مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲

80
0
مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲

قطع ۴۸ ساعته آب در زاهدان

قطع بیش‌از ۴۸ ساعته آب در کلانشهر زاهدان به دنبال اختلال پیش آمده در شبکه آبرسانی و افت فشار در روز‌های گرم تابستان تاب تحمل از مردم را ستانده و اکنون ۳۵ درصد از جمعیت این شهر با تنش آبی مواجه است. یکی از ساکنان مهرشهر زاهدان اظهارکرد: ۲ روز است با قطعی مکرر آب در طول روز مواجه هستیم مشکلی که علاوه بر شست و شو و نظافت موجب عدم استفاده از کولر‌های آبی با توجه به شدت گرما شده است. وی ادامه داد: شدت گرما و قطعی مکرر آب آن هم بدون اطلاع رسانی قبلی سبب شده تا در حوزه ذخیره سازی آب نیز مشکل داشته و عملاً هیچ‌گونه آبی برای استفاده نداشته باشیم.

گروسی: همکاری ایران در سطحی نیست که دوست دارم

رافائل گروسی با وجود این گفت که همکاری با ایران در سطحی که او داست دارد باشد نیست. او گفت: «همکاری آژانس با ایران ادامه دارد، اما نه در سطحی که دوست دارم باشد.» وی اضافه کرد: «من این موضوع را به همکاران ایرانی‌ام گفته‌ام.»

یاسمین مقبلی فرمانده ماموریت فضایی ناسا شد

ناسا اعضای تیم ماموریت «کرو-۷» برای سفر به فضا در ماه آینده را اعلام کرد. سازمان فضانوردی ایالات متحده، ناسا، اعلام کرد هفتمین ماموریت اعزام فضاپیمای اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی به فرماندهی یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی-آمریکایی حدود چهل روز دیگر در ۱۵ اوت انجام خواهد شد. این چهار نفر حدود شش ماه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری خواهند کرد و سپس با کپسول دراگون و از طریق فضاپیمایی به نام «استقامت» به زمین بازخواهند گشت. در صورتی که این ماموریت با موفقیت به انجام برسد وی نخستین فرد ایرانی‌تباری لقب خواهد گرفت که به صورت حرفه‌ای به فضا سفر کرده است. پیشتر انوشه انصاری با هزینه شخصی خود به صورت توریستی سفری به فضا انجام داده بود.

علم‌الهدی: حکومت غیر ولی‌فقیه، مصداق غصب حق ولایت اهل بیت خواهد بود

مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲

علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: غدیر برای ما مشخص کرد مدیریت جریان وحی در جامعه زیستی، اجتماعی و سیاسی برعهده چه کسی است که به‌جز امام معصوم اگر باشد، تجاوز به حق عزیزان پیامبر(ص) است. بر همین اساس، اینکه قرار باشد در جامعه ما غیر ولی‌فقیه حکومت کند و غیر منصوبِ امام معصوم زمامدار امور جامعه باشد، مصداق غصب حق ولایت اهل بیت(ع) خواهد بود.

بلیت ۵۵ دلاری تهران-مشهد

درحالی در سایت‌های داخلی فروش بلیت هواپیما تقریبا تا یکماه آینده هیچ بلیتی وجود ندارد که بلیت پروازهای داخلی با قیمت دلاری توسط سایت‌های عربی فروخته می شود. به‌عنوان مثال در سایت aldalil۷۸.com که دفتر آن در بصره است بلیت پرواز تهران-مشهد هواپیمایی تابان با قیمت حدود ۵۵ دلار (حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) فروخته می‌شود. نرخ مصوب این پرواز یک میلیون و ۳۱۴ هزا رو ۸۰۰ تومان است. این در حالی است که در سایت‌های داخلی مجاز بلیت پرواز تهران-مشهد تا یکماه آینده (۱۶ مرداماه ۱۴۰۲) وجود ندارد.

مذاکره با چین برای ساخت فاز ۳ آزادراه تهران-شمال در قبال تهاتر نفت

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها گفت: مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه آزادراه تهران-شمال را اجرا کنند. وی خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه تهران-شمال در قطعات یک، دو و چهار با تامین مالی ۵٠ درصدی دولت و ۵٠ درصد بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود؛ اما در حال حاضر بنیاد در تامین مالی و آورده ۲۰۰۰ میلیارد تومان از دولت جلوتر است.

ادعای انگلیس: ایران ۱۶ تلاش برای آدم‌ربایی یا قتل اشخاص حاضر در انگلیس انجام داده

کلورلی مدعی شده است که ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۶ تلاش برای آدم‌ربایی یا قتل اشخاص حاضر در انگلیس انجام داده است. وی همچنین مدعی شد که قرارگیری نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی گزینه‌ای است که لندن “همیشه آن را مورد ملاحظه قرار می‌دهد.

کد دعوت «بلواسکای» با قیمت‌های میلیونی در یک پلتفرم ایرانی

ایسنا نوشت: به دنبال ایجاد برخی محدودیت‌ها در توییتر برای کاربران، موج مهاجرت از این شبکه اجتماعی به بلو اسکای آغاز شده. به نظر می‌رسد با این اقدام ایلان ماسک تقاضا برای حضور در شبکه اجتماعی بلو اسکای افزایش یافته است، اما در اقدامی عجیب و براساس اعلام کاربران در یک پلتفرم ایرانی کد دعوت شبکه اجتماعی بلواسکای با قیمت‌های میلیونی به فروش گذاشته شده است. در واقع از چند شب گذشته تعداد آگهی‌های فروش کد دعوت شبکه اجتماعی بلواسکای در یک پلتفرم داخلی افزایش پیدا کرده و قیمت درج‌شده در این آگهی‌ها بعضاً به یک میلیون تومان هم می‌رسد.

پیش بینی ۳۴۳۱ میلیارد تومانی کسب درآمد دولت از عوارض خروج

مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲

طبق بودجه سال جاری، دولت قرار است از محل عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور ۳۴۳۱ میلیارد تومان درآمد کسب کند. رقمی که نسبت به سال قبل بیش از ۱۲۸ درصد افزایش دارد.

اجرای طرح آزمایشی انتقال کارت سوخت به کارت بانکی

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران خبر داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد. وی گفت: برای استفاده از کارت بانکی در توزیع سوخت نیاز به اتصال به شبکه شتاب وجود ندارد و افرادی که کارت بانکی دارند، مانند طرح هدفمندی یارانه‌ها یک شماره حساب در دسترس به عنوان کارت سوخت معرفی می‌کنند.

افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت هواپیماها؟

اخیرا رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با اختیار سازمان هواپیمایی کشوری و شورای‌عالی هواپیمایی کشوری، پس از مهلت ده‌روزه، ۹ درصد به قیمت بلیت هواپیما اضافه می‌شود افزود: افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت در اردیبهشت ماه بر این اساس بود که ۲۰ درصد افزایش قیمت بلیت به‌همراه ۹ درصد ارزش افزوده اعمال شود، اما حالا با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، ۹ درصد قیمت ارزش افزوده به قیمت بلیت اضافه می‌شود تا بهای بلیت ۲۹ درصد قبلی به‌همراه ۹ درصد ارزش افزوده گران شود. این اظهارات البته واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری را به‌دنبال داشت. یازرلو در این‌باره گفته است: تاکید سازمان هواپیمایی کشوری بر رعایت تصمیمات ستاد تنظیم بازار است.

امام جمعه قزوین: اگر قرار است طبری آزاد باشد، پس همه ما را زندانی کنید

مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲

عابدینی، امام جمعه قزوین به آزاد شدن «اکبر طبری» اشاره کرد و گفت: شنیده شد که طبری با آن پرونده استثنایی و سنگین آزاده شده، یعنی به مرخصی نرفته که لیاقت مرخصی هم ندارد. بنابراین به دستگاه قضائی می‌گوییم اگر قرار است طبری آزاد باشد، پس همه ما را زندانی کنید؛ چراکه نمی‌شود طبری آزاد باشد و همه ما خیالمان راحت باشد.

معاون رئیسی: نظام در پاییز گذشته بردباری نشان داد، فرانسه با خشونت با معترضین برخورد می کند

حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در مواجهه با اغتشاشات پاییز گذشته بردباری زیادی از خود نشان داد، ۷۵ شهید مظلوم تقدیم کرد و ده‌ها هزار نفر از شرکت کنندگان در اغتشاشات مشمول عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، در حالی که این روز‌ها در فرانسه با شدت و خشونت با معترضین برخورد می‌شود و هزاران نفر بازداشت شده‌اند، اما رسانه‌های نظام سلطه این اخبار را بایکوت کرده اند.

تکذیب حذف شقایق دهقان

تهیه‌کننده و کارگردان رئالیتی شوی «ناتو» تاکید کرد که «خبر حذف شقایق دهقان از این برنامه صحت ندارد و در قسمت‌های بعدی حتما پخش خواهد شد».

ورود هزار نفر به دانشگاه با تقلب در کنکور

مهمترین خبرهای ۱۷ تیر ۱۴۰۲

خبرگزاری فارس از قول فاطمه بلوچی پور کارشناس رسانه اعلام کرد که در کنکور سال گذشته تقلب حدود هزار نفر محرز شده است اما این احراز تقلب وقتی صورت گرفت که این داوطلبان کنکور به عنوان دانشجو در دانشگاه ها حضور دارند. این افراد بیشتر در رشته‌های پزشکی و مهندسی مشغول تحصیل هستند و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرده قانون کنکور برای داوطلبان است نه دانشجویان و این افراد اجازه دارند ادامه تحصیل دهند.

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس