قضیه این روزهای مشکل آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه چیست ؟

44
0
مشکل آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه

آنتن دهی ضعیف به گونه ای است که در مواردی، حتی آنتن تلفن همراه به طور کامل قطع می شود و امکان برقراری یک تماس ساده نیز از بین می رود. قضیه این روزهای مشکل آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه چیست ؟

این در حالی است که وضعیت اینترنت اپراتورها نیز تعریف چندانی ندارد.

مشکل آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه

اواسط اسفندماه بود که بسیاری از کاربران از اختلال و کندی سرعت اینترنت کشور گلایه کرده بودند. بر اساس گزارش های مردمی، بسیاری از فیلترشکن ها از کار افتاده بودند و در نتیجه، دسترسی به اینستاگرام، توییتر، واتساپ و تلگرام بسیار محدود شده بود.

حالا در حالی که مشکل اتصال مطلوب به اینترنت به هیچ وجه رفع نشده، گزارش ها حاکی از ضعف در آنتن دهی اپراتورهاست تا جایی که حتی یک تماس ساده تلفنی نیز با مشکل مواجه می شود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات که در مدت مسئولیت خود بارها وعده اینترنت پرسرعت را داده و هیچ گاه هم اجرایی نشده، روز سوم اردیبهشت با پذیرش ضعف در آنتن دهی، آن را به عدم اجازه نصب آنتن‌های BTS از سوی مردم حواله داده بود.

زارع پور گفته بود: رفع برخی از موارد که ایجاد اختلال در آنتن دهی کرده، از اراده وزارت ارتباطات خارج است چرا که بعضی از مردم تصورشان این است که آنتن‌های BTS مضر هستند و اجازه نصب تجهیزات را نمی‌دهند.

با این حال به نظر می رسد ضعف فعلی در آنتن دهی فراتر از جمع آوری چند آنتن BTS باشد. باید منتظر ماند و دید وزیری که وعده های ماورایی اینترنت می دهد، چه راهکاری برای حل مشکل تماس های ساده تلفنی خواهد داشت.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس