پیشرفت محسوس داروی سرطان سینه AstraZeneca

47
0
داروی سرطان سینه AstraZeneca

با توجه به گزارش رویترز، شرکت داروسازی (NASDAQ:AZN) AstraZeneca روز دوشنبه گفت که داروی ضد سرطان آن، با نام Enhertu که مشترکا با شرکت Daiichi Sankyo ژاپن ساخته شده است، پیشرفت یک نوع سرطان پیشرفته سینه را در بیمارانی که قبلاً تحت درمان قرار گرفته بودند، به تاخیر انداخت و چشم انداز تاییدیه های نظارتی بیشتری را به دست آورده است. در این خبر به بررسی داروی سرطان سینه AstraZeneca می پردازیم.

داروی سرطان سینه AstraZeneca

این شرکت گفت که Enhertu به هدف اصلی تبدیل شدن به یک مورد مطالعه ای در مرحله آخر آزمایش دارو در برابر درمانی از پیش تعیین شده توسط پزشکان در افراد مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک HER2 مثبت دست یافت. گفتنی است که پروتئین HER2 به رشد و گسترش سرطان سینه کمک می کند.

در استفاده آزمایشی، این دارو بهبود آماری معنی‌ دار و بالینی جالبی در بقای بدون پیشرفت نشان داد، معیاری برای مدت زمانی که فرد می‌ تواند بدون بدتر شدن بیماری زندگی کند.

کن تاکشیتا (Ken Takeshita)، رئیس جهانی تحقیق و توسعه در Daiichi Sankyo گفت: «از آنجایی که این استفاده آزمایشی تأییدی برای نشانه فعلی درمان سرطان سینه داروی ما در اروپا و چندین کشور دیگر است، ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن این یافته‌ ها با مقامات نظارتی هستیم».

در اوایل این ماه، آسترازنکا و دایچی تاییدیه ایالات متحده را برای استفاده گسترده تر از این دارو در بیماران مبتلا به سرطان سینه به دست آوردند و راه را برای فروش میلیاردها دلار هموار کردند. این دارو که در سال 2021 فروش 214 میلیون دلاری داشت، متعلق به دسته ای از درمان ها به نام ترکیبات دارویی آنتی بادی است. این دارو شامل یک آنتی بادی مونوکلونال است که از نظر شیمیایی به یک داروی شیمی درمانی کشنده سلول مرتبط است.

منبع: investing

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس