نحوه فعال و غیر فعال کردن تماس در ایکس

35
0
فعال و غیر فعال کردن تماس در ایکس

X (توئیتر سابق) تماس صوتی و تصویری را به طور پیش‌فرض برای همه کاربران فعال کرده است، اما می‌توان با تغییر برخی تنظیمات آن را غیرفعال کرد. 

  •   همه کاربران می توانند با X تماس بگیرند و دریافت کنند، صرف نظر از اینکه مشترک X Premium هستند یا خیر. 
  •   برای غیرفعال کردن ویژگی تماسمی‌توانید تنظیمات را در تب پیام‌های مستقیم در برنامه تلفن همراه تنظیم کنید. 
  •   هر کسی که ویژگی تماس را فعال نگه می‌دارد باید مسائل امنیتی و حریم خصوصی مربوط به آن را جدی بگیرد. 

X (توئیتر سابق) تماس صوتی و تصویری را در دسترس همه قرار داده است. با این حال، از آنجایی که این ویژگی به طور پیش‌فرض فعال است، باید بدانید که چگونه آن را غیرفعال کنید و برخی اطلاعات مهم در مورد نحوه کارکرد تماس با X را بدانید. و این موردی است که آیا از برقراری و دریافت تماس با X خوشحال هستید یا خیر. 

تماس صوتی و تصویری در X اکنون به صورت پیش فرض فعال شده است 

تماس صوتی و تصویری که قبلاً به کاربران X Premium محدود می شد، اکنون برای همه کاربران باز شده و به طور پیش فرض در همه حساب های X فعال شده است. این تغییر در پایان فوریه 2024 انجام شد و X آن را در پستی در پلتفرم اعلام کرد (همانطور که در زیر مشاهده می کنید). 

X قابلیت تماس صوتی و تصویری را در iOS در اکتبر 2023 و Android در ژانویه 2024 به پلتفرم اضافه کرد. با این حال، در حالی که همه می‌توانستند تماس دریافت کنند، فقط مشترکین X Premium می‌توانستند تماس برقرار کنند. اکنون، همه می توانند هم تماس بگیرند و هم می توانند تماس بگیرند، صرف نظر از اینکه برای امتیاز استفاده از X پول پرداخت کنند یا خیر. 

باز کردن ویژگی تماس برای همه یک حرکت مثبت به نظر می رسد. با این حال، فعال بودن آن به طور پیش‌فرض به این معنی است که اکنون می‌توانید بدون اینکه بخواهید تماسی دریافت کنید – یا حتی بدانید که این ویژگی را فعال کرده‌اید. 

نحوه کار تماس های صوتی و تصویری در X 

تابع فراخوانی X تا حدودی گیج کننده است. تشخیص اینکه با چه کسی می توانید تماس بگیرید و چه کسی می تواند با شما تماس بگیرد دشوار است، اما ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به شما در درک آن کمک کنیم. فرض اصلی این است که همه حساب‌ها می‌توانند هم تماس برقرار کنند و هم دریافت کنند. با این حال، اینکه با چه کسی می توانید تماس بگیرید و چه کسی می تواند با شما تماس بگیرد به تنظیمات هر دو طرف بستگی دارد. 

به‌طور پیش‌فرض، می‌توانید از هر کسی که دنبال می‌کنید یا در دفترچه آدرس خود دارید، تماس دریافت کنید (اگر به X اجازه داده باشید به لیست مخاطبین خود دسترسی داشته باشد). اما می توانید با انتخاب نماد Cog در سمت راست بالای تب Direct Messages، این مورد را در تنظیمات پیام های مستقیم خود تغییر دهید. 

در اینجا، گزینه فعال یا غیرفعال کردن تماس صوتی و تصویری، و همچنین کادرهایی را برای گروه‌هایی از افراد که خوشحال هستید با شما تماس می‌گیرند، پیدا خواهید کرد. همچنین یک چک باکس برای حریم خصوصی تماس پیشرفته وجود دارد که باید آن را فعال کنید تا “از افشای آدرس IP خود برای مخاطب در طول تماس خودداری کنید.” 

برای تماس با شخصی، روی برگه پیام‌ها در سمت راست پایین برنامه ضربه بزنید، با چه کسی می‌خواهید تماس بگیرید، سپس نماد دوربین (برای تماس ویدیویی) یا نماد تلفن (برای تماس صوتی) را بزنید. تنها در صورتی گزینه تماس با شخصی را خواهید دید که حداقل یک DM برای شما ارسال کرده باشد. 

برای دریافت تماس، باید زمانی که اعلان تماس شخصی با شما را می‌بینید، بپذیرید. اگر با مشکل مواجه شدید، راهنمای ما برای رفع اعلان‌های از دست رفته اندروید را ببینید. 

چگونه ویژگی تماس X را خاموش کنیم 

از آنجایی که ویژگی تماس X اکنون به طور پیش فرض فعال است، اگر می خواهید انصراف دهید، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید: 

  1. X را در تلفن خود باز کنید و روی تب پیام ها در پایین سمت راست ضربه بزنید. 
  1. در پنجره بعدی، جایی که می توانید مکالمات DM خود را مشاهده کنید، روی دکمه Settings در بالا سمت راست ضربه بزنید. 
  1. اگر می خواهید تماس صوتی و تصویری را به طور کامل غیرفعال کنید، نوار لغزنده را در کنار فعال کردن تماس صوتی و تصویری در سمت چپ قرار دهید. 
  1. اگر می‌خواهید تماس صوتی و تصویری را فعال نگه دارید، اما افرادی که می‌توانند با شما تماس بگیرند را محدود کنید، کادرهای زیر «مجاز تماس‌های صوتی و تصویری از آن‌طور که صلاح می‌دانید» علامت بزنید و علامت آن را بردارید. 
  1. امن ترین گزینه برای کسانی که ویژگی تماس را فعال نگه می دارند، محدود کردن آن به افراد در دفترچه آدرس شما است، اما این به معنای اشتراک گذاری مخاطبین خود با X است. 

چرا باید ویژگی تماس X را خاموش کنید؟ 

اگرچه X به طور پیش فرض برای همه تماس برقرار می کند، توصیه می کنیم حداقل این ویژگی را خاموش کنید. مهم ترین دلیل این است که در حالی که می توانید انتخاب کنید که با کسی تماس نگیرید، تا زمانی که این ویژگی فعال است، مردم همچنان می توانند با شما تماس بگیرند. با توجه به اینکه X قبلاً مشکل اسپم دارد، این ایده آل نیست. 

دلیل ذهنی‌تر دیگر این است که فراخوانی افراد در X چیزهای زیادی را به دنبال دارد. برای نوشتن این راهنما، من دو بار با ویرایشگر خود در X تماس گرفتم. یک بار با صدا و یک بار با تصویر. در هر دو مورد، کیفیت صدا تکان دهنده بود، با تأخیر زیاد، و هیچ یک از ما نتوانستیم به اندازه کافی یکدیگر را بشنویم تا بتوانیم مکالمه ای را انجام دهیم. 

قبل از فعال کردن X Call چه نکاتی را باید در نظر گرفت 

اگر خوشحال هستید که ویژگی تماس X را فعال نگه دارید و به مردم اجازه دهید با شما تماس بگیرند، حداقل ابتدا موارد زیر را در نظر بگیرید. 

مگر اینکه حریم خصوصی تماس پیشرفته را فعال کنید (همانطور که قبلاً ذکر شد)، ممکن است آدرس IP خود را به شخصی که با او صحبت می کنید فاش کنید. این به این دلیل است که طبق گفته مرکز راهنمای X، تماس‌های استاندارد به‌صورت همتا به همتا مسیریابی می‌شوند به طوری که آدرس IP هر یک از طرفین ممکن است برای دیگری قابل مشاهده باشد. با این حال، اگر هر یک از طرفین گزینه Enhanced call privacy را فعال کرده باشد، تماس “از طریق زیرساخت X ارسال می شود و آدرس IP هر طرفی که این تنظیم را فعال کرده باشد پوشانده می شود.” 

در حالی که افشای آدرس IP شما پایان دنیا نیست، اما ایده آل هم نیست. شما باید از کارهایی که کسی می تواند با آدرس IP شما انجام دهد آگاه باشید، به خصوص اگر افشای موقعیت مکانی شما خطر خاصی برای شما ایجاد کند. 

نکته دیگری که باید در نظر گرفت عدم وجود رمزگذاری انتها به انتها است. از آنجایی که X در هیچ یک از اسناد خود به رمزگذاری تماس ها اشاره نمی کند، می توانیم استنباط کنیم که آنها احتمالاً رمزگذاری نشده اند. که اگر درست باشد، به X اجازه می‌دهد به آن مکالمات گوش دهد. 

با توجه به اینکه اکثر برنامه‌های پیام‌رسان اکنون به شما اجازه می‌دهند با مردم تماس بگیرید، تعجب نمی‌کنیم که X/Twitter این ویژگی را برای همه باز کرده است. با این حال، فعال کردن آن به طور پیش‌فرض فرض می‌کند که همه می‌خواهند با افرادی که فقط آنلاین می‌شناسند تماس بگیرند و با آنها تماس بگیرند. و مشکلات بالقوه حریم خصوصی که X calling در حال حاضر دارد، همراه با این ویژگی که به هر حال بد است، به این معنی است که توصیه می کنیم این ویژگی را غیرفعال کنید. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس