نحوه نصب Ruby در لینوکس

36
0
نحوه نصب Ruby در لینوکس

Ruby یک زبان برنامه نویسی شی گرا قدرتمند و پویا است که به طور گسترده برای توسعه وب، مدیریت سیستم و سایر برنامه های نرم افزاری استفاده می شود. نصب Ruby در لینوکس را توضیح داده ایم.

برای شروع توسعه برنامه های Ruby، ابتدا باید Ruby و وابستگی های آن را در رایانه خود دانلود کنید. بیایید بیاموزیم که چگونه می توانید یک محیط توسعه Ruby را در لینوکس نصب و راه اندازی کنید.

پیش نیازهای نصب Ruby

قبل از اینکه به مراحل نصب بروید، مطمئن شوید که سیستم خود را به روز رسانی و ارتقا دهید. با استفاده از دستورات زیر می توانید این کار را انجام دهید:

در توزیع‌های لینوکس مبتنی بر اوبونتو و دبیان:

sudo apt update && apt upgrade -y

در Arch Linux و مشتقات آن:

sudo pacman -Syu

در RHEL و Fedora:

sudo dnf update && dnf upgrade

پس از به روز رسانی و ارتقاء سیستم خود، آماده رفتن به مراحل بعدی هستید.

نحوه نصب Ruby در لینوکس

می‌توانید Ruby را از طریق مدیر بسته پیش‌فرض توزیع خود یا با ساخت دستی از منبع نصب کنید. توصیه می شود که گزینه اول را انتخاب کنید زیرا از روش دستی منظم تر و مرتب تر است.

در اینجا نحوه نصب Ruby در لینوکس آمده است:

در مورد مشتقات اوبونتو/دبیان:

sudo apt install ruby

در توزیع های مبتنی بر لینوکس Arch:

sudo pacman -S ruby

در RHEL، Fedora و CentOS:

sudo dnf install ruby

نسخه Ruby نصب شده در لینوکس را بررسی کنید

اکنون ممکن است بخواهید نصب Ruby خود را تأیید کنید. می‌توانید با راه‌اندازی یک ترمینال و تایپ دستور برای بررسی نسخه Ruby که در حال حاضر روی سیستم شما نصب شده است، این کار را به سرعت انجام دهید:

ruby -v

برای کمک گرفتن از دستور ruby، می‌توانید ruby ​​را در ترمینال با پرچم -h تایپ کنید یا صفحه راهنمای آن را با استفاده از دستور man بخوانید. برای درک بهتر همه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که روبی روی میز آورده است، توصیه می‌شود اسناد رسمی روبی را بررسی کنید.

چگونه Ruby را از سیستم لینوکس خود حذف کنید

می توانید به راحتی Ruby را از لینوکس با استفاده از مدیریت بسته ای که آن را نصب کرده اید حذف کنید. در اینجا دستورات حذف Ruby آمده است:

در مورد مشتقات اوبونتو/دبیان:

sudo apt purge ruby

در توزیع های مبتنی بر لینوکس Arch:

sudo pacman -R ruby

در RHEL، Fedora و CentOS:

sudo dnf remove ruby

اکنون می توانید با Ruby در لینوکس نرم افزار بسازید

نوشتن کد خوب به برنامه نویس بستگی دارد نه زبان برنامه نویسی. به عنوان یک مبتدی، ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، کد “بد” می نویسید. برای جلوگیری از خجالت یا بدتر از آن، عملکرد یا مسائل امنیتی بعداً بهتر است عادت های بد را زودتر دنبال کنید.

شما واقعاً نمی خواهید کد spaghetti را در نمونه کار خود هنگام درخواست برای نقش های سطح ابتدایی به نمایش بگذارید. اطمینان حاصل کنید که از همان ابتدا بهترین شیوه های کدنویسی را دنبال می کنید که سفر توسعه خود را آغاز می کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس