مهمترین خبرهای ۵ تیر ۱۴۰۲

70
0
مهمترین خبرهای ۵ تیر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۵ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۵ تیر ۱۴۰۲

نصب سامانه‌های موشکی در ناوشکن دماوند

تصاویر ماهواره‌ای از ناوشکن دماوند نشان می‌دهد که کار نصب لانچر موشک‌های کروز این ناو به اتمام رسیده است.

انگار نمایندگان لکسوس گرفته‌اند!

حیدری، نماینده مجلس گفت: این‌که شاسی بلند را می‌گویند و جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس استفاده کرده‌اند؛ نخیر اینطور نیست. اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت‌نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد و نمی‌شود اسمش را سوءاستفاده گذاشت، چه بهتر که این‌ها شفاف‌سازی می‌شد.

نوجوانان ایران به جام جهانی صعود کرد

تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل یمن در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام ملت های زیر ۱۷ سال آسیا رسید تا مجوز حضور در جام جهانی را نیز کسب کند.

قرار نیست عده‌ای ناهنجار ارزش‌های دینی مردم ما را به سخره بگیرند

سردار رادان گفت: با شهدا عهد می‌بندیم که مقتدرانه با عمل به قانون در هنجارگریزان ایجاد هراس کنیم و اجازه ندهیم از قانون عبور کنند. فرمانده فراجا گفت: اگر این طور باشد حتماً با آنها برخورد می‌شود. قرار نیست عده‌ای ناهنجار و قانون شکن بتوانند ارزش‌های دینی مردم ما و امنیت مردم را به سخره بگیرند. عهد می‌بندیم که با عمل به قانون و در برابر مردم برخوردی مهربانانه و در مقابل هنجارشکنان برخوردی قاطع داشته باشیم.

مخالفت مجمع تشخیص با «تناسبی شدن انتخابات»

هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در جلسه‌ای تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران را مغایر با برخی سیاست‌های کلی و دارای ابهام دانست.

فرصت خواستن وزیر کشور برای برکناری معاون سیاسی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: آقای وحیدی پذیرفت که معاون سیاسی وزارت کشور خطا کرده و بر همین اساس وزیر کشور بند ۲، ۴، ۶ و ۷ ابلاغیه اخیر معاونت سیاسی را لغو کرد. رئیس مجلس ادامه داد: وزیر کشور خواستند تا اجازه دهیم فرصت یکی دو هفته ای داده شود که جایگزین ایشان (معاون سیاسی وزارت کشور) مشخص شود. من همین نکته را خدمت رئیس جمهور هم گفتم که دوستان (نمایندگان) اصرار بر استیضاح دارند و این حق نمایندگان است. اخطار نمایندگان هم درست است و بنده باید طبق آیین نامه داخلی مجلس طرح استیضاح را اعلام وصول کنم.

۸۰ نماینده استیضاح وزیر کشور را امضا کرده‌اند

جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری بیش از ۸۰ امضا برای استیضاح وزیر کشور، گفت: وزیر کشور از یک معاون سیاسی که کار اشتباهی می‌کند، دفاع می‌کند؛ هیأت رئیسه مجلس بر اساس آیین نامه داخلی باید از کیان مجلس دفاع کند؛ استیضاح به شما تحویل داده شده، چرا این استیضاح اعلام وصول نمی‌شود.

آذر منصوری، رئیس جدید جبهه اصلاحات شد

«آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با رای اکثریت اعضای جبهه اصلاحات ایران به عنوان رئیس دوره‌ای این تشکل سیاسی انتخاب شد.

مصباحی‌مقدم: جمعیت قانع چینی که به یکی دو وعده غذا در شبانه روز اکتفا می کنند را ما نداریم

مصباحی‌مقدمگفت: چین ۴ دهه رشد بالای ده درصد را تجربه کرده و توانسته از یک کشور به شدت فقیر با جمعیت انبوه خارج شود و به کشوری تبدیل شود که جایگاه دوم اقتصاد دنیا را دارد. پس این نشان می‌دهد شدنی است. چین ظرفیت‌های ما را ندارد. موقعیت جغرافیایی چین موقعیت ما نیست. چین به اندازه موقعیت و شرایط ما نیست. موقعیت انرژی که ما داریم چین ندارد. البته موقعیت جمعیتی که چین دارد را ما نداریم. آن جمعیت قانع است، جمعیتی که به دوعده یا یک وعده غذا در شبانه روز اکتفا می‌کند .

مسمومیت ۲۲ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی در رباط‌کریم؛ ۶ نفر فوت شدند

فرماندار شهرستان رباط‌کریم از فوت ۶ نفر و مسمومیت ۲۲ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان رباط‌کریم طی چهار روز گذشته خبر داد. وی افزود: معمولا مسمومیت الکلی بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت بروز می‌دهد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد الکل‌هایی که باعث فوت این ۶ نفر شده در کمتر از ۶ ساعت آن‌ها را زمین‌گیر کرده است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس