7 اشتباه هنگام قطع علف های هرز

47
0
اشتباه هنگام قطع علف های هرز

علف های هرز آفت گیاهان مهاجمی هستند که در همه زمین ها از شکاف‌های بین دال‌های پاسیو گرفته تا گل‌خانه‌ها و چمن ها رشد می کنند. علف های هرز از آنجایی که بسیار مقاوم و تهاجمی هستند، می توانند آسیب جدی به هر گیاهی وارد کنند و در حین رشد، تمام مواد مغذی لازم را در خاک جذب می کنند. بنابراین می توان گفت که باید در اسرع وقت باید از رشد علف های هرز در حیاط خود جلوگیری کنید. اشتباه هنگام قطع علف های هرز را در ادامه بررسی کرده ایم.

از بین بردن علف هرز به صورت دستی روشی است که باید مورد استفاده قرار گیرد و روشی موثر است. هنگام حذف علف های هرز ممکن است چندین اشتباه مرتکب شوید. اشتباهاتی که می تواند مشکل را بدتر کند و به حیاط شما آسیب برساند.

1. به تعویق انداختن قطع علف هرز

اشتباه هنگام قطع علف های هرز
اشتباه هنگام قطع علف های هرز

در صورت مشاهده علف هرز باید فورا آن را قطع کنید. هر چه علف هرز جوان تر باشد، راحت تر حذف می شود. اگر علف هرز را نادیده بگیرید و قطع آن را به تعویق بندازیذ، ریشه‌دارتر می شود. در نتیجه می تواند آسیب بیشتری به چمن شما وارد کند. وقتی علف‌های هرز بالغ می‌شوند، بذر تولید می‌کنند که در نهایت در سراسر حیاط شما پخش می‌شود.

بنابراین با یک علف هرز تا زمانی که هنوز تازه است مقابله کنید. در صورت اقدام دیرتر، بهتر است از یک درمان شیمیایی استفاده کنید که بعداً به آن خواهیم پرداخت. در غیر این صورت بسته به جایی که ریشه کرده است، ممکن است آسیب زیادی وارد کنید. اگر بذرها رشد کرده باشند، کشیدن آن ممکن است راه حل خوبی نباشد. دانه ها به راحتی می توانند همه جا پخش شوند.

در چنین مواردی نیز استفاده از روش های شیمیایی دیر است. بسته به علف هرز بهتر است بگذارید در پاییز به طور طبیعی بمیرد و سپس در بهار روش های از بین آن را ها اعمال کنید. البته می‌توانید علف‌های هرزی که بذر را قطع کنید، اما باید این کار را با احتیاط زیاد و در روزهایی که باد نمی‌وزد انجام دهید. این کار از پخش شدن آسان بذرها جلوگیری می‌کند.

2. نبستن کیسه علف های هرز قطع شده

اشتباه هنگام قطع علف های هرز
اشتباه هنگام قطع علف های هرز

فقط به این دلیل که علف هرز از زمین خارج شده است به این معنی نیست که کار آن انجام شده است. هر دانه ای همچنان می تواند پخش شود. توجه علف های هرز یکی از 11 چیزی هستند که هرگز نباید روی انبوه کمپوست بیندازید، آن ها برای کمپوست گرم مناسب هستند. یعنی دمای کافی را حفظ می کند که قادر به کشتن هر دانه ای باشد. معمولاً 145 درجه فارنهایت. دانه ها در چنین شرایطی راه خود را به حیاط شما باز نخواهند یافت.

دانه ها به راحتی در فضای باز پراکنده می شوند، حتی یک نسیم ملایم نیز می تواند این کار را انجام دهد. به همین دلیل ضروری است که علف های هرز را بلافاصله در حین کار از حیاط خود خارج کنید. کیسه علف های هرز باید به طور کامل بسته شود تا از فرار هر دانه جلوگیری شود. برای برخی از علف های هرز مانند قاصدک، بهتر است قبل از بالا کشیدن ریشه ها، سر دانه را جدا کرده و دور بریزید. در غیر این صورت ممکن است در حین کندن ریشه دانه ها را جابجا شوند.

3. حذف نکردن کل علف هرز

هرگز نباید برای قطع علف آن را سریع بالا کشید. اگر یک علف هرز را به طور ناگهانی به سمت بالا بکشید، ممکن است چند قسمت شود و قسمتی از ریشه بماند و به علف های هرز تازه تبدیل شوند. بنابراین کل فرآیند نتیجه معکوس می دهد و به تکثیر علف هرز کمک می کنید.

اگر علف هرز را خیلی سریع بالا بکشید، می تواند آسیب زیادی به زمین وارد کند. ریشه های علف های هرز می توانند تا چند فوت رشد کنند، بنابراین آن ها به تدریج و با دقت حذف کنید.. زمان، صبر و پشتکار برای کشیدن علف های هرز ضروری است.

اگر فکر میکنید قسمتی از علف هرز هنگام بیرون کشیدن آن باقی مانده است، می توانید از یک علف کش در استفاده کنید تا باقیمانده علف هرز را بکشد، اما به خاطر داشته باشید که اکثر محلول ها به هر ریشه دیگری که با آن در تماس باشد، چه علف یا گل آسیب می رساند. حتی اگر از محلول سرکه سفید طبیعی استفاده کنید این اتفاق می افتد.

4. بلافاصله زمین را پر نکنید

اشتباه هنگام قطع علف های هرز
اشتباه هنگام قطع علف های هرز

هنگامی که علف هرز حذف شد، ممکن است اثر خود را روی چمن شما گذاشته باشد. قسمتی از خاک که علف هرز در آن بوده است می تواند یک مکان برای ریشه زدن علف های هرز تازه باشد. بنابراین باید این فضا را به هر طریقی پر کنید. گیاهان پوشش می توانند پوشش موثری را برای دفع علف های هرز ایجاد کنند. این گیاهان کم رشد می توانند از حیاط شما در مواقع خشکسالی نیز محافظت کنند.

قسمت خالی باغچه را بذر چمن یا چمن تازه بکارید تا آن را پر کنید. هنگامی که گیاهان جایگزین بالغ و سالم شدند، می توانند به عنوان یک لایه دفاعی در برابر هر گونه علف های هرز بالقوه عمل کنند. شما می توانید به طور متناوب یک علف کش برای جلوگیری از رشد علف های هرز بگذارید.

5. عدم استفاده از علف کش ها قبل یا بعد از رویش

بسته به زمان و شرایط علف‌کش‌های قبل و بعد از رویش برای کمک به کنترل علف‌های هرز وجود دارد. اگر از مزیت استفاده نکنید، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. علف کش های پیش رویشی طوری طراحی شده اند که قبل از ریشه زدن علف های هرز استفاده شوند. این علف کش ها به طور موثر به هر دانه علف های هرز حمله می کند و از جوانه زدن آن ها جلوگیری می کند. این محلول معمولا در فصل بهار استفاده می شود. اگرچه به خاطر داشته باشید که از جوانه زدن بذر علف تازه نیز جلوگیری می کند، بنابراین همیشه یک روش ایده آل نیست.

محلول علف کش را باید از طریق یک پخش کننده روی چمن خود اعمال شود. علف‌کش‌های پس از رویش در اصل روش های شیمیایی هستند که می‌توانید پس از جوانه زدن علف‌های هرز مستقیماً روی آنها اعمال کنید. این می تواند بسیار مؤثر باشد، اما باید مراقب باشید که روی گیاهان اطراف یا علف های مجاور تأثیر نگذارد، یا ممکن است آسیب زیادی به حیاط خود وارد کنید. ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا یک علف کش پس از رویش عمل کند.

به همین دلیل احتمالاً ارزش ندارد که آن را روی علف هرزی که قبلاً بذر کرده است بپاشید. به خاطر داشته باشید که علف‌کش‌های قبل و بعد می‌توانند برای انسان و حیوانات سمی باشند، بنابراین باید مراقب بود. اگر ایده استفاده از مواد شیمیایی در چمن خود را دوست ندارید، توصیه می کنیم یک گزینه سبزتر را امتحان کنید.

به عنوان مثال گلوتن ذرت را می توان به عنوان یک علف کش قبل استفاده کرد. یک گالن سرکه سفید مقطر همراه با یک فنجان نمک و یک قاشق غذاخوری صابون می تواند به عنوان یک قاتل فوری علف های هرز عمل کند. اگرچه به خاطر داشته باشید که این محلول می تواند گیاهان دیگر را نیز از بین ببرد، بنابراین باید با دقت استفاده شود.

6. بیل نزدن

بیل زدن می تواند احتمال ریشه زدن علف های هرز را در بستر خاک بسیار کاهش دهد، به علاوه می تواند به هوادهی خاک نیز کمک کند. این کار باید به طور منظم انجام شود نه زمانی که متوجه جوانه زدن علف های هرز می شوید. این یک اقدام پیشگیرانه است که به بهترین وجه باید یک بار در هفته انجام شود. شما باید هنگامی که خاک خشک است زمین را بیل بزنید تا ریشه هر علف هرز احتمالی شود.

با این حال هنگام بیل زدن در اطراف هر یک از گیاهان خود مراقب باشید. این ابزارها می توانند به راحتی ریشه گیاهان کنار ایستاده را نیز بگیرند و به آنها آسیب بزنند. همچنین می‌توانید یک لایه مالچ برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز اضافه کنید، اگرچه باید به اندازه کافی حدود 2 تا 3 اینچ ضخیم باشد تا به طور مؤثر نور خورشید را مسدود کند. همچنین با تجزیه شدن باید تعویض شود.

7. استفاده از آب جوش روی علف های هرز پاسیو

برخی پیشنهاد می کنند که باید از آب جوش برای از بین بردن علف های هرزی که خود به خود در بین صفحات پاسیو جوانه زده اند استفاده کنید. این کار اشتباه است. آب جوش به طور کامل آن را از بین نمی برد، به خصوص اگر و سیستم ریشه عمیق باشد. آب جوش می تواند به گیاهان مجاور آسیب برساند بنابراین ما آن را توصیه نمی کنیم. بهتر است از علف کش استفاده کنید یا علف های هرز را به صورت دستی قطع کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس