10 هشتگ برتر تاریخ توییتر

107
0
10 هشتگ برتر تاریخ توییتر

شکی نیست که رسانه های اجتماعی دنیا را تغییر داده اند. در اینجا 10 هشتگ وجود دارد که با شکل دادن به تاریخ، این را ثابت می کند. هشتگ برتر تاریخ توییتر را در ادامه بخوانید.

از زمانی که جک دورسی اولین توییت را در مارس 2006 منتشر کرد، توییتر به ستون اصلی زندگی ما تبدیل شده است. و با رشد قابل توجه این پلتفرم، طبیعتاً به پایگاهی برای بسیاری از مسائل و جنبش های بزرگ جهانی تبدیل شده است.

اغلب موارد برجسته در این اتهامات هشتگ های توییتر هستند. و اگرچه ممکن است کمی تکان دهنده به نظر برسد که یک پیوند آبی در اینترنت می تواند تاریخ را شکل دهد.

1. #BarCamp

#بارکمپ یکی از تاثیرگذارترین هشتگ ها بود – نه به خاطر چیزی که مخفف آن بود، بلکه به خاطر چیزی که ایجاد کرد.

چرا؟ پاسخ ساده است – این اولین هشتگ در توییتر بود.

در آگوست 2007، کریس مسینا پست زیر را ارسال کرد:

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

قصد مسینا این بود که اجازه دهد تا مکالمات درباره بارکمپ، یک کنفرانس غیرعادی برای افراد همفکر با یکدیگر ملاقات کنند. داستان کوتاه: آنقدرها هم ایده بدی نبود.

2. #MeToo

جنبش Me Too در واقع در سال 2006 توسط فعال Tarana Burke تأسیس شد، اما این هشتگ در سال 2017 در توییتر منتشر شد. در آن سال، Alyssa Milano این توییت را منتشر کرد که به انتشار این عبارت کمک کرد:

توییت میلانو به دنبال یک داستان نیویورک تایمز درباره هاروی واینستین بود. در این، روزنامه ادعاهای آزار و اذیت جنسی چند دهه را فاش کرد.

هدف این جنبش افزایش آگاهی زنانی بود که مورد آزار و اذیت یا تجاوز قرار گرفته بودند. پس از توییت میلانو، این هشتگ 19 میلیون بار در مدت 12 ماه استفاده شد. زبان های دیگر دارای انواع مختلفی از برچسب هستند، از جمله فرانسوی و عربی.

از زمان توییت میلانو، شرکت‌هایی مانند گوگل و Airbnb قوانینی را تغییر دادند که ادعاهای آزار جنسی دیگر نیازی به داوری ندارند.

3. #Flygskam

توییتر نقش مهمی در افزایش آگاهی در مورد تغییرات آب و هوایی ایفا کرده است. اما فراتر از این به تنهایی، این پلتفرم اقدامی را از سوی کاربران عادی نیز برانگیخته است.

یکی از هشتگ های مهم #flygskam است که منشا آن سوئد است. به انگلیسی ترجمه شده، به معنای “شرم پرواز” است. مفهوم ساده است: سفر با روش‌هایی که CO2 کمتری نسبت به هواپیما منتشر می‌کنند، مانند رفتن با قطار.

هشتگ برتر تاریخ توییتر
هشتگ برتر تاریخ توییتر

منشا فلایگزکام را می توان به سال 2017 ردیابی کرد. در آن سال، خواننده سوئدی استفان لیندبرگ گفت که پرواز را متوقف خواهد کرد.

در سال 2019، این کشور شاهد کاهش 9 درصدی در سفرهای هوایی داخلی بود. در همان سال، ترافیک کلی مسافر نیز از طریق 10 فرودگاه آن کاهش یافت – کمی بیش از 40 میلیون در مقایسه با 42 میلیون در سال 2018.

از زمان ابداع این اصطلاح، Klarna – یک شرکت فین‌تک که دفتر مرکزی آن در استکهلم است – تقریباً همه پروازهای کوتاه مدت را برای تجارت ممنوع کرده است. به همین ترتیب، سفرهای طولانی مدت با هواپیما نیز ممنوع است.

این اصطلاح از آن زمان به کشورهای دیگر گسترش یافته است – “flugscham” معادل آلمانی است.

4. #OscarsSoWhite

نیویورک تایمز این هشتگ را «هشتگی که اسکار را تغییر داد» نامگذاری کرده است. در حالی که این هشتگ قبل از اسکار 2016 وجود داشت، پیش از این رویداد، آن را در فضای مجازی منتشر کرد.

افزایش این هشتگ به وضعیت ویروسی ناشی از اعلام نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول و مکمل است. برای دومین سال متوالی هیچ رنگین پوستی در این رشته ها نامزد نشد.

بازیگران و کارگردانان مطرح اعلام کردند که این رویداد را تحریم خواهند کرد، در حالی که دیگران در مورد نیاز به تنوع بیشتر صحبت کردند. به گزارش یو اس ای تودی، هیئت مدیره آکادمی یک هفته پس از اعلام نامزدها، به دوبرابر شدن اعضای اقلیت و زنان تا سال 2020 رأی داد.

5. #BlackLives Matter

در دهه گذشته، گفتگوها درباره نابرابری نژادی بلندتر شده است. این امر به ویژه در ایالات متحده، جایی که همچنان یک مسئله مهم در سراسر کشور است، صادق است.

یکی از متداول‌ترین هشتگ‌هایی که هنگام بحث درباره این موضوع استفاده می‌شود #BlackLivesMatter یا اصطلاح مخفف آن #BLM است. این هشتگ برای اولین بار در سال 2013 روی پلتفرم ظاهر شد.

این هشتگ به یک ستون اصلی در بایوس بسیاری از کاربران تبدیل شده است و همچنین در موارد متعدد دوباره ظاهر شده است. از جمله ناآرامی های سال 2014 در میسوری و مرگ اریک گارنر در همان سال.

پس از مرگ جورج فلوید در بازداشت پلیس مینیاپولیس، #BlackLivesMatter پس از آن در می 2020 شهرت بیشتری پیدا کرد. این هشتگ در روزهای بعد میلیون‌ها بار توییت شد، در حالی که اعتراض‌هایی در سراسر جهان به راه افتاد.

فراتر از افزایش آگاهی در مورد نابرابری نژادی، این جنبش میلیون ها دلار کمک مالی را به همراه داشته است.

با این حال، انتقاداتی نیز از این جنبش وجود داشته است. برای مثال، راس باراکا، شهردار نیوآرک، استدلال کرد که درخواست‌های جنبش برای کاهش بودجه پلیس به‌عنوان راه‌حلی «لیبرال بورژوایی» برای مسائل عمیق نژادی آمریکا.

6. #DeleteFacebook

فیس بوک در بیش از یک مورد مطبوعات منفی دریافت کرده است. برخی از بزرگ‌ ترین واکنش‌هایی که دریافت کرده است مربوط به هشتگ #DeleteFacebook است که در سال ۲۰۱۸ به شهرت رسید.

در آن سال، کاربران به طور فزاینده ای از این پلتفرم و رسوایی های آن خسته شدند. علاوه بر کمبریج آنالیتیکا، که شاهد سوء استفاده از داده های میلیون ها دارنده حساب بود، این شرکت همچنین به دلیل نقش بالقوه اش در انتخابات 2016 مورد انتقاد قرار گرفت.

هشتگ برتر تاریخ توییتر
هشتگ برتر تاریخ توییتر

جیم کری نام بزرگی بود که نارضایتی خود را از این پلتفرم توییت کرد. برایان اکتون، رئیس سابق واتس اپ (که اکنون متعلق به فیس بوک است) نیز افکار خود را به اشتراک گذاشته است.

از زمانی که #DeleteFacebook برای اولین بار استفاده شد، کاربران بیشتری نسبت به عملکرد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بدبین شدند.

علاوه بر استفاده از داده های آنها، این هشتگ همچنین به روشن کردن اصول اخلاقی این شرکت ها در جاهای دیگر کمک کرده است. یک مثال این است که چگونه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برنامه‌های عمداً اعتیادآور را توسعه می‌دهند تا حداکثر زمان ممکن را از صفحه نمایش بگیرند. این منجر به گفتگوهای بیشتری در مورد راه هایی شد که فیس بوک به حریم خصوصی شما حمله می کند.

7. #Fake News

از سال 2016، اخبار جعلی به یک کلمه اصلی در زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده است. در آن سال، هشتگ در توییتر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده افزایش یافت. دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود بارها از آن استفاده کرد.

هنگامی که ترامپ قدرت را به دست گرفت، به استفاده از این اصطلاح ادامه داد. با این حال، هر دو طرف طیف سیاسی آن را دور انداخته اند.

هشتگ اخبار جعلی به دلایل متعددی قابل توجه بود. بسیاری از مردم را واداشت تا محتوایی را که آنلاین مصرف می‌کنند زیر سوال ببرند و اهمیت بررسی حقایق را قبل از قضاوت روشن کنند. برخی از کاربران تصمیم گرفتند در مواجهه با افزایش اطلاعات نادرست، با اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی مقابله کنند.

برای رسانه ها، هشتگ همچنین بر اهمیت اطمینان از صحت واقعی همه داستان ها قبل از انتشار تأکید کرده است.

8. #NeverAgain

در طول قرن بیست و یکم، ایالات متحده صحنه تیراندازی های دسته جمعی متعددی بوده است. پس از هر یک از آنها، بحث های مربوط به کنترل اسلحه ظاهر شده و بلندتر شده است.

برخی از بزرگترین واکنش‌ها در سال 2018 و پس از تیراندازی در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در فلوریدا رخ داد. پس از این فاجعه، هشتگ #NeverAgain هم در توییتر و هم در فیس بوک ظاهر شد.

در روزهای بعد، تظاهرات در سراسر ایالات متحده برگزار شد. برخی از بازماندگان از توییتر به عنوان یک پلتفرم برای ارتقای افکار خود و تلاش برای ایجاد مکالمه در مورد کنترل اسلحه و سایر مسائل استفاده کردند.

9. #Occupy Wall Street

نابرابری اقتصادی یک بحث بزرگ در سراسر جهان است. در سال 2011، توییتر برای افزایش اعتراضات مرتبط با این موضوع با هشتگ #OccupyWallStreet استفاده شد.

در آن سال، معترضان با ایجاد یک کمپ اصلی در منهتن پایین، نیویورک شروع به کار کردند. اندکی بعد، این جنبش به سایر نقاط کشور گسترش یافت.

این هشتگ برای نشان دادن چگونگی بهره مندی معترضان از ثروتمندترین 1 درصد جمعیت کشور از قدرت، طمع و فساد طراحی شده است. در همین حال، 99٪ باقیمانده – از نظر او – بیشتر عقب افتاده بودند.

#OccupyWallStreet بسیار حیاتی بود زیرا گفتگوهایی را در مورد نابرابری اقتصادی و آنچه می توان برای کمک به افرادی که در انتهای پایین مقیاس درآمدی بودند انجام داد، آغاز کرد.

10. #FridaysforFuture

گرتا تونبرگ یکی از مهم ترین ستاره های توییتر در اواخر دهه 2010 بود. در سال 2018، سوئدی در آستانه انتخابات این کشور به مدت سه هفته هر روز مدرسه در خارج از پارلمان کشورش در استکهلم نشست.

با رشد جنبش، #جمعه‌ها برای آینده ایجاد شد. هدف این هشتگ تشویق سایر دانش‌آموزان در سراسر جهان به اعتصاب بود که همین اتفاق افتاد.

از آن زمان، اعتراضات اقلیمی در سراسر جهان به شدت و برجستگی افزایش یافته است.

در نتیجه این جنبش، گفتگو در مورد تغییرات آب و هوا و آنچه که می توان انجام داد بزرگتر شده است. فراتر از سیاستمدارانی که گزینه‌های خود را در نظر می‌گیرند، شرکت‌های متعددی نیز تعهداتی نسبت به کربن خنثی داده‌اند.

سال‌هاست که تونبرگ با استفاده از هشتگ توییت می‌کند.

هشتگ ها می توانند قدرت بزرگی داشته باشند

هشتگ‌ها ممکن است به نظر چیزی باشند که شما به عکس قهوه صبح خود اضافه می‌کنید، اما می‌توانند قدرت بسیار بیشتری از این داشته باشند. همانطور که این فهرست نشان می‌دهد، افراد عادی با یک ایده بزرگ می‌توانند دنیا را تغییر دهند اگر متعهد باشند و واقعاً به هدف اعتقاد داشته باشند.

در عین حال، هشتگ ها در برخی موارد می توانند پیام های منفی و نفرت را منتشر کنند. بنابراین، هنگام توییت کردن، مطمئن شوید که از آن برای خوب و نه بد استفاده می کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس