سقوط بازار سهام ایالات متحده به دنبال انتشار گزارش تورم ایالات متحده

54
0
سقوط بازار سهام ایالات متحده

بازارهای سهام ایالات متحده به دنبال انتشار گزارش تورم منتهی به ماه آگوست(مرداد-شهریور) به شدت کاهش یافتند. نرخ تورم ایالات متحده بالاتر از انتظارات اعلام شد. در این پست به سقوط بازار سهام ایالات متحده می پردازیم.

سقوط بازار سهام ایالات متحده

میانگین صنعتی داو جونز ، S&P 500 و نزدک کامپوزیت در ساعت 9:51 به وقت ET (13:51  گرینویچ)، به ترتیب 1.7 ، 2 و 2.8 درصد افت پیدا کردند.

شاخص قیمت مصرف کننده(CPI) منتهی به ماه آگوست با وجود کاهش قیمت بنزین، به میزان 0.1 درصد افزایش یافته است. این شاخص نسبت به سال گذشته، 8.3 درصد افزایش یافت ،در حالی که تحلیلگران در انتظار نرخ تورم 8.1 درصدی بودند.

این گزارش ، آخرین داده  تورمی بود که پیش از برگزاری نشست سیاست گذاری فدرال رزرو ایالات متحده در هفته آینده ، منتشر شد. انتظار میرود که بانک مرکزی این کشور در این نشست همانند ماه های جولای(تیر-مرداد) و ژوئن(خرداد-تیر) ، نرخ بهره را مجددا به میزان 0.75 درصد افزایش دهد.

در صورتی که آمار و ارقام تورمی کمتر از حد انتظارات اعلام میشد، فدرال رزرو می توانست  به موجب آن ، نرخ بهره را به میزان کمتری افزایش دهد ، اما در کل فدرال رزرو مصمم است با وجود خطر ورود اقتصاد به رکود، نرخ تورم را مهار کند.

سهام شرکت فناوری رایانه اورَکِل (Oracle) (NYSE:ORCL) پس از برآورده کردن انتظارات درآمدی، 2.4 درصد افزایش یافته و  نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد کرده است.

بهای قراردادهای آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت ایالات متحده با رشد 0.3 درصدی در سطح 88.08 دلاری قرار گرفت. بهای قراردادهای آتی نفت برنت در سطح 93.95 دلاری ثابت ماند. بهای هر اونس طلا نیز با افت 1.2 درصدی به 1719 دلار رسید.

منبع:INVESTING

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس