بررسی لپ ‌تاپ LG Gram 17: صفحه نمایش بزرگ

86
0
لپ ‌تاپ LG Gram 17

اگر لپ ‌تاپ با سیستم عامل ویندوزی با صفحه ‌نمایش بزرگ می‌خواهید، گزینه‌های شما اساساً Dell XPS 17 یا LG Gram 17 هستند. محاسبات بین این دو کاملاً ساده است. اگر به قدرت بیشتر اهمیت می دهید، به XPS فکر کنید. اگر بیشتر به قابلیت حمل اهمیت می دهید، به Gram فکر کنید.

همچنین مطلب معرفی بهترین لپ تاپ های 2022: 15 لپ تاپ که می توانید بخرید را هم بخوانید.

آخرین مدل Gram 17 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این لپ تاپ با وزن 2.98 پوند در یک شاسی 17 اینچی، بدون شک یکی از سبک ترین و بادوام ترین لپ تاپ ها در صفحه نمایش بزرگ است. این دستگاه بدون نیاز به قیمت گزاف به این ترکیب می ‌رسد – این لپ تاپ (با نسل دوازدهم Core i7-1260P، 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌ سازی) در حال حاضر با قیمت 1799 دلار فهرست شده است، اما Gram ها با قیمتی کمتر از 1599 دلار در دسترس هستند. این قیمت‌ها مطمئناً ارزان نیستند، اما لپ تاپ Gram را مقرون به صرفه ‌تر از XPS می‌کنند.

برای کسانی که به دنبال فضای اضافی یک صفحه نمایش 17 اینچی بدون وزن اضافی هستند که با بسیاری از دستگاه های صفحه نمایش بزرگ همراه است، LG Gram انتخابی بدون ابهام است. در حالی که این محصول محدودیت های خود را دارد (مخصوصاً در مورد عملکرد)، واقعاً هیچ چیز دیگری مانند آن در بازار وجود ندارد. در اینجا چیزی است که در صورت خرید آن چیزی می توانید انتظار داشته باشید.

مزیت اصلی ال‌ جی Gram 17 این است که وزن آن زیر سه پوند است. نمی توانم اغراق کنم که این لپ تاپ چقدر سبک است. وقتی این لپ تاپ را برمی دارید، به نظر می رسد که در حال برداشتن یک شاسی توخالی هستید که داخل آن چیزی وجود ندارد. گاهی اوقات نگران می‌ شدم که وقتی آن را حمل می ‌کردم، فراموش می ‌کردم آن را در کوله پشتی ‌ام بگذارم. این لپ تاپ بسیار سبک است.

(برای اینکه گمراه نشوید، اضافه می کنم که ضخامت Gram آنقدر استثنایی نیست – در 0.7 اینچ، خیلی دور از ضخامت XPS 17 نیست. اما اگر به دنبال یک 17 اینچی هستید، من تصور نمی کنم که فضای کوله پشتی بزرگترین نگرانی شما باشد.)

سپس این دستگاه را باز می کنید، و صفحه نمایش آن تا انتها پایین است. اینقدر صفحه نمایش من در مورد این قسمت از لپ ‌تاپ چیز زیادی برای گفتن ندارم که عبارت “17 اینچی” قبلاً به آن اشاره نمی ‌کند، اما فقط برای ثبت – داشتن این فضای زیاد دوست‌ داشتنی است.

لپ ‌تاپ LG Gram 17
لپ ‌تاپ LG Gram 17

من می توانم دو یا حتی سه پنجره و برنامه را همزمان باز کنم. من می توانم روی کلماتی که دارم می خوانم یا می نویسم تا آخر بزرگنمایی کنم. من می توانم چیزهای زیادی روی این پنل قرار دهم که از باز گشتن به دستگاه شخصی 13 اینچی خود می ترسم. این واقعیت که رزولوشن بالا (2560 در 1600) و مات است و هیچ تابشی در چشم نیست، قابل ذکر است.

Case احتمالا ضعیف ترین بخش است

چیزهای دیگری که در مورد Gram باید بدانید:

  • Case احتمالا ضعیف ترین قسمت آن است. ظاهری کاملاً پلاستیکی دارد و روکش مشکی Obsidin خیلی سریع اثرانگشت را می ‌گیرد، اگرچه در طول دوران سختی که با آن داشتم خراشیده نشد. انعطاف قابل توجهی در صفحه کلید و صفحه نمایش.
  • صفحه کلید برای تایپ کردن بسیار لذت بخش است. قسمت پایین صفحه ‌کلید کمی سخت‌ تر از برخی صفحه ‌کلیدهای لپ‌ تاپ به نظر می ‌رسد، اما کلیک بر روی آن کاملا راضی ‌کننده است، و کلیدها جادار هستند، با فونت حرفه ‌ای اما سرگرم‌ کننده. حتی یک عدد پد نیز وجود دارد که XPS 17 آن را ندارد. من از دور بودن کلیدهای تنظیم صدا (F10 و F11) از کلید Fn متنفرم – برای تنظیم صدا از دو دست استفاده می کنم، کاری که من دوست ندارم انجام دهم.
  • پورت ها شامل دو تاندربولت 4 USB-C، یک جک HDMI و یک جک هدفون در سمت چپ، و همچنین دو پورت USB 3.2، یک خواننده microSD و یک اسلات قفل در سمت راست است. (گاهی اوقات یکی از درگاه های USB-C توسط شارژر 65 واتی اشغال می شود.) این تقریباً تمام چیزی است که شما نیاز دارید. بدون شکایت
  • تاچ پد بزرگ است و کلیک عالی دارد. در واقع شبیه به کلیک بر روی XPS است (و این بسیار تحسین برانگیز است).
لپ ‌تاپ LG Gram 17
لپ ‌تاپ LG Gram 17

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، Core i7-1260P Gram نسبت به پردازنده ‌ای که دستگاه دل را تامین می ‌کند، یک پله پایین‌ تر از قدرت است. جدای از تفاوت وزن، قدرت دلتا وجه تمایز اصلی بین گرم و XPS است. این به XPS در حجم کاری و بازی های حرفه ای مزیتی می بخشد، اما به Gram در عمر باتری یک پیروزی بزرگ می دهد.

عمر باتری Gram مثال زدنی بود

1260P برای برنامه های اداری و اینترنتی بسیار مناسب است که بیشتر حجم کاری من را پوشش می دهد. در حالی که Gram یک GPU مجزا ندارد، در صورت نیاز می تواند در تولید محتوا نیز کمک کند. این دستگاه امتیاز معقول (برای گرافیک یکپارچه) 323 را در PugetBench برای Premiere Pro به دست آورد، و آزمایش صادرات معمولی ما را در 10 دقیقه و 45 ثانیه به پایان رساند (که کند است اما به طرز عجیبی عذاب آور نیست). اگر از نرم‌افزار Adobe مانند Premiere زیاد استفاده می‌کنید، برای شفاف‌ تر بودن، این دستگاه را توصیه نمی‌ کنم، زیرا به طور کلی متوجه شدم که کمی پاسخگو نیست و کند است.

این نیز یک گزینه قابل قبول است اما برای بازی عالی نیست. من 28 فریم در ثانیه از Shadow of the Tomb Raider، 13 فریم در ثانیه از Red Dead Redemption 2 و 14 فریم در ثانیه از Horizon Zero Dawn دریافت کردم (همه در بالاترین پیش تنظیم گرافیکی، با رزولوشن 1920 در 1200 کاهش یافته است). اگر به بازی علاقه دارید، می‌خواهید تنظیمات آن عناوین سخت را کاهش دهید (اما چیزهای سبک‌ تر، مانند ورزش‌ های الکترونیکی، باید خوب باشند).

لپ ‌تاپ LG Gram 17
لپ ‌تاپ LG Gram 17

از سوی دیگر، عمر باتری Gram مثال زدنی بود. من به طور متوسط ​​12 ساعت و 6 دقیقه کار مداوم از دستگاه با روشنایی متوسط ​​استفاده کردم، که طولانی ترین طول عمری است که امسال از یک لپ تاپ غیر اپل دیده ام. با توجه به اینکه این نسل از لپ ‌تاپ‌های مجهز به اینتل با مشکلاتی در این زمینه مواجه بوده‌اند، این کاملاً جدید است.

موافقت با ادامه: LG GRAM 17 (2022)

برای شروع استفاده از LG Gram 17، باید با موارد زیر موافقت کنید:

  • شرایط مجوز نرم افزار مایکروسافت و موافقت نامه مجوز مک آفی
  • در OneDrive پشتیبان‌گیری کنید
  • همچنین می توانید به موارد زیر بله یا خیر بگویید:
  • تنظیمات حریم خصوصی (موقعیت مکانی، یافتن دستگاه من، اشتراک‌گذاری داده‌های عیب‌یابی، تایپ کردن و مرکب زدن، تجربه مناسب، شناسه تبلیغاتی)

نسخه آزمایشی رایگان مایکروسافت 365

به Xbox Game Pass بپیوندید

این سه توافق اجباری و هشت توافق اختیاری برای استفاده از Gram 17 (2021) است.

در حالی که ال‌ جی Gram کاملاً قدرت گرافیکی مورد نیاز من را ندارد، استفاده از آن به ‌عنوان درایور در مورد کار من کمی سخت است. فضای اضافی صفحه نمایش بسیار عالی ​​بود و وزن آن در هنگام راه رفتن با آن بسیار کار ساده ای است. عمر طولانی باتری در بالای صفحه بود – من هرگز نیازی به نگرانی در مورد اتصال این دستگاه به برق نداشتم.

مصالحه های اولیه ای که باید در نظر بگیرید کیفیت ساخت (اگر این اولویت شماست، XPS انتخاب شماست) و نیازهای محاسباتی حجم کاری شماست. اگر به دنبال یک صفحه نمایش 17 اینچی هستید، به این مصالحه ها اهمیتی نمی دهید، و قیمت کمی بالا برایتان مهم نیست، پس از Gram ناامید نخواهید شد.

قابلیت دسترسی لپ ‌تاپ LG Gram 17

  • کلیدهای حروف 1.6 در 1.5 سانتی متر هستند که بین آنها 0.2 سانتی متر است. همه کلیدها جدا از دکمه پاور دارای نور پس زمینه هستند. فقط دکمه پاور دارای چراغ نشانگر است. دکمه پاور 1.5×1 سانتی متر است. کلیدهای تنظیم صدا 1.4 در 0.9 اینچ هستند. کلیدها مشکی با متن سفید هستند و فشار کمی برای فشار دادن لازم است.
  • بلندگوها در تست من به میانگین 83 دسی بل رسیدند که کمی بلندتر از بلندگوهای خارجی استاندارد است.
  • وزن این لپ تاپ 2.98 پوند است.
  • درب آن را می توان با یک دست باز کرد. می توان آن را تا 140 درجه به عقب کج کرد.
  • هیچ گزینه ای برای صفحه نمایش لمسی وجود ندارد.
  • صفحه لمسی 2.25*4.25 اینچ است (به استثنای دکمه های کلیک).
  • راه‌اندازی شامل روشن کردن دستگاه و کلیک کردن روی چندین منو است.
  • Gram از لاگین اثر انگشت و چهره پشتیبانی می کند.

ویندوز 11 در لپ ‌تاپ LG Gram 17

  • ویندوز 11 شامل یک منوی دسترسی اختصاصی است.
  • ویندوز 11 شامل یک صفحه خوان داخلی (Narrator) است. از صفحه‌ خوان ‌های شخص ثالث، از جمله NVDA از NV Access و Jaws از Freedom Scientific پشتیبانی می‌ کند. لیست کامل نرم افزارهای سازگار را می توانید در وب سایت مایکروسافت پیدا کنید.
  • ویندوز 11 از تایپ صوتی (قابل دسترسی ویندوز H+) و تشخیص گفتار (با Windows + Ctrl + S) پشتیبانی می کند.
  • فیلترهای رنگی، از جمله معکوس، مقیاس خاکستری، قرمز-سبز و آبی-زرد را می توان با Windows + Ctrl + C تغییر داد. تم های کنتراست با Alt + Shift چپ + چاپ صفحه تغییر می کنند. حالت تاریک استاندارد و رنگ های سفارشی نیز تحت Personalization در دسترس هستند.
  • رنگ و اندازه کپشن را می توان سفارشی کرد و نزدیک به پایین صفحه نمایش داده شد.
  • صفحه کلید را می توان با PowerToys مایکروسافت دوباره نقشه برداری کرد. کلیدهای چسبنده پشتیبانی می شود. یک صفحه کلید روی صفحه در دسترس است.
  • اندازه و سرعت مکان نما را می توان تنظیم کرد و حرکات را می توان در تنظیمات صفحه لمسی مجدداً ترسیم کرد.
  • ویندوز 11 از کنترل چشم با ردیاب های خارجی چشم پشتیبانی می کند.
  • ویندوز 11 دارای ویژگی Snap Layout است که با نگه داشتن ماوس روی دکمه Maximize در هر پنجره باز قابل دسترسی است.
امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس