ناو هواپیمابر ایرانی رونمایی خواهد شد

108
0
ناو هواپیمابر ایرانی

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه عصر 5شنبه در جمع دانشجویان راهیان پیشرفت در نمایشگاه دستاوردهای این نیرو اظهار کرد: در آینده ناو هواپیمابری را شاهد خواهیم بود که در دنیا وجود ندارد. ناو هواپیمابر ایرانی رونمایی خواهد شد.

ناو هواپیمابر ایرانی رونمایی خواهد شد

به نوشته فارس، وی توضیح داد: این ناو هم قابلیت حمل هواپیما و هم قابلیت حمل تعدادی شناور موشک انداز را در درون خود را دارد که مشابهی در دنیا برای آن وجود ندارد.

به گفته سردار تنگسیری، شناورهای شهید مهدوی و شهید رودکی تجربه موفق ورود به این عرصه و ساخت شناورهایی برای ارتقای توان دریاروی طولانی است که نسل های جدیدتر شناورهایی با قابلیت های بیشتر را در آینده نیز شاهد خواهید بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین از شناور کاتاماران شهید سلیمانی به عنوان تجربه موفقی یاد کرد که توانایی انجام بیش از 5500 مایل دریایی مأموریت مستقل را داراست و چون از دانش خاصی در فرآیندهای ساخت آن برخوردار شده، می تواند در دریاهای مواج به پیش رفته و با کمترین تکان، بیشترین کارایی را در انجام عملیات نظامی از خود نشان دهد.

وی تأکید کرد: نیروی دریایی سپاه با مجموعه چند قایق راکت انداز تشکیل شد اما امروز مجهز به انبوهی از تجهیزات متنوعی است که در حوزه موشکی، شناوری، پهپادی و … همگی ساخت داخل هستند و هر روز فرآیند ارتقای این تجهیزات با دقت بیشتری دنبال می شود به طوری که شناورهای راکت انداز نیروی دریایی سپاه اکنون مجهز به موشک های نقطه زن شده اند.

سردار تنگسیری همچنین گفت: در حوزه رزم دریا نیز با دقت به هر سناریویی فکر شده تا متناسب با تهدید، جنگ افزار مطلوب نیز در اختیار رزمندگان وجود داشته باشد و در زمینه ایجاد سامانه های پدافندی دریاپایه نیز کارهای فراوانی صورت گرفته است که شناورهای رزمی بتوانند در صورت ایفای مأموریت از پوشش مستمر پدافندی برخوردار باشند و اینها در موقعیت میدانی به خوبی آزمایش خود را پس داده اند.

entekhab

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس