حمله سایبری به وب‌ سایت‌ های ایرانی

91
0
حمله سایبری به وب‌ سایت‌ های ایرانی

 

وب سایت های دولتی ایرانی از دیشب تا امروز مورد حمله هکری گروه هکری به نام انانیموس (Anonymous) قرار گرفته اند. حمله سایبری به وب‌ سایت‌ های ایرانی در روزهای اخیر شدت گرفته است.

این حملات به سایت پایگاه اینترنتی دولت (iran.gov.ir) انجام شده است این گروه هکری ادعا کرده است که پایگاه داده این وب سایت ها را به طور کامل حذف کرده است. همچنین سایت Dolat.ir و سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز هک شده اند. البته سایت ستاد امر به معروف از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است.

این گروه همچنین چندین بار از روز گذشته سایت صدا و سیما ایران را نیز هک کرده اند و چندین بار این وب سایت از دسترس خارج شده است.

 

گروه هکری انانیموس پیش از این نیز در موارد متعددی اقدام به حمله سایبری به وب‌سایت‌های مختلف جهان کرده‌اند و به‌طور ویژه به کمپین‌ها و کارزارهای اجتماعی پیوسته و در راستای اهداف این کارزارها اقدام به هک وب‌سایت‌های مورد نظر خود می‌کنند.

البته حمله سایبری به وب‌ سایت‌ های ایرانی به اقدامات گروه انانیموس محدود نمی‌شود. گروه هکری عدالت علی نیز اعلام کرد وب‌سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را هک کرده است؛ البته این وب‌سایت در حال حاضر دردسترس قرار دارد.

منبع: زومیت

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس