مقایسه M2 MacBook Air با M2 MacBook Pro

53
0
مقایسه M2 MacBook Air با M2 MacBook Pro

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که کدام دستگاه M2 را بخرید، پس این مقاله را مطالعه کنید. مقایسه M2 MacBook Air با M2 MacBook Pro در ادامه آمده است.

اگر به یکی از مک‌بوک‌های M2 جدید اپل علاقه مند شده اید، اما در مورد اینکه کدام را باید بخرید سردرگم هستید، نگران نباشید. این دو دستگاه بسیار شبیه به هم هستند، اما با این حال چند تفاوت مهم نیز با یکدیگر دارند.

اگر قصد دارید از این دستگاه برای کار مداوم استفاده کنید و کار شما در درجه اول چیزی فراتر از استفاده از Chrome است (مثلاً هر برنامه ای باAdobe شروع می شود) ، باید به‌جای یکی از این رایانه‌ها، یک مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M1 Pro یا M1 Max بخرید. این لپ‌تاپ‌ها بسیار سریع‌تر هستند،همراه باصفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر و البته که ارزش پرداخت پول بیشتر را هم دارند.

اما اگر دلتان یک دستگاه M2 می خواهد، در ادامه راهنمای مارا مطالعه کنید تا راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید. (مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قبل از هر اقدامی برای خرید، باید دقیقاً بدانید که چرا قصد خرید دارید، چه امکاناتی نیاز دارید، و در رایانه جدید به دنبال چه چیزی هستید.)

MACBOOK PRO و MACBOOK AIR: قیمت

تفاوت قیمت بین مک بوک ایر و مک بوک پرو چندان قابل توجه نیست.

Air از 1199 دلار شروع می شود و امکاناتی از قبیل؛ CPU هشت هسته ای، GPU هشت هسته ای، 8 گیگابایت حافظه، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و آداپتور 30 واتی شروع شده و تا 2499 دلار برای CPU هشت هسته ای، GPU 10 هسته ای، 24 گیگابایت حافظه، 2 ترابایت فضای ذخیره سازی و یک آداپتور 67 واتی افزایش می یابد.

پرو از 1299 دلار شروع می شود و امکاناتی از قبیل؛ مشخصات مشابه با مدل پایه Air، CPU هشت هسته ای، GPU هشت هسته ای، حافظه 8 گیگابایتی، 256 گیگابایت SSD و یک آداپتور 67 واتی شروع می شود. با این حال، حداکثر قیمت آن 2499 دلار است و با مشخصاتی مشابه با نسخه دوم Air عرضه می شود eight-core/10-core ، حافظه 24 گیگابایت، فضای ذخیره سازی 2 ترابایت، شارژر مشابه.

به طور کلی، تفاوت قیمت بین این دو مدل در صورتی که آنها را تا حد ممکن با مشخصات مشابه در نظر بگیرید، در حدود 100 دلار خواهد بود.

MACBOOK PPROو MACBOOK AIR: CHASSIS DIFFERENCES

در ادامه لیستی از تفاوت های M2 MacBook Pro و M2 MacBook Air آورده شده است که برخی از آنها ممکن است برای شما مهم باشد و برخی از آنها ممکن است اصلا برای شما مهم نباشد.

MacBook Pro کمی سنگین وزن تر است – 3 پوند (1.4 کیلوگرم)، در حالی که Air 2.7 پوند و (1.24 کیلوگرم) است. چندان تفاوت زیادی احساس نمی شود اگرچه Air بسیار نازک‌تر به نظر می‌رسد.

هر دو مک‌بوک در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شوند، در حالی که Air در رنگ‌های Midnight (آبی تیره) و Starlight (طلایی) نیز عرضه می‌شود. مراقب رنگ Midnight باشید، اثر انگشت و لک به راحتی روی این رنگ خود را نشان می دهد، البته اگر وسواسی هستید.

مک بوک ایر صفحه نمایش بزرگ تری دارد – 13.6 اینچ در مقابل 13.3 پرو. در واقع رزولوشن Air از نظر فنی کمی بالاتر است، اما چندان قابل توجه نیست. هر دو دارای روشنایی و پوشش رنگی یکسان هستند، اما صفحه نمایش Air یک صفحه نمایش Liquid Retina است در حالی که صفحه نمایش Pro همان پنل IPS با نور پس زمینه LED است.

مک بوک ایر دارای یک ناچ دوربین است. بنابراین، در حالی که صفحه نمایش بزرگتری برای کار در Air دارید، اما با این حال این ناچ می تواند با برخی از برنامه های نوار منو تداخل ایجاد کند.

مک بوک پرو دارای یک نوار OLED تاچ اسکرین در بالای صفحه کلید خود است، در حالی که مک بوک ایر دارای یک ردیف از کلیدهای فیزیکی است. کاربران نظرات متفاوتی نسبت به این موضوع دارند، نوار لمسی این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارد تا به ویژگی‌هایی مانند روشنایی، میزان صدا، انتخاب شکلک، فعال‌سازی سیری و سایر تنظیمات در یک مکان دسترسی داشته باشند، اما برای اکثر افراد نیز دست و پا گیر است زیرا به راحتی از کلیدهای فیزیکی استفاده می کند.

مک بوک پرو فقط از طریق USB-C شارژ می شود، در حالی که مک بوک ایر دارای پورت MagSafe نیز می باشد. در واقع یک پورت اضافی در مک بوک ایر به شما داده می شود زیرا یکی از پورت های Pro هر زمان که به برق وصل شود اشغال می شود (هر دو مدل دارای دو پورت Thunderbolt/USB-4 هستند). کانکتورهای MagSafe نیز به راحتی از اسلات های خود خارج می شوند، به این معنی که اگر کسی از روی سیم شما رد شود، احتمال افتادن Air از روی میز کمتر می شود.

مک بوک ایر دارای وب کم بهتری است 1080p ولی 720p Pro. البته که به نظر من هیچکدام چندان جالب نیستند، اما وبکم Air باعث می‌شود تصاویر شفاف‌تر به نظر بیایند.

MacBook Air همراه با چندین گزینه آداپتور عرضه می شود، از جمله آداپتور USB-C 30 واتی، آداپتور USB-C دوگانه 35 واتی و آداپتور 67 واتی با شارژ سریع. در حالیکه Pro فقط با نسخه 67 واتی عرضه می شود.

مک بوک ایر دارای سیستم صوتی همراه با چهار بلندگو است در حالی که مک بوک پرو فقط بلندگوهای استریو با دامنه دینامیکی بالا دارد. میتوان گفت هر دو در یک سطح هستند.

مقایسه M2 MacBook Air با M2 MacBook Pro در PERFORMANCE DIFFERENCES

Pro و Air پردازنده M2 و همچنین سیستم عامل macOS یکسانی دارند. اما این بدان معنا نیست که عملکرد آنها یکسان است زیرا Pro چیز بهتری دارد که Air ندارد: فن.

کامپیوتر ها باید از داغ شدن بیش از حد پردازنده‌های خود در زمان هایی که سخت کار می‌کنند جلوگیری کنند. Pro این کار را با روشن کردن فن خود انجام می دهد. از آنجایی که Air نمی تواند این کار را انجام دهد، باید عملکرد پردازنده خود را محدود کند. در عمل، این به این معناست که اگر فعالیت های سنگین را برای مدت طولانی در Air اجرا کنید، شاهد کاهش عملکرد آن خواهید بود. در آزمایشی که ما انجام دادیم، پرو توانست Cinebench R23 را به مدت 30 دقیقه بدون کاهش عملکرد اجرا کند، در حالی که عملکرد Air در مدت کوتاهی شروع به کاهش کرد.

Air همچنین نسبت به Pro زودتر داغ می شود، هرچند لازم به ذکر است که هنگام تماس‌های Zoom ، استفاده از کروم و فعالیت های مبتنی بر وب داغ نمی‌شود. اما اگر برنامه‌های سنگین‌تری را برای مدت طولانی روی آن اجرا می‌کنید، ممکن است کمی گرما احساس کنید. در نقطه مقابل، من هرگز حتی در حین انجام کارهای سنگین حتی یک بار هم کمترین گرمایی را در شاسی Pro احساس نکردم (و هیچ وقت صدایی از فن آن نشنیده ام).

Pro همچنین باتری بزرگتری دارد و در آزمایش ما عمر باتری طولانی تری را ارائه کرد. ما در این آزمایش به طور متوسط ​​16 ساعت و نیم از M2 Pro و به طور متوسط ​​13 ساعت و 15 دقیقه از Air به طور مداوم استفاده کردیم. نتایج شما ممکن است بر اساس کاری که با آن انجام می‌دهید متفاوت باشد.

حال به بررسی برخی سناریو ها خواهیم پرداخت

من اغلب با ویدیو، موسیقی، گرافیک، virtualization ، VFX و این قبیل چیزا سر و کار دارم، اما مدل 14 اینچی خارج از توان مالی من می باشد:در این صورت پرو گزینه ی مناسبی برای شما است. اگر قرار است از یک لپ تاپ برای این قبیل کار ها آنهم در تمام طول روز استفاده کنید پرو انتخاب مناسب تری است. با این حال اگر استفاده مشابهی دارید و همچنین مشکلی با قیمت آن ندارید، در صورت امکان M1 Pro یا M1 Max MacBook (یا Mac Studio) را خریداری کنید، زیرا آنها در زمان شما صرفه جویی زیادی می کنند.

کدنویسی: اگر بیشتر روی کارهایی مانند طراحی وب کار می‌کنید، Air گزینه مناسب تری برای شما است. داشتن MagSafe در یک محیط اداری می تواند کمک زیادی به شما کند، اگر نیاز به سرعت بیشتری دارید پرو را انتخاب کنید، Pro در معیار Xcode 10 ثانیه از Air پیشی گرفت.

من از برنامه‌های خاصی استفاده نمی‌کنم، اما از کروم استفاده زیادی میکنم و نگرانم Air برای رفع این نیاز کافی نباشد: باز هم باید ایر را انتخاب کنید، مگر اینکه فکر کنید هیچ‌یک از مزایای دیگر Air نمی‌تواند برایتان کارآمد باشد. من با اسناد و صفحات گسترده بسیار زیادی کار می کنم، و تفاوت عملکرد بین Pro و Air به سختی قابل توجه بود.

من فقط از لپ تاپ خود برای تماشای نتفلیکس استفاده می‌کنم و روی کاناپه‌ام ایمیل می‌فرستم: Airرا بخرید صفحه نمایش بهتر و وزن سبک تر برای شما مفیدتر از عملکرد های اضافی خواهد بود.

من معمولاً از لپ تاپ خود فقط برای تماشای Netflix و ارسال ایمیل استفاده می‌کنم، اما گاهی اوقات ویدیوهای YouTube هم می سازم: اگر هر روز یا اغلب اوقات روی ویدیوهای YouTube خود کار می‌کنید ، Pro را بخرید،زیرا Air زود داغ می شود. در غیر این صورت، Air باید گزینه ی خوبی باشد.

من به عنوان یک دانش آموز باید بیشتر در Google Docs یا Word یا نرم افزارهای مشابه کار کنم: Air را بخرید ،تفاوت چندانی در عملکرد این دو نمیتوانید مشاهده کنید ولی عمر باتری آن باید برای سپری کردن یک روز در مدرسه کافی باشد. باتری بزرگتر Pro منجر به افزایش اندازه و وزن آن می شود. اگر که کوله پشتی استفاده می کنید، یک لپ تاپ نازک یک مزیت بزرگ به حساب می آید.

من می خواهم روی مک بوک خود بازی کنم: پرو را بخرید، زیرا نرخ فریم بالاتری دارد، به لطف باتری بزرگتر آن زمان بیشتری برای بازی دارید، و اگر برای مدت زیادی سرگرم بازی باشید، Air به شدت داغ می شود.

من زیاد سفر می کنم: تصمیم گیری در این زمینه سخت است. در واقع پاسخ این سوال بستگی به این دارد که عمر باتری بیشتر یا لپ تاپ نازک‌تر و سبک‌تر برای شما مهم‌تر است: اگر عمر باتری باشد، Pro. اگر قابل حمل بودن و وزن کمتر باشد، Air را بخرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس