مهمترین خبرهای ۲۵ خرداد ۱۴۰۲

98
0
مهمترین خبرهای ۲۵ خرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۲۵ خرداد ۱۴۰۲

اردوغان: مسئله ما درباره زنگزور با ایران است نه ارمنستان

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره موضوع زنگزور و ارتباط نخجوان با جمهوری آذربایجان از این طریق گفت: مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما در این خصوص با ایران است. این رویکرد ایران، چه آذربایجان و چه ما را ناراحت می کند و در اصل آنها نیز باید ناراحت شوند.

مخبر: طرح تغییر ساعت اداری کشور اصلاح شود

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به برخی انتقادات در خصوص تغییر ساعت کار اداری اشاره کرد و از سازمان امور اداری و استخدامی خواست با همکاری وزارت نیرو، تصمیمات لازم را در راستای اصلاح این طرح اتخاذ کند.

خبر مخبر درباره آزادسازی دارایی‌های ایران

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد: دارایی های بلوکه شده ایران در برخی از کشورها آزاد شده است و در برخی از کشور ها نیز در حال آزاد سازی است.

تعطیلی شنبه ها قطعی نیست

سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون اجتماعی این است که ۵ روز هفته کاری بوده و ساعت کاری کارمندان نیز روزی ۸ ساعت است اما اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد هنوز جای بحث دارد.

بحرین بزودی روابط خود با ایران را از سر می‌گیرد

باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه سه شنبه شب گفت : به احتمال زیاد بحرین بزودی روابط خود با ایران را ازسر خواهد گرفت. اسفندماه گذشته نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع بحرینی اعلام کرد: در حال حاضر گفت وگوهای مهمی میان بحرین و ایران در سطح دو جانبه برای ازسرگیری روابط دو کشور جریان دارد.

ظریف: در روابط بین‌الملل «بازی‌های با حاصل جمع صفر» میسر نیست

محمدجواد ظریف می گوید «جنگ» کاربرد خود را به عنوان یکی از ابزار‌های سیاست خارجی بکلی از دست داده است. تقریباً همه آغازگران جنگ‌ها در قرن‌های ۲۰ و ۲۱ در جنگ‌هایی که آغاز کرده‌اند شکست خورده‌اند و گاهی حتی نابود شده‌اند، یا در بهترین حالت نتوانسته‌اند به اهداف اعلام‌شده خود دست یابند. او نوشت: در روابط بین‌الملل «بازی‌های با حاصل جمع صفر» میسر نیست. عصر اتحادهای دائمی رو به پایان است و ائتلاف‌های موقت موضوع‌محور به طور فزاینده‌ای در حال سربرافراشتن هستند.

باید با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست با احترام رفتار شود

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید با بدحجابی که در پی اشاعه فحشا نیست «با احترام» و «دلسوزانه» رفتار شود، یادآور شد: در حقیقت خدا در این آیه می‌خواهد به ما بگوید آن خانمی که حجابش مناسب نیست، آیا واقعاً قصدش این است که فحشا انتشار بدهد؛ یعنی آیا دوستدار فحشا و فساد است، یا اینکه نمی‌داند و نمی‌فهمد. وی ادامه داد: آن کسانی که از روی ناآگاهی و یا مسائل خانوادگی بدحجاب و بی‌حجاب هستند باید با آن‌ها رفتار با احترام و دلسوزانه داشت، به آن‌ها تذکر داد، آن‌ها را برای تغییر رفتار تشویق کرد و به آن‌ها احترام گذاشت، باید این قبیل افراد را با احترام به راه حجاب دعوت کرد.

اسماعیل سلطانیان درگذشت

اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت دار فانی را وداع گفت. سلطانیان سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر‌های دراماتیک بود. او فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم شکار شکارچی آغاز کرد، همچنین در طول جنگ نیز چند تئاتر در جبهه‌ها به‌روی صحنه برد. از دیگر آثار سلطانیان می‌توان به بازی در سریال پایتخت ۲، یوسف پیامبر، مرد هزارچهره، ستایش و قورباغه اشاره کرد.

ممانعت از سفر حج مولوی عبدالحمید

عبدالحمید اسماعیل‌زهی امسال قصد تشرف به حج را داشت، اما با خروج از کشور وی مخالفت شد. این خبر را صابرین نیوز از رسانه های نزدیک به اصولگرایان منتشر کرده است. عبدالحمید برای ادای حج تمتع در سال٩٧ به مکه مکرمه سفر کرده بود.

مهدی چمران در CCU

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران از بستری شدن مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در بخش CCU یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داد و گفت: وی پس انجام امور درمانی، ان‌‌شا‌الله طی روزهای آینده ترخصیص خواهد شد.

واکنش نماینده مجلس به مخالفت میرسلیم با تعطیلی شنبه‌ها

محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس پاسخ تندی به توئیت اخیر میرسلیم درباره طرح تعطیلی شنبه داد. محسن پیرهادی نوشت: کسی که فرق ۲۰۶ با لندکروز را نمی‌فهمد به طریق اولی علت ساماندهی ایام کار و تعطیلات را متوجه نمی‌شود.

علیرضابیگی به قالیباف: بخاطر عدم پیگیری فساد عذرخواهی کنید

علیرضابیگی نماینده ای که ماجرای شاسی بلندها را مطرح کرد در نامه‌ای به قالیبافرئیس مجلس نوشت: توقعی از شما برای مبارزه با فساد و جلوگیری از اعطای رانت، درخواستی نا به جا است؛ لیکن حتی اگر برخلاف سلیقه شما باشد شما مکلف هستید در اداره ی مجلس قانون را رعایت نمایید لذا مجددا شما را به عذرخواهی از ملت به خاطر عدم پیگیری فساد توصیه می نمایم.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه دهک‌های پایین ؟

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: تصمیم بر این شده تا ۲۰ درصد به یارانه دهک‌های پایین جامعه اضافه شود و باتوجه به گشایش های اقتصادی امیدوار به ایجاد رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ هستیم.

تکذیب اتمام آب شرب سیستان و بلوچستان

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه این خبر که آب سیستان و بلوچستان، دوهفته یا یک ماه دیگر قطع می شود کاملا کذب است، گفت: دولت هرگز اجازه نمی دهد مردم مرزنشین ما که حافظ کیان کشور هستند دچار مشکل آب شرب بشوند.

تهیه کننده «گاندو» مشاور وزیر ارشاد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی مجتبی امینی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. مجتبی امینی تهیه کننده سریال «گاندو» بوده است. او سال گذشته هم دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر شده بود.

توضیح درباره مشکل ادامه دار قطعی آب تهران و کرج

محرابیان وزیر نیرو گفت: تمام نقاط کمبود آب برطرف شده و امیدواریم تا ساعات آتی فشار آب به‌حالت طبیعی برگردد. محرابیان گفت: توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای وارد بستر رودخانه شده است و از ارتفاع بسیار بالا این توده عظیم وارد رودخانه شده است و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد. او گفت: این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم مسیر سیصدمتری را باز کنیم. اولین نکته انتقال ماشین آلات بود که تونل دسترسی مسدود شده بود و ما ماشین آلات را با روش‌های مختلف از مسیری باتلاقی عبور دادیم که ۴۸ ساعت این فرآیند طول کشید. بعد از انتقال تجهیزات، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری کردند و ارتباط انتقال آب از دوشنبه انجام شد. محرابیان افزود: همچنین روبه رو شدیم با کدورت آب ناشی از گل و لای که برای رفع آن هم تلاش شد و از دیشب تصفیه خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود

زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: در جلسه گذشته هیئت دولت، رئیس جمهور ضمن تأکید بر اهمیت سلامت برگزاری کنکور، گفتند که اینترنت به‌هیچ وجه قطع نخواهد شد و این دستور رئیس جمهور بود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس