اقدام نظامی سپاه پاسداران علیه کشتی های تجاری رژیم صهیونیستی در آب های عمان

96
0
کشتی های تجاری رژیم صهیونیستی

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به نقل از ۲ مقام ارشد اطلاعاتی غربی نوشت که دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا بر این نظرند که ایران قصد دارد در انتقام خون دو عضو سپاه پاسداران که در سوریه به شهادت رسیده اند، به کشتی‌های تجاری اسرائیلی حمله کند. کشتی های تجاری رژیم صهیونیستی دیگر آرامش نخواهند داشت.

بنا به گزارش این روزنامه، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حال آماده شدن برای حملات پهپادی به کشتی های تجاری رژیم صهیونیستی در خلیج فارس و دریای عمان است.

ایران پایبند به توافق با عربستان است

بر اساس نظر بسیاری از تحلیلگران ، سپاه پاسداران به جهت نزدیک شدن جمهوری اسلامی ایران و عربستان و حفظ توافق صورت گرفته با این کشور ، ترجیح میدهد عملیات نظامی خود را در آب های نزدیک به دریای عمان انجام دهد. این در شرایطی است که هم ایران و هم عربستان تا کنون گام های موثری جهت اعتماد سازی یکدیگر برداشته اند. یکی از آخرین اقدامات در ایران تغییر نام خیابانی است در مشهد که کنسولگری کشور عربستان در آن قرار دارد.

تحلیل نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک استراتژیست نزدیک به سپاه پاسداران نوشت که حمله به کشتی‌های اسرائیلی با هدف انتقام به شهادت رسیدن دو عضو این نیرو پس از حملات هوایی منتسب به اسرائیل در ماه مارس برنامه‌ریزی شده است.

به گفته دو مقام ارشد اطلاعاتی غربی، ارتش آمریکا درباره یک حمله قریب‌الوقوع به کشتی‌های اسرائیلی به مقام‌های دفاعی رژیم صهیونیستی هشدار داده است.آن‌ها گفتند که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز پنج‌شنبه به مقام‌های دفاعی اسرائیل اعلام کرده‌ که سپاه پاسداران ایران آماده حمله به کشتی‌های اسرائیلی است، خبری که توسط یک کارمند ارشد کشتیرانی صهیونیست ها تایید شد.

نتانیاهو در پی تدارک جنگ با ایران است

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی با استناد به اطلاعات فاش شده اعلام کرد که اسرائیل در تدارک حمله به ایران است.

در این گزارش آمده است که تصمیم برای اقدام احتمالی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران پس از نشست‌های محرمانه میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، مسئولان ارشد وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل اتخاذ شده است.

امیر آویوی، ژنرال برجسته اسرائیلی و بنیانگذار «مجمع امنیت دفاعی اسرائیل» در این خصوص می‌گوید که کشورش اجازه هسته‌ای شدن را به ایران نخواهد داد.

وی در گفتگو با فاکس‌نیوز تصریح کرد: «از آنجا که ما شاهد ادامه پیشرفت بدون مانع برنامه هسته‌ای نظامی ایران با غنی سازی در سطح تسلیحاتی هستیم، اسرائیل هم مهیای اجرای گزینه نظامی خود می‌شود.»

یک شبکه محلی در اسرائیل موسوم به «کانال ۱۲» در گزارشی بدون نام بردن از منابعی که به آنها استناد کرده از برپایی نشست‌های محرمانه میان نخست وزیر و مقامات دفاعی و اطلاعاتی اسرائیل به همراه رئیس موساد برای بحث در خصوص حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌‌ای ایران خبر داده است.

این در حالیست که «تایمز اسرائیل» در واکنش به این موضوع آورده است که مقامات می‌توانستند به منظور روشن کردن عزم و اراده کشور دست به افشای این خبر بزنند.

5/5 - (5 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس