نحوه حذف بازی ها از حساب استیم را یاد بگیرید.

84
0
حذف بازی ها از حساب استیم

برای مدت طولانی، هنگامی که یک بازی را از Steam دانلود می‌کردید، برای همیشه مالک آن بودید. برای اکثر مردم، نادیده گرفتن یک بازی به اندازه کافی آسان است. شما به راحتی می‌توانید به سراغ بازی دلخواه خود رفته و به دیگر بازی ها نگاه نکنید. اما گاهی اوقات، شما می‌خواهید یک بازی از بین برود و دیگر جلوی چشم های شما ظاهر نشود. حذف بازی ها از حساب استیم را در ادامه توضیح داده ایم.

در این مقاله ما به این خواهیم پرداخت که چگونه می‌توانید یک بازی را برای همیشه از Steam خود حذف کنید. همچنین، در صورتی که نظر خود را تغییر دهید، چند گزینه جایگزین برای حذف یک بازی به شما نشان خواهیم داد.

چگونه یک بازی را از کتابخانه Steam خود حذف کنیم؟

قبل از حذف یک بازی، بررسی کنید که آیا می‌توانید از Steam بازپرداخت کنید یا خیر. اگر بازی را کمتر از دو ساعت بازی کرده باشید و بیش از دو هفته از خرید نگذشته باشد، می‌توانید با این کار پول خود را پس بگیرید. اما اگر اینطور نیست، در اینجا نحوه حذف بازی از کتابخانه Steam شما آورده شده است.

ابتدا باید بازی را با استفاده از برنامه Steam حذف نصب کنید. در غیر این صورت، پس از حذف آن از حساب Steam، باید آن را به صورت دستی از رایانه خود حذف کنید.

سپس، به بازی موجود در کتابخانه خود بروید و روی بازی ای که می‌خواهید حذف کنید کلیک کنید. در سمت راست صفحه بازی، روی لینک پشتیبانی کلیک کنید. این شما را به صفحه پشتیبانی بازی می‌برد، جایی که انواع گزینه ها برای رفع مشکلات بازی وجود دارد. مورد مهم برای نیازهای ما در پایین ترین نقطه قرار دارد.

روی دکمه با عنوان I want to permanently remove this game from my account می‌خواهم این بازی را برای همیشه از حساب خود حذف کنم کلیک کنید.

صفحه ای راه اندازی می‌شود که از شما می‌خواهد انتخاب خود را تأیید کنید و سپس برای همیشه از بین خواهد رفت.

حذف بازی ها از حساب استیم
حذف بازی ها از حساب استیم

فقط به یاد داشته باشید که اگر تصمیم خود را تغییر دهید، باید بازی را دوباره خریداری کنید. همچنین، محتوای جایزه و قابل دانلود به همراه بازی اصلی حذف خواهد شد، بنابراین باید واقعاً به این موضوع فکر کنید.

گزینه های جایگزین برای حذف یک بازی

چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید یک بازی را از کتابخانه خود حذف کنید. شاید محتوای یک بازی برای یکی از اعضای خانواده کوچکتر نامناسب باشد، یا در حال انجام یک بازی احمقانه هستید که نمی‌خواهید دوستان و خانواده شما درباره آن بیاموزند.

دلیل شما هر چه باشد، حذف دائمی یک بازی از کتابخانه شما ممکن است گاهی اوقات کمی بیش از حد باشد. خوشبختانه، چند راه برای دور نگه داشتن بازی از چشمان و دستان کنجکاو وجود دارد.

بازی های Steam را مخفی کنید

اگر نمی‌خواهید کسی بازی خاصی را در کتابخانه Steam شما پیدا کند، باید آن را پنهان کنید. پس از راه اندازی برنامه، بازی مورد نظر برای مخفی کردن را انتخاب کنید و روی نماد تنظیمات کلیک کنید. سپس روی Manage > Hide this game کلیک کنید.

حذف بازی ها از حساب استیم
حذف بازی ها از حساب استیم

می‌توانید هر بازی را در حساب Steam خود پنهان کنید، از جمله بازی های نصب شده یا حذف شده. همچنین می‌توانید نسخه تک یا چند نفره همان بازی را مخفی کنید.

برای دسترسی به یک بازی مخفی، منوی View را باز کرده و روی View hidden games کلیک کنید. اگر می‌خواهید بازی را به نمای عادی کتابخانه برگردانید، منوی تنظیمات را باز کنید و روی Manage > Remove from Hidden کلیک کنید.

حذف بازی ها از حساب استیم
حذف بازی ها از حساب استیم

یک بازی را حذف نصب کنید و بعداً دوباره آن را نصب کنید

گاهی اوقات، پنهان کردن یک بازی کافی نیست، زیرا افراد دیگر به راحتی می‌توانند آن را پیدا کرده و بازی کنند. اکنون، اگر بازی ای در کتابخانه خود دارید که هنوز می‌خواهید در آینده بازی کنید، می‌توانید آن را حذف نصب کنید و بعداً دوباره آن را نصب کنید.

کتابخانه Steam خود را پاک کنید

امیدوارم از شر بازی هایی که دیگر بازی نمی‌کنید خلاص شوید زیرا کاری جز شلوغ کردن کتابخانه شما انجام نمی‌دهد. دو گزینه دیگر ممکن است در سازماندهی لیست بازی ها به شما کمک کنند.

اکنون که کتابخانه Steam خود را تمیز کرده اید، می‌توانید چند بازی دیگر را بدون صرف هزینه زیاد اضافه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس