عموماً دانش‌آموزان به دنبال وسیله‌ای برای یادداشت‌برداری، دانلود برنامه‌ها و استفاده طولانی مدت بدون استفاده از شارژر هستند. در نهایت، وظایفی که در دستگاه خود انجام خواهید داد به رشته ای که دنبال می کنید بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر در رشته علوم کامپیوتر یا مهندسی تحصیل می کنید، سال های دانشگاهی شما شامل کدنویسی زیادی می شود. نصب کامپایلرها، شبیه سازها و ماشین های مجازی در macOS در مقایسه با iPadOS بسیار ساده تر است.

از سوی دیگر، اگر در موضوعی تحصیل می کنید که تمرکز اصلی آن یادداشت برداری، حاشیه نویسی نمودارها و تماشای سخنرانی ها است، توصیه می کنیم آی پد را انتخاب کنید. از آنجایی که اپل هنوز پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی را به مک بوک ها گسترش نداده است، آی پد همراه با مداد اپل ترکیبی بی بدیل برای دانشجویان رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، ریاضیات و علوم است.

لوازم جانبی مورد نیاز شما

اگر قصد دارید از iPad خود به عنوان جایگزینی برای مک بوک استفاده کنید، باید آن را با یک صفحه کلید مجیک جفت کنید تا کارهایی مانند نوشتن مقالات تحقیقاتی و پاسخ دادن به ایمیل ها و Apple Pencil برای یادداشت برداری انجام دهید. بدون سرمایه گذاری روی این لوازم جانبی، iPad به عنوان یک دستگاه مستقل قادر به پشتیبانی کامل از فرآیند یادگیری شما نخواهد بود.

با استفاده از Apple Pencil، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند GoodNotes یا Notability برای نوشتن یادداشت‌ها، حاشیه نویسی ارائه‌ها، وارد کردن تکالیف خود و حل آن‌ها در iPad خود بدون چاپ کردن آنها استفاده کنید. در حالی که ممکن است کسی استدلال کند که می توانید یادداشت ها را در مک بوک تایپ کنید، یادداشت های دست نویس نیاز به حفظ بهتر دارند.

مقایسه iPad با مک بوک: بودجه

به عنوان یک دانش آموز، احتمالاً به دنبال دستگاهی هستید که هزینه زیادی نداشته باشد و عمر طولانی داشته باشد. همانطور که در بالا توضیح دادیم، خرید یک آیپد بدون اپل پنسل و کیبورد مجیک کافی نیست.

ارزان‌ترین آی‌پدی که اپل در حال حاضر می‌سازد، آی‌پد (نسل دهم) است که برای نسخه ۶۴ گیگابایتی از ۴۴۹ دلار شروع می‌شود. اکنون، اگر قصد دارید یک دستگاه واحد بخرید تا تمام سال‌های دانشگاه را پشت سر بگذارید، 64 گیگابایت آن را کاهش نمی‌دهد. در حالت ایده آل، 256 گیگابایت برای دانش آموزان کافی است.

با ارتقای فضای ذخیره سازی و لوازم جانبی اضافی که نیاز دارید، مجموع شما به 956 دلار کاهش می یابد. متأسفانه، آی‌پد (نسل دهم) همچنان از نسل اول اپل پنسیل پشتیبانی می‌کند که برای شارژ کردن به یک آداپتور USB-C به Apple Pencil نیاز دارد.

از سوی دیگر، نسخه 256 گیگابایتی آیپد ایر، شامل تمامی لوازم جانبی، 1097 دلار برای شما هزینه دارد، در حالی که آیپد پرو با همان قیمت، 1547 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. مگر اینکه مدرک شما شامل نرم افزاری باشد که به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد، iPad Pro عموماً برای دانش آموزان بیش از حد است.

به طور کلی، یک مک بوک با 256 گیگابایت و 8 گیگابایت رم برای یک دانش آموز کافی است. M1 MacBook Air با قیمت 999 دلار به فروش می رسد، در حالی که مدل بازطراحی شده M2 با قیمت 1099 دلار در دسترس است. در حالی که اکثر دانش‌آموزان فکر می‌کنند آی‌پد گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است، با شروع اضافه کردن لوازم جانبی، هزینه آن به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

مقایسه iPad با مک بوک: کارایی

به طور کلی، مک بوک ها پردازنده های قدرتمندتری نسبت به آیپدها دارند. با این حال، آیپد ایر و آیپد پرو از تراشه های M1 و M2 مشابه مدل های مک بوک ایر بهره می برند. وقتی صحبت از کارهای سبک مانند یادداشت برداری، گشت و گذار در وب و تماشای یک سخنرانی زنده می شود، تفاوت عملکرد قابل توجهی بین این دو دستگاه مشاهده نخواهید کرد.

از نظر گزینه های ذخیره سازی، هر دو دستگاه گزینه های مشابهی را ارائه می دهند. با این حال، یکی از مزیت‌های کاربران مک‌بوک، قابلیت پیکربندی حافظه یکپارچه (RAM) در حین خرید است که امکان پیکربندی‌های 16 یا حتی 24 گیگابایتی را فراهم می‌کند و عملکرد دستگاه را برای برنامه‌های کاربردی‌تر و چندوظیفه‌ای بیشتر افزایش می‌دهد.

اگر متوجه می‌شوید که کارهای فشرده‌ای مانند ویرایش ویدیو، طراحی نمودار یا کامپایل کردن بلوک‌های بزرگ کد انجام می‌دهید، ممکن است بهتر باشد مک بوک را انتخاب کنید تا بعداً مشکلی پیش نیاید. شایان ذکر است که حافظه یکپارچه قابل ارتقا توسط کاربر نیست. بنابراین، مطمئن شوید که حجم کاری روزانه خود را ارزیابی کرده و دستگاه خود را در زمان خرید به درستی پیکربندی کنید.

مقایسه iPad با مک بوک: عمر باتری

در حالی که می‌توانید یک روز کامل کلاس را با هر دو دستگاه پشت سر بگذارید، مک‌بوک‌ها عمر باتری بهتری دارند. همه مدل‌های آی‌پد تا 10 ساعت مرور وب دارند، در حالی که اپل ادعا می‌کند که مدل‌های مک‌بوک ایر می‌توانند تا 18 ساعت پخش ویدیو و 15 ساعت وب‌گردی بی‌سیم را اداره کنند.

اگرچه عمر باتری آیپد با توجه به اندازه آن بسیار چشمگیر است، اما مک بوک به تنهایی برنده بحث باتری است. صرف نظر از دستگاهی که در نهایت می‌خرید، می‌توانید مطمئن باشید که پس از شارژ کامل دستگاهتان، می‌توانید کلاس‌های یک روز را پشت سر بگذارید.

مقایسه iPad با مک بوک: قابل حمل بودن

اگر متوجه شدید که از یک قسمت از دانشگاه به قسمت دیگر با سرعت می‌دوید، خرید یک وسیله سبک وزن که بتوانید آن را در همه جا حمل کنید کار بیهوده‌ای است. سبک ترین مک بوک (13 اینچی M2 Air) 2.7 پوند وزن دارد، در حالی که وزن iPad Air 1.02 پوند است. حتی با وزن اضافی Magic Keyboard (1.32 پوند)، iPad Air سبک تر و قابل حمل تر از MacBook Air است.

از آنجایی که iPad به شما امکان می دهد تمام کتاب های خود را در یک مکان ذخیره کنید، می توانید کاملاً بدون کاغذ بروید و فقط با iPad خود و لوازم جانبی آن در کلاس های خود حاضر شوید. اگر مک‌بوک انتخاب می‌کنید و نیاز به یادداشت‌های دست‌نویس در کلاس دارید، نه تنها باید با مک‌بوک خود سفر کنید، بلکه هزاران کتاب نیز با خود حمل می‌کنید! در حالی که هر دو دستگاه همراه با بهره وری عالی هستند، iPad برنده دور قابلیت حمل است.

نرم افزار مورد نیاز در رشته شما

آی‌پدها و مک ‌بوک‌ها روی سیستم‌عامل‌های مختلف، iPadOS و macOS اجرا می‌شوند. اولی شبیه به سیستم عامل در آیفون است، در حالی که دومی برای کامپیوترهای مک طراحی شده است.

متأسفانه، بسیاری از برنامه‌های مخصوص دانشگاه برای iPadOS بهینه‌سازی نشده‌اند، زیرا فقط به دانلود برنامه‌ها از اپ استور محدود می‌شوند. این می تواند عملکرد و قابلیت استفاده نرم افزار خاصی را که ممکن است برای رشته خود به آن نیاز داشته باشید محدود کند و MacBook را به انتخاب مناسب تری در چنین مواردی تبدیل کند.

اگرچه می‌توانید برنامه‌های iPadOS را روی مک‌بوک‌های سیلیکونی اپل نصب کنید، iPads‌ها نمی‌توانند برنامه‌های macOS را اجرا کنند. همچنین می توانید پس از نصب ویندوز در مک، برنامه های ویندوز را در مک بوک خود دانلود کنید. بنابراین، توصیه می کنیم قبل از اینکه به سمت iPad متمایل شوید، درباره برنامه هایی که در طول رشته خود به آن نیاز دارید تحقیق کنید و بررسی کنید که آیا برای iPadOS در دسترس است یا خیر.

آیا آی‌پد یا مک ‌بوک همراه جدید مطالعه شما خواهند بود؟

اینکه آیا یک آیپد یا مک بوک برای شما بهتر است واقعاً به کاری که می خواهید با دستگاه انجام دهید بستگی دارد. اگر به دنبال دستگاهی با صفحه نمایش لمسی سبک وزن هستید که بتواند تا حدی با قابلیت های یک لپ تاپ مطابقت داشته باشد، یک آیپد بهترین گزینه برای شماست.

از سوی دیگر، اگر نگران مشکلات سازگاری اپلیکیشن ها و عمر باتری هستید، مک بوک انتخاب بهتری خواهد بود. و فراموش نکنید که ممکن است در نهایت هزینه بیشتری برای iPad پرداخت کنید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس