مهمترین خبرهای ۱ مرداد ۱۴۰۲

76
0
مهمترین خبرهای ۱ مرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱ مرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱ مرداد ۱۴۰۲

پیشنهاد صالحی برای آغاز «گفت‌وگوی سیاسی با آمریکا»

علی اکبر صالحی می‌گوید ما در چالش با آمریکا همواره روی موضوعات خاص گفتگو کرده ایم، مثلا درمورد افغانستان یا عراق یا بحث آزادی زندانیان یا برجام و به طور کلی موضوع هسته ای؛ اما هیچ وقت یک مذاکرۀ گسترده و وسیع سیاسی که دربرگیرنده ابعاد دیگر باشد، نداشته ایم. اما اکنون با توجه به مجموعه شرایط منطقه‌ای و بین المللی فرصت خوب و مناسبی است که یک گفت و گوی همه جانبه سیاسی با غرب اعم از اروپا و آمریکا داشته باشیم.

مصرف الکل بیشترین اعتیاد شایع در میان دانش‌آموزان

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع اعتیاد در ۲.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزان گفت: بیشترین میزان اعتیاد دانش‌آموزان، مصرف الکل است.

پلیس: ذره‌ای در برابر کشف حجاب کوتاه نمی‌آییم

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: ‌امروز همه از استکبار جهانی تا اشرار و هنجار‌شکنان عفاف و حجاب بدانند ما در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد و ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

ردصلاحیت آذر منصوری برای ریاست جبهه اصلاحات

مهمترین خبرهای ۱ مرداد ۱۴۰۲

علی حدادی، عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از رد صلاحیت آذر منصوری به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات در جلسه این کمیسیون خبر داد. حدادی اظهار کرد: موضوع صلاحیت خانم منصوری در آخرین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی شد و به جهت محکومیت قضایی وی، صلاحیت ایشان مردود اعلام شد و بنابراین انتخاب وی به عنوان رئیس جبهه اصلاحات خلاف قانون است. با این حال جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات گفت که هنوز چنین حکمی به دست ما نرسیده است.

ممانعت از خاکسپاری آیت‌الله شیخ حسن صانعی در قم

پیکر آیت الله شیخ حسن صانعی برادر مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی، که در تهران تشییع و سپس برای خاکسپاری به شهر قم منتقل شده بود، به دلیل آنچه که یک عضو دفتر مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی آن را مانع تراشی برای دفن در قبرستان وادی السلام شهر قم نامید، مجددا به تهران بازگشت تا در حرم امام خمینی دفن شود.

وزیر کشور: ۵۰ درصد کودکان غربی پدر ندارند

وحیدی وزیر کشور گفت: طبق آمار غربی‌ها، ۵۰ درصد کودکان غربی پدر ندارند و این از گفته‌های خودشان است. حتی چهره‌های مطرح و مشهور آن‌ها نیز قائل به پدر و مادر بودن نیستند و هیچ قاعده‌ای برای رابطه زناشویی قائل نیستند در حالی که این جزو حقوق اولیه یک کودک برای داشتن پدر و مادر است .

شرط افزایش اعتبار یارانه بگیران

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از طرح کالابرگ، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی معادل ۵۰ درصد، افزایش اعتبار بدون سقف برای خانوار‌ها اعمال می‌شود. وی با بیان این‌که پرداخت یارانه برای جبران افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی با حجم مشخص تمرکز دارد، افزود: در مرحله جدید، میزان اختلاف تورّمی کالا‌های اساسی از سال ۱۴۰۱ بدون سقف ۸۰ هزار تومان برای مردم شارژ می‌شود.

تداوم آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان برای سومین روز متوالی

بهزاد شریفی پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: آتش‌سوزی در منطقه کانی میران مریوان با وجود تلاش های زیاد همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه ۶ نفر در منطقه کانی میران بر اثر انفجار مین جامانده از دفاع مقدس در این حادثه مصدوم شدند، بیان کرد: مصدومان این حادثه شب گذشته به مراکز بیمارستانی در مریوان منتقل و بعد از درمان سرپایی ترخیص شدند. شریفی پور، با اشاره به اینکه طی این سه روز چندین بارآتش سوزی مهارشده و دوباره شعله ور شده است تشریح کرد: دلایلی، از جمله صعب العبور بودن مسیر و پوشش گیاهی بسیار بالا کار را برای اطفاءحریق دشوار ساخته است.

سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ آنها حرام است

مهمترین خبرهای ۱ مرداد ۱۴۰۲

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: ما باید بدانیم که سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ گنهکاران حرام است و قرآن مجید می‌فرماید علنی کردن گناهِ گنهکاران از آن گناه سنگین‌تر است و عذاب سختی دارد. او اظهار داشت: من راه صحیح امر به معروف و نهی از منکر را با بیان شعری خطاب به طلاب و روحانیون بیان می‌کنم: «اگر چه امر به معروف واجب است/ طوری بکن که قلب گنهکار نشکند».

مالک رحمتی رئیس سازمان خصوصی سازی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور احکامی حسین قربان زاده را به عنوان مشاور خود و مالک رحمتی را به عنوان رییس سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد.

ناپدید شدن وزیر خارجه چین سفر

منابعی در وزارت خارجه انگلیس گفتند که وزیر خارجه این کشور در پی غیبت یک ماهه وزیر خارجه چین در انظار عمومی‌، سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به پکن را لغو کرده است. آخرین باری که کین گانگ، وزیر خارجه چین در انظار عمومی دیده شد در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه در ۲۵ ژوئن بود.

قرآن سوزی در دانمارک

مهمترین خبرهای ۱ مرداد ۱۴۰۲

یک گروه افراطی و ضد اسلام‌ در دانمارک روز جمعه مقابل سفارت عراق در کپنهاگ در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس